Strona 7 z 14

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 07:35
autor: aduko
Hardkor pisze: 13 cze 2023, 00:06 SG mają trochę kart eksploracji (te numerowane) na zasadzie. Jeśli inny gracz zrobi X to przeczytaj tę kartę. Rozumiem, że w takiej sytuacji efekt tej karty dotyczy INNEGO gracza?
Tak, tego który wchodzi w interakcję z żetonem przygody lub zrobi akcję z karty którą trzyma ktoś inny.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 12:34
autor: maciek-jagiel
ravenone pisze: 12 cze 2023, 20:29 Dodatek Dziki gon - walka z ogarami:
Czy można używać eliksirów/petard w tym momencie? Bo w sumie to ciągle faza I, więc nie jest to typowa walka.
Też się nad tym zastanawiałem. Ostatecznie gram tak że można zastosowac tylko jedną kombinację kart. Jeśli do tego byśmy dorzucili efekty eliksirów, mutagenów czy też zdolności specjalnej wiedźmina byłoby zbyt łatwo.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 12:36
autor: goldsun
maciek-jagiel pisze: 13 cze 2023, 12:34
ravenone pisze: 12 cze 2023, 20:29 Dodatek Dziki gon - walka z ogarami:
Czy można używać eliksirów/petard w tym momencie? Bo w sumie to ciągle faza I, więc nie jest to typowa walka.
Też się nad tym zastanawiałem. Ostatecznie gram tak że można zastosowac tylko jedną kombinację kart. Jeśli do tego byśmy dorzucili efekty eliksirów, mutagenów czy też zdolności specjalnej wiedźmina byłoby zbyt łatwo.
Na Discordzie GoB pisał że nie można używać eliksirów, petard ani nawet umiejętności danej szkoły w walce z ogarami.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 13:06
autor: JollyRoger90
goldsun pisze: 13 cze 2023, 12:36
maciek-jagiel pisze: 13 cze 2023, 12:34
ravenone pisze: 12 cze 2023, 20:29 Dodatek Dziki gon - walka z ogarami:
Czy można używać eliksirów/petard w tym momencie? Bo w sumie to ciągle faza I, więc nie jest to typowa walka.
Też się nad tym zastanawiałem. Ostatecznie gram tak że można zastosowac tylko jedną kombinację kart. Jeśli do tego byśmy dorzucili efekty eliksirów, mutagenów czy też zdolności specjalnej wiedźmina byłoby zbyt łatwo.
Na Discordzie GoB pisał że nie można używać eliksirów, petard ani nawet umiejętności danej szkoły w walce z ogarami.
Proponuje tutaj wrzucać zrzuty ekrany z discorda, jeśłi GoB coś wyjaśnia. Będzie to szalenie pomocne, nie trzeba będzie czekać do FAQ

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 18:21
autor: Hardkor
Pytanie ode mnie w kwestii dodatku na tropie potworów oraz petard:

Jeśli wydarzenie każe mi dobrać tyle kart eliksirów, aby mieć ich 4 to moge pojedyńczo rozpatrywać te dobierania (tj wziąć trochę petard za kasę np i trochę eliksirów) czy w takim wypadku biorę elksiry i tyle?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 20:26
autor: konan1808
Hardkor pisze: 13 cze 2023, 18:21 Pytanie ode mnie w kwestii dodatku na tropie potworów oraz petard:

Jeśli wydarzenie każe mi dobrać tyle kart eliksirów, aby mieć ich 4 to moge pojedyńczo rozpatrywać te dobierania (tj wziąć trochę petard za kasę np i trochę eliksirów) czy w takim wypadku biorę elksiry i tyle?
Grając zgodnie z instrukcją dzięki takiemu wydarzeniu można dobrać do 4 petard oraz 4 eliksirów. My tak gramy, ale zawsze jak wyjdzie taka karta to pytam jak wolą ją rozpatrzyć. Do tej pory nikt się nie sprzeciwił dobraniu 8 kart :)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 20:39
autor: Mareczq
konan1808 pisze: 13 cze 2023, 20:26
Hardkor pisze: 13 cze 2023, 18:21 Pytanie ode mnie w kwestii dodatku na tropie potworów oraz petard:

Jeśli wydarzenie każe mi dobrać tyle kart eliksirów, aby mieć ich 4 to moge pojedyńczo rozpatrywać te dobierania (tj wziąć trochę petard za kasę np i trochę eliksirów) czy w takim wypadku biorę elksiry i tyle?
Grając zgodnie z instrukcją dzięki takiemu wydarzeniu można dobrać do 4 petard oraz 4 eliksirów. My tak gramy, ale zawsze jak wyjdzie taka karta to pytam jak wolą ją rozpatrzyć. Do tej pory nikt się nie sprzeciwił dobraniu 8 kart :)
Skąd informacja, że zgodnie z instrukcją tak robisz?

