Strona 9 z 22

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 19 sie 2016, 15:03
autor: Kaermorchen
yosz pisze:Czy to mowa o moich filmikach instruktarzowych? Te zasady o których mówisz to punktacja w wersji uproszczonej a nie pełnej i jest naliczana tylko raz na koniec gry.

Dokladnie o tych filmikach mowa ;)

Musialem zle zrozumiec rozdzial z punktacja :/

Czyli w wersji "pelnej" dodaje tylko pkt kultury zgodnie z przyrostem na koniec tury a na koniec gry rozpatruje wszystkie karty wydarzen 3 ery lezace w polach przyszlych i aktualnych wydarzen ? I to wszystko ?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 19 sie 2016, 15:05
autor: yosz
Dokładnie tak :)

Ale widziałem już partie gdzie da się zrobić 300-400 punktów tylko takim punktowaniem (głównie dzięki wojnom ale zawsze ;) )

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 20 sie 2016, 12:50
autor: DarkSide
Kolejne rozgrywki i kolejne drobne wątpliwości:

1. Wojna o Technologię. Wg. tego co stoi na karcie to zamiast żarówek wygrany może zwinąć kartę niebieskiej technologii. Pytanie jest takie: czy jeśli przegrany ma na tyle dużo Punktów Nauki, że jest w stanie opłacić swoją przegraną to płaci nimi, a tylko jeśli nie ma ich wystarczająco dużo, to oddaje niebieską kartę? Czy jednak można częściowo opłacić kartą a częściowo punktami z toru nauki? I kto o tym decyduje w jaki sposób to rozliczyć? Gdy jest więcej niż jedna karta niebieska po stronie przegranego, to kto decyduje o wyborze karty wygrany czy przegrany (dotychczasowy właściciel karty)?

2. Agresje: gdy w wyniku udanej agresji trzeba zniszczyć budynek/-ki przeciwnikowi kto decyduje o wyborze które budynki, agresor czy przegrany?

3. Na karcie agresji II ery jest karta z najazdem gdzie niszczone są 2 budynki a agresor zyskuje tyle surowca ile wynosi połowa ich kosztu zaokrąglając w górę.. Czy liczymy dla każdego budynku osobno, czy najpierw sumujemy ich koszt a potem dzielimy przez 2 i zaokrąglamy?

4. Gdy w wyniku agresji niszczony jest budynek, to znacznik żółty spada do banku czy na pole wolnych robotników?

5. Jeśli karta taktyki nie ma dwóch wskaźników siły bonusowej (z uwagi na przestarzałe jednostki) np.: Legion, to działa ona zawsze niezależnie od składu (np: 2x Wojownicy + 1x Nowoczesna Piechota)?

6. Gdy ma się już wiele znaczników akcji cywilnych (dajmy na to z 7-8) to limit kart cywilnych na ręce też tyle wynosi, czy zatem można zgarniać na rękę karty ustrojów żeby uniemożliwić przeciwnikom wprowadzenie lepszego? Co prawda trochę blokujemy sobie rękę ale przeciwnik jest jednak zahamowany w rozwoju.

7. Czy w końcu lepiej grać z jawnymi kartami cywilnymi czy jednak z niejawnymi trzymanymi "na ręce"?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 20 sie 2016, 14:40
autor: GrzeL
DarkSide pisze:Kolejne rozgrywki i kolejne drobne wątpliwości:

1. Wojna o Technologię. Wg. tego co stoi na karcie to zamiast żarówek wygrany może zwinąć kartę niebieskiej technologii. Pytanie jest takie: czy jeśli przegrany ma na tyle dużo Punktów Nauki, że jest w stanie opłacić swoją przegraną to płaci nimi, a tylko jeśli nie ma ich wystarczająco dużo, to oddaje niebieską kartę? Czy jednak można częściowo opłacić kartą a częściowo punktami z toru nauki? I kto o tym decyduje w jaki sposób to rozliczyć? Gdy jest więcej niż jedna karta niebieska po stronie przegranego, to kto decyduje o wyborze karty wygrany czy przegrany (dotychczasowy właściciel karty)?

2. Agresje: gdy w wyniku udanej agresji trzeba zniszczyć budynek/-ki przeciwnikowi kto decyduje o wyborze które budynki, agresor czy przegrany?

