Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 452
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 377 times
Been thanked: 368 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Chudej »

Wojco pisze: 09 kwie 2022, 13:38 Co sądzicie o karcie Arcane Nexus (Nieprzeniknione Ogniwo)? Osobiście mam wrażenie, że zawsze, gdy ta karta pojawia się w grze, rozgrywka staje się dużo prostsza i mniej wymagająca. Nie widzę tego problemu przy innych kartach. Nie sądzicie, ze ta karta jest trochę za silna w stosunku do swojego kosztu? Jakie są wasze doświadczenia?
Osobiście nie zwróciłem uwagi na to, bo nie gram wystarczająco często z tym zaklęciem, ale moja odpowiedź brzmi: zależy :D

Koszt wysoki, obrażenia jak na ten koszt niskie, ale płacimy tu za tą umiejętność. Można dzięki niej uzbierać jakieś 8+ pieniędzy w turze jak się odpowiednio ułoży talię, co pozwala kupić każdą kartę, dosyć mocno się naładować lub odrzucić prawie że dowolną kartę Nemesis. Mimo wszystko, w Aeon's End jak się jest bogatym to gra robi się dosyć prosta o ile nam niczego nie brakuje (leczenia magów, Gravehold, niszczenia kart, ładowania się i oczywiście zadawania dużych obrażeń - a wszystko to zależy od sklepiku i dobranych magów). Mając nawet jedno takie zaklęcie można dosyć mocno wyskoczyć do przodu, ale czy jest to przesadzone? To też IMO zależy od układu talii, czy nie trafisz na przetasowanie/niszczenie kart w talii Nemesis i czy taki zastrzyk eteru przy takich obrażeniach jest w stanie zrobić ci różnicę (np. sparowane z Jadeitem nie jest to takie mocne). W tej grze ustawiając sobie samemu rynek można ułożyć bardzo mocne synergie i tak naprawdę od gracza zależy jak bardzo sobie chce utrudnić lub ułatwić grę.
Pnn
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2021, 00:29
Has thanked: 1 time

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Pnn »

Hej!

Chyba potrzebuję pomocy forumowiczów - dziś dotarła do mnie zakupiona podstawka (a przynajmniej tak mi się wydawało dopóki nie otworzyłem zawartości). Jak się okazało trafił mi się chochlik w postaci Wiecznej Wojny zapakowanej w pudełko z wersji podstawowej. Jedyne co się nie zgadza to instrukcja i kartka z pierwszą rozgrywką. Reszta - nemesis, magowie, kary żywcem wzięte z Wiecznej Wojny. Stwierdziłem, ze nie będę reklamować (bo widzę, że ciężko jest dostać ową wersję po polsku), instrukcję dorwałem z neta. Natomiast pozostaje kwestia karty z pierwszą rozgrywką. Coś słabo mi idzie szukanie. Wspomógł by ktoś zdjęciem albo jeszcze lepiej linkiem (moze być po Angielsku).

Z góry dziękuję za pomoc!
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Pnn pisze: 21 kwie 2022, 19:33 Hej!

Chyba potrzebuję pomocy forumowiczów - dziś dotarła do mnie zakupiona podstawka (a przynajmniej tak mi się wydawało dopóki nie otworzyłem zawartości). Jak się okazało trafił mi się chochlik w postaci Wiecznej Wojny zapakowanej w pudełko z wersji podstawowej. Jedyne co się nie zgadza to instrukcja i kartka z pierwszą rozgrywką. Reszta - nemesis, magowie, kary żywcem wzięte z Wiecznej Wojny. Stwierdziłem, ze nie będę reklamować (bo widzę, że ciężko jest dostać ową wersję po polsku), instrukcję dorwałem z neta. Natomiast pozostaje kwestia karty z pierwszą rozgrywką. Coś słabo mi idzie szukanie. Wspomógł by ktoś zdjęciem albo jeszcze lepiej linkiem (moze być po Angielsku).

