(Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
samur
Posty: 770
Rejestracja: 06 maja 2008, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: samur »

Filippos pisze:Będe najpóźniej o 17.30. mam ze sobą Warszawskie Dzieci na akcję prototypy i Manoeuvre na wszelki wypadek :wink:
Super. Ja bede bardzo podobnie. Przed 17:15 prosze sie mnie nie spodziewac ;)
-->
To, co mam: http://tinyurl.com/5pg3nu
Moj blog okolo-growy: http://blog.samur.pl
<--
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Geko »

Jak pisałem, mam Brassa. Będe o 17tej. Jest jeszcze jedno miejsce wolne, jak ktoś chętny (na razie zgłosili się Siepu i Jans).
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: yosz »

Będe ok. 16:30. Sztefan szuka towarzystwa do Twilight Struggle - będę tłumaczył zasady. Sam nastawiam się na prototypy. Jeżeli w prototypach nie będzie miejsc zagram w cokolwiek. Mam Caylusa, Uptown, Tichu (Sztefan liczę na Ciebie ;)), Eufrat i Tygrys, Bluff
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: ja_n »

yosz pisze:Będe ok. 16:30. Sztefan szuka towarzystwa do Twilight Struggle - będę tłumaczył zasady.
Spoko, zagram chętnie. Raz grałem wprawdzie, ale dawno.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: jax »

Geko pisze:Jak pisałem, mam Brassa. Będe o 17tej. Jest jeszcze jedno miejsce wolne, jak ktoś chętny (na razie zgłosili się Siepu i Jans).
Juz prawie chcialem sie zglosic, bo strasznie chce to odswiezyc, ale w Brassa zagram pewnie w weekend, wiec pogram w cos innego.
Dzis nie bede do konca, bo musze sie wyspac przed wyjazdem (planszowkowym zreszta :wink: ), ale mam nadzieje ze sie nagram. Ostatnio jakies dziwne momenty sie pojawialy ze nie bylo w co grac :shock: Mam nadzieje ze zabrane Amyitis i Duel in the Dark zaradza temu :) . Na miejscu zobaczymy jak sie ulozy.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
dezerter
Posty: 182
Rejestracja: 18 paź 2007, 09:42
Lokalizacja: Szczęśliwice

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: dezerter »

to ja może około 17.00 wpadnę na Brassa, jeśli jest jeszcze trochę miejsca...
jeśli nie, to jak zwykle się pokręcę.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: yosz »

Cały wieczór w zasadzie zszedł mi na dwóch prototypach. Świetnie się bawiłem :) Wcześniej jeszcze wytłumaczyłem zasady Twilight Struggle. Były drobne problemy z salą - nie dostaliśmy klucza od 519, część przeniosła się do 17, ja zostałem w 548.

Filip przyszedł z "Dziećmi Warszawy". Gra, w której jak Filippos opisywał wcielamy się w zastęp harcerzy roznoszących rozkazy po powstańczej Warszawie. Nie chce mi się teraz wdawać w szczegóły mechaniki, ale powiem krótko WARTO zagrać. Gra jest troszkę bardziej skomplikowana niż Ticket to Ride czy Thurn und Taxis, ale samych zasad jest niedużo. Po 5 minutach zaczęliśmy grać (ja, Aga, Samur i Draco). Grało się świetnie i pozostały naprawdę tylko szczegóły do dopracowania, o których zresztą trochę dyskutowaliśmy. Świetny pomysł z pionkami harcerzy, do którzych wczepia się rozkazy (jeżeli będzie kiedyś to wydawane, mam nadzieję że nikt nie wpadnie na głupi pomysł żeby zastąpić to jakimś innym rozwiązaniem). Najważniejsze, że wszystko działało - aż dziw bierze że to dopiero druga partia testowa, bo całość sprawia naprawdę świetne wrażenie.

Plus za tematykę
Plus za mechanikę
Plus za wykonanie prototypu
Ogromny plus za całość

Naprawdę mam nadzieję, że gra zostanie wydana - my ją z Agą kupimy... (ehh gdyby jeszcze oprawą graficzną zajął się Menzel)

Drugi na ogień poszedł Refugium. Przy tej grze naśmialiśmy się naprawdę mocno, chociaż to niezły "mózgotrzep". Tutaj trochę gorzej niż w przypadku gry Filipposa, trzeba trochę więcej nad nią popracować. Na początku nie byłem jakoś mocno zachęcony. Dużo zazębiających się reguł i ogólne wrażenie chaosu. W końcu zaczęliśmy się rozpędzać i przyznaję, że zaczęło mi się podobać. Niestety gra nie jest zbalansowana i udało nam się odnaleźć najmocniejszą strategię ;), ale co chyba najważniejsze, że z dyskusji wyszło kilka pomysłów jak to można poprawić.