Instrukcja totalnie nie precyzuje jak rozpatrywać taką sytuację z tego co wiem - jak jest inaczej to proszę daj znać gdzie i co przeoczyłem ?

Według mnie rozwiązanie o którym mówisz (że dobierasz 4 eliksiry i 4 petardy) jest chyba najmniej intuicyjne i wydaje się mocno "przesadzone".

Według mnie poprawna jest jedna z 2-uch opcji:
1. Dobierasz 4 eliksiry na raz i każdy z nich możesz wymienić na petardę odrzucając inny eliksir jak miałeś już wcześniej, albo płacąc 1 złota. Więc jeśli nie miałeś nic (ani elikrisór, ani złota) przed rozpatrzeniem efektu, nie masz wyboru i dostajesz 4 eliksiry.
2. Dobierasz każdy eliksir pojedynczo i dla każdego decydujesz oddzielnie. W Efekcie możesz zapłacić częścią eliksirów za wymianę na petardę. Daje To ci opcję dobrania: 4x Eliksir albo 2x Eliksir + 1x Petarda albo 2x Petarda - zakładając, że nie masz żadnego złota ani eliksirów przed rozpatrzeniem efektu.

Według mnie poprawniejsza jest opcja nr.2 - ale totalnie nie znalazłem nigdzie wyjaśnienia w instrukcji. Według mnie jak coś każe Ci dociągnąć 4 razy dany rodzaj karty - rozpatrujesz to jak by gra kazała Ci 4-razy dociągnąć 1 eliksir.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 20:53
autor: konan1808
Spoiler:
Wyszło mi to tak, że karta wydarzenia każe mi dobrać tyle eliksirów, aby mieć 4 na ręce, a w instrukcji jest informacja, że za każdym razem jak dobieram eliksir mam zdecydować czy dobieram go normalnie, czy dobieram petardę.

Stan początkowy (E:0 P:0) -> dobieram eliksir -> (E:1 P:0) -> decyduję się na dobranie petardy i odrzucenie eliksiru -> (E:0 P:1).
To powtarzam do momentu jak będę miał 4 eliksiry i 4 petardy.
My tak gramy, ale jak ktoś uważa, że to jest zbyt dobre to nie widzę problemu w zagraniu według jednej z podanych przez ciebie opcji.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 21:07
autor: Mareczq
konan1808 pisze: 13 cze 2023, 20:53
Spoiler:
Wyszło mi to tak, że karta wydarzenia każe mi dobrać tyle eliksirów, aby mieć 4 na ręce, a w instrukcji jest informacja, że za każdym razem jak dobieram eliksir mam zdecydować czy dobieram go normalnie, czy dobieram petardę.

