ISS Vanguard - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Pouzy
Posty: 107
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 15 times
Been thanked: 34 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Pouzy »

Wydając kość, na której są ,,serduszko i młotek" (cokolwiek to jest- chodzi chyba o tarczę i kilof) masz prawo wykorzystać obydwa pasujące symbole na kości więc przesuwasz na torze o dwa pola.
tomg
Posty: 448
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 149 times
Been thanked: 216 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: tomg »

Czy z fabularnego punktu widzenia przejście samouczka jest konieczne aby przejść kampanię ?
Kontekst: w moim egzemplarzu gry brakuje kart Ważnych punktów dla samouczka
Void
Posty: 300
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 135 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Void »

tomg pisze: 22 lip 2024, 11:04 Czy z fabularnego punktu widzenia przejście samouczka jest konieczne aby przejść kampanię ?
Kontekst: w moim egzemplarzu gry brakuje kart Ważnych punktów dla samouczka
Nie ma ich w talii samouczka A?
tomg
Posty: 448
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 149 times
Been thanked: 216 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: tomg »

Void pisze: 22 lip 2024, 14:25
tomg pisze: 22 lip 2024, 11:04 Czy z fabularnego punktu widzenia przejście samouczka jest konieczne aby przejść kampanię ?
Kontekst: w moim egzemplarzu gry brakuje kart Ważnych punktów dla samouczka
Nie ma ich w talii samouczka A?
Nie ma w talii samouczka ani w talii Ważnych Punktów
Ostatnio zmieniony 22 lip 2024, 19:10 przez tomg, łącznie zmieniany 1 raz.
Wajuz
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2024, 23:00

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Wajuz »

A taka rzecz: karta warunków globalnych przedstawia zasadę, że za każdy młotek na kości otrzymuję wskazówkę. Podczas testu wyrzucam ikonę Vanguarda - życzę sobie by był to młotek, a więc mogę tak uzyskać wskazówkę z warunków globalnych?
Void
Posty: 300
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 135 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Void »

Wajuz pisze: 22 lip 2024, 18:45 A taka rzecz: karta warunków globalnych przedstawia zasadę, że za każdy młotek na kości otrzymuję wskazówkę. Podczas testu wyrzucam ikonę Vanguarda - życzę sobie by był to młotek, a więc mogę tak uzyskać wskazówkę z warunków globalnych?
Kilof nie młotek, kilof... Tak, możesz wydać kość na efekt kombinacji z warunków globalnych. Odbywa się to w kroku piątym testu, pamiętaj że wydajesz na to kości, więc nie zostaną one na dalsze etapy tzn np. na efekty specjalne bądź oznaczenie rezultatu.
Wajuz
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2024, 23:00

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Wajuz »

To świetnie :D Fakt, ważne, że ten The Kilof trzeba wydawać, cały system przeszedł z dodatkową wróżką z kilofem na WG.
Wajuz
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2024, 23:00

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Wajuz »

tomg pisze: 22 lip 2024, 14:48
Void pisze: 22 lip 2024, 14:25
tomg pisze: 22 lip 2024, 11:04 Czy z fabularnego punktu widzenia przejście samouczka jest konieczne aby przejść kampanię ?
Kontekst: w moim egzemplarzu gry brakuje kart Ważnych punktów dla samouczka
Nie ma ich w talii samouczka A?
Nie ma w talii samouczka ani w talii Ważnych Punktów
W talii do samouczka są karty WP: P000, do użycia w dalszej części gry. Proste to karty, ich temat: „Nic ciekawego," nie wykonuje się na nich testów.
tomg
Posty: 448
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 149 times
Been thanked: 216 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: tomg »

Wajuz pisze: 23 lip 2024, 08:23
tomg pisze: 22 lip 2024, 14:48
Void pisze: 22 lip 2024, 14:25

Nie ma ich w talii samouczka A?
Nie ma w talii samouczka ani w talii Ważnych Punktów
W talii do samouczka są karty WP: P000, do użycia w dalszej części gry. Proste to karty, ich temat: „Nic ciekawego," nie wykonuje się na nich testów.
Chodzi o karty P101, P102, .. , P109, ich brakuje w moim egzemplarzu. Czy mogę rozpocząć kampanię bez wstępu fabularnego z samouczka ?
Wajuz
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2024, 23:00

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Wajuz »

tomg pisze: 23 lip 2024, 19:52
Wajuz pisze: 23 lip 2024, 08:23
tomg pisze: 22 lip 2024, 14:48
Nie ma w talii samouczka ani w talii Ważnych Punktów
W talii do samouczka są karty WP: P000, do użycia w dalszej części gry. Proste to karty, ich temat: „Nic ciekawego," nie wykonuje się na nich testów.
Chodzi o karty P101, P102, .. , P109, ich brakuje w moim egzemplarzu. Czy mogę rozpocząć kampanię bez wstępu fabularnego z samouczka ?
Nieźle, u mnie nie widzę kart od P092 do P130. Na yt jest rozgrywka samouczka, może możesz sobie dopasować efekty.
Patol
Posty: 1
Rejestracja: 29 lip 2024, 22:51