3. Na karcie agresji II ery jest karta z najazdem gdzie niszczone są 2 budynki a agresor zyskuje tyle surowca ile wynosi połowa ich kosztu zaokrąglając w górę.. Czy liczymy dla każdego budynku osobno, czy najpierw sumujemy ich koszt a potem dzielimy przez 2 i zaokrąglamy?

4. Gdy w wyniku agresji niszczony jest budynek, to znacznik żółty spada do banku czy na pole wolnych robotników?

5. Jeśli karta taktyki nie ma dwóch wskaźników siły bonusowej (z uwagi na przestarzałe jednostki) np.: Legion, to działa ona zawsze niezależnie od składu (np: 2x Wojownicy + 1x Nowoczesna Piechota)?

6. Gdy ma się już wiele znaczników akcji cywilnych (dajmy na to z 7-8) to limit kart cywilnych na ręce też tyle wynosi, czy zatem można zgarniać na rękę karty ustrojów żeby uniemożliwić przeciwnikom wprowadzenie lepszego? Co prawda trochę blokujemy sobie rękę ale przeciwnik jest jednak zahamowany w rozwoju.

7. Czy w końcu lepiej grać z jawnymi kartami cywilnymi czy jednak z niejawnymi trzymanymi "na ręce"?
Ad 1
Zwycięzca zdecyduje co i w jakiej kombinacji zabiera.

Ad 2
Agresor.

Ad 3
Najpierw sumujemy.

Ad 4
Pole wolnych robotników.

Ad 5
Tak.

Ad 6
Tak, należy jednak pamiętać, że nie możesz wziąć karty technologii, jeżeli masz już kartę o tej samej nazwie w ręku lub w obszarze gry.

Ad 7
Jawnymi.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 26 sie 2016, 09:58
autor: M&T
Wydarzenie III ery - Wpływ równowagi:
Każda cywilizacja otrzymuje [harfa] w liczbie równej podwójnej wartości tego, czego produkuje najmniej ([żarówka][harfa][żywność] albo [surowce]. [...]
Jeden z graczy nie produkuje [żywność]. Czy traktuje to jako najniższą produkcję i nie otrzymuje punktów czy sprawdza dalej czego produkuje fizycznie najmniej?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 26 sie 2016, 10:03
autor: Nataniel
Dostaje 0 punktów (tyle ile produkuje żywności).

Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

: 03 wrz 2016, 09:32
autor: Khaooohs
"Najsilniejsza cywilizacja może natychmiast wziąć z toru karty cywilne o łącznej wartości 5 akcji cywilnych..."
Czy obowiązuje dla tego wydarzenia limit kart cywilnych które mogę mieć na ręku? Np. mam 6 akcji cywilnych i 5 kart. Czy mogę dobrać karty ponad limit i potem je odrzucić, czy mogę wziąć z toru tylko jedną kartę?

Re: Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

: 03 wrz 2016, 09:33
autor: Majek10
Nie. Limit obowiązuje.

Re: Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

: 03 wrz 2016, 09:35
autor: romeck
A o jaką grę chodzi? :roll:

Re: Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

: 03 wrz 2016, 09:38
autor: Khaooohs
Cywilizacja Poprzez Wieki. Przepraszam, źle umieściłem post :-)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 06 wrz 2016, 15:22
autor: piegat
Pytanie: czy można wystawić taktykę nie spełniając ilości jednostek na tej karcie?

To jest dość istotne kiedy np. gracz wie że chce wykorzystać tą taktykę niebawem, ale na razie nie ma wystarczającej ilości jednostek a z ręki musi odrzucić x kart militarnych.

W instrukcji nigdzie nie ma mowy o tym że aby wystawić taktykę to trzeba faktycznie posiadać tyle jednostek ile jest na zagrywanej karcie taktyki.

Co Wy sądzicie?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 06 wrz 2016, 15:26
autor: Majek10
piegat pisze:Pytanie: czy można wystawić taktykę nie spełniając ilości jednostek na tej karcie?

To jest dość istotne kiedy np. gracz wie że chce wykorzystać tą taktykę niebawem, ale na razie nie ma wystarczającej ilości jednostek a z ręki musi odrzucić x kart militarnych.

W instrukcji nigdzie nie ma mowy o tym że aby wystawić taktykę to trzeba faktycznie posiadać tyle jednostek ile jest na zagrywanej karcie taktyki.