Z góry dziękuję za pomoc!
Ja bym reklamował w Portalu, może Cię zaskoczą ;) Tutaj znajdziesz układ zalecany do pierwszej gry
Pnn
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2021, 00:29
Has thanked: 1 time

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Pnn »

aeiou871 pisze: 21 kwie 2022, 19:39
Pnn pisze: 21 kwie 2022, 19:33 Hej!

Chyba potrzebuję pomocy forumowiczów - dziś dotarła do mnie zakupiona podstawka (a przynajmniej tak mi się wydawało dopóki nie otworzyłem zawartości). Jak się okazało trafił mi się chochlik w postaci Wiecznej Wojny zapakowanej w pudełko z wersji podstawowej. Jedyne co się nie zgadza to instrukcja i kartka z pierwszą rozgrywką. Reszta - nemesis, magowie, kary żywcem wzięte z Wiecznej Wojny. Stwierdziłem, ze nie będę reklamować (bo widzę, że ciężko jest dostać ową wersję po polsku), instrukcję dorwałem z neta. Natomiast pozostaje kwestia karty z pierwszą rozgrywką. Coś słabo mi idzie szukanie. Wspomógł by ktoś zdjęciem albo jeszcze lepiej linkiem (moze być po Angielsku).

Z góry dziękuję za pomoc!
Ja bym reklamował w Portalu, może Cię zaskoczą ;) Tutaj znajdziesz układ zalecany do pierwszej gry
Dzięki wielkie! Kupowalem na allegro (gra była opisana jako nowa aczkolwiek nie była zafoliowana), więc chyba Portal tu nie zawinił. Widzę, że brakuje tez tych dzyndzli do mocowania liczników obrazen. No nic, napisalem do sprzedawcy. Zobaczymy co odpisze.

PS. Jakby ktoś mial pod ręką 2 stronę bylbym wdzięczny!
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 481
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 251 times
Been thanked: 388 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: SetkiofRaptors »

Skoro kupowałeś na Allegro to ktoś sprzedając odfoliowaną grę z niekompletną i zamienioną zawartością zwyczajnie cię oszukał i to trzeba zgłosić, bo inaczej nadal będzie tak robił i jeszcze kilku z nas się może naciąć.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Pnn
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2021, 00:29
Has thanked: 1 time

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Pnn »

SetkiofRaptors pisze: 24 kwie 2022, 17:14 Skoro kupowałeś na Allegro to ktoś sprzedając odfoliowaną grę z niekompletną i zamienioną zawartością zwyczajnie cię oszukał i to trzeba zgłosić, bo inaczej nadal będzie tak robił i jeszcze kilku z nas się może naciąć.
Gra była wystawiona za 80zł. Jedyna oferta na Wieczną Wojnę jaką jestem w stanie obecnie znaleźć w necie to ok 230 z wysyłką, więc jeśli sprzedawca zrobił to celowo to jest prawdziwym "geniuszem zbrodni" XD.
Tak czy inaczej upomnę się o moje mocowania do liczników obrażen.
kamiya
Posty: 125
Rejestracja: 06 lip 2006, 12:03
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 65 times
Been thanked: 42 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: kamiya »

Pnn pisze: 25 kwie 2022, 13:38
SetkiofRaptors pisze: 24 kwie 2022, 17:14 Skoro kupowałeś na Allegro to ktoś sprzedając odfoliowaną grę z niekompletną i zamienioną zawartością zwyczajnie cię oszukał i to trzeba zgłosić, bo inaczej nadal będzie tak robił i jeszcze kilku z nas się może naciąć.
Gra była wystawiona za 80zł. Jedyna oferta na Wieczną Wojnę jaką jestem w stanie obecnie znaleźć w necie to ok 230 z wysyłką, więc jeśli sprzedawca zrobił to celowo to jest prawdziwym "geniuszem zbrodni" XD.
Tak czy inaczej upomnę się o moje mocowania do liczników obrażen.
Powiedziałbym, że jestem w stanie zrobić to samo. Odsprzedać Ci mój egzemplarz Aeon's End za rzeczone 80zł - podstawka. Jeśli chcesz zaryzykować. Rozpakowany i raz zagrany. Niestety mi ten tytuł nie podchodzi - BOLLO świadkiem.
> Kamiya <

