Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Abizaas pisze: ↑09 wrz 2023, 19:23
Co prawda otrzymujemy ujemne punkty za wykorzystanie krów do pracy, ale znacznie bardziej wolę jednorazowo otrzymać 2 ujemne punkty niż zostać obciążony kosztem 7 dolarów
No tutaj nie do końca.
Te -2 punkty, albo więcej jeśli nadużywałeś krowy potrafi strasznie łatwo zapchać rękę. Przez to masz dostawę za 4golda, albo pół planszy nic nie możesz zrobić bo akurat pozostałe karty krów nie pasuje do kafli
Abizaas pisze: ↑09 wrz 2023, 19:23
Co prawda otrzymujemy ujemne punkty za wykorzystanie krów do pracy, ale znacznie bardziej wolę jednorazowo otrzymać 2 ujemne punkty niż zostać obciążony kosztem 7 dolarów
No tutaj nie do końca.
Te -2 punkty, albo więcej jeśli nadużywałeś krowy potrafi strasznie łatwo zapchać rękę. Przez to masz dostawę za 4golda, albo pół planszy nic nie możesz zrobić bo akurat pozostałe karty krów nie pasuje do kafli
Tak, w mojej opinii duzo ciekawsze rozwiazanie niz karanie 7 dolarami oplaty.
Czy to tylko ja czy instrukcja do GWT Argentina jest taka... meh?
Odnalezienie czegos na szybko zajmuje za duzo czasu. Czesc zasad wytlumaczona jest w tekscie, czesc w przykladach i na obrazkach.
Brak tabelki ze WSZYSTKIMI inkonami.
Niektore elelemnty nie sa dobrze wytlumaczone w instrukcji i trzeba wykombinowac samemu z ikonografik jak dokladnie dzialaja(np. budynki 1a/b ktore punktuja za zajete pola ze zborzem, gdzie to zborze jest wtedy zakryte przez budynek. Dopiero po jakims czasie zauwazylem, ze wszystkie pola z iknona zboża stoja poporstu na mapie, no w zbożu. albo wykombinowanie gdzie plyna statki).
Oznaczenie statków jest akurat fatalne. Też chwilę mi zajęło, żeby ogarnąć gdzie, który ma płynąć. Dopiero po kolorze człowiek zaskoczył co gdzie, ale wg mnie dali zbyt zbliżone do siebie kolory. Mogli to oznaczyć różną symboliką i nie byłoby takiego problemu. Z resztą instrukcji nie miałam żadnego problemu. Była dla mnie intuicyjna, bardziej jak uzupełnienie informacji po poprzedniej odsłonie ;p
ninjapancake pisze: ↑18 lut 2024, 08:00
Czy to tylko ja czy instrukcja do GWT Argentina jest taka... meh?
Odnalezienie czegos na szybko zajmuje za duzo czasu. Czesc zasad wytlumaczona jest w tekscie, czesc w przykladach i na obrazkach.
Brak tabelki ze WSZYSTKIMI inkonami.
Niektore elelemnty nie sa dobrze wytlumaczone w instrukcji i trzeba wykombinowac samemu z ikonografik jak dokladnie dzialaja(np. budynki 1a/b ktore punktuja za zajete pola ze zborzem, gdzie to zborze jest wtedy zakryte przez budynek. Dopiero po jakims czasie zauwazylem, ze wszystkie pola z iknona zboża stoja poporstu na mapie, no w zbożu. albo wykombinowanie gdzie plyna statki).
A ja powiem, że moim zdaniem wszystkie odsłony serii mają meh instrukcję. Dla mnie brak spisu treści to super nieporozumienie, jak można nadal to robić w 21 wieku. Część efektów jest tłumaczona w instrukcji a część w tym suplemencie z budynkami, ale czasem strasznie to uznaniowe i wymusza wertowanie wszystkiego. Sam tekst jest jednoznaczny i dobrze napisany moim zdaniem, ale mi chodzi o wygodę korzystania, już na co dzień, a nie czytania od deski do deski.
A ja powiem, że moim zdaniem wszystkie odsłony serii mają meh instrukcję. Dla mnie brak spisu treści to super nieporozumienie, jak można nadal to robić w 21 wieku. Część efektów jest tłumaczona w instrukcji a część w tym suplemencie z budynkami, ale czasem strasznie to uznaniowe i wymusza wertowanie wszystkiego. Sam tekst jest jednoznaczny i dobrze napisany moim zdaniem, ale mi chodzi o wygodę korzystania, już na co dzień, a nie czytania od deski do deski.
Dokladnie tak, nie chodzi o to, ze zasady sa nie zrozumiale, tylko o ich dostepnosc. IMO w pierwszej edycji nie mialem takich problemow.