Strona 74 z 80

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 05 sty 2023, 10:02
autor: zsuedama
Wydaje mi się, że nie wrzucałem tego na forum - zapraszam do obejrzenia filmu z moją kolekcją hexa, w której znajdują się wszystkie żetony ze wszystkich edycji: viewtopic.php?f=3&t=77958&p=1530930#p1530930

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 lut 2023, 00:56
autor: Portal Games
Cześć! Zebraliśmy wszystkie info i statystyki z ubiegłorocznych turniejów eliminacyjnych. Dzielimy się tutaj :)

https://bit.ly/3JUvghJ

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 06 lut 2023, 09:06
autor: Portal Games
Cześć! Łapcie fotorelację z finału Mistrzostw Polski, które odbyły się na PortalConie. Może uda się Wam wypatrzyć siebie na zdjęciach? :)

https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 07 lut 2023, 13:29
autor: Czarnyx
Niedawno miałem taką ciekawą sytuację. Grałem sam ze sobą i obie strony konfliktu (jak zwykle) wybrałem losowo. Pierwszym graczem był Borgo, a drugim Neodzungla. Myślałem sobie "będzie rzeź", a w roli "rzeźnika" widziałem oczywiście Borgo. Ale los chciał inaczej. Losowalem żetony z płóciennych woreczków. Najpierw Borgo wylosował jakąś jednostkę bojową. Potem Neodzungla wylosowała dwóch trucicieli :twisted: i oczywiście obu postawiła przy sztabie przeciwnika. Następnie Borgo wylosował moduł zwiekszajacy obrażenia własnych jednostek i dwie bitwy. Dalej Neodzungla wylosowała jednostkę bojowa, roszadę i... tak: bitwę :mrgreen: W efekcie Borgo już na wstępie otrzymał dwa znaczniki jadu na swój sztab i prawdopodobnie to najbardziej się przyczyniło do zwycięstwa Neodzunglii. :mrgreen:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 13 lut 2023, 00:24
autor: Portal Games
shuji pisze: 06 lut 2023, 09:14
Portal Games pisze: 06 lut 2023, 09:06 Cześć! Łapcie fotorelację z finału Mistrzostw Polski, które odbyły się na PortalConie. Może uda się Wam wypatrzyć siebie na zdjęciach? :)

https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/
W trzecim miejscu Wam piszę, że te zdjęcia są ucięte i nie da się ich powiększyć. W skrócie nic na nich nie widać :) Z portalconu fotorelacja jest ok, tutaj coś jest skopane. Czy da się to poprawić?
Sprawdzimy, co tu się zadziało ze zdjęciami... Dzięki! Ale wiesz, u nas wszystko działa :D (tak, uwielbiamy te słowa!)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 13 lut 2023, 00:26
autor: Portal Games
Cześć, udało nam się przeprowadzić wywiad z Mistrzem Polski w Neuroshimę Hex. Pełny tekst znajduje się tutaj:

Co to były za turniej! Z Marcinem Sawickim, mistrzem Polski w Neuroshimę Hex, rozmawia Rafał Szyma.

Serdeczne gratulacje, panie Mistrzu! Dobra robota!

Bardzo dziękuję!

Jesteś stałym uczestnikiem heksowych turniejów. Jak oceniłbyś poziom tegorocznych mistrzostw?

Wysoki – gracze generalnie byli dobrze przygotowani. Nie było zaskoczeń typu “Mamy nową armię, która wygrywa, bo nie jest jeszcze ograna i nie wiadomo jak ją ugryźć”. Zdarzało to się w poprzednich edycjach, zwłaszcza wejście Mephisto było tutaj wstrząsem. W połączeniu z dość dużą ilością finalistów dało to bardzo ostre, ciekawe rozgrywki na wszystkich etapach.

Chociaż jedna ciekawostka – większość graczy skupiała się na armiach uznawanych za silne, i przeciw nim była dobrze przygotowana… znacznie mniej uwagi poświęcając nie tylko armiom “słabym”, ale również solidnej bazie z podstawowej wersji gry. Byłem raczej wyjątkiem wśród zawodników, nie posiadając na liście wysoko cenionych Mephisto, Sand Runners i Death Breath, a za to mając bazowy Posterunek. Ale okazało się, że to właśnie ten Posterunek sprawiał przeciwnikom sporo kłopotów 🙂

Czy jakaś rozgrywka albo sytuacja na planszy szczególnie zapadła Ci w pamięć? Jaka i dlaczego?