Co Wy sądzicie?
Można.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 06 wrz 2016, 16:51
autor: Nataniel
piegat pisze:Co Wy sądzicie?
Instrukcję należy czytać dosłownie i precyzyjnie. Jeżeli w warunkach wystawienia karty nie ma nic o tym, że trzeba mieć takie jednostki, to skąd pomysł, że trzeba? :)

Cywilizacja -poprzez wieki: Michał Anioł

: 20 wrz 2016, 08:38
autor: Khaooohs
Michał Anioł dodaje harfy za punkty zadowolenia. Mam świątynię I poziomu - 2 :) - i cud wiszące ogrody - dodatkowe 2 :) M.A. daje mi 4 harfy na turę.
Jeżeli zbuduję bazylikę św. Piotra, która dodaje 1 zadowoloną buźkę do każdego istniejącego budynku i robotnika, czy ten dodatkowy bonus generowany przez cud dodaje się również do harf od Michała Anioła?

Re: Cywilizacja -poprzez wieki: Michał Anioł

: 20 wrz 2016, 08:55
autor: aaxxee
Tak, Bazylika daje bonus do Michała Anioła a raczej działają razem:)

Cywilizacja -poprzez wieki: Homer

: 05 paź 2016, 09:01
autor: Khaooohs
Czy Homer, po usunięciu go z gry (jego karta trafia pod wybudowany cud) daje 1 czy 2 :) ?
Na karcie jest informacja, że daje dodatkową ikonę zadowolenia...

Re: Cywilizacja -poprzez wieki: Homer

: 05 paź 2016, 09:04
autor: Peter128
Jedną

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 16 lis 2016, 18:28
autor: zmazmazik
Witam

Jestem po 3 partiach w Civ 3ed. Chciałem zadać luźne pytanie na temat prowadzenia rozgrywki ponieważ sam mam dużo wątpliwości czy np warto rozwijać religie i czy warto od razu iść w kulturę albo mocno rozwijać swoją siłę militarną tzn, Jak rozwijacie swoje cywilizacje, w co według was warto inwestować a co olać?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 17 lis 2016, 00:11
autor: aaxxee
Co do religi, inwestuje w nią gdy nie mam inneg sposobu na podniesienie zadowolenia.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 19 gru 2016, 10:44
autor: zmazmazik
Witam.

Mam pytanie odnośnie Wojny o Kulturę z 3ed. Na karcie jest napisane "Zabierz punkty kultury rywalowi...." Czy oznacza to tylko zmniejszenie tych punktów czy także dodanie ich sobie?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 19 gru 2016, 11:14
autor: 0NCK0
@zmazmazik
1. Nie ten dział.
2. Tak, zabieramy rywalowi i dodajemy sobie.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 19 gru 2016, 11:19
autor: Zorak
Zabierz = on traci X ty zyskujesz X

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 27 gru 2016, 15:59
autor: Arek B
Hej
Jestem po pierwszej uproszczonej rozgrywce, i jednej rozgrywce samemu, też niepełnej, dla ogrania zasad
Mam jedną wątpliwość, czy limit kart cywilnych (i militarnych też) wynosi tyle ile wskazuje na to karta ustroju, czy tyle ile mamy łącznie kostek białych lub czerwonych, np poprzez wybudowane cuda lub liderów??

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 27 gru 2016, 16:45
autor: Valarus
Arek B pisze:Hej
Jestem po pierwszej uproszczonej rozgrywce, i jednej rozgrywce samemu, też niepełnej, dla ogrania zasad
Mam jedną wątpliwość, czy limit kart cywilnych (i militarnych też) wynosi tyle ile wskazuje na to karta ustroju, czy tyle ile mamy łącznie kostek białych lub czerwonych, np poprzez wybudowane cuda lub liderów??
Limit wynosi tyle, ile masz kostek - bez znaczenia, skąd te kostki pochodzą.

Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 27 gru 2016, 23:08
autor: reynmar
To ja mam pytanie odnośnie przesuwania robotników. Czy można robotników przemieszczać dowolnie (tzn. przeniesienie jednego robotnika to jedna akcja)? Oraz ile może być robotników w kopalni/na roli (coś to ogranicza? Na starcie są dwa sloty na planszy gracza i tyle jest w kolejnej kopalni?)? Moje oczy krwawią już dzisiaj i nie widzę tego w instrukcji.