Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 29 sty 2025, 20:46
autor: matio2007
Miszon pisze: ↑29 sty 2025, 18:13
Też jestem za tym że 1.
2 to byłoby, że zaokrąglasz w dół to o ile zmniejsza (czyli że zmniejsza o 1, bo 3/2=1, a potem 3-1=2), a nie że zmniejsza ją o połowę zaokrąglając w dół (czyli 3/2=1).
Czyli jeśli 2, to zaokraglasz zmniejszanie, a powinieneś zaokrąglać obronę i wtedy wychodzi 1 .
To jest 1, zgodnie z zamysłem autora
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 08:06
autor: Golfang
Czy pomiędzy walkami postacie się leczą samoistnie? albo pomiędzy dniami?
Zakończyłem walkę nr 1 z 1 raną na 1 postaci (resztę wyleczyłem kartami). Czy po jej zakończeniu postać odzyskuje życie do maksymalnego poziomu? W instrukcji ne znalazłem takiej informacji, ale z punktu widzenia fabularnego troche to nielogiczne? Skoro w czasie walki potrafią się uleczyć to po jej zakończeniu już nie?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 08:14
autor: matio2007
Golfang pisze: ↑30 sty 2025, 08:06
Czy pomiędzy walkami postacie się leczą samoistnie? albo pomiędzy dniami?
Zakończyłem walkę nr 1 z 1 raną na 1 postaci (resztę wyleczyłem kartami). Czy po jej zakończeniu postać odzyskuje życie do maksymalnego poziomu? W instrukcji ne znalazłem takiej informacji, ale z punktu widzenia fabularnego troche to nielogiczne? Skoro w czasie walki potrafią się uleczyć to po jej zakończeniu już nie?
Postacie pomiędzy walkami nie leczą się samoistnie. Przyjmujemy, że są to po prostu długotrwałe rany/kontuzje, które wymagają dłuższego leczenia. Ale działają elementy ekwipunku, które mogą leczyć.
Szybkie leczenie podczas walki jest raczej zabiegiem mechaniczny, w rzeczywistości byłoby mało realne (poza magią).
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 08:15
autor: MowMiStefan
Leczenie jest tylko z Kart Akcji podczas Misji - pamietaj, że misja trwa do końca rundy, w której spełniono warunki zakończenia (więc możesz mieć jeszcze jakieś akcje). Dodatkowo jeśli postać zakończyła Misję nieprzytomna, to odzyskuje 1 pkt życia.
No i uleczyć można się jeszcze w mieście u Medyka.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 10:54
autor: krasnolud
MowMiStefan pisze: ↑30 sty 2025, 08:15
Leczenie jest tylko z Kart Akcji podczas Misji - pamietaj, że misja trwa do końca rundy, w której spełniono warunki zakończenia (więc możesz mieć jeszcze jakieś akcje). Dodatkowo jeśli postać zakończyła Misję nieprzytomna, to odzyskuje 1 pkt życia.
No i uleczyć można się jeszcze w mieście u Medyka.
leczenie jest również z medykamentów, które trzymamy w sakwie i zagranie ich nie jest interakcja cytat: ''możecie użyć te przedmioty w dowolnej chwili przed rozpoczęciem lub po zakończeniu czynności w swojej turze''
- czyli naszej figurce wstawiamy 2xmedykamenty i mamy właściwie 4 życia dodatkowo bo uleczymy się na koniec swojej tury - jeśli się mylę się to mnie poprawcie
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 10:57
autor: krasnolud
Golfang pisze: ↑30 sty 2025, 08:06
Czy pomiędzy walkami postacie się leczą samoistnie? albo pomiędzy dniami?
Zakończyłem walkę nr 1 z 1 raną na 1 postaci (resztę wyleczyłem kartami). Czy po jej zakończeniu postać odzyskuje życie do maksymalnego poziomu? W instrukcji ne znalazłem takiej informacji, ale z punktu widzenia fabularnego troche to nielogiczne? Skoro w czasie walki potrafią się uleczyć to po jej zakończeniu już nie?
postać po zakończeniu walki nie odzyskuje samoistnie punktów życia (chyba że zginęła to odzyskuje 1 punkt życia)
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 13:35
autor: lbyczy
Faktycznie autor pisze w kompendium, że do użycia ekwipunku (symbol sakwy) nie jest potrzebne wykonanie akcji lub reakcji (strona 19), za wyjątkiem pułapek oraz granatów. Ciekawe co stało za taką decyzją, bo wprowadza to małe zamieszanie. Dlaczego użycie granatu wymaga akcji, a naparu ochronnego czy innego leczniczego już nie. Trochę wybija to z immersji, ale z drugiej strony ułatwia rozgrywkę (łatwiejsze leczenie).