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Patol »

Witam. Czy ktoś mi odpowie jak zdobyć unikalne odkrycie 23 na planecie "sobowtór"???? Chyba oszaleję. Eksplorowałem wszystkie "pomieszczenia" i nie mam pojęcia jak zdobyć to unikalne odkrycie. Podejrzewam że trzeba zabić potwora ale jak?????!!!!!
Secvent
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2015, 01:03
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

ISS Vanguard - pytania o zasady kupno kostek

Post autor: Secvent »

Witam serdecznie. Pytanie które mnie dręczy to zakup kostek, gra umożliwia ich pozyskanie w zamian za wydanie żetonów sukcesu. W księdze statku na stronie 27 jest wyraźnie napisane, że każdy gracz w tej fazie może wybrać dowolną kość sekcji. Z drugiej jednak strony w instrukcji 36/37 kości sekcji są podzielone na różne kategorie, z czego niektóre wydają się być znacznie lepsze od pozostałych, bo np. Nie posiadają znacznika wypadku. Np. Kości uniwersalne. Jest też napisane, że te lepsze kości gracze odblokują wraz z postępem historii, czyli rozumiem, że muszę jakaś technologie opracować, albo wykonać jakieś zadanie, a póki co mogę kupić tylko kości podstawowe.??
Void
Posty: 300
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 135 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady kupno kostek

Post autor: Void »

Secvent pisze: 19 sie 2024, 16:55 Jest też napisane, że te lepsze kości gracze odblokują wraz z postępem historii, czyli rozumiem, że muszę jakaś technologie opracować, albo wykonać jakieś zadanie, a póki co mogę kupić tylko kości podstawowe.??
Mniej więcej ale generalnie tak. Zauważ że jeśli grasz z normalnymi kośćmi a nie tymi upiększonymi to na początku kości eksperckich i uniwersalnych w ogóle nie ma w pudełku :wink:
Secvent
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2015, 01:03
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady kupno kostek

Post autor: Secvent »

Mniej więcej ale generalnie tak. Zauważ że jeśli grasz z normalnymi kośćmi a nie tymi upiększonymi to na początku kości eksperckich i uniwersalnych w ogóle nie ma w pudełku.

Nie ma w pudełku, to gdzie one są?
Tak, gram upiększonymi kościami i chcesz mi powiedzieć, że część z nich wejdzie od gry gdy odblokuję zawartość tajnej koperty? Nie zaglądałem do niej, więc nie wiem co tam jest.
Void
Posty: 300
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 135 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady kupno kostek

Post autor: Void »

Secvent pisze: 05 wrz 2024, 22:07
Nie ma w pudełku, to gdzie one są?
Tak, gram upiększonymi kościami i chcesz mi powiedzieć, że część z nich wejdzie od gry gdy odblokuję zawartość tajnej koperty? Nie zaglądałem do niej, więc nie wiem co tam jest.
Edit. Ok z samego rana ledwo człowiek się obudził więc już sam zapomniałem że od tej części instrukcji się zaczęło. :wink:
Pod koniec instrukcji do góry nogami jest wypisana zawartość koperty mocno ogólnikowo tzn jakie typy rzeczy i ile (np. Ile kart jakiego typu) w niej jest bez większych spoilerów. Więc można łatwo powiązać kropki :)

End of edit.

Ale wystarczy przeczytać instrukcję. Nie bez powodu były w oddzielnym woreczku niż pozostałe kości które były podzielone kolorami :wink:
Obrazek
Secvent
Posty: 49
Rejestracja: 21 lis 2015, 01:03
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady kupno kostek

Post autor: Secvent »

Void pisze: 06 wrz 2024, 06:40
Secvent pisze: 05 wrz 2024, 22:07
Nie ma w pudełku, to gdzie one są?
Tak, gram upiększonymi kościami i chcesz mi powiedzieć, że część z nich wejdzie od gry gdy odblokuję zawartość tajnej koperty? Nie zaglądałem do niej, więc nie wiem co tam jest.
Edit. Ok z samego rana ledwo człowiek się obudził więc już sam zapomniałem że od tej części instrukcji się zaczęło. :wink:
Pod koniec instrukcji do góry nogami jest wypisana zawartość koperty mocno ogólnikowo tzn jakie typy rzeczy i ile (np. Ile kart jakiego typu) w niej jest bez większych spoilerów. Więc można łatwo powiązać kropki :)

End of edit.

