Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Cześć,
zapraszam do zadawania pytań dotyczących zasad w grze Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Wątek główny gry
Pytanie nr 1:
Czy istnieje limit dotyczący ilości aktywnych zadań tropienia, które może podjąć gracz?
Pozdrawiam,
Adelheim
zapraszam do zadawania pytań dotyczących zasad w grze Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Wątek główny gry
Pytanie nr 1:
Czy istnieje limit dotyczący ilości aktywnych zadań tropienia, które może podjąć gracz?
Pozdrawiam,
Adelheim
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Nie ma takiego limitu
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1883
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 899 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Limitu na zadania na trop nie ma, ale przy zdobyciu tropu na dany rodzaj terenu musisz odrzucić wszystkie zadania tropu z tym terenem i nie możesz podejmować kolejnych zadań na ten teren.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Gdzie to jest napisane, bo przeczytałem instrukcję i nigdzie nie widzę.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Strona 26, Pokonanie potwora, pkt 2:
"Gdy gracz pokona potwora, umieszcza na planszy nowy
żeton potwora, wykonując następujące czynności: [...]
2. Odkłada do pudełka żeton pokonanego potwora.
Połączony z nim żeton obszaru, a także odpowiednie
żetony tropów i zadania tropów, które posiadają gracze,
należy odłożyć zakryte do odpowiednich stosów,
a następnie je pomieszać. Nie odrzuca się żetonów
obszarów znajdujących się na kartach zadań."
O ile z pierwszą częścią zdania się zgodzę, to co do nie podejmowania zadań na ten teren - wyjaśnij co masz na myśli.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Strona 18 instrukcji, punkt 1i 2 fazy III
Strona 32 przykład fazy III1. Odrzuca tyle kart akcji ze swojej ręki na swój stos
kart odrzuconych, aby mieć maksymalnie 3 karty
na ręce.
2. Następnie dobiera tyle kart ze swojej talii akcji, aby
mieć w sumie 3 karty na ręce
To jak to w końcu jest odrzucamy do 3, czy odrzucamy ile chcemy? Ja rozumiem, że jak mi po fazie 2 zostanie 5 kart, to dwie odrzucam i już nie dobieram ( chyba że jakaś karta- np eksploracji- mówi inaczej) a w przykładzie odrzuca dowolną liczbę. To mogę wyrzucić wszystkie karty z ręki? Czy przykład jest słaby?Najpierw odrzuca dowolną liczbę kart z ręki, a następnie dobiera
tyle kart ze swojej talii akcji, aby mieć 3 karty na ręce
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Odrzucasz tyle, żeby maksymalnie zostały 3, także możesz odrzucić nawet wszystkie. Na końcu zawsze dobierasz do 3, a więc jak zostawiłeś 3 to nic nie dobierasz.Ppeper pisze: ↑31 maja 2023, 11:25 Strona 18 instrukcji, punkt 1i 2 fazy III
Strona 32 przykład fazy III1. Odrzuca tyle kart akcji ze swojej ręki na swój stos
kart odrzuconych, aby mieć maksymalnie 3 karty
na ręce.
2. Następnie dobiera tyle kart ze swojej talii akcji, aby
mieć w sumie 3 karty na ręceTo jak to w końcu jest odrzucamy do 3, czy odrzucamy ile chcemy? Ja rozumiem, że jak mi po fazie 2 zostanie 5 kart, to dwie odrzucam i już nie dobieram ( chyba że jakaś karta- np eksploracji- mówi inaczej) a w przykładzie odrzuca dowolną liczbę. To mogę wyrzucić wszystkie karty z ręki? Czy przykład jest słaby?Najpierw odrzuca dowolną liczbę kart z ręki, a następnie dobiera
tyle kart ze swojej talii akcji, aby mieć 3 karty na ręce
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Przytoczony przez Ciebie fragment instrukcji w ogóle nie odpowiada na zadane pytanie. Tutaj jest, że odrzucamy WSZYSTKIE zadania i żetony danego tropu, GDY KTOŚ go pokona. Nie odpowiada to na zadane przeze mnie pytanieAdelheim pisze: ↑31 maja 2023, 10:59Strona 26, Pokonanie potwora, pkt 2:
"Gdy gracz pokona potwora, umieszcza na planszy nowy
żeton potwora, wykonując następujące czynności: [...]