Stan początkowy (E:0 P:0) -> dobieram eliksir -> (E:1 P:0) -> decyduję się na dobranie petardy i odrzucenie eliksiru -> (E:0 P:1).
To powtarzam do momentu jak będę miał 4 eliksiry i 4 petardy.
My tak gramy, ale jak ktoś uważa, że to jest zbyt dobre to nie widzę problemu w zagraniu według jednej z podanych przez ciebie opcji.
Oczywiście, ale dlaczego uruchamiasz ponownie sprawdzanie czy masz "4 eliksiry" ? Efekt "odpala" się raz - rozpatrujesz go. To że efekt rozpatrzenia jest "zmieniony" nie powoduje, że rozpatrujesz ponownie dobranie eliksirów . Jest to zdecydowanie za mocne , i taka karta dawała by ogromną przewagę (i tak jest już bardzo mocna). Petardy są wyraźnie (i to tak bardzo) mocniejsze od eliksirów. Przy poziomie alchemii pozwalającym granie 3 albo 4 na walkę, realnie masz "Free" win w next walce. Oczywiście każdy gra jak chce - ale (według mnie) taka interpretacja zasad jest błędna ;)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 21:37
autor: konan1808
Spoiler:
Według mnie moja interpretacja jest jak najbardziej poprawna. Każdy jednak powinien wybrać jak woli grać, żeby miał z tego przyjemność. Ten Wiedźmin bardzo dobrze przyjmuje home rulesy i bardzo fajnie można dostosować grę pod swoją grupę graczy.
Nie ma się co spierać, która interpretacja jest lepsza. Inni mogą teraz zobaczyć, jak uzasadnialiśmy nasze wersje i wybrać, która będzie im bardziej pasować.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 22:16
autor: Mareczq
konan1808 pisze: 13 cze 2023, 21:37
Spoiler:
Według mnie moja interpretacja jest jak najbardziej poprawna. Każdy jednak powinien wybrać jak woli grać, żeby miał z tego przyjemność. Ten Wiedźmin bardzo dobrze przyjmuje home rulesy i bardzo fajnie można dostosować grę pod swoją grupę graczy.
Nie ma się co spierać, która interpretacja jest lepsza. Inni mogą teraz zobaczyć, jak uzasadnialiśmy nasze wersje i wybrać, która będzie im bardziej pasować.
Oczywiście każdy gra jak chce - ale jednak w takiego typu problemach jest "jedna" wersja która jest zgodna z zasadami. Zapytałem się na Discordzie Go on Board, i taką dostałem odpowiedź :

Obrazek

Niestety nie jest to odpowiedź od samego Go on Board, ale pokrywa się z moją opinią o tym, że każdy "dociąg" rozpatrujemy z osobna i możemy go wymienić na Bombę. Więc realnie dostając 4 eliksiry możemy je wymienić na 2 bomby w najlepszym przypadku.

Oczywiście graj jak chcesz i nie chce CIę do niczego przekonać. Jednak lepiej aby Ci co szukają rozwiązania zgodnego z "zasadami" nie bawili się w "interpretacje" a dostali konkretną odpowiedź.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 22:23
autor: konan1808
Mareczq pisze: 13 cze 2023, 22:16
konan1808 pisze: 13 cze 2023, 21:37
Spoiler:
Według mnie moja interpretacja jest jak najbardziej poprawna. Każdy jednak powinien wybrać jak woli grać, żeby miał z tego przyjemność. Ten Wiedźmin bardzo dobrze przyjmuje home rulesy i bardzo fajnie można dostosować grę pod swoją grupę graczy.
Nie ma się co spierać, która interpretacja jest lepsza. Inni mogą teraz zobaczyć, jak uzasadnialiśmy nasze wersje i wybrać, która będzie im bardziej pasować.
Oczywiście każdy gra jak chce - ale jednak w takiego typu problemach jest "jedna" wersja która jest zgodna z zasadami. Zapytałem się na Discordzie Go on Board, i taką dostałem odpowiedź :

Obrazek

Niestety nie jest to odpowiedź od samego Go on Board, ale pokrywa się z moją opinią o tym, że każdy "dociąg" rozpatrujemy z osobna i możemy go wymienić na Bombę. Więc realnie dostając 4 eliksiry możemy je wymienić na 2 bomby w najlepszym przypadku.

Oczywiście graj jak chcesz i nie chce CIę do niczego przekonać. Jednak lepiej aby Ci co szukają rozwiązania zgodnego z "zasadami" nie bawili się w "interpretacje" a dostali konkretną odpowiedź.
W zadanym do GoB pytaniu piszesz o akcji dobierz 4 eliksiry, a nie o akcji dobierz tyle eliksirów, aby mieć 4 na ręce.
Według tego co napisali moja interpretacja jest poprawna. Tylko zamiast "dobierz eliksir, powtórz 4 razy", rozpatrzę efekt "dobierz eliksir, powtórz do momentu posiadania 4 eliksirów na ręce". W taki przypadku jeżeli wcześniej wymienię eliksir na petardę, to dobieram je dalej, ponieważ nie mam 4 eliksirów na ręce.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 22:31
autor: Mareczq
konan1808 pisze: 13 cze 2023, 22:23
Mareczq pisze: 13 cze 2023, 22:16
konan1808 pisze: 13 cze 2023, 21:37
Spoiler:
Według mnie moja interpretacja jest jak najbardziej poprawna. Każdy jednak powinien wybrać jak woli grać, żeby miał z tego przyjemność. Ten Wiedźmin bardzo dobrze przyjmuje home rulesy i bardzo fajnie można dostosować grę pod swoją grupę graczy.
Nie ma się co spierać, która interpretacja jest lepsza. Inni mogą teraz zobaczyć, jak uzasadnialiśmy nasze wersje i wybrać, która będzie im bardziej pasować.
Oczywiście każdy gra jak chce - ale jednak w takiego typu problemach jest "jedna" wersja która jest zgodna z zasadami. Zapytałem się na Discordzie Go on Board, i taką dostałem odpowiedź :

