Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1. Czy do misji są jakieś polecane sekcje do wysyłania?
2. Planujemy grać na 2 osoby, czyli po 2 sekcje. W takim wypadku jak na każdą misję mają iść po 2 sekcje to po prostu sprawiedliwie powinniśmy iść, że każdy wybiera 1 ze swoich?
nie czytałem instrukcji, jak jest w niej na to odp to olejcie
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Hardkor pisze: ↑22 lut 2024, 12:01
1. Czy do misji są jakieś polecane sekcje do wysyłania?
2. Planujemy grać na 2 osoby, czyli po 2 sekcje. W takim wypadku jak na każdą misję mają iść po 2 sekcje to po prostu sprawiedliwie powinniśmy iść, że każdy wybiera 1 ze swoich?
nie czytałem instrukcji, jak jest w niej na to odp to olejcie
W kampanii przeprowadza się zwiad przed lądowaniem, który podpowiada czego można się spodziewać na planecie i na tej podstawie można wybierać sekcje+członków załogi z danej sekcji. Wydaję mi się jednak że przy większej liczbie graczy niż 2, każdy gracz musi wysłać co najmniej 1 swoja sekcje (grałem na 2 to nie pamietam).
1. Po zakończeniu samouczka karty załogi używane w samouczku ( po 3 karty na sekcję, bez nadrukowanych rang ) dodajemy do dostępnych kart sekcji czy odrzucamy?
2. Po zakończeniu samouczka karty wydarzeń używane w samouczku dodajemy do talii wydarzeń dla kolejnych misji czy odrzucamy?
Pozdrawiam
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
1. Po zakończeniu samouczka karty załogi używane w samouczku ( po 3 karty na sekcję, bez nadrukowanych rang ) dodajemy do dostępnych kart sekcji czy odrzucamy?
2. Po zakończeniu samouczka karty wydarzeń używane w samouczku dodajemy do talii wydarzeń dla kolejnych misji czy odrzucamy?
Pozdrawiam
Odrzucamy.
Usuń z gry wszystkie karty Sekcji użyte w Samouczku,
łącznie z kartami Wydarzeń z Samouczka, kartami Urazów
z Samouczka, kartami Misji z Samouczka i kartą Warunków
Globalnych z Samouczka.
czyli uszkodzony iss potrzebuje napraw/pomocy. udałem się chyba na jedyną możliwą planetę gliese 368-2 - misja zakończona pełnym sukcesem tj. główna oraz opcjonalna, ale w obu przypadkach w logach nie ma żadnego podsumowania - poza tym, żeby odrzucić w/w karty misji i informacji, że zrealizowałem główne cele i opcjonalne, ale jeśli chcę to mogę sobie dalej eksplorować planetę. Jako, że wykonałem na niej wszsystko - unikalne odkrycia itp oraz do mojej załogi dołączył ichni mieszkaniec to wydaje mi się coś powinno się zadziać. W sensie cel zrealizowany, bo uzyskałem pomoc, ale w logach nigdzie nie ma o tym informacji. Żadna karta po tej misji nie doszła do koperty poza unikalnymi odkryciami. Patrząc na mapę gwiezdną - nie mam już możliwości latać, gdzie indziej, a nowe systemy wszystkie zablokowane. Ma ktoś pomysł czy coś ominąłem, czy jest tu jakiś błąd?
Z góry dziękuję za pomoc
Edit:Znalazłem. odpowiedź dla samego siebie i potomnych:
O dziwo - kiedy we wszystkich poprzednich misjach jest to ładnie pospinane (wstęp, zakończenie prowadzące do księgi statku), tak w tej trzeba popatrzeć dodatkowo na planetopedię (prawy górny róg) -> odlot - log 476 prowadzący do 512. Niby jest to nadrukowane, ale będąc prowadzonym za każdym razem ładnie po log booku w każdej misji, tak tutaj coś co miało być pewnie oczywiste takim nie było
Ej po samouczku jest informacja, że nie zrobicie żadnych zadań na statku, bo nie ma załogantów rozumiem, że dotyczy to gry na 4 osoby tylko, bo na 2 wysłaliśmy w samouczku po 1, więc 2 nam zostało czy ja czegoś nie kumam?:D
Drugie pytanie czy jak mam 3 żetony sukcesów na awans i go robię to je odrzucam czy zostają?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
gogovsky pisze: ↑10 mar 2024, 22:03
Ej po samouczku jest informacja, że nie zrobicie żadnych zadań na statku, bo nie ma załogantów rozumiem, że dotyczy to gry na 4 osoby tylko, bo na 2 wysłaliśmy w samouczku po 1, więc 2 nam zostało czy ja czegoś nie kumam?:D
Drugie pytanie czy jak mam 3 żetony sukcesów na awans i go robię to je odrzucam czy zostają?