2. Odkłada do pudełka żeton pokonanego potwora.
Połączony z nim żeton obszaru, a także odpowiednie
żetony tropów i zadania tropów, które posiadają gracze,
należy odłożyć zakryte do odpowiednich stosów,
a następnie je pomieszać. Nie odrzuca się żetonów
obszarów znajdujących się na kartach zadań."
O ile z pierwszą częścią zdania się zgodzę, to co do nie podejmowania zadań na ten teren - wyjaśnij co masz na myśli.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady


Ale z tym zawsze to nie zawsze, bo masz karty, które mówią że możesz dobrać ileś więcej.
- ave.crux
- Posty: 1883
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 899 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Spoiler:
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Dokładnie jak kolega napisał. Nic takiego w instrukcji nie kojarzę, a parę razy ją czytałem.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1883
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 899 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
To tylko się cieszyć że mamy forum pytające o zasady

Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 15 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
To chwila moment bo nie nadążam. Jak wykonam misje z tropem z kart wydarzeń to sobie go zostawiam jako żeton tropu potwora czy odruzcam do puli, a te żetony tropienia potwora mogę tylko z akcji na planszy zdobywać? Bo na razie tak własnie grałem, że żetony misji odrzucałem po jej wykonaniu a żetony potwora zdobywałem tylko z planszy
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Można mieć maksymalnie 3 żetony "tropów / zadań na trop", po jednym na każdy rodzaj terenu, czyli po jednym na aktualnie wystawionego potwora.
Gracz albo ma "zadanie na trop na Biesa w lesie" lub zdobyty "trop na Biesa w lesie". Po dotarciu na miejsce "zadania tropu" żeton się odwraca i staje się "tropem", a monetę dostajemy za fatygę.
Jest tylko jeden potwór w lesie (tu: Bies) i wszyscy gracze polują na tego samego. Gdy potwór jest usuwany z planszy, wszyscy gracze usuwają posiadane "tropy na Biesa w lesie" i "zadania na trop Biesa w lesie" - potwór uciekł lub został ubity, więc tropy na Biesa są bezużyteczne.
Gracz albo ma "zadanie na trop na Biesa w lesie" lub zdobyty "trop na Biesa w lesie". Po dotarciu na miejsce "zadania tropu" żeton się odwraca i staje się "tropem", a monetę dostajemy za fatygę.
Jest tylko jeden potwór w lesie (tu: Bies) i wszyscy gracze polują na tego samego. Gdy potwór jest usuwany z planszy, wszyscy gracze usuwają posiadane "tropy na Biesa w lesie" i "zadania na trop Biesa w lesie" - potwór uciekł lub został ubity, więc tropy na Biesa są bezużyteczne.
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Ale piszę kolejny raz - w instrukcji PL ani ANG nie ma takiego ograniczenia. Paweł równie dobrze może źle coś pamiętać albo zasada zmieniła się od czasu developmentu. Nie wprowadzajmy ludzi w błąd skoro instrukcja nie mówi o tak podstawowej kwestii, a nie mamy pewności czy Paweł to dev czy ktos inny.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Jest jeszcze master rule:
Edit: I jest jeszcze taka zasada:Jeśli gracze nie zgadzają się co do tego, jak rozpatrzyć dany efekt, rozpatrują go tak, aby miał jak najwięcej sensu pod względem fabularnym.
Według mnie daje to wyraźną przesłankę, że powinno się mieć tylko jeden żeton tropu per teren.Klęska wiedźmina: [...] Jeśli wiedźmin został powalony [...] gracz bierze 1 żeton tropu z symbolem terenu, na którym
znajduje się potwór (jeśli go nie ma).
