Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
majami
Posty: 137
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 57 times
Been thanked: 42 times

Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: majami »

Zaczęliśmy samouczek, po 2 misji mamy postać z 1 HP. W zleceniu z karty J001
Spoiler:

Teraz zaczynamy 3 misje i postać zaczyna z 0 życia.
Ta postać zaczyna jako poległa i trzeba ją ocucić na początku misji? Jak się leczyć w samouczku?
Ewentualnie gdy później nie będzie zasobów żeby się leczyć i postać będzie miała 0 życia to co w takim przypadku? Zaczyna misję jako nieprzytomna?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2025, 19:51 przez Mr_Fisq, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Formatowanie tematu.
Sprzedam: viewtopic.php?t=83744
Kupię: viewtopic.php?t=83683
a resztę mam w ....... chałupie ;)
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Chyba w opisie po 1 misji nasz info, że po misji postać odzyskuje 1 HP.
majami
Posty: 137
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 57 times
Been thanked: 42 times

Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości

Post autor: majami »

Po misji tak, ale zlecenie nie jest pełnoprawną misją a to właśnie przez zlecenie postać została z 0hp. Ale mamy już odpowiedź od twórcy :D :

Obrazek

Chociaż szkoda, że chyba nie ma tego nigdzie ujętego w instrukcji.
Sprzedam: viewtopic.php?t=83744
Kupię: viewtopic.php?t=83683
a resztę mam w ....... chałupie ;)
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

O widzisz, nie doczytałem, ale fajnie, że mamy odpowiedź prosto od autora, dzięki za wrzucenie tutaj.
shuji
Posty: 131
Rejestracja: 06 lis 2024, 10:20
Has thanked: 4 times
Been thanked: 21 times

Re: Łowcy a.d. 1492 / The Hunters a.d. 1492 pytania i wątpliwości

Post autor: shuji »

Hejka, rozpakowałem całość w odpowiednie miejsca i mam wielką pustkę w jednej wyprasce. Jakiś pomysł na co to może być miejsce ?


Obrazek
mordajeza
Posty: 434
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:16
Has thanked: 244 times
Been thanked: 349 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: mordajeza »

Czy dobrze rozumiem, że:

Siła ataku = kości + nasza statystyka (siła/zręczność/itp),

więc wyrzucając zero na kościach, wciąż nasza siła ataku wynosi tyle, co nasza statystyka (bo jest tam "plus", a nie "razy")? I to samo dotyczy wrogów?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Dokładnie tak.
Warto dodać, że siłe naszego ataku modyfikujeny o obronę naszego przeciwnika, dopiero wtedy obliczany obrażenia.
majami
Posty: 137
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 57 times
Been thanked: 42 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: majami »

Jak rozumieć sformułowanie z księgi fabuły: "otrzymujecie wskazówkę I" ? Co dokładnie otrzymujemy? Jakąś kartę, żeton?
Sprzedam: viewtopic.php?t=83744
Kupię: viewtopic.php?t=83683
a resztę mam w ....... chałupie ;)
Awatar użytkownika
arian
Posty: 934
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 324 times
Been thanked: 692 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: arian »

majami pisze: 05 sty 2025, 21:24 Jak rozumieć sformułowanie z księgi fabuły: "otrzymujecie wskazówkę I" ? Co dokładnie otrzymujemy? Jakąś kartę, żeton?
Wśród żetonów jest pięć pięciokątnych oznaczonych cyframi rzymskimi. Zakładam, że chodzi o te. Są jeszcze czerwone oznaczone normalnymi cyframi, ale te służą do oznaczania celów misji.

Znalazłem dwa spore błędy. Pierwszy dotyczy braku jednego pola, na którym rozstawiamy bandytę albo kusznika, ale zapomniałem od razu zapisać, która to misja i będę musiał to odszukać.