Intencjonalnie zrobili to tak że w ramach samouczka "na rękę" bierzesz tylko nowych członków załogi. A starzy nawet jak nie odpoczywają to tak jakby nie są dostępni w tej pierwszej samouczkowej fazie statku, szczególnie że nie wykonujesz wszystkich standardowych kroków tylko zgodnie z samouczkiem.
Awans nie wykorzystuje żetonów sukcesów, po prostu trzeba z danego wypadu na planetę uzyskać 3 żetony (albo 6 potem aby z drugiego na trzeci poziom). Żetony wykorzystujesz do zakupu nowych kości.
Void pisze: ↑10 mar 2024, 23:22
Intencjonalnie zrobili to tak że w ramach samouczka "na rękę" bierzesz tylko nowych członków załogi. A starzy nawet jak nie odpoczywają to tak jakby nie są dostępni w tej pierwszej samouczkowej fazie statku, szczególnie że nie wykonujesz wszystkich standardowych kroków tylko zgodnie z samouczkiem.
AA czyli nawet jak gramy we 2 (po 1 załogancie używamy) to nie 2, a wszystkie 4 osoby idą w odpoczynek po samouczku? I dostajemy 4 świeżych, których musimy mieć na wyprawę, a ewentualnie ludzi do wydarzenia/zadań musimy wykupić z koszar, dobrze kumam?:D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
No mniej więcej tak rozumiem zapisy samouczka, w ramach samouczka każdy losuje po dwóch wybiera jednego z nich aby mieć komplet na misję. Dokładnie jak piszesz, nawet samouczek podpowiada aby pierwszą akcją iść do koszar a drugą na produkcję.
Cześć, jestem po pierwszej misji, pytanie mam związane z kartą zagrożenia i kartami ran, jeżeli wypada "kara" przeniesienia kości do strefy wykorzystanych a w strefi dostępnych kości ich brak czy ponoszę jakąś dodatkową karę czy porostu mi się upiekło
Druga sprawa to już dla garczy którzy mają grę już trochę ograną jakie pomieszczenia statku na początku rozwijać najlepiej żeby miało to tak zwane ręce i nogi. Bardzo mało tej energi jest co jak narazie mocno ogranicza eksplorowanie Mapy Sytemów. Dzięki za odpowiedź i pozdro.
MrPi82 pisze: ↑13 mar 2024, 10:06
Cześć, jestem po pierwszej misji, pytanie mam związane z kartą zagrożenia i kartami ran, jeżeli wypada "kara" przeniesienia kości do strefy wykorzystanych a w strefi dostępnych kości ich brak czy ponoszę jakąś dodatkową karę czy porostu mi się upiekło
Druga sprawa to już dla garczy którzy mają grę już trochę ograną jakie pomieszczenia statku na początku rozwijać najlepiej żeby miało to tak zwane ręce i nogi. Bardzo mało tej energi jest co jak narazie mocno ogranicza eksplorowanie Mapy Sytemów. Dzięki za odpowiedź i pozdro.
Jeśli musisz wydać kość a nie masz jej dostępnej musisz poświęcić dowolną kość. Natomiast możesz w dowolnej chwili wykonać wysiłek, poświęcić dowolną kość i odświeżyć 5 kości, aby potem jedna z nich wydać. Może to być opłacalne bo i tak i tak poświęcasz ale potencjalnie cztery kości zostaną odświeżone.