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Cześć.
Ja jestem już po 1 szpilu. Póki co ogrywaliśmy z żoną podstawkę - w ten week będziemy rozszerzać o jakiś dodatek.
Trafiliśmy na jedną wątpliwość / niejasność - jedna z kart walki (z symbolem tarczy) na przedłużeniu akcji walki ma symbol który w instrukcji (przy fazie 4 walki) wyjaśniany jest jako "weź kartę z tym symbolem".
I teraz pytanie: z tym symbolem, czyli jakim? ww. tarczą u góry? symbolem wzięcia symbolu?
I drugie pytanie: skąd to zabrać? z odrzuconych? z talii walki?
Ja jestem już po 1 szpilu. Póki co ogrywaliśmy z żoną podstawkę - w ten week będziemy rozszerzać o jakiś dodatek.
Trafiliśmy na jedną wątpliwość / niejasność - jedna z kart walki (z symbolem tarczy) na przedłużeniu akcji walki ma symbol który w instrukcji (przy fazie 4 walki) wyjaśniany jest jako "weź kartę z tym symbolem".
I teraz pytanie: z tym symbolem, czyli jakim? ww. tarczą u góry? symbolem wzięcia symbolu?
I drugie pytanie: skąd to zabrać? z odrzuconych? z talii walki?
Spokój to kłamstwo, jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę, dzięki sile osiągam potęgę,
dzięki potędze osiągam zwycięstwo, dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Moc mnie uwolni.
Dzięki pasji osiągam siłę, dzięki sile osiągam potęgę,
dzięki potędze osiągam zwycięstwo, dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Moc mnie uwolni.
- ave.crux
- Posty: 1883
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 899 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Z symbolem zabrania karty z powrotem na rękę czyli ta zielona z 2 przedłużkami na których jest symbol ci wraca.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 1080
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Mam pytanie o akcję dotyczącą pozyskiwania tropów. Jak rozumiem biorę z banku 2 sztuki złota. Jeden od razu do kieszeni a drugi kładę na żeton tropu i ten drugi dostanę jak dojdę do miejsca wskazanego na żetonie czy tak?
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 64 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
pytania ode mnie:
1. Obrona i tarcze
Czy tarcze można odzyskiwać tylko za pomocą kart z tym symbolem tarczy podczas walki?
Po walce tarcze wracają do stanu = obronie?
Czy zostają na takim poziomie na jakim zakończyła się walka?
Co w przypadku jak podczas jakieś przygody mamy stracić tarczę a np. jej nie mamy?
2. Karty DeckBuilding
Co ture w III fazie mamy kupić kartę (jest to obowiązkowe)
W związku z tym cały czas "rośniemy w siłę" mamy większą talię czyli więcej życia
Podczas zdobycia trofeum tracimy kartę /karty bezpowrotnie...
Na początku myślałem że to boli, ale skoro co turę otrzymujemy kartę to nie jest to takie straszne, a nawet dobre bo pozbywamy się kart które tylko rozmywają nam DECK
3. Faza I ruch
Przykładowa tura:
Zagrywam kartę z odpowiadającym symbolem i ide do lokacji, Można tam wzmocnić atak ->robię to
Zagrywam kolejną kartę i wracam do swojej szkoły Płacę 2 szt zeby wzmocnic swoją umiejkę,
Zagrywam ostatnią kartę i ide do lokacji gdzie wzmacniam alchemie
Takie to trochę łatwe mam wrażenie, za łatwe
ps. w podstawce awansowanie daje jedynie to ze co lvl, podczas awansu dobieram karte?
Dopiero dodatki wprowadzają "miesko"? Czyli mutageny co poziom?
Dobrze rozumiem powyższe sytuacje?
1. Obrona i tarcze
Czy tarcze można odzyskiwać tylko za pomocą kart z tym symbolem tarczy podczas walki?