Drugi błąd dotyczy misji 48. Na mapie zaznaczone jest miejsce na tylko jeden żeton znaleziska, tymczasem księga misji mówi o rozłożeniu trzech. Do tego mamy rozłożyć żeton celu, który symbolizuje pewien przedmiot, ale też nie ma wskazanego miejsca, gdzie go ułożyć. Ja na razie poradziłem sobie wykładając zeton celu w miejscu, które wydało mi się logiczne fabularnie, a dodatkowe żetony znalezisk w miejscach, gdzie na mapie są namalowane skrzynie.
matio2007
Posty: 723
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

arian pisze: 05 sty 2025, 21:42
majami pisze: 05 sty 2025, 21:24 Jak rozumieć sformułowanie z księgi fabuły: "otrzymujecie wskazówkę I" ? Co dokładnie otrzymujemy? Jakąś kartę, żeton?
Wśród żetonów jest pięć pięciokątnych oznaczonych cyframi rzymskimi. Zakładam, że chodzi o te. Są jeszcze czerwone oznaczone normalnymi cyframi, ale te służą do oznaczania celów misji.

Znalazłem dwa spore błędy. Pierwszy dotyczy braku jednego pola, na którym rozstawiamy bandytę albo kusznika, ale zapomniałem od razu zapisać, która to misja i będę musiał to odszukać.

Drugi błąd dotyczy misji 48. Na mapie zaznaczone jest miejsce na tylko jeden żeton znaleziska, tymczasem księga misji mówi o rozłożeniu trzech. Do tego mamy rozłożyć żeton celu, który symbolizuje pewien przedmiot, ale też nie ma wskazanego miejsca, gdzie go ułożyć. Ja na razie poradziłem sobie wykładając zeton celu w miejscu, które wydało mi się logiczne fabularnie, a dodatkowe żetony znalezisk w miejscach, gdzie na mapie są namalowane skrzynie.
Hej,
Poniżej wrzucam wyjaśnienia:

1. Wskazówki, tak jak przedmówca napisał, oznaczamy żetonami fabuły (brązowe pięciokąty z rzymskimi cyframi).
2. Brak bandyty na mapie to misja nr 42 (magazyn). Bandyta w ostatnim magazynie od podwórza (pole sąsiadujące na skos z żetonem misji 3) powinien mieć oznaczenie "2x" (na tym polu rozstawiamy 2 bandytów). Natomiast brakujący żeton znaleziska powinien być na tym samym polu, co żeton misji nr 3.
3. Misja 48 - Na mapie z prawej strony jest mała komnata składająca się z 3 pól ułożonych pionowo. Na 2 miejscach w tej komnacie, na samej górze i na dole, leżą znaleziska. A przedmiot fabularny na środkowym miejscu w tej komnacie (pomiędzy polami ze znaleziskami).
Przepraszam za pomyłki, przygotowujemy już erratę gdzie wszystkie takie błędy zostaną opisane i wyjaśnione.
tomekmani3k
Posty: 615
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 64 times
Been thanked: 149 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: tomekmani3k »

Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?

Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Ja mam dwa pytania. Czy bohater, który otrzymał smiertelną ranę, może użyć reakcji w tej właśnie turze wroga?
Czy jeżeli wróg ginie w czasie wykonywania swojej akcji (np wszedł w pułapkę) to rozpatrujemy całą jego akcje czy kończyny na ruchu?

Edit
Kolejne pytanie:
Mała karta fabuły ma na sobie oznaczenie 13-23, czy to oznacza, że mogę ją przeczytać tylko w tym przedziale czasowym? Bo trochę nie zgrywa mi się polecenie z księgi misji, zrób coś za 3 dni, odkryj tę kartę, ale nie wychodzi mi dzień z przedziału 13-23
matio2007
Posty: 723
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

tomekmani3k pisze: 06 sty 2025, 22:08 Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?

Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?

Jeżeli reakcja ma napisane "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony" oraz do tego "tura przeciwnika" (tak jest zazwyczaj), wtedy możesz zagrać ją podczas jakiegokolwiek ataku, którego celem jest sojusznik i który ma miejsce w turze przeciwnika. Wtedy zwiększasz bronę sojusznika podczas tego ataku. Najważniejsze aby, w pierwszej kolejności był spełniony warunek odpowiedniej tury (twoja/przeciwnika/sojusznika), a potem patrzysz na uszczegółowienie na dole karty.
Sarna pisze: 06 sty 2025, 22:14 Ja mam dwa pytania. Czy bohater, który otrzymał smiertelną ranę, może użyć reakcji w tej właśnie turze wroga?
Czy jeżeli wróg ginie w czasie wykonywania swojej akcji (np wszedł w pułapkę) to rozpatrujemy całą jego akcje czy kończyny na ruchu?