Obrazek

Niestety nie jest to odpowiedź od samego Go on Board, ale pokrywa się z moją opinią o tym, że każdy "dociąg" rozpatrujemy z osobna i możemy go wymienić na Bombę. Więc realnie dostając 4 eliksiry możemy je wymienić na 2 bomby w najlepszym przypadku.

Oczywiście graj jak chcesz i nie chce CIę do niczego przekonać. Jednak lepiej aby Ci co szukają rozwiązania zgodnego z "zasadami" nie bawili się w "interpretacje" a dostali konkretną odpowiedź.
W zadanym do GoB pytaniu piszesz o akcji dobierz 4 eliksiry, a nie o akcji dobierz tyle eliksirów, aby mieć 4 na ręce.
Według tego co napisali moja interpretacja jest poprawna. Tylko zamiast "dobierz eliksir, powtórz 4 razy", rozpatrzę efekt "dobierz eliksir, powtórz do momentu posiadania 4 eliksirów na ręce". W taki przypadku jeżeli wcześniej wymienię eliksir na petardę, to dobieram je dalej, ponieważ nie mam 4 eliksirów na ręce.
Dobierz do 4 eliksirów = Dobierz 4 eliksiry jak masz ich 0 w posiadaniu = Dobierz 1 eliksir 4 razy i jak grasz na petardy, możesz każdy z nich zamienić na petardę zgodnie z zasadami (odrzucając 1 eliksir, albo płacąc 1 monetę). Na tym koniec z mojej strony :)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 13 cze 2023, 22:43
autor: Hardkor
Akurat tego, że dobieranie do 4 eliksirów i 4 petard (czyli 2x full) jest błędne to jestem pewny, bo by to było zbyt mocne.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 14 cze 2023, 00:57
autor: rav126
wszystko rozbija się o definicję dobrania petardy:

akcja dobrania petardy =/= akcja dobrania eliksiru, to są dwie różne akcje, tak, instrukcja mówi o tym, że jeżeli jakiś efekt pozwala dobrać eliksir to możesz dobrać petardę, jednak zachowując poniższą zasadę:

petarda = odrzucenie posiadanego eliksiru / odrzucenie złota

żeby móc dobrać petardę trzeba albo odrzucić eliksir albo złoto i jest to osobna akcja zastępująca dobranie eliksiru.
Żeby móc dobrać 4 petardy, nie posiadając żadnego eliksiru, musiałbyś na to poświęcić 8 akcji. Sądzisz że karta wydarzenia byłaby tak przegięta?
Efekt: dobierz 4 eliksiry da Ci tak jak wcześniej pisano 4 osobne akcje, czyli możesz w niej:
dobrać 4 eliksiry,
dobrać 2 petardy,
dobrać 1 petardę i 2 eliksiry
dobierać petardy odrzucając posiadane wcześniej eliksiry
Tak jak w sumie napisano wcześniej. Nie mówiąc już nawet o "dobierz tyle eliksirów, żeby mieć 4 na ręce", jeżeli np. masz 3 eliskiry, to wydarzenie daje Ci jedną akcję dobrania jednego eliksiru, więc albo wywalasz eliksir, ktory już masz i dobierasz petardę, albo zostawiasz po prostu eliksir.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 14 cze 2023, 11:19
autor: caro
Szybkie pytanie - czy jest jakaś zasada, którą przeoczyłem, że po zabiciu potwora I poziomu musze bić się z potworem poziomu wyzszego, nawet jeśli na mapie dalej są potwory poziomu I? Wydaje mi się, że moge i normalnie dostaje za to reputacje/trofea (tak graliśmy), ale w mojej głowie zaczęły rodzić się jakieś wątpliwości ;)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 14 cze 2023, 11:22
autor: JollyRoger90
caro pisze: 14 cze 2023, 11:19 Szybkie pytanie - czy jest jakaś zasada, którą przeoczyłem, że po zabiciu potwora I poziomu musze bić się z potworem poziomu wyzszego, nawet jeśli na mapie dalej są potwory poziomu I? Wydaje mi się, że moge i normalnie dostaje za to reputacje/trofea (tak graliśmy), ale w mojej głowie zaczęły rodzić się jakieś wątpliwości ;)
Możesz bić się z potworem tego samego poziomu. Dostajesz normalnie trofeum i reputacje za to.