Po walce tarcze wracają do stanu = obronie?
Czy zostają na takim poziomie na jakim zakończyła się walka?
Co w przypadku jak podczas jakieś przygody mamy stracić tarczę a np. jej nie mamy?
2. Karty DeckBuilding
Co ture w III fazie mamy kupić kartę (jest to obowiązkowe)
W związku z tym cały czas "rośniemy w siłę" mamy większą talię czyli więcej życia
Podczas zdobycia trofeum tracimy kartę /karty bezpowrotnie...
Na początku myślałem że to boli, ale skoro co turę otrzymujemy kartę to nie jest to takie straszne, a nawet dobre bo pozbywamy się kart które tylko rozmywają nam DECK

3. Faza I ruch
Przykładowa tura:
Zagrywam kartę z odpowiadającym symbolem i ide do lokacji, Można tam wzmocnić atak ->robię to
Zagrywam kolejną kartę i wracam do swojej szkoły Płacę 2 szt zeby wzmocnic swoją umiejkę,
Zagrywam ostatnią kartę i ide do lokacji gdzie wzmacniam alchemie
Takie to trochę łatwe mam wrażenie, za łatwe

ps. w podstawce awansowanie daje jedynie to ze co lvl, podczas awansu dobieram karte?
Dopiero dodatki wprowadzają "miesko"? Czyli mutageny co poziom?
Dobrze rozumiem powyższe sytuacje?
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 64 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Spoiler:
Najpierw pobierz 1 żeton złota z banku. Następnie wybierz
1 potwora, którego chcesz tropić. Weź wierzchni
żeton ze stosu żetonów obszarów z symbolem terenu, na
którym obecnie znajduje się wybrany przez Ciebie potwór.
Połóż odkryty żeton (stroną z nazwą obszaru do góry) na
swojej planszetce wiedźmina i umieść na nim 1 żeton
złota z banku – to zadanie tropienia. Nazwa obszaru na
tym żetonie nie może być taka sama jak obszar, na którym
aktualnie się znajdujesz (w takim wypadku dobierz
kolejny żeton i wtasuj do stosu wcześniej dobrany żeton).
Czyli odpowiedz brzmi TAK jak napisałeś

Ostatnio zmieniony 01 cze 2023, 08:36 przez kamilstany, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1080
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Jest dokładnie tak:
"Najpierw pobierz 1 żeton złota z banku. Następnie wybierz
1 potwora, którego chcesz tropić. Weź wierzchni
żeton ze stosu żetonów obszarów z symbolem terenu, na
którym obecnie znajduje się wybrany przez Ciebie potwór.
Połóż odkryty żeton (stroną z nazwą obszaru do góry) na
swojej planszetce wiedźmina i umieść na nim 1 żeton
złota z banku – to zadanie tropienia."
Nie ma sprecyzowane czy to złoto kładzione na żeton to jest ten pierwszy żeton czy już drugi. Symbolika by wskazywała, że robi się to i to. Jest też przykład rozgrywki:
"Najpierw gracz pobiera 1 żeton złota z banku. Dodatkowo może
zdobyć zadanie tropienia. Gracz ma już żeton tropu potwora z symbolem
górskiego terenu, więc decyduje się na zadanie tropienia
na obszarze z symbolem wodnego terenu.
Gracz bierze wierzchni żeton ze stosu żetonów obszaru z symbolem
wodnego terenu i umieszcza odkryty (stroną z nazwą obszaru
do góry) na swojej planszetce wiedźmina. Następnie kładzie na
żetonie 1 żeton złota z banku."
Bym się skłaniał, że mamy do zdobycia potencjalnie 2 sztuki złota: jeden pewniak i drugi jak dojdziemy we właściwe miejsce. Tylko brak mi trochę precyzji w tych zadniach.
"Najpierw pobierz 1 żeton złota z banku. Następnie wybierz
1 potwora, którego chcesz tropić. Weź wierzchni
żeton ze stosu żetonów obszarów z symbolem terenu, na
którym obecnie znajduje się wybrany przez Ciebie potwór.