Co do drugiego
Spoiler:
jeszcze jestem na początku kampanii po pierwszych misjach, ale polecam zrobić dostępny wcześnie projekt produkcyjny ulepszone systemy, dostaniesz wtedy ulepszenia dające w sumie +2 energii. Później na bank będzie tego więcej.
Narodziło mi się trochę pytań po drugiej grze:
1. Wykrzykniki na kościach NIGDY nie mogę wykorzystać (nawet na pojedyńcze "A" na karcie ani gdy test wymaga DOWOLNEJ kości) ?
2. Rozumiem, że jak mam np 8 odkryć (2 unikalne i 4 zwykłe), a statek ma pojemność odkryć 5 to muszę wziąć 2 unikalne oraz dowolne 3 zwykłe. Następnie pozostały jeden zwracam do odpowiedniego stosu odkryć, potem faza statku i w niej te 3 zwykłe daje do organizera B do zdobytych odkryć? Czy jakoś tak to się nazywa
3. Odrzucanie misji to jest cofnięcie jej do organizera A czy do śmietnika w organizerze B?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Hardkor pisze: ↑14 mar 2024, 00:06
Narodziło mi się trochę pytań po drugiej grze:
1. Wykrzykniki na kościach NIGDY nie mogę wykorzystać (nawet na pojedyńcze "A" na karcie ani gdy test wymaga DOWOLNEJ kości) ?
2. Rozumiem, że jak mam np 8 odkryć (2 unikalne i 4 zwykłe), a statek ma pojemność odkryć 5 to muszę wziąć 2 unikalne oraz dowolne 3 zwykłe. Następnie pozostały jeden zwracam do odpowiedniego stosu odkryć, potem faza statku i w niej te 3 zwykłe daje do organizera B do zdobytych odkryć? Czy jakoś tak to się nazywa
3. Odrzucanie misji to jest cofnięcie jej do organizera A czy do śmietnika w organizerze B?
1. Nie możesz wykorzystać ale do efektu kombinacji. Natomiast spokojnie możesz wykorzystać jako kość w teście, jest to dalej kość swojego koloru. O ile oczywiście nie zostanie wcześniej wykorzystana przez efekt specjalny testu, zazwyczaj wywołując postęp na czerwonym torze (jeśli test ma tory) lub powodując oznaczenie czerwonego wyniku.
2. Dokładnie tak.
3. O ile nie jest jasno napisane usuń z gry to wraca do organizera.
thcsiwy pisze: ↑15 mar 2024, 12:24
Czy jak mam dobrać kartę urazu rana lub jakąkolwiek kartę urazu a już taka mam. To czy dobieram kartę czy ignoruje ?
Tak, można mieć kilkakrotnie identyczny uraz. Dodatkowo jeśli wszystkie karty danego urazu są wykorzystywane (tzn. Nie ma wolnych kart) bierzesz uraz rana zamiast tego.
Test akcji specjalnej nakazuje mi rzucić dwiema kośćmi czerwonymi i dwiema niebieskimi. W puli mam tylko dwie czerwone i jedną niebieską.
Czy mogę wykonać test mając mniejsze prawdopodobieństwo sukcesu czy nie mogę do niego przystąpić?
Drugie pytanie, czy możliwe jest spasowanie w swojej akcji?
Bez poznania szczegółów akcji specjalnej (test, efekty specjalne, możliwe rezultaty itp) za bardzo nie sposób pomóc (najlepiej po prostu zdjęcie owej akcji...).
Co do drugiego można wykonać akcję przygotowania tzn pociągnąć kartę i ewentualnie rzucić kośćmi dla efektu kombinacji.
Czy mogę za jednym odczytem skryptu połączyć każdy możliwy punkt i odczytać wpisy czy tylko moge połączyć jeden punkt a później gra będzie wracać do tego wpisu i zaznaczać będziemy po jednym.
MrPi82 pisze: ↑16 mar 2024, 21:28
Mam pytanie związane z logiem 55 legacy project.
Spoiler:
Czy mogę za jednym odczytem skryptu połączyć każdy możliwy punkt i odczytać wpisy czy tylko moge połączyć jeden punkt a później gra będzie wracać do tego wpisu i zaznaczać będziemy po jednym.