“Posterunek?! Ale tym nikt nie gra! (…) Stój spokojnie, nie uciekaj (…) W zasadzie to… jak grać przeciw Posterunkowi?…”

W jednej z rozgrywek Bestie przeciw Death Breath sztab Bestii pół gry spędził zsieciowany przez własnego sieciarza… co jednak zapewniło bezpieczeństwo i w końcowym rozrachunku – zwycięstwo w grze 🙂

Specjalizujesz się turniejowo w Neuroshimie Hex, czy też jesteś turniejowym drapieżnikiem i polujesz na turnieje różnych tytułów?

Lubię turniejową atmosferę, ostrą rozgrywkę, starcia z dobrymi graczami, często prezentującymi zupełnie inne podejście i styl gry. Nieraz na turniejach otwierały mi się oczy na zasadzie “To tak też można?! to działa?!”.

Jest to też bardzo odświeżające dla gry jako takiej – grając turniejowo i spotykając się z różnymi graczami, ta sama gra ma okazję pokazać więcej głębi niż grana cały czas w tym samym gronie.

Regularnie biorę udział w Mistrzostwach Polski Neuroshimy Hex i Carcassonne, poza tym bywam na lokalnych turniejach różnych gier kiedy nadarzy się okazja.

Gdybyś miał wskazać 3 ulubione jednostki w NSH – które byś wybrał i dlaczego?

Specyfika Neuroshimy Hex jest taka, że równowaga w grze jest zapewniana na poziomie armii, nie poszczególnych jednostek. W związku z tym większość armii posiada pojedyncze, bardzo silne żetony, które z oczywistych względów są bardzo atrakcyjne.

Pomijając te żetony – myślę, że moim wyborem na “ciekawe i lubiane” byłyby Zasłona Dymna Mississipi (potrafi ciekawie zmienić planszę, nie tylko zrobić dziurę w liniach przeciwnika – to co prawda nie jednostka ale załóżmy że pytanie było ogólnie o żetony). Sędzia Stalowej Policji (ruchliwość, podwójny atak i odbicie są bardzo mocne, ale niska inicjatywa wymusza trochę akrobatyki przy ustawianiu żetonu), i Opancerzony Łowca Molocha (w zasadzie bardzo prosty żeton, niespecjalnie imponuje na tle wzmacnianych Sztabem strzelców, ale dookólny atak wręcz w połączeniu z Pancerzem pozwala na olbrzymią kontrolę nad planszą nawet przy przeciętnej Inicjatywie 2).

Czego życzyłbyś sobie w kolejnych armiach do Heksa? Masz jakieś marzenia, sugestie, pomysły albo intuicje?

W zasadzie nie – armii do Heksa jest bardzo dużo, cały czas odkrywam nowe głębie w istniejących i ich kombinacjach. To, na czym mi zależy najbardziej, to dobra równowaga – armia, która dobrze poprowadzona i jest w stanie walczyć z każdym przeciwnikiem, jest znacznie ciekawsza (i bardziej grywalna w środowisku turniejowym, co jest dla mnie istotne). (…) Dla mnie rozgrywka powinna być rozstrzygana przez umiejętności graczy (i uśmiech Fortuny, oczywiście), nie przez wybór armii.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 17 lut 2023, 00:38
autor: Nabuchodonozor
Kiedyś nawet rozważałem udział w turnieju, ale okazało się, że ponieważ większość moich armii pochodzi jeszcze z edycji 2,5 to nie mogę grać nimi na takich wydarzeniach (choć różnice są w zasadzie tylko graficzne). Do dziś czasem mi przykro jak pomyślę, że niejako zostałem odsunięty od tych wydarzeń za to, że jestem w pewnym sensie "starym wyjadaczem" i dbam o żetony kupowane od 2008 roku zamiast kupić nowe "koszerne"

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 17 lut 2023, 17:03
autor: Nabuchodonozor
shuji pisze: 17 lut 2023, 09:47 Organizator musi zapewnić podstawkę (dostaje ich x sztuk od portalu). Jeśli nie masz nic innego to grasz podstawka.

O tym słyszałem, ale dowiedziałem się o tej zasadzie za późno, a poza tym mniejszy wybór, to mniejsze zdolności manewru.
shuji pisze: 17 lut 2023, 09:47w praktyce możesz wpisać jakie chcesz armię bo zawsze ci ktoś pożyczy.
O tym nie wiedziałem. Właściwie sam nie wiem czy byłbym na tyle otwarty by użyczyć którąś z moich armii komuś zupełnie obcemu.

To wszystko jednak nie zmienia faktu, że moimi grać nie mogę.