Plus za pomysł (Filippos i jego rybo - mięsożerne, rozmnażające się z szybkością błyskawicy myszoskoczki ;) )
Plus / minus za mechanikę - ciekawe pomysły, wydaje mi się że przydałoby się trochę ja uprościć (jedzenie padliny pozostałej po naszych współgraczach, którym nie wyszło jest świetne ;))

Potem to już tylko dwie partie w pędzące żółwie - może to nie jest gra dla poważniejszych graczy, może to nie jest super gra dla dzieci, ale filler z tego świetny :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9479
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: MichalStajszczak »

yosz pisze: Były drobne problemy z salą - nie dostaliśmy klucza od 519, część przeniosła się do 17, ja zostałem w 548.
Czy może ktoś wie, jakie są perspektywy udostępnienia nam sal w tym semestrze?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Geko »

Ja zagrałem w Brassa z Jansem, Dezerterem i Siepu w sali nr 17. Była to moja trzecia rozgrywka i grało mi jeszcze lepiej. Gra bardzo mi się podoba, jest zupełnie inna od eurogier zaliczanych do worka "ekonomiczne". Przede wszystkim działamy na wspólnej planszy i często potrzebujemy czegoś od innych, żeby zrealizować swoje plany. I tu tworzą się fajne mechanizmy popytu i podaży oraz wykorzystywania nisz rynkowych. Do tego wszystko świetnie odwzorowuje mechanizmy inwestowania i dochodów i w zasadzie każde rozwiązanie mechaniczne można dobrze przełożyć na rzeczywistość. Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to nie tknąłem wcale przędzalni ani stoczni. Zbudowałem chyba jeden, czy dwa porty. Natomiast budowałem na potęgę kopalnie i huty żelaza (w ciągu gry przerobiłem oba stosy tych budynków) oraz kanały/koleje w najbardziej obleganych miejscach. Taka strategia bardzo się opłaciła, bo rynek cierpiał na duży niedobór żelaza a i na węgiel zapotrzebowanie było niemałe. Na koniec nawet zabrakło węgla na planszy i rynku zewnętrznym, co umożliwiło mi nadbudowanie kopalni Jansa i zarobienie dodatkowych pieniędzy, za co wybudowałem ostatnie połączenia kolejowe, jakie mogłem (bo więcej już fizycznie nie miałem; również nie starczyłoby mi na nie funtów).

Potem udaliśmy się na górę i ostatecznie zagrałem w Galactic Emperora. Gra o eurogrowej mechanice - mamy wybór ról niczym w PR, mamy małą walkę o przewagi, mamy produkcję i handel, no i mamy walkę. Z tym, że ta walka u nas rozpoczęła się pod koniec gry, jak już niektórym statki nie mieściły się na planetach. Ogólnie niezła gra, choć jakoś nie przepadam za budowaniem jednostek i wysyłaniem ich do walki, którą rozwiązujemy rzucaniem kostkami. Jak dla mnie GE chyba jednak nie ma tego "czegoś", co by mnie porwało i krzyczało "zagraj jeszcze".
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: melee »

Wczoraj byłem dość krótko, zdążyłem zagrać w On The Underground i 2 partie Blokusa 3D. Ciekaw byłem jak się sprawdzi ta pierwsza gra, testowaliśmy ostatnio z Jan_em, ja miałem dość pozytywne wrażenia, ale był masakryczny downtime. Partia trwała ponad 2 godziny. Wczoraj ostrzegłem o tym Konrada i Valmonta i zamknęliśmy się w godzinie :) To duży plus, po pierwszej rozgrywce gra dostała ode mnie 7 na zachętę, teraz podniosłem do 7.3 :roll: Jest w niej sporo losu (kolejność biletów), ale z "chaosem" się nie zgodzę - wiadomo, że każda stacja metra pojawi się jeden raz w talii biletów. Można śledzić, do których stacji nasz pasażer już dojechał i odpowiednio dostosowywać rozbudowę linii. U nas Konrad zarobił masę punktów na jednej ogromnej linii przez całą planszę, ale to nasza wina, nigdy nie powinniśmy na to pozwolić, akurat blokowanie w tej grze jest łatwe. Plusy: plansza, kolejki, transport, fajnie że jeden gracz ma kilka linii, ciekawy mechanizm pasażera. Minusy: losowość biletów, gra chyba jednak na 2-3 graczy, Don Simon miał problemy z kolorami ;)
Konrad
Posty: 167
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Konrad »

