Strona 7 z 18
Re: Dominion
: 19 lut 2013, 09:34
autor: Bea
Tak, pytam o barona. Chodzi o to, że żeby dostać plus 4 kasy trzeba odrzucić posiadłość na stos kart odrzuconych. Przecież ona i tak tam zaraz powędruje. Nie wystarczyłoby gdyby było napisane, że trzeba mieć posiadłość na ręce aby użyć Barona? A bardziej spektakularne byłoby wyrzucić posiadłość na śmietnik, ale tam wyraźnie pisze odrzucić.
Re: Dominion
: 19 lut 2013, 09:39
autor: Jan Madejski
Bea pisze:Nie wystarczyłoby gdyby było napisane, że trzeba mieć posiadłość na ręce aby użyć Barona?
Sytuacja zmieniłaby się, gdybyś miała w ręku 2 Baronów i 1 Posiadłość - dzięki odrzuceniu karty wiesz, że w takim przypadku aktywować możesz zdolność tylko jednego Barona.
Re: Dominion
: 19 lut 2013, 09:43
autor: morris
Jan Madejski pisze:Bea pisze:Nie wystarczyłoby gdyby było napisane, że trzeba mieć posiadłość na ręce aby użyć Barona?
Sytuacja zmieniłaby się, gdybyś miała w ręku 2 Baronów i 1 Posiadłość - dzięki odrzuceniu karty wiesz, że w takim przypadku aktywować możesz zdolność tylko jednego Barona.
... albo Sala tronowa -> Baron z jedną Posiadłością na ręce.
Re: Dominion
: 21 lut 2013, 16:43
autor: hsiale
Bea pisze:Ale co z akcją + 1 karta? Jest obowiązek dobierać karty?
Jak z każdą akcją - jeśli możesz to wykonać, to wykonujesz. Oczywiście może się zdarzyć, że wszystkie karty w talii masz już w ręku lub w grze, wtedy nie dobierasz karty bo nie masz skąd.
Re: Dominion
: 05 mar 2013, 09:12
autor: Bea
Czy złodziej może ukraść kartę Harem, która jest zarazem skarbem jak i zwycięstwem?
Re: Dominion
: 05 mar 2013, 09:29
autor: morris
Bea pisze:Czy złodziej może ukraść kartę Harem, która jest zarazem skarbem jak i zwycięstwem?
Może.
Re: Dominion
: 05 mar 2013, 10:18
autor: wuszu
Grałem dużo w Dominiona i Intrygę ale kiedy okazało się, że strategia grania na kasę jest wygrywajacą w ok 80% przypadków straciłem ochotę na tę grę.
Czy ktoś ma podobne (odmienne) wrażenia?
Dla mnie Dominion jest rozdmuchanym balonem.
Re: Dominion
: 05 mar 2013, 10:52
autor: Bea
wuszu pisze:Grałem dużo w Dominiona i Intrygę ale kiedy okazało się, że strategia grania na kasę jest wygrywajacą w ok 80% przypadków straciłem ochotę na tę grę.
Czy ktoś ma podobne (odmienne) wrażenia?
Dla mnie Dominion jest rozdmuchanym balonem.
Strategia grania na kasę? Czyli jak? Jakie są jeszcze inne strategie?
morris pisze:Bea pisze:Czy złodziej może ukraść kartę Harem, która jest zarazem skarbem jak i zwycięstwem?
Może.
No to źle graliśmy. A to jest gdzieś w instrukcji?
Re: Dominion
: 05 mar 2013, 11:04
autor: Andy
Bea pisze:No to źle graliśmy. A to jest gdzieś w instrukcji?
Pośrednio, ale zawsze:
Niektóre karty w tym rozszerzeniu są zarówno kartami Zwycięstwa jak i kartami innego
typu (Sala Reprezentacyjna, Harem, Szlachta). Są one w każdym przypadku rozpatrywane
jako karty o podwójnym typie. Katy Sali Reprezentacyjnej oraz Szlachty mogą być zagrane
jako zwykłe akcje; Harem może być wykorzystany jako zwykła karta Skarbu. Na koniec
gry wszystkie te trzy karty wpływają na twój wynik. Kiedy karta odnosi się do typu karty
wtedy oznacza to dowolna kartę danego typu; tak więc, np. karta Podróżnika znajdzie Harem
tak jak inne karty Skarbu; kopalnia może być wykorzystana do zamiany Srebra za
Harem.
Re: Dominion
: 05 mar 2013, 11:10
autor: morris
Bea pisze:Strategia grania na kasę? Czyli jak? Jakie są jeszcze inne strategie?
Skoro jesteś na BGG, to poszukaj - pojawiają się czasem wątki typu "Jak pokonać Big Money"

W skrócie "granie na kasę" ("Big Money") to:
jeśli masz $8 - Prowincja
jeśli masz $6-$7 - Złocisz
jeśli masz $3-$5 - Srebrnik
jeśli masz $5 i pozostało mniej niż połowa Prowincji - Powiat
Inne strategie to np. "na Ogrody" (kupujesz jak naszybciej jak najwięcej Ogrodów i, jeśli się da, innych tanich kart w ten sposób, żeby jak najszybciej opróżnić 3 stosy Zapasów), "odchudzanie talii" itp.