"Jestem starszy niż Google"
Pnn
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2021, 00:29
Has thanked: 1 time

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Pnn »

kamiya pisze: 25 kwie 2022, 14:34
Pnn pisze: 25 kwie 2022, 13:38
SetkiofRaptors pisze: 24 kwie 2022, 17:14 Skoro kupowałeś na Allegro to ktoś sprzedając odfoliowaną grę z niekompletną i zamienioną zawartością zwyczajnie cię oszukał i to trzeba zgłosić, bo inaczej nadal będzie tak robił i jeszcze kilku z nas się może naciąć.
Gra była wystawiona za 80zł. Jedyna oferta na Wieczną Wojnę jaką jestem w stanie obecnie znaleźć w necie to ok 230 z wysyłką, więc jeśli sprzedawca zrobił to celowo to jest prawdziwym "geniuszem zbrodni" XD.
Tak czy inaczej upomnę się o moje mocowania do liczników obrażen.
Powiedziałbym, że jestem w stanie zrobić to samo. Odsprzedać Ci mój egzemplarz Aeon's End za rzeczone 80zł - podstawka. Jeśli chcesz zaryzykować. Rozpakowany i raz zagrany. Niestety mi ten tytuł nie podchodzi - BOLLO świadkiem.
Trochę za póżno - dokupiłem już podstawkę z oficialnego sklepu :) Polecam wystawić na "allegro lokalnie" lub z opcją dostawy przez OLX. Wtedy postrzegane przez potencjalneog kupca ryzyko będzie mniejsze (ochrona kupujących).
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 481
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 251 times
Been thanked: 388 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: SetkiofRaptors »

Pnn pisze: 25 kwie 2022, 13:38
SetkiofRaptors pisze: 24 kwie 2022, 17:14 Skoro kupowałeś na Allegro to ktoś sprzedając odfoliowaną grę z niekompletną i zamienioną zawartością zwyczajnie cię oszukał i to trzeba zgłosić, bo inaczej nadal będzie tak robił i jeszcze kilku z nas się może naciąć.
Gra była wystawiona za 80zł. Jedyna oferta na Wieczną Wojnę jaką jestem w stanie obecnie znaleźć w necie to ok 230 z wysyłką, więc jeśli sprzedawca zrobił to celowo to jest prawdziwym "geniuszem zbrodni" XD.
Tak czy inaczej upomnę się o moje mocowania do liczników obrażen.
Do oszustwa nie dochodzi tylko wtedy gdy oszukujący na tym zarabia/zyskuje. Jeśli zamawiałem grę, a w środku jest np złoty pierścionek a nie ma komponentów, to nadal zostałem oszukany, bo nie dostałem obiecanej mi zawartości. Jakbym chciał pierścionek to bym go sobie kupił. Masz INNĄ niż zamawiałeś i NIEKOMPLETNĄ grę. Nie sprawdzenie zawartości i nieprzeliczenie komponentów jest moim zdaniem niefair praktyką.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 721
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1370 times
Been thanked: 331 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: JollyRoger90 »

Z racji wystartowania przedsprzedaży Portalu do Aeon's End: Pogrzebane Sekrety, to chciałbym się zapytać czy warto się zaopatrywać w ten dodatek, jeśli ma się wszystko do tej pory co było wydane po polsku :)

Gdzieś w Internecie mignęło mi, że zawartość tego dodatku pokrywa się z zawartością Legacy. Będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości :)
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