Wątpliwości Ci się rodzą, ponieważ tutaj są proponowane homerules'y pod tym kątem, np. zabicie kolejnego potwora tego samego poziomu nie daje reputacji.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 19:28
autor: ziele
Ktos mi wyjasni o co chodzi z akcja obszaru dobierania tropow? Dobieram zeton obszaru na ktorym znajduje sie jeden z 3 potworow (wybieram znajdujacego sie na planszy)
Wylosowany zeton bedzie innym obszarem niz ten na ktorym znajduje sie bestia.

Gdy trafie na ten obszar zdobede zloto i zeton tropienia 'wybranego potwora'?
Czyli latanie na kompletnie inny obszar tego samego typu sprawi, ze po prostu bede mogl zaatakowac pierwszy?
W opisie w instrukcji w przykladzie napisali, ze pojawilo sie zlecenie na harpie na obszarze A gory(rozumiem, ze taki potwor jest na planszy). Losuje zeton gor B.
Kiedy dojde do obszaru B zgarniam zeton i zloto, i biegne do obszaru A zabic harpie?
A co jesli inny potwor tez jest na obszarze C rowniez gory - tez moge wykorzystac ten zeton? Czy kompletnie nie zrozumialem ideii tej akcji?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 20:00
autor: Hardkor
ziele pisze: 17 cze 2023, 19:28 Ktos mi wyjasni o co chodzi z akcja obszaru dobierania tropow? Dobieram zeton obszaru na ktorym znajduje sie jeden z 3 potworow (wybieram znajdujacego sie na planszy)
Wylosowany zeton bedzie innym obszarem niz ten na ktorym znajduje sie bestia.

Gdy trafie na ten obszar zdobede zloto i zeton tropienia 'wybranego potwora'?
Czyli latanie na kompletnie inny obszar tego samego typu sprawi, ze po prostu bede mogl zaatakowac pierwszy?
W opisie w instrukcji w przykladzie napisali, ze pojawilo sie zlecenie na harpie na obszarze A gory(rozumiem, ze taki potwor jest na planszy). Losuje zeton gor B.
Kiedy dojde do obszaru B zgarniam zeton i zloto, i biegne do obszaru A zabic harpie?
A co jesli inny potwor tez jest na obszarze C rowniez gory - tez moge wykorzystac ten zeton? Czy kompletnie nie zrozumialem ideii tej akcji?
Zrozumiałeś dość dobrze, ale nie ma takiej możliwości by był więcej niż 1 potwór na jednym typie terenu.
ZAWSZE są dokładnie 3 potwory, ZAWSZE każdy na innym typie obszaru.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 20:03
autor: ziele
Ok, ale poza tym dziala to dokladnie tak jak opisalem? Czyli zeby zdobyc zeton tropu musi sie okazac, ze musze biec na jeden koniec planszy a potem zawracać do potwora? A co jeśli ltos ubije potwora i pojawi sie noay6na danym typue terenu? Dalej bede mogl uzyc danego zetonu tropu?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 20:14
autor: Koslaz
Gdy umiera potwór, wszystkie tropy danego terenu wracają do puli. Zostają tylko żetony terenu powiązane z wydarzeniami.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 22:00
autor: kaem87
Pytanie 1. Gram z rozszerzeniem Na Tropie Potworów. Czy jeżeli wchodzę np na Lokacje Hengfors to dostaje 1 monetkę i zadanie na trop z monetką czy tylko monetkę bo rozszerzenie Na Tropie Potworów zmienia zasady tropienia (wprowadza słabości) i walki z potworami ?

Pytanie 2. Czy na początku walki mogę żarzyć/wykorzystać wszystkie możliwe eliksiry/petardy (oczywiście w ilości która determinuje mój poziom alchemii) czy tylko 1 wybraną ?