Połóż odkryty żeton (stroną z nazwą obszaru do góry) na
swojej planszetce wiedźmina i umieść na nim 1 żeton
złota z banku – to zadanie tropienia."
Nie ma sprecyzowane czy to złoto kładzione na żeton to jest ten pierwszy żeton czy już drugi. Symbolika by wskazywała, że robi się to i to. Jest też przykład rozgrywki:
"Najpierw gracz pobiera 1 żeton złota z banku. Dodatkowo może
zdobyć zadanie tropienia. Gracz ma już żeton tropu potwora z symbolem
górskiego terenu, więc decyduje się na zadanie tropienia
na obszarze z symbolem wodnego terenu.
Gracz bierze wierzchni żeton ze stosu żetonów obszaru z symbolem
wodnego terenu i umieszcza odkryty (stroną z nazwą obszaru
do góry) na swojej planszetce wiedźmina. Następnie kładzie na
żetonie 1 żeton złota z banku."
Bym się skłaniał, że mamy do zdobycia potencjalnie 2 sztuki złota: jeden pewniak i drugi jak dojdziemy we właściwe miejsce. Tylko brak mi trochę precyzji w tych zadniach.
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
1. tarcze wracają do takiego stanu po walce jaką masz obronę. W trakcie walki możesz je zwiększać tarcząkamilstany pisze: ↑01 cze 2023, 08:27 pytania ode mnie:
1. Obrona i tarcze
Czy tarcze można odzyskiwać tylko za pomocą kart z tym symbolem tarczy podczas walki?
Po walce tarcze wracają do stanu = obronie?
Czy zostają na takim poziomie na jakim zakończyła się walka?
Co w przypadku jak podczas jakieś przygody mamy stracić tarczę a np. jej nie mamy?
2. Karty DeckBuilding
Co ture w III fazie mamy kupić kartę (jest to obowiązkowe)
W związku z tym cały czas "rośniemy w siłę" mamy większą talię czyli więcej życia
Podczas zdobycia trofeum tracimy kartę /karty bezpowrotnie...
Na początku myślałem że to boli, ale skoro co turę otrzymujemy kartę to nie jest to takie straszne, a nawet dobre bo pozbywamy się kart które tylko rozmywają nam DECK
3. Faza I ruch
Przykładowa tura:
Zagrywam kartę z odpowiadającym symbolem i ide do lokacji, Można tam wzmocnić atak ->robię to
Zagrywam kolejną kartę i wracam do swojej szkoły Płacę 2 szt zeby wzmocnic swoją umiejkę,
Zagrywam ostatnią kartę i ide do lokacji gdzie wzmacniam alchemie
Takie to trochę łatwe mam wrażenie, za łatwe
ps. w podstawce awansowanie daje jedynie to ze co lvl, podczas awansu dobieram karte?
Dopiero dodatki wprowadzają "miesko"? Czyli mutageny co poziom?
Dobrze rozumiem powyższe sytuacje?
2 i 3 - moim zdaniem wszystko dobrze rozumiesz. Deck odchudzasz usuwaniem, bo chcesz wywalac karty o koszcie 0. Co do lokacji to pamietaj, ze w swojej turze mozesz aktywowac tylko po 1 raz kazda TYP lokacji. Tj nie mozesz wrocic do tego samego miejsca i aktywowac je drugi raz
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Hardkor
- Posty: 5187
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1118 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Dobra w końcu to ogarnąłem w instrukcji, bo nie lada zagadkę mi dałes przez to, że nie zauważyłem, że robisz "akcje na planszy".
Tak w przypadku akcji na planszy to 1 moneta leci do twojej kieszeni, druga trafia na trop. W przypadku, gdy jakaś karta eksploracji każe ci wziąć zadanie tropu to wtedy dajesz tylko 1 moneta na trop (bez żadnej dodatkowej).
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)