Ale wystarczy przeczytać instrukcję. Nie bez powodu były w oddzielnym woreczku niż pozostałe kości które były podzielone kolorami :wink:
Obrazek
Teraz rozumiem, 12 kostek jest w Tajnej kopercie, i tych kupić nie można, a tam nie zaglądałem, bo tak jest napisane na kopercie... Ktoś mi napisze które kości tam się znajdują? Nie chciałbym do niej zajrzeć, dopóki gra mi tego nie nakaże. Kupiłem grę podczas zbiórki i zamówiłem te wyczesane kostki i mam dwa rodzaje kości te stare i nowe, bo wtedy mieli problem z ich podmianką.
Void
Posty: 300
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 135 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady kupno kostek

Post autor: Void »

Secvent pisze: 08 wrz 2024, 18:49

Teraz rozumiem, 12 kostek jest w Tajnej kopercie, i tych kupić nie można, a tam nie zaglądałem, bo tak jest napisane na kopercie... Ktoś mi napisze które kości tam się znajdują?
Wszystkie typu 3 i 4 tzn uniwersalne i eksperckie.
asot11
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2023, 11:46
Has thanked: 3 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: asot11 »

Dzień dobry,

czy ktoś gra solo i jako grupę wypadową kontroluje 4 sekcje podczas eksploracji? Czy najlepiej grać tak żeby kontrolować 2 sekcje, a dwie wysłać na odpoczynek jak jest napisane w instrukcji na początku?Dopiero zaczynam i nie wiem czy jest sens kontrolować samemu 4 sekcje podczas misji, czy dzięki temu jest trudniej/łatwiej?

Pozdrawiam.
jediwolf
Posty: 447
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 111 times
Been thanked: 101 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: jediwolf »

Jak dokładnie używa się karty Tyrolka?

Bo mam wątpliwości. Każdy członek grupy wypadowej może się poruszać z i do sektora lądownika w dowolnym momencie ile chce razy za darmo zużywając akcję i ten znacznik tyrolki nie ma znaczenia?

Czy np. gracz pierwszy jest na sektorze lądownika, chce się poruszyć do sektora obok, bierze znacznik tyrolki, idzie za darmo wykonując akcję i przenosimy razem z nim znacznik tyrolki do sektora gdzie poszedł i tylko stamtąd można znowu zrobić akcję ruchu za pomocą tyrolki jak chcemy się poruszyć do lądownika? Reszta graczy co została przy lądowniku nie może wtedy skorzystać z tyrolki.

Obstawiam, że to pierwsze raczej, bo na chłopski rozum rzecz biorąc technologia rozwinięta i tyrolka może jeździć w jedną i drugą stronę automatycznie. Ale dopytuje :D
Obrazek
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5684
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 333 times
Been thanked: 1003 times
Kontakt:

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: raj »

Żeton tyrolki pozostaje w sektorze lądownika.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Buniacky
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2021, 14:36
Has thanked: 5 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Buniacky »

Hejo :wink:
Mam pytanie w związku z umiejętnością załoganta i ładunkami - nigdzie w instrukcji nie mogę znaleźć w jaki sposób odzyskuje się te ładunki? I jak często mogę używać takowej umiejętności?
No i czym są reprezentowane? Uniwersalnymi znacznikami?
Pozdro
Awatar użytkownika
Kajdi
Posty: 229
Rejestracja: 11 cze 2013, 19:21
Has thanked: 52 times
Been thanked: 81 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Kajdi »

Tak, zaznaczasz tymi fioletowymi kostkami. Ładunki regenerują się dopiero po eksploracji planetarnej; w trakcie można trafić żeton wskazówki, który daje +1 ładunek.
Awatar użytkownika
Mulczas
Posty: 98
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Mulczas »

Witam.
Po żucie kością urazu podczas testu, co się dzieje z kością urazu? Trafia do puli zużytych kości, czy wraca do kości dostępnych?
Pozdrawiam
Void
Posty: 300
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 20 times
Been thanked: 135 times

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: Void »

Mulczas pisze: 23 sty 2025, 08:38 Witam.
Po żucie kością urazu podczas testu, co się dzieje z kością urazu? Trafia do puli zużytych kości, czy wraca do kości dostępnych?
Pozdrawiam
Wracają do dowolnej kolumny kości dostępnych, przy czym gdybyś miał więcej niż jedną kość urazu nie mogą być dwie w jednej kolumnie.
bjoker
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2020, 07:36

ISS Vanguard - pytania o zasady

Post autor: bjoker »

Mam pytanie odnośnie Niebezpieczeństwa. Czy tor Niebezpieczeństwa aktywuje się w momencie odkrycia karty i wykonuje się odrazu pierwsze „zło” jakie jest na karcie z pierwszego pola toru czasu?
ODPOWIEDZ