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 20:36
autor: Golfang
Pograłem trochę wczoraj i dzisiaj - no i taką mam wątpliwość:
1. Za pierwszym razem w Panzbergu jest misja MŁYN (albo jakoś tak) - jest tam opisane że potrzeba na nią 2 dni. Jednak jest ona przecież na karcie lokacji obok Panzberga - to oznacza że żebym tam dotarł i wrócił muszę poświęcić 4 dni - tak? W ten sposób zagrałem mam nadzieję że nie oszukałem się na 2 dni
2. Kolejna rzecz - znaczniki czasu. Ustawiony znacznik na bal u Księcia w Panzbergu był na +3 dni (u mnie wyszło na dzień 10). Czy mogę w takim razie wejść na ten bal dnia 11? (skusiłem się na tę misję MŁYN i straciłem 4 dni aby ja wykonać i wrócić)
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 20:56
autor: MowMiStefan
Golfang pisze: ↑30 sty 2025, 20:36
Pograłem trochę wczoraj i dzisiaj - no i taką mam wątpliwość:
1. Za pierwszym razem w Panzbergu jest misja MŁYN (albo jakoś tak) - jest tam opisane że potrzeba na nią 2 dni. Jednak jest ona przecież na karcie lokacji obok Panzberga - to oznacza że żebym tam dotarł i wrócił muszę poświęcić 4 dni - tak? W ten sposób zagrałem mam nadzieję że nie oszukałem się na 2 dni
2. Kolejna rzecz - znaczniki czasu. Ustawiony znacznik na bal u Księcia w Panzbergu był na +3 dni (u mnie wyszło na dzień 10). Czy mogę w takim razie wejść na ten bal dnia 11? (skusiłem się na tę misję MŁYN i straciłem 4 dni aby ja wykonać i wrócić)
1. Wpis na misji to wlasnie czas jaki poswiecisz na podroz. Wiec calkowity koszt misji to 2 dni i wynika z czasu podrozy. ESIT: Mateusz niżej skorygowal.
2. Mozesz wejsc na bal 11 dnia.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 21:04
autor: sortirus
MowMiStefan pisze: ↑30 sty 2025, 20:56
1. Wpis na misji to wlasnie czas jaki poswiecisz na podroz. Wiec calkowity koszt misji to 2 dni i wynika z czasu podrozy.
Tak, ale w księdze fabuły jest +2 dni (w innych misjach rzadko kiedy +X dni się pojawia). Też ta misja mnie zastanawiała i przy pierwszym podejściu też policzyliśmy 4 dni, bo niby ma swoje uzasadnienie - sporo surowców, ale te 4 dni bolą. Pytanie tylko czy to błąd czy jednak nie :X
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
MowMiStefan pisze: ↑30 sty 2025, 20:56
1. Wpis na misji to wlasnie czas jaki poswiecisz na podroz. Wiec calkowity koszt misji to 2 dni i wynika z czasu podrozy.
Tak, ale w księdze fabuły jest +2 dni (w innych misjach rzadko kiedy +X dni się pojawia). Też ta misja mnie zastanawiała i przy pierwszym podejściu też policzyliśmy 4 dni, bo niby ma swoje uzasadnienie - sporo surowców, ale te 4 dni bolą. Pytanie tylko czy to błąd czy jednak nie :X
Poszukiwani są pracownicy na 2 dni. Podróż nie wlicza się do tych 2 dni. Czyli jeżeli podróżujecie specjalnie aby wykonać tę misję, zajmie to razem 4 dni. Lepszą opcja jest wykonanie jej przy okazji, kiedy będziecie jechać w tym samym kierunku w jakiś innych sprawach, wtedy zawsze można zaoszczędzić sporo czasu
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 22:12
autor: matio2007
lbyczy pisze: ↑30 sty 2025, 13:35
Faktycznie autor pisze w kompendium, że do użycia ekwipunku (symbol sakwy) nie jest potrzebne wykonanie akcji lub reakcji (strona 19), za wyjątkiem pułapek oraz granatów. Ciekawe co stało za taką decyzją, bo wprowadza to małe zamieszanie. Dlaczego użycie granatu wymaga akcji, a naparu ochronnego czy innego leczniczego już nie. Trochę wybija to z immersji, ale z drugiej strony ułatwia rozgrywkę (łatwiejsze leczenie).
Pierwotnie użycie każdego przedmiotu kosztowało akcję. Natomiast te nieco słabsze, jak napary czy medykamenty, nie były wtedy za bardzo używane przez graczy, chyba że na samym początku lub na samym końcu misji. Po prostu zazwyczaj w ferworze walki lepiej tę akcję spożytkować na coś innego.
Aby wprowadzić więcej dynamiki do starcia, usunęliśmy konieczność wydawania akcji w większości przypadków.