JollyRoger90 pisze: 06 maja 2022, 14:50 Z racji wystartowania przedsprzedaży Portalu do Aeon's End: Pogrzebane Sekrety, to chciałbym się zapytać czy warto się zaopatrywać w ten dodatek, jeśli ma się wszystko do tej pory co było wydane po polsku :)

Gdzieś w Internecie mignęło mi, że zawartość tego dodatku pokrywa się z zawartością Legacy. Będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości :)
Nie pokrywa się, ale ma kilka elementów, które zostały także wprowadzone w Legacy. Jest to prawdopodobnie najsłabszy dodatek, gdyż zawiera prawie wyłącznie karty rynku, nie ma w nim - w odróżnieniu od wcześniej wydanych małych dodatków - żadnych nowych magów ani Nemezis.
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 452
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 377 times
Been thanked: 368 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Chudej »

Kupię chyba dla samych kart Nemesis, z czego według opisu to sami poplecznicy. Całego rynku to już mam szczerze mówiąc przesyt. No i może jeszcze ten tryb Blitz może być ciekawy. Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.

W sumie nasuwa mi się pytanie - jak według was ma działać te zaklęcie "Palący Nurt"?

Obrazek

Przygotowanie jest po fazie aktywacji, czy to znaczy, że ta karta zwiększa obrażenia tylko w połączeniu z efektem natychmiastowego aktywowania zaklęcia? Jeśli tak, to znowu bardzo sytuacyjne.
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Chudej pisze: 06 maja 2022, 16:23 Kupię chyba dla samych kart Nemesis, z czego według opisu to sami poplecznicy. Całego rynku to już mam szczerze mówiąc przesyt. No i może jeszcze ten tryb Blitz może być ciekawy. Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.

W sumie nasuwa mi się pytanie - jak według was ma działać te zaklęcie "Palący Nurt"?


Przygotowanie jest po fazie aktywacji, czy to znaczy, że ta karta zwiększa obrażenia tylko w połączeniu z efektem natychmiastowego aktywowania zaklęcia? Jeśli tak, to znowu bardzo sytuacyjne.
Chodzi o to, że jeśli w kolejnej fazie aktywacji wydasz 2 impulsy i nie aktywujesz Palącego Nurtu, to inne aktywowane w tej fazie zaklęcia będą zadawały dodatkowe obrażenia
Wiedmolol
Posty: 47
Rejestracja: 18 lis 2021, 01:08
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wiedmolol »

aeiou871 pisze: 06 maja 2022, 16:28
Chudej pisze: 06 maja 2022, 16:23 Kupię chyba dla samych kart Nemesis, z czego według opisu to sami poplecznicy. Całego rynku to już mam szczerze mówiąc przesyt. No i może jeszcze ten tryb Blitz może być ciekawy. Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.

W sumie nasuwa mi się pytanie - jak według was ma działać te zaklęcie "Palący Nurt"?


Przygotowanie jest po fazie aktywacji, czy to znaczy, że ta karta zwiększa obrażenia tylko w połączeniu z efektem natychmiastowego aktywowania zaklęcia? Jeśli tak, to znowu bardzo sytuacyjne.
Chodzi o to, że jeśli w kolejnej fazie aktywacji wydasz 2 impulsy i nie aktywujesz Palącego Nurtu, to inne aktywowane w tej fazie zaklęcia będą zadawały dodatkowe obrażenia
W sumie to nie tak - jeśli nie rzuciłeś jeszcze Palącego Nurtu w swojej fazie aktywacji to możesz wydać dwa impulsy i dodać sobie +1 do obrażeń każdego spella, które rzucisz w tej turze. Po tym jak wydasz impulsy możesz od razu rzucić Palący Nurt i zadać 2 obrażenia(1+1) i dostać jeden impuls. Nigdzie w opisie nie ma napisanego, że tego zaklęcia nie można rzucić po wykorzystaniu jego specjalnego efektu. Będę tutaj operował trochę angielskimi odnośnikami bo w takiej wersji językowej gram, ale różnicę można zauważyć np. w karcie Lava Tendril bo tutaj jest jasno napisane, że 1 punkt obrażeń zadajemy na końcu fazy aktywacji(więc albo 1 obrażeń i nie discardujemy karty, albo 3 obrażenia, ale karta idzie na discard).