To co jednak zyskałem na tym, że kupiłem grę tak dawno temu to:
1) większa plansza (przydaje się gdy się gra w mój ulubiony tryb drużynowy)
2) możliwości z dodatku "Babel 13" (kampania, opcje terenu)
3) plansza i tryb gry dodatku "Duel"

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 17 lut 2023, 20:24
autor: tekknoboy
Nabuchodonozor pisze: 17 lut 2023, 17:03 To co jednak zyskałem na tym, że kupiłem grę tak dawno temu to:
1) większa plansza (przydaje się gdy się gra w mój ulubiony tryb drużynowy)
2) możliwości z dodatku "Babel 13" (kampania, opcje terenu)
3) plansza i tryb gry dodatku "Duel"
Mam tak jak i ty.
Choć rozegrałem z tym może 2-3 gry, to jednak duma, że to mam, jakąś tam jest.
Poczekam jeszcze chwilę, aż mlody podrośnie jeszcze chwile i jedziemy na Molocha!

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 12 sie 2023, 10:04
autor: BOLLO
Jeżeli kogoś z Was jakimś cudem ominęła gra Neuroshima Hex wydana przez Portal Games. To już spieszę aby Wam ją zaprezentować i co nieco opowiedzieć.
Opowiadam oczywiście okiem casuala, ale wiem że gra świetnie kręci się turniejowo.

A ponieważ niebawem będziemy obchodzić jej "18 urodziny" tak więc.....podchodzimy z szacunkiem bo już prawie pełnoletnia :mrgreen:


Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 05 wrz 2023, 17:08
autor: samuraj1369
Czy jako osoba, która chce sobie sprawdzić Neuroshime, warto od razu iść w wersję Rok Molocha?
Nie widzę np. w tej wersji Hexoglowek do gry solo. Co myślicie?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 05 wrz 2023, 18:53
autor: MattCarnall
samuraj1369 pisze: 05 wrz 2023, 17:08 Czy jako osoba, która chce sobie sprawdzić Neuroshime, warto od razu iść w wersję Rok Molocha?
Nie widzę np. w tej wersji Hexoglowek do gry solo. Co myślicie?
Hexogłówki miały zostać wydane do każdej frakcji, a wyszły do jednej, wiec olałbym ich temat i dzielił na dwa portalowe obietnice i zapowiedzi, lubię ich gry, ale czasem mogliby zamilczeć niż obiecywać coś na pałę.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 06 wrz 2023, 11:37
autor: Seledyn
Podoba się wam Gildia Kupców?
Mi wydaje się być trochę przekombinowana po zobaczeniu gameplaya i przejrzeniu instrukcji. Bardzo wysoki poziom skomplikowania w porównaniu do takich Bestii. Wciąż, po zobaczonym jednym pojedynku i instrukcji nie mam co osądzać.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 14 wrz 2023, 17:19
autor: Tomzaq
Bardzo ciekawa armia. Fajnie kontroluje planszę.. Duży fan z gry. Polecam

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 gru 2023, 08:47
autor: AntaresGF
Wczoraj popełniłem taki felieton dotyczący wybranych decyzji wydawniczych Portalu.
Zapraszam do lektury. :D
https://www.gamesfanatic.pl/2023/12/07/ ... e-wzrasta/

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 gru 2023, 09:43
autor: azazelmo
To ja w kontrze chciałem napisać, że jestem pod wrażeniem tego jak długo i dobrze Hex jest rozwijany. Fakt, że nie naciąłem się na Dzień Molocha, ani na apkę (mam starą wersję na telefonie), ale ostatnio gra wciągnęła mojego syna (5lat) i mam okazję ogrywać prawie wszystkie nowe armie. Każda jedna jest ciekawa i ma na siebie pomysł. Mały jest zafascynowany i męczy
mnie o grę codziennie.
Uprzedzam przy okazji, że moim zdaniem gra jest za trudna jak dla 5latka. Mój czasami potrafi mnie zaskoczyć, ale często robi nieoptymalne ruchy i często przegrywa. Jednak jak biorę, którąś z nowych armii, w której nie znam jeszcze dobrze mechanik ani żetonów, a mały weźmie jakąś ograną armię i prostymi zależnościami (cztery podstawowe + nieźle ogarnia Sharasha), to potrafi mi złoić skórę.
Jeszcze na obronę wydawnictwa: armie są taniutkie, a frajda zawsze jest. Z minusów z kolei: niektóre graficznie są tragiczne. Iron Gang - super pomysł na mechanikę, ale aż oczy bolą od tych „ilustracji”. Bestie są tak brzydkie, że pomimo zainteresowania nie mogę się zmusić, żeby je kupić.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 gru 2023, 09:53
autor: Galatolol
Zgadzam się z tym tekstem. Z tym że jestem od dłuższego czasu w trybie olewania nowych dodatków heksowych (choćby dlatego, że mam rzeczy w wersji 2,5, więc z innymi ikonami niż obecna); zamiast tego czekam na prawdziwy big box, który uważam że prędzej czy później się pojawi, i który kupię, choćby z nostalgii.