Zostały jedynie w takich, które kojarzą się raczej a atakowaniem (granaty) lub wymagają najwięcej czasu i skupienia (zastawianie pułapek).
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 30 sty 2025, 22:23
autor: sortirus
matio2007 pisze: ↑30 sty 2025, 22:05
Lepszą opcja jest wykonanie jej przy okazji, kiedy będziecie jechać w tym samym kierunku w jakiś innych sprawach, wtedy zawsze można zaoszczędzić sporo czasu
Czyli zgodnie z zasadami można przyjąć zlecenie / zacząć misje, rozłożyć kartę na mapie i pójść robić coś innego? Nie wiem nawet dlaczego, ale myślałem, że jak już przyjmujemy zlecenie to musimy się od razu do niego udać.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
matio2007 pisze: ↑30 sty 2025, 22:05
Lepszą opcja jest wykonanie jej przy okazji, kiedy będziecie jechać w tym samym kierunku w jakiś innych sprawach, wtedy zawsze można zaoszczędzić sporo czasu
Czyli zgodnie z zasadami można przyjąć zlecenie / zacząć misje, rozłożyć kartę na mapie i pójść robić coś innego? Nie wiem nawet dlaczego, ale myślałem, że jak już przyjmujemy zlecenie to musimy się od razu do niego udać.
Możemy zacząć i skończyć kiedy nam pasuje. Ale zazwyczaj jednak jak ktoś zaczyna zlecenie, to potrzebuje tej nagrody, bo dzięki temu np. kupi sobie nową kolczugę, która jest potrzebna aby wykonać kolejne trudniejsze zlecenie... Ale można to zoptymalizować w miarę możliwości
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
MowMiStefan pisze: ↑30 sty 2025, 20:56
1. Wpis na misji to wlasnie czas jaki poswiecisz na podroz. Wiec calkowity koszt misji to 2 dni i wynika z czasu podrozy.
Tak, ale w księdze fabuły jest +2 dni (w innych misjach rzadko kiedy +X dni się pojawia). Też ta misja mnie zastanawiała i przy pierwszym podejściu też policzyliśmy 4 dni, bo niby ma swoje uzasadnienie - sporo surowców, ale te 4 dni bolą. Pytanie tylko czy to błąd czy jednak nie :X
Poszukiwani są pracownicy na 2 dni. Podróż nie wlicza się do tych 2 dni. Czyli jeżeli podróżujecie specjalnie aby wykonać tę misję, zajmie to razem 4 dni. Lepszą opcja jest wykonanie jej przy okazji, kiedy będziecie jechać w tym samym kierunku w jakiś innych sprawach, wtedy zawsze można zaoszczędzić sporo czasu
Ja to przyjalem jako fabularne ujecie mechaniki. Przeszlo mi przez glowe, ze to mogloby byc 4, ale uznalem, ze nie jestes az takim sadysta
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Tak, ale w księdze fabuły jest +2 dni (w innych misjach rzadko kiedy +X dni się pojawia). Też ta misja mnie zastanawiała i przy pierwszym podejściu też policzyliśmy 4 dni, bo niby ma swoje uzasadnienie - sporo surowców, ale te 4 dni bolą. Pytanie tylko czy to błąd czy jednak nie :X
Poszukiwani są pracownicy na 2 dni. Podróż nie wlicza się do tych 2 dni. Czyli jeżeli podróżujecie specjalnie aby wykonać tę misję, zajmie to razem 4 dni. Lepszą opcja jest wykonanie jej przy okazji, kiedy będziecie jechać w tym samym kierunku w jakiś innych sprawach, wtedy zawsze można zaoszczędzić sporo czasu
Ja to przyjalem jako fabularne ujecie mechaniki. Przeszlo mi przez glowe, ze to mogloby byc 4, ale uznalem, ze nie jestes az takim sadysta
Tak właśnie jest - fabularnie młynarz chce Was wynająć na 2 dni pracy. A że nie mieszkacie w jego wiosce, to już Wasze zmartwienie On płaci tylko za harówkę w młynie, a nie pałętanie się po lasach całymi dniami
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
MowMiStefan pisze: ↑30 sty 2025, 20:56
1. Wpis na misji to wlasnie czas jaki poswiecisz na podroz. Wiec calkowity koszt misji to 2 dni i wynika z czasu podrozy.
Tak, ale w księdze fabuły jest +2 dni (w innych misjach rzadko kiedy +X dni się pojawia). Też ta misja mnie zastanawiała i przy pierwszym podejściu też policzyliśmy 4 dni, bo niby ma swoje uzasadnienie - sporo surowców, ale te 4 dni bolą. Pytanie tylko czy to błąd czy jednak nie :X
Poszukiwani są pracownicy na 2 dni. Podróż nie wlicza się do tych 2 dni. Czyli jeżeli podróżujecie specjalnie aby wykonać tę misję, zajmie to razem 4 dni. Lepszą opcja jest wykonanie jej przy okazji, kiedy będziecie jechać w tym samym kierunku w jakiś innych sprawach, wtedy zawsze można zaoszczędzić sporo czasu
Dzięki za odpowiedź - czyli zagrałem prawidłowo. Co do słuszności stracenia 4 dni - nie wiem jak bardzo później będzie czas cisnął, ale dzięki tej misji (bo dała bardzo dużo surowców), stworzyłem sobie Przeszywanicę (no dobra przeszywanicę miałem już wcześniej zroboną) , Łuk refleksyjny, Długi miecz i kupiłem Łebka... Po pierwszych walkach zauważyłem że początkowe wyposażenie jest baaaardzo słabe jak na "bohaterów"
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 sty 2025, 10:33
autor: Szamano
Często po zwycięstwie jest efekt kto zadał śmiertelny cios - jeśli przeciwnik zginął od trucizny to liczy się jako śmiertelny cios?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 sty 2025, 14:31
autor: choczkins
Szamano pisze: ↑31 sty 2025, 10:33
Często po zwycięstwie jest efekt kto zadał śmiertelny cios - jeśli przeciwnik zginął od trucizny to liczy się jako śmiertelny cios?
Dobre pytanie, ja przyjąłem że nie no bo to właśnie trucizna a nie bohater zadała ostateczny "cios"
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 sty 2025, 15:42
autor: Kurzynsky
Hej,
Co to jest TRUCIZNA NA HUMANOIDY ?
Gdzie znajdę taki żeton? Lub przedmiot ? Podpowiedz to nagroda, za misję „staruszka”
Pozdrawiam
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 sty 2025, 16:23
autor: Bruno
Kurzynsky pisze: ↑31 sty 2025, 15:42
Hej,
Co to jest TRUCIZNA NA HUMANOIDY ?
Gdzie znajdę taki żeton? Lub przedmiot ? Podpowiedz to nagroda, za misję „staruszka”
Pozdrawiam
Jeśli dobrze pamiętam, to Mateusz już gdzieś pisał, że chodzi o "smarowidło na humanoidy" (niespójność nazwy).
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 sty 2025, 16:40
autor: Kurzynsky
No to jeszcze jedno (narazie;) pytanie:
Na dworze księcia po pogadaniu z postaciami na balu paragraf 45.09 każe mi wyłożyć na kartę mapy M20 kartę S012 .. kurde jak ? Jak ja jeszcze nie mam na mapie tych kart … mam ją dołożyć gdzieś obojętnie gdzie obok mapy ???
Zaczyna mnie ta gra irytować niestety.. połowę czasu czegoś szukam po kartkach. ale może poprostu to tytuł nie dla mnie
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 sty 2025, 16:43
autor: PanLech
Kurzynsky pisze: ↑31 sty 2025, 16:40
No to jeszcze jedno (narazie;) pytanie:
Na dworze księcia po pogadaniu z postaciami na balu paragraf 45.09 każe mi wyłożyć na kartę mapy M20 kartę S012 .. kurde jak ? Jak ja jeszcze nie mam na mapie tych kart … mam ją dołożyć gdzieś obojętnie gdzie obok mapy ???
Zaczyna mnie ta gra irytować niestety.. połowę czasu czegoś szukam po kartkach. ale może poprostu to tytuł nie dla mnie
Karty mapy od M01 do M20 są rozłożone na mapie od początku gry. Jest to opisane w sekcji Początek w instrukcji wprowadzającej.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Kurzynsky pisze: ↑31 sty 2025, 16:40
No to jeszcze jedno (narazie;) pytanie:
Na dworze księcia po pogadaniu z postaciami na balu paragraf 45.09 każe mi wyłożyć na kartę mapy M20 kartę S012 .. kurde jak ? Jak ja jeszcze nie mam na mapie tych kart … mam ją dołożyć gdzieś obojętnie gdzie obok mapy ???
Zaczyna mnie ta gra irytować niestety.. połowę czasu czegoś szukam po kartkach. ale może poprostu to tytuł nie dla mnie
Karty mapy od M01 do M20 są rozłożone na mapie od początku gry. Jest to opisane w sekcji Początek w instrukcji wprowadzającej.
Dobra,
Jestem głupi albo już zmęczony ;(
Nie wiem dlaczego rozłożyłem 1-16 na macie ;/
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 sty 2025, 22:38
autor: matio2007
Szamano pisze: ↑31 sty 2025, 10:33
Często po zwycięstwie jest efekt kto zadał śmiertelny cios - jeśli przeciwnik zginął od trucizny to liczy się jako śmiertelny cios?
Śmiertelny cios to musi być atak, który zabierze wrogowi ostatni punkt życia.
Czyli w przypadku trucizny taki cios nie następuje.