Jeszcze pragnę zauważyć, że ten Palący Nurt nie ma ograniczenia, że bonus +1 do obrażeń tyczy się tylko zaklęć rzuconych w obecnej fazie aktywacji, więc teoretycznie, jeśli mamy karty/umiejętności jak np. Vortex Gauntlet, które na to pozwalają to w swojej fazie głównej możemy rzucić czar(swój bądź sojusznika) i bonus też się tu naliczy.
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

Może ktoś wie dlaczego na tej stronie nie ma opisu żadnego nemesis, który pojawiły się po drugiej fali, czyli zaczynając od Legacy. https://aeonsend.fandom.com/wiki/Aeon%27s_End_Wiki
Magowie, karty rynków, podstawowe karty nemesis oraz inne wafelki da się znaleźć, a nemesisów nie ma...
Chodzi mi o coś takiego -> https://aeonsend.fandom.com/wiki/Rageborne
Wiedmolol
Posty: 47
Rejestracja: 18 lis 2021, 01:08
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wiedmolol »

Death4ever pisze: 16 maja 2022, 15:17 Może ktoś wie dlaczego na tej stronie nie ma opisu żadnego nemesis, który pojawiły się po drugiej fali, czyli zaczynając od Legacy. https://aeonsend.fandom.com/wiki/Aeon%27s_End_Wiki
Magowie, karty rynków, podstawowe karty nemesis oraz inne wafelki da się znaleźć, a nemesisów nie ma...
Chodzi mi o coś takiego -> https://aeonsend.fandom.com/wiki/Rageborne
Zgaduję że po prostu nikomu nie chciało się tego zaktualizować :wink: Jako alternatywę polecam wbić na oficjalny discord Aeon's End bo jest tam bot do którego możesz pisac(również na priv) i bot odpowiada opisami wszystkiego co można znaleźć w grze.
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

Wiedmolol pisze: 16 maja 2022, 20:34 Zgaduję że po prostu nikomu nie chciało się tego zaktualizować :wink: Jako alternatywę polecam wbić na oficjalny discord Aeon's End bo jest tam bot do którego możesz pisac(również na priv) i bot odpowiada opisami wszystkiego co można znaleźć w grze.
Niestety takie rozwiązanie raczej mi nie pasuje.
Prowadząc statystyki na BGG dodaje w komentarzach przeciwko komu grałem i wolałbym, żeby link prowadził na jakąś stronę wiki, albo chociaż normalny obrazek (skan).
Opcja, gdzie trzeba zalogować się i napisać do bota nie odpowiada zamysłu :(
https://boardgamegeek.com/plays/thing/1 ... id=2266078
Majzownik
Posty: 170
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 31 times
Been thanked: 64 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Majzownik »

Death4ever pisze: 16 maja 2022, 15:17 Może ktoś wie dlaczego na tej stronie nie ma opisu żadnego nemesis, który pojawiły się po drugiej fali, czyli zaczynając od Legacy. https://aeonsend.fandom.com/wiki/Aeon%27s_End_Wiki
Magowie, karty rynków, podstawowe karty nemesis oraz inne wafelki da się znaleźć, a nemesisów nie ma...
Chodzi mi o coś takiego -> https://aeonsend.fandom.com/wiki/Rageborne
Przecież to jest Wikia, którą edytować mogą użytkownicy. Możesz zarejestrować tam konto i uzupełnić brakujące informacje.
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