Nie wiedziałem, że jest jakiś dodatkowy żeton frakcyjny w innym produkcie. Najgorszy rodzaj promki, jaki można sobie wyobrazić do takiej gry :evil:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 gru 2023, 14:27
autor: Galatolol
Godzi to w moje postrzeganie armii jako małych, zamkniętych całości, ale w sumie racja, ogólnie aprobuję poprawki balansujące frakcje w grach asymetrycznych.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 gru 2023, 14:38
autor: azazelmo
O co chodzi z tym hakiem? Nie nie znalazłem. To jest jakaś promka?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 gru 2023, 15:10
autor: Galatolol
azazelmo pisze: 08 gru 2023, 14:38 O co chodzi z tym hakiem? Nie nie znalazłem. To jest jakaś promka?
Jest opisane w tekście na GF, że to dodatkowy kafelek z Hexogłówek:

https://portalgames.pl/pl/hexoglowki-iron-gang/

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 gru 2023, 21:55
autor: tomb
Wydanie Partyzantów tylko w aplikacji jest pomysłem bardzo dziwnym. Albo to jest legitna armia, albo nie. Jeśli jest zbalansowana i dobrze chodzi to dlaczego nie wyjdzie na papierze, a jeśli jest niedobalansowana, to dlaczego jest pełnopłatna. O co chodzi?

Dodatkowy żeton do armii jest pomysłem ciekawym, ale kontrowersyjnym. Gdyby każda armia takowy posiadała to meta gry by się zmieniła i być może pro-gracze mieliby z tego pożytek, ale dla domowego grania to za duży galimatias.

Ogólnie żywotność i rozwój gry mi się podoba, choć kończy mi się miejsce w insercie (który jest lepszy od oficjalnego).

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 09 gru 2023, 11:54
autor: itsthisguyagain
A to nie jest tak, że Portal próbuje czegoś nowego?

Chyba u zarania dziejów kiedy Mt Everst był jeszcze małym pagórkiem Portal wydawał do Hexa normalne dodatki z 2 armiami i jakimiś dziwadłami w rodzaju kafli terenu. Potem kogoś z Portalu odwiedzili kosmici i przekazali mu wiedzę z kosmosu, że lepsze będą army packi i tak już Portal robi wykorzystując wiedzę od bardziej zaawansowanej cywilizacji.

No ale ciągle próbują czegoś nowego i co tu wydać inaczej, taniej i prościej, żeby fani Hexa kupili. Wiadomo przecież że prawdziwy fan hexa to kolekcjoner i kupi wszystko więc jak wydadzą cokolwiek to kapucha na koncie rośnie bezwysiłkowo.

To samo bym powiedział o apce do NH. Portal po prostu nie ma motywacji finansowej, żeby przenieść armie ze starej apki do nowej. Większość użytkowników już zapłaciła raz za te armie. To co by tu żeby zapłacili znowu?

Fajnie by było jakby wydawca robił tylko to, co spodoba się fanom ale chyba to nie ta bajka. Nie bronię tu Portalu bo niektóre rzeczy decyzje są idiotyczne. Ani na tym nie zarobią a jedynie wkurzą fanów (np Partyzanci) ale dajcie spokój: wydawca wydawcą a fani i tak sami między sobą metę ustalą i nawet Faq napiszą.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 22 sty 2024, 14:40
autor: tomb
Być może cykl wydawniczy NH dobiega końca. https://neuroshimahex.pl/news/neuroshim ... przepasci/

Trudno dyskutować ze względami finansowymi, powody pozafinansowe to temat rzeka i racje zawsze będą tu podzielone, ale liczę, że Portal nie porzuci tej legendarnej gry. Jej długi żywot to ważna część historii polskiego planszówkowa i piękny przykład wieloletniego trwania w czasach, gdy nowe tytuły błyskawicznie odchodzą w niepamięć, nierzadko przed datą ich premiery.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 22 sty 2024, 14:58
autor: azazelmo
tomb pisze: 22 sty 2024, 14:40 Być może cykl wydawniczy NH dobiega końca. https://neuroshimahex.pl/news/neuroshim ... przepasci/
(…)
O, słabo. Akurat mój syn się wkręcił i ogrywamy nowe armie. Gildia Kupców do rodzinnego grania bardzo spoko.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 22 sty 2024, 15:58
autor: kuba32
shuji pisze: 22 sty 2024, 15:51 z tego co słyszałem od ludzi, którzy byli na portalconie, to ten monolog to strumień (żenującej) świadomości niestety.
Jest filmik na discordzie Neuroshimy (link w artykule powyżej). Każdy może ocenić, z zastrzeżeniem, że filmik trwa 17min (większość to właśnie monolog), ale całość spotkania trwała godzinę. Szczerze to nie dziwię się Portalowi, nie spotkałem już od kilku lat nic pozytywnego w populistycznych mediach na temat NS.