Bea pisze:morris pisze:Bea pisze:Czy złodziej może ukraść kartę Harem, która jest zarazem skarbem jak i zwycięstwem?
Może.
No to źle graliśmy. A to jest gdzieś w instrukcji?
Trochę ogólnikowo jest to opisane w instrukcji do Intrygi, w rozdziale "Dodatkowe zasady Intrygi" w trzecim akapicie.
http://wydawnictwo.bard.pl/?wpfb_dl=1 (już Andy zacytował odpowiedni fragment)
Re: Dominion
: 05 mar 2013, 11:22
autor: Bea
morris pisze:
Skoro jesteś na BGG, to poszukaj - pojawiają się czasem wątki typu "Jak pokonać Big Money"

W skrócie "granie na kasę" ("Big Money") to:
jeśli masz $8 - Prowincja
jeśli masz $6-$7 - Złocisz
jeśli masz $3-$5 - Srebrnik
jeśli masz $5 i pozostało mniej niż połowa Prowincji - Powiat
Inne strategie to np. "na Ogrody" (kupujesz jak naszybciej jak najwięcej Ogrodów i, jeśli się da, innych tanich kart w ten sposób, żeby jak najszybciej opróżnić 3 stosy Zapasów), "odchudzanie talii" itp.
Trochę ogólnikowo jest to opisane w instrukcji do Intrygi, w rozdziale "Dodatkowe zasady Intrygi" w trzecim akapicie.
http://wydawnictwo.bard.pl/?wpfb_dl=1 (już Andy zacytował odpowiedni fragment)
Ja bym tego nie nazwała strategią na kasę. Po prostu to jest logiczny wybór jeśli się chce wygrać, choć i tak wygranej na 100% nie zapewnia. Poza tym, co jeśli wszyscy przeciwnicy przyjmą taką strategię? Mnie się na razie gra nie nudzi, wręcz przeciwnie

Dzięki za linka, poczytam.
Re: Dominion
: 06 mar 2013, 10:13
autor: Bea
I jeszcze dwa pytanka dla upewnienia:
-Młoda wiedźma, trzeba dodać jeden dodatkowy stos kart królestwa. Czyli przy wiedźmie wykładamy 11 stosów kart królestwa?
- Karty które maja podwójne działanie, czyli są zarazem kartami skarbu i np kartami zwycięstwa - gdy zostaną odkryte przez złodzieja, to zachowują się jak karty skarbu, a jak działa na nie jakaś karta wchodząca w interakcję z kartami zwycięstwa (np Biurokrata) to zachowują się wtedy jak karty zwycięstwa, tak?
Re: Dominion
: 06 mar 2013, 10:44
autor: morris
Bea pisze:I jeszcze dwa pytanka dla upewnienia:
-Młoda wiedźma, trzeba dodać jeden dodatkowy stos kart królestwa. Czyli przy wiedźmie wykładamy 11 stosów kart królestwa?
- Karty które maja podwójne działanie, czyli są zarazem kartami skarbu i np kartami zwycięstwa - gdy zostaną odkryte przez złodzieja, to zachowują się jak karty skarbu, a jak działa na nie jakaś karta wchodząca w interakcję z kartami zwycięstwa (np Biurokrata) to zachowują się wtedy jak karty zwycięstwa, tak?
Dwa razy tak.
Ponadto, gdy karta jest typu "Akcja - Zwycięstwo", to działają na nią karty, które odwołują się do kart Akcji (np. Farma z Rogu Obfitości)
Re: Dominion
: 02 kwie 2013, 14:31
autor: steerian
Ile można zdobyć najwięcej punktów grając w 4 osoby gdy karta Ogrody nie jest dostępna? Jakie macie najlepsze wyniki w tej grze?
Re: DOMINION - SEASIDE kilka niejasnych dla mnie kwestii
: 21 cze 2013, 23:50
autor: kaszkiet
Mam pytanie o Pirate Ship.
Grałem na Goko i mój przeciwnik zagrał dwa razy w jednej turze tę kartę i dwa razy w jednej turze wziął monety ze skrzyni.
Teoretycznie jest to zgodne z opisem karty, ale samo w sobie jest nieco bez sensu.
Czy monet ze skrzyni nie dokłada się do skarbów, tak jak np. karty z Native Village dokłada się do użycia w ręku?
Monety po turze do skrzyni wracają, ale przecież w czasie tury raz je już wyjęto.
Błąd w Goko, czy słaba zasada?
Re: DOMINION - SEASIDE kilka niejasnych dla mnie kwestii
: 24 cze 2013, 09:44
autor: morris
kaszkiet pisze:Mam pytanie o Pirate Ship.