Majzownik pisze: 17 maja 2022, 09:37 Przecież to jest Wikia, którą edytować mogą użytkownicy. Możesz zarejestrować tam konto i uzupełnić brakujące informacje.
Tylko że nie mam tych danych, bo mam polskie edycji wszystkiego. A nawet jakbym miał, to raczej nie umiałbym zrobić tych ładnych obrazków dla kart i nemesisów.
Majzownik
Posty: 170
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 31 times
Been thanked: 64 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Majzownik »

Death4ever pisze: 17 maja 2022, 14:15
Majzownik pisze: 17 maja 2022, 09:37 Przecież to jest Wikia, którą edytować mogą użytkownicy. Możesz zarejestrować tam konto i uzupełnić brakujące informacje.
Tylko że nie mam tych danych, bo mam polskie edycji wszystkiego. A nawet jakbym miał, to raczej nie umiałbym zrobić tych ładnych obrazków dla kart i nemesisów.
Można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że podobne trudności napotkali dotychczasowi współtwórcy tamtej strony (albo po prostu im się znudziło) i dlatego zarzucili temat.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1720
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 289 times
Been thanked: 923 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: XLR8 »

Zagrałem po długiej przerwie w podstawkę i niestety mimo, że uważam aeons end za naprawdę dobrą grę to po tej jednej partii plasuje się daleko za spirit island, które dla mnie jest ideałem.
Oto moja krytyka i chciałbym wiedzieć czy po prostu zagrałem za mało czy jednak to gra nie dla mnie:
- Postacie wydają się być mało asymetryczne i zróżnicowane od siebie, tak naprawdę to rynek kart i nemesis narzucają styl grania
- ładownie postaci jest dość toporne i raczej wydaje się być trzecim wyborem za bramami i zakupami
- same efekty kart też są dość generyczne i nie widziałem zbyt dużo jakiś ciekawych efektów, które by mnie zachęciły do innego podejścia do partii
Eldaril
Posty: 58
Rejestracja: 13 sty 2020, 08:22
Has thanked: 18 times
Been thanked: 50 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Eldaril »

To ja odpowiem jak to jest na moje, po kilkudziesięciu partiach.
Postacie wydają się być mało asymetryczne i zróżnicowane od siebie, tak naprawdę to rynek kart i nemesis narzucają styl grania
To zależy. Z jednej strony tak, ale na zasadzie, że najlepiej dobrać postaci i rynek pod Nemesis - to ułatwia sprawę. Moim zdaniem zróżnicowanie jest na tyle spore, że można postaci podzielić na typy (np. dps, support). Na tyle też, że mam Magów, których lubię lub pasują mi do stylu grania. Często też bywa tak, że postać determinuje, w które karty będę szedł.
Legacy dość dobrze pokazuje, że niekoniecznie Nemesis określa styl. W naszej rozgrywce grałem postacią budowaną pod support i to dobrze się sprawdzało na każdego. Ale ważne jest też kim grają inni.
Ogólnie najczęściej jak gramy, to losujemy Nemesis, losujemy rynek (zazwyczaj półlosowo - w sensie np. losuję 5 kryształów z czego wybieram 3), a pod to wybieramy Magów.
ładownie postaci jest dość toporne i raczej wydaje się być trzecim wyborem za bramami i zakupami
To zależy. Zazwyczaj na początku rozgrywki jest dokładnie tak jak piszesz. Ale pod koniec, najczęściej, w zasadzie tylko ładujesz ulta. To też zależy od speciala Maga, od sytuacji, rynku... No ogólnie zmiennych jest sporo :)
Uśredniając 3/4 naszych partii wygląda właśnie tak, że w pierwszej połowie gry mało w umiejkę. Druga połowa to prawie wcale kart i bram (bo pootwierane albo niepotrzebne) i cały eter w odpalenie skilla.
same efekty kart też są dość generyczne i nie widziałem zbyt dużo jakiś ciekawych efektów, które by mnie zachęciły do innego podejścia do partii
A to - a jakże - zależy :)
Nie ma tam jakichś kosmosów na kartach. Ale te droższe często naprawdę potrafią uratować rozgrywkę. Są generyczne, ale też dodatki wprowadzają coraz to nowe efekty. Ja mam wszystko co wyszło PL. W podstawce (tej pierwszej, nie Wieczna Wojna) - z tego co pamiętam - rzeczywiście karty są dość proste. Ale i tak udało mi się wyłapać ciekawe synergie.

