Re: Zamki Burgundii / Die Burgen von Burgund (Stefan Feld)
: 05 maja 2025, 20:39
W tym rzecz, że nikt nie miał powodu tak zapisywać zasad. Stawianie workera/ kości powinno zająć miejsce na planszy i blokować je lub w jakiś sposób wpływać na resztę graczy. Stawianie kości na polu kafelka jest bez sensu, jeśli nie ma to żadnego celu. Tak więc to nie jest kwestia UI a funkcjonalności.arturmarek pisze: ↑05 maja 2025, 15:49Ciekawa ta uwaga, bo tak na prawdę okazuje się, że worker/dice placement to nie część mechaniki gry, a UI. No bo gdyby w instrukcji było powiedziane, że masz postawić kostkę na polu kafelka który bierzesz (ewentualnie na akcji doboru robotników czy na swoim magazynie w miejscu sprzedawanych towarów) to byłoby to mechanicznie tym samym i nikt by nie miał wątpliwości, że to dice/worker placement.PytonZCatanu pisze: ↑05 maja 2025, 13:54 Ciekawostka:
Mechanika Worker Placement with Dice Workers
https://boardgamegeek.com/boardgamemech ... &sort=rank
Wedlug klasyfikacji BGG Zamki Burgundii....nie posiadają tej mechaniki. Nie wierzę w przeoczenie przy tak kultowym tytule. Więc dlaczego tak jest? Dla mnie ewidentnie nie tylko posiadają, a wręcz "matkują" tej mechanice![]()