Geko pisze:Jak dla mnie GE chyba jednak nie ma tego "czegoś", co by mnie porwało i krzyczało "zagraj jeszcze".
Wiesz, ta nasza rozgrywka była po prostu jakaś taka nijaka. To była moja druga gra. Poprzednia napełniła mnie optymizmem, który przetrwał mimo tej drugiej. :-)
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Sztefan »

MichalStajszczak pisze:
yosz pisze: Były drobne problemy z salą - nie dostaliśmy klucza od 519, część przeniosła się do 17, ja zostałem w 548.
Czy może ktoś wie, jakie są perspektywy udostępnienia nam sal w tym semestrze?
Na razie jest zamieszanie. Rysiek dowiedział się z telefonicznej rozmowy z Trutu, że zamiast 519 będziemy mieli 340 (która wcześniej była dostępna w soboty). 548 i 17 ma być bez zmian.

Tylko, że na portierni to w ogóle myśleli, że nam sie umowa skończyła i nie chieli w ogóle wydać klucza.

Jak się okaże, że nie edzie dużego ruchu, to może uda się wrócić do 519, albo przynajmniej zdobyć jakieś 2 sale obok siebie.
Awatar użytkownika
Trutu
Posty: 501
Rejestracja: 27 wrz 2006, 15:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Trutu »

Już Was oświecam: na ten semestr: 340, 548, 17. Przepraszam, ale naprawdę nie miałem czasu na klikanie jakichkolwiek wiadomości.
Prezes

...piszę powoli, bo wiem, że czytacie powoli...
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Geko »

Dzięki za info. 340 jest całkiem duża o ile dobrze pamiętam (na pewno większa od 548) i chyba warto się w tych dwóch salach rozkładać, jeśli zakłada się przetasowania personalne przy kolejnych rozgrywkach. A jak ktoś chce coś dłuższego, to 17 jest idealna. Czyli w zasadzie dużo się nie zmieniło (poza tym, że między dwoma salami mamy dwa piętra zamiast 20 kroków). Wielkie dzięki Trutu!
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Don Simon »

Geko pisze:Dzięki za info. 340 jest całkiem duża o ile dobrze pamiętam (na pewno większa od 548) i chyba warto się w tych dwóch salach rozkładać, jeśli zakłada się przetasowania personalne przy kolejnych rozgrywkach. A jak ktoś chce coś dłuższego, to 17 jest idealna. Czyli w zasadzie dużo się nie zmieniło (poza tym, że między dwoma salami mamy dwa piętra zamiast 20 kroków). Wielkie dzięki Trutu!
Wielka szkoda, ze nie udalo sie utrzymac dwoch sal obok siebie. Nie ma co narzekac, ale teraz to wlasciwie bedziemy podzieleni na 3 niezalezne sale z bardzo znikomym ruchem miedzy nimi. Jesli 340 jest rzeczywiscie spora to moze byc baza do spotkan, ale dobrze by bylo gdyby sie udalo jakies dwie sale obok siebie zarezerwowac...
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: Sztefan »

Don Simon pisze:Jesli 340 jest rzeczywiscie spora
Z tego co pamiętam, to jest większa od 548, ale mniejsza od 519.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: stalker »

Chyba zmierzamy w stronę czarnej dziury, skoro 340 > 548...
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: ja_n »

519>340>548. Spoko spoko. Nie zmierzamy. Już tam jesteśmy :shock:
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 313 times
Been thanked: 98 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: MataDor »

Czy jest ktoś chętny na pogranie w Conflict of Heroes? Chodzi mi o osobę znającą zasady.
Mogę grać już od 16:00. Jakby co proszę o PM.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5226
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: raj »

MataDor pisze:Czy jest ktoś chętny na pogranie w Conflict of Heroes? Chodzi mi o osobę znającą zasady.
Mogę grać już od 16:00. Jakby co proszę o PM.
ja moge zagrac :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 313 times
Been thanked: 98 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: MataDor »

rajgildia pisze:
MataDor pisze:Czy jest ktoś chętny na pogranie w Conflict of Heroes? Chodzi mi o osobę znającą zasady.
Mogę grać już od 16:00. Jakby co proszę o PM.
ja moge zagrac :)
Ok :) to o której zaczynamy 16:00 czy później?
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5226
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: raj »

16 jest OK.
Od ktorego scenariusza?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 313 times
Been thanked: 98 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: MataDor »

rajgildia pisze:16 jest OK.
Od ktorego scenariusza?
ok to 16:00 będę na PW. Od 2go albo 3go. Jak wolisz.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5226
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 287 times
Been thanked: 901 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: raj »

Drugi juz gralem wiec trzeci.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska

Post autor: janekbossko »

to ja czekam na raport z pola walki! :twisted:
czekam na grę i czekam...to chociaż mi osłodzicie trochę ten czas 8)
ODPOWIEDZ