Lubię AE właśnie za różnorodność i to, że każda rozgrywka jest inna. Przynajmniej ja mam takie odczucia.
Uwielbiam też Spirit Island, ale dla mnie są to zupełnie różne gry, w sensie emocji jakie daje rozgrywka.
SI jestem w stanie wyliczyć (prawie zawsze), dla mnie to taka łamigłówka, wyzwanie umysłowe, które przy tym dla mnie jest genialne jeśli chodzi o oddanie poczucia stylu gry do Ducha, którym gram.
AE przez swoją większą losowość daje więcej emocji.
Inna rzecz, że w AE samo przygotowanie rozgrywki daje mi frajdę. Analiza rynku, wybór pod to wszystko Magów... No, a potem w najgorszym momencie gry 4 tury Nemesis z rzędu :D
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

XLR8 pisze: 17 maja 2022, 21:11 Zagrałem po długiej przerwie w podstawkę i niestety mimo, że uważam aeons end za naprawdę dobrą grę to po tej jednej partii plasuje się daleko za spirit island, które dla mnie jest ideałem.
Oto moja krytyka i chciałbym wiedzieć czy po prostu zagrałem za mało czy jednak to gra nie dla mnie:
- Postacie wydają się być mało asymetryczne i zróżnicowane od siebie, tak naprawdę to rynek kart i nemesis narzucają styl grania
- ładownie postaci jest dość toporne i raczej wydaje się być trzecim wyborem za bramami i zakupami
- same efekty kart też są dość generyczne i nie widziałem zbyt dużo jakiś ciekawych efektów, które by mnie zachęciły do innego podejścia do partii
- co do postaci: magowie w pierwszej podstawce zaliczani są do tych mniej "wyspecjalizowanych", gra większością z nich nie różni się zasadniczo od siebie i rzeczywiście zgodziłbym się, że zestawienie nemezis i zestawu kart rynku w głównej mierze decyduje o przebiegu rozgrywki, magowie w mniejszym stopniu dyktują, jak przebiegnie gra. Jednocześnie w kolejnych częściach wprowadzono wiele postaci, które prowadzi się inaczej, ale zrąb rozgrywki nadal pozostaje ten sam.
- zdecydowanie najlepszą strategią na większość bossów jest szybkie kupowanie kart zadających obrażenia (zaklęć) i proporcjonalnie wydajne otwieranie bram, ale to też zależne jest od konkretnej nemezis czy postaci - w kolejnych podstawkach znajdziesz np. postacie, które regularnie odpalają swoją umiejętność średnio co 2 tury, bo w ten sposób zostały zaprojektowane
- zgoda, czasem trafią się bardziej oryginalne karty, ale z każdą falą coraz trudniej im wymyślać nowe/inne efekty np. dla klejnotów, które kosztują 3 eteru.
sasquach
Posty: 2022
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1042 times
Been thanked: 666 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: sasquach »

Co do zarzutu generyczności i małego zróżnicowania, to podstawową kwestią jest to, że grałeś w podstawkę. Dodatki, małe i duże wprowadzają nowe mechanik, oraz bardziej zróżnicowanych magów i zaklęcia. A co do ładowania ability to masz są karty które to robią zamiast po prostu ciułać po dwa aetheru (choć nie pamiętam, czy w podstawce takie są).

Co do spirit island to dla mnie trochę inne gry. SI to mózgożer, którego lubię rozłożyć, żeby sobie pokminnić (szczególnie jak jedziesz solo na 2-3 duchy). AE to lżejsza kategoria, bardziej rozrywkowa, ale dalej dające sporo przyjemności z kombinowania z budową