Grałem na Goko i mój przeciwnik zagrał dwa razy w jednej turze tę kartę i dwa razy w jednej turze wziął monety ze skrzyni.
Teoretycznie jest to zgodne z opisem karty, ale samo w sobie jest nieco bez sensu.
Czy monet ze skrzyni nie dokłada się do skarbów, tak jak np. karty z Native Village dokłada się do użycia w ręku?
Monety po turze do skrzyni wracają, ale przecież w czasie tury raz je już wyjęto.
Błąd w Goko, czy słaba zasada?
To wytłumacz sobie to tak: piraci nigdy nie ujawniają wielkości swojego majątku, ale skłonni są się nim z Tobą dzielić.
To co widzisz (żetony na macie) to tylko znaczniki tego, ile razy dokonali grabieży mienia. Zauważ, że nawet jeśli każdy z graczy wyrzuci po jednej karcie Skarbu, to i tak na macie ląduje tylko jeden żeton (a nie po jednym żetonie za każdą wyrzuconą kartę). Ponadto, liczba żetonów nic nie mówi o tym, JAKIE karty Skarbu wyrzucili pozostali gracze - niezależnie czy będzie to Miedziak, Srebrnik czy Platyna - na matę trafi tylko jeden żeton.
Czyli tematycznie też się zgadza.
Re: DOMINION - SEASIDE kilka niejasnych dla mnie kwestii
: 24 cze 2013, 21:39
autor: kaszkiet
Już sobie podyskutowałem na ten temat na BGG i zostałem przekonany w podobny sposób

Re: Dominion
: 13 sie 2013, 11:04
autor: adalbert
Mam pytanie do Sali tronowej. Jeżeli kartą podwajana jest karta, która daje np. + 1 kartę; +1 zakup i, powiedzmy +1 kasy, to:
a) dobieram od razu 2 karty; w fazie kupna mogę kupić 3 karty za +2 kasy
b) dobieram 1 kartę i w fazie kupna moge kupić 2 karty za +1 kasy; następnie ponownie dobieram 1 kartę itd.
Z góry dzięki.
Re: Dominion
: 13 sie 2013, 11:09
autor: jolietjake
Opcja a)
Re: Dominion
: 13 sie 2013, 12:00
autor: adalbert
Dzięki.
Re: Dominion
: 13 sie 2013, 12:19
autor: morris
Odpowiedź a) nie koniecznie może być właściwa. To zależy od tego, czy owa "podwajana" karta robi coś jeszcze. Na przykład Dziedziniec z Dominion: Intryga (+3 karty, odłóż jedną kartę na wierzch talii) - na Sali tronowej nie możesz wziąć 6 kart i odłożyć dwóch, tylko bierzesz 3, odkładasz 1, potem znowu bierzesz 3 (wśród nich będzie ta, którą odłożyłeś) i odkładasz 1.
Re: Dominion
: 13 sie 2013, 15:55
autor: jolietjake
Tak, oczywiście. Chodzi o to, że nie ma tu jakiegoś podziału na kolejność rozpatrywania w fazach, tak jak adalbert pisał. W przypadku w którym Ty mówisz poprostu dwa razy pod rząd wykonujemy akcje brania "2z3" kart
Re: Dominion
: 28 sie 2013, 09:13
autor: janekb
Znów pytanie o Sale Tronową. Zagrywam ją, na nią Wioskę i teraz rodzi się problem, bo albo biorę 2 karty i mam 4 akcje, albo (i tak gram) rozpatruje dwa razy Wioskę czyli biorę 1 kartę wykonuje dwie akcje kolejne, które daje mi wioska, następnie dociągam kolejną kartę i znów kolejne dwie akcje. Jeśli, w którymkolwiek momencie wyłożę wioskę, albo inną kartę która daje dodatkowe akcje to gram tak długo aż braknie mi akcji. Czy to właściwa interpretacja?
Re: Dominion
: 28 sie 2013, 09:23
autor: kwiatosz
Prawidłowa interpretacja jest ta druga - w przypadku wioski to mniejsza o to, bo zapasowe akcje są "mobilne" czyli nieprzywiązane do konkretnej karty - gdybyś zagrał coś innego to musisz najpierw skończyć działanie "pierwszego" zagrania żeby rozpocząć drugie.
Re: Dominion
: 28 sie 2013, 09:39
autor: janekb
Ok dzięki za odpowiedz czyli dobrze to rozumiem. Reasumując (dalej trzymając się Wioski, albo innej karty, która daje dodatkowe akcje) działało by to tak: Sala Tronowa + Wioska = dociągam kartę mam dwie dodatkowe akcje, ale nie mam, żadnej karty akcji, więc zaczyna działać drugi raz Wioska czyli dociągam karte i tu np przychodzi mi jakaś z kart akcji więc mogę ją zagrać bo mam w sumie 4 akcje (za każdą wioskę 2 akcje). Tak by to było? (wczoraj po raz pierwszy zrodziły mi się te wątpliwości, a już trochę się w tego Dominiona nagrałem)