Pytanie 3. Jeżeli w trakcie walki z potworem, dzięki zdolności kart mogę zwiększyć swoją obronę (tarcze) powyżej poziomu wyszkolenia obrony, to na zakończenie walki ( jeżeli potwór nie zada mi ran )obniżam ja do poziomu czy zostaje powyżej ?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 22:08
autor: Koslaz
Spoiler:
1) Nie zauważyłem w instrukcji tego modułu informacji, że nie korzysta się z normalnych tropów. Słabości są dodatkiem do zasad, więc moim zdaniem dalej możesz brać tropy, żeby być pierwszym w walce.
2) Możesz łyknąć wszystko naraz, jeśli się opłaca. Jeśli nie - to dalej możesz :D
3) Nie możesz zwiększyć tarcz ponad poziom obrony. Jeśli przysługuje Ci więcej - nadwyżka przepada.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 22:13
autor: Sarna
kaem87 pisze: 17 cze 2023, 22:00 Pytanie 1. Gram z rozszerzeniem Na Tropie Potworów. Czy jeżeli wchodzę np na Lokacje Hengfors to dostaje 1 monetkę i zadanie na trop z monetką czy tylko monetkę bo rozszerzenie Na Tropie Potworów zmienia zasady tropienia (wprowadza słabości) i walki z potworami ?

Pytanie 2. Czy na początku walki mogę żarzyć/wykorzystać wszystkie możliwe eliksiry/petardy (oczywiście w ilości która determinuje mój poziom alchemii) czy tylko 1 wybraną ?

Pytanie 3. Jeżeli w trakcie walki z potworem, dzięki zdolności kart mogę zwiększyć swoją obronę (tarcze) powyżej poziomu wyszkolenia obrony, to na zakończenie walki ( jeżeli potwór nie zada mi ran )obniżam ja do poziomu czy zostaje powyżej ?
1. Mechanika tropów i mechanika słabości to są dwie różne mechaniki. Normalnie na Hengfors dostajesz monetkę i monetkę na trop. Trop pozwala Ci zaatakować jako pierwszy w walce z potworem, słabości dają inne bonusy opisane na dużych kartach potworów.
2. Możesz zażyć ile chcesz od razu.
3. Nigdy nie możesz podnieś tarczy powyżej poziomu obrony, jeśli masz w kombinacje dodatkowe tarcze, a masz już maksa, to ich nie dodajesz.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

: 17 cze 2023, 22:20
autor: kaem87
Sarna pisze: 17 cze 2023, 22:13
kaem87 pisze: 17 cze 2023, 22:00 Pytanie 1. Gram z rozszerzeniem Na Tropie Potworów. Czy jeżeli wchodzę np na Lokacje Hengfors to dostaje 1 monetkę i zadanie na trop z monetką czy tylko monetkę bo rozszerzenie Na Tropie Potworów zmienia zasady tropienia (wprowadza słabości) i walki z potworami ?

Pytanie 2. Czy na początku walki mogę żarzyć/wykorzystać wszystkie możliwe eliksiry/petardy (oczywiście w ilości która determinuje mój poziom alchemii) czy tylko 1 wybraną ?

Pytanie 3. Jeżeli w trakcie walki z potworem, dzięki zdolności kart mogę zwiększyć swoją obronę (tarcze) powyżej poziomu wyszkolenia obrony, to na zakończenie walki ( jeżeli potwór nie zada mi ran )obniżam ja do poziomu czy zostaje powyżej ?
1. Mechanika tropów i mechanika słabości to są dwie różne mechaniki. Normalnie na Hengfors dostajesz monetkę i monetkę na trop. Trop pozwala Ci zaatakować jako pierwszy w walce z potworem, słabości dają inne bonusy opisane na dużych kartach potworów.
2. Możesz zażyć ile chcesz od razu.
3. Nigdy nie możesz podnieś tarczy powyżej poziomu obrony, jeśli masz w kombinacje dodatkowe tarcze, a masz już maksa, to ich nie dodajesz.
Ad. 1 pytam ponieważ są słabości które mówią ze jak je odkryje jestem pierwszy w ataku. Czyli jak rozumiem pole to dalej przy grze z dodatkiem Na tropie potworów daje mi trop.

Ad. 3 jedna z kart, już nie pamietam która (może jakoś mutagen) daje możliwość podniesienia tarczy wyżej niż poziom wyszkolenia z obrony , stad pytanie ( nie chodzi mi o tarcze na kartach)