Ja to zrozumiałem że jeden punkt i później w czasie gry kolejne, ale też nie jestem pewny czy to dobrze interpretuje
MrPi82 pisze: ↑16 mar 2024, 21:28
Mam pytanie związane z logiem 55 legacy project.
Spoiler:
Czy mogę za jednym odczytem skryptu połączyć każdy możliwy punkt i odczytać wpisy czy tylko moge połączyć jeden punkt a później gra będzie wracać do tego wpisu i zaznaczać będziemy po jednym.
Jeden punkt. W ciągu gry możesz trafić kilka razy do tego loga. W zależności jak bardzo będziesz eksplorował.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Pytanie o dokupowane kostki.
Czy kostki są kupowane na stałe czy na jedną misję? jeżeli na stałe to jak się zapisuje ile i jakie kostki zostały kupione? Czy może przed każdą misją można zmieniać sobie kostki?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
raj pisze: ↑21 mar 2024, 07:29
Pytanie o dokupowane kostki.
Czy kostki są kupowane na stałe czy na jedną misję? jeżeli na stałe to jak się zapisuje ile i jakie kostki zostały kupione? Czy może przed każdą misją można zmieniać sobie kostki?
Wydaje mi się że po zakończonej misji pakujemy kostki sekcji do danych sekcji (Tak wyczytałem w instrukcji i tak robię)
Rzucam akcję(dowolną) która wymaga np. 2 kostek dodatkowo mam 3 kostki urazu. Jeżeli na wszystkich 3 kostkach urazu mam oddać kostki do zużytych, to co się dzieje w przypadku 3 kostki urazu, kiedy kostki rzucone już oddałem, a nie posiadam żadnych kostek dostępnych tzn. wszystkie kostki znajdują się w kostkach zużytych. Pomijam 3 kostkę urazu czy jest jakaś inna procedura?
Amaga pisze: ↑21 mar 2024, 08:03
Rzucam akcję(dowolną) która wymaga np. 2 kostek dodatkowo mam 3 kostki urazu. Jeżeli na wszystkich 3 kostkach urazu mam oddać kostki do zużytych, to co się dzieje w przypadku 3 kostki urazu, kiedy kostki rzucone już oddałem, a nie posiadam żadnych kostek dostępnych tzn. wszystkie kostki znajdują się w kostkach zużytych. Pomijam 3 kostkę urazu czy jest jakaś inna procedura?
Nie oddajesz kostek z rzuconych (pula kostek) tylko z dostępnych. Jak nie masz w dostępnych to musisz na stałe (do końca misji) odrzucić kostkę ze zużytych. Zwykle bardziej opłaca się zrobić wysiłek, i tak kosztuje Cię to odrzuconą kostkę, ale przynajmniej coś odświeżysz i masz wtedy dodatkowe kostki w puli dostępnych, które możesz zużyć (w tym jedna za ranę).
Amaga pisze: ↑21 mar 2024, 08:00
Wydaje mi się że po zakończonej misji pakujemy kostki sekcji do danych sekcji (Tak wyczytałem w instrukcji i tak robię)
Wydawało mi się, ze tam w ogóle przechowuje się wszystkie kostki ale tak jak piszesz ma to sens. Tyle, że jeszcze trudniej wszystko upchnąć w pudle...
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
pedroo85pl pisze: ↑15 mar 2024, 22:37
Test akcji specjalnej nakazuje mi rzucić dwiema kośćmi czerwonymi i dwiema niebieskimi. W puli mam tylko dwie czerwone i jedną niebieską.
Czy mogę wykonać test mając mniejsze prawdopodobieństwo sukcesu czy nie mogę do niego przystąpić?
Testy specjalne nie nakazują ilości kości iloma i jakimi masz rzucać, tylko wskazują oczekiwane wyniki, które możesz wykorzystać.
Tworząc pulę rzutu możesz wziąć dowolna ich ilość, nawet 0.
Jeżeli sukces masz na 2*czerwona+2*niebieska to biorąc 4 takie kości uzyskasz go automatycznie (o ile wcześniej któraś kostka nie zostanie zabrana przez umieszczone wyżej wyniki).
Możesz grać na pewną porażkę (np. biorąc 0 kości), bo np. porażka i tak przechodzi w sukces.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."