Edit
Kolejne pytanie:
Mała karta fabuły ma na sobie oznaczenie 13-23, czy to oznacza, że mogę ją przeczytać tylko w tym przedziale czasowym? Bo trochę nie zgrywa mi się polecenie z księgi misji, zrób coś za 3 dni, odkryj tę kartę, ale nie wychodzi mi dzień z przedziału 13-23
Bohater, który stał się nieprzytomny, natychmiast po przesunięcia zdrowia na 0 staje się nieaktywny. Czyli po zakończeniu tej akcji/czynności nie może już niczego zagrać. Ale może zagrać reakcję do tej akcji/czynności która taką ranę by miała hipotetycznie zadać. Np. wróg wykonuje atak, który ma pozbawić bohatera 2 ostatnich punktów zdrowia. Bohater do tego ataku zagrywa reakcję zmniejszająca otrzymywane obrażenia o połowę. Efekt jest taki, że obrażenia zamiast 2 wynoszą 1 i bohater wciąż stoi na nogach.

Jeżeli wróg zginie, natychmiast po otrzymaniu ostatniego obrażenia jest usuwany z planszy. nie ma znaczenia czy jakaś akcja mu jeszcze została w turze.

Jeżeli karta fabuły ma oznaczenie np. 13-23, oznacza, że jeżeli w tych dniach ją odsłonisz, to nie będziesz miał problemu z zakończeniem głównej misji przed końcem gry. Ale możesz oczywiście ją odsłonić wcześniej, nic nie stoi na przeszkodzie. To jest tylko sugestia wskazująca, na jakim etapie wątku głównego jesteś i na co możesz sobie pozwolić (np.widzisz, ze masz jeszcze dużo czasu i możesz zdecydować się na wykonanie jakiejś misji pobocznej)
tomekmani3k
Posty: 615
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 64 times
Been thanked: 149 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: tomekmani3k »

matio2007 pisze: 07 sty 2025, 18:37
tomekmani3k pisze: 06 sty 2025, 22:08 Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?

Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?

Jeżeli reakcja ma napisane "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony" oraz do tego "tura przeciwnika" (tak jest zazwyczaj), wtedy możesz zagrać ją podczas jakiegokolwiek ataku, którego celem jest sojusznik i który ma miejsce w turze przeciwnika. Wtedy zwiększasz bronę sojusznika podczas tego ataku. Najważniejsze aby, w pierwszej kolejności był spełniony warunek odpowiedniej tury (twoja/przeciwnika/sojusznika), a potem patrzysz na uszczegółowienie na dole karty.
Chodzi mi np. o karte MA05. Jest reakcja w turze sojusznika i dodaje obronę na atak dystansowy i magiczny do zagrania na sojusznika podczas obliczania obrony. To w sumie nawet nie pasuje do ataku karnego bo one są na walke wręcz. Sytuację którą opisałeś rozumiem dobrze.
matio2007
Posty: 723
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

tomekmani3k pisze: 07 sty 2025, 19:20
matio2007 pisze: 07 sty 2025, 18:37
tomekmani3k pisze: 06 sty 2025, 22:08 Jak działa reakcja, która zagrywa się w turze sojusznika, która dodaje mu obronę? Na dole karty jest opis "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony". Czy działa to tylko na atak przez odskok od wroga? Czy chodzi o coś innego?

Czy można zagrać reakcję wpływającą na atak, która ma napis "twoja tura" podczas ataku karnego w turze przeciwnika?

Jeżeli reakcja ma napisane "Zagraj na sojusznika podczas obliczania obrony" oraz do tego "tura przeciwnika" (tak jest zazwyczaj), wtedy możesz zagrać ją podczas jakiegokolwiek ataku, którego celem jest sojusznik i który ma miejsce w turze przeciwnika. Wtedy zwiększasz bronę sojusznika podczas tego ataku. Najważniejsze aby, w pierwszej kolejności był spełniony warunek odpowiedniej tury (twoja/przeciwnika/sojusznika), a potem patrzysz na uszczegółowienie na dole karty.
Chodzi mi np. o karte MA05. Jest reakcja w turze sojusznika i dodaje obronę na atak dystansowy i magiczny do zagrania na sojusznika podczas obliczania obrony. To w sumie nawet nie pasuje do ataku karnego bo one są na walke wręcz. Sytuację którą opisałeś rozumiem dobrze.
To niestety błąd na karcie :(, powinna by "Reakcja: tura wroga". Wpisuję do erraty, która właśnie przygotowuję. Przepraszam za pomyłkę.
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 1088
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 198 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Koshiash »

Trochę pomniejszych błędów się przewinęło, niestety nie zapisywałem na bieżąco. To, co zapamiętałem:
- misja 19 - gdzie rozstawiamy łowców?
- któraś karta drogi ma, zależnie od decyzji, wybór opcji B albo wybór opcji B ;-)
matio2007
Posty: 723
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Koshiash pisze: 07 sty 2025, 21:21 Trochę pomniejszych błędów się przewinęło, niestety nie zapisywałem na bieżąco. To, co zapamiętałem:
- misja 19 - gdzie rozstawiamy łowców?
- któraś karta drogi ma, zależnie od decyzji, wybór opcji B albo wybór opcji B ;-)
Dzięki, mam te 2 rzeczy już zapisane.
Ta opcja B/B to karta "Guślarz".
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Chce się upewnić z jedną rzeczą, bo na filmikach promocyjnych z gameplayem na uczcie można było porozmawiać z dwoma osobami, czy dobrze widzę, że zostało to zmienione i można roznawiać ze wszystkimi czterema? Czy qjradł się błąd?
matio2007
Posty: 723
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Sarna pisze: 08 sty 2025, 06:40 Chce się upewnić z jedną rzeczą, bo na filmikach promocyjnych z gameplayem na uczcie można było porozmawiać z dwoma osobami, czy dobrze widzę, że zostało to zmienione i można roznawiać ze wszystkimi czterema? Czy qjradł się błąd?
Można było rozmawiać ze wszystkimi, tylko chcieliśmy pokazać różne elementy gry więc ograniczyliśmy rozmowę do 2.
matio2007
Posty: 723
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Hej! Przygotowaliśmy erratę PL 1.0. Poniżej możecie ją pobrać (wrzucimy też w najbliższej aktualizacji oraz na BGG), przepraszam za wszelkie zaistniałe błędy:
https://www.dropbox.com/scl/fi/l303yebj ... 4ehjb&dl=0
deshitm
Posty: 104
Rejestracja: 02 sty 2015, 16:04
Has thanked: 3 times
Been thanked: 52 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: deshitm »

Mam takie pytanie:
Spoiler:
Czy w powyższej sytuacji jeżeli wróg wykonuje ruch (2) w moim kierunku i jego celem jest Zaklinaczka, to czy mogę zdecydować że przechodzi do niej przez pole z bombą? Odległość według zasad gry jest taka sama
Będziesz grał w grę? Zapraszam na mój kanał:
@workerplacement - Instrukcje do gier planszowych
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Czy na tego potwora działają utrudnienia terenu? Bo jeżeli tak, to jak najbardziej powinien przejść przez pole z pułapka, w innym wypadku musiałby zatrzymać się na przeszkodzie, no chyba, że ten potwór nie zatrzymuje się na trudnym terenie? Wtedy logicznie by było, że biegnie przed siebie.
deshitm
Posty: 104
Rejestracja: 02 sty 2015, 16:04
Has thanked: 3 times
Been thanked: 52 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: deshitm »

No tak, jeżeli są utrudnienia to rozumiem że wtedy idzie tak, żeby dojść do celu - czyli przejdzie przez pułapkę.
Ale załóżmy że nie ma utrudnień na mapie w ogole.
Będziesz grał w grę? Zapraszam na mój kanał:
@workerplacement - Instrukcje do gier planszowych
matio2007
Posty: 723
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

deshitm pisze: 13 sty 2025, 12:43 Mam takie pytanie:
Spoiler:
Czy w powyższej sytuacji jeżeli wróg wykonuje ruch (2) w moim kierunku i jego celem jest Zaklinaczka, to czy mogę zdecydować że przechodzi do niej przez pole z bombą? Odległość według zasad gry jest taka sama
Cześć, zarówno w sytuacji z trudnym terenem (jak na zdjęciu), jak i z terenem bez żadnych trudności, w przypadku tego samego dystansu ruchu gracze mogą wybrać, którędy ma się poruszyć wróg. Czyli może przejść przez pułapkę.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Czy bohaterowie również mogą wykonać karny atak względem odskakującego wroga?
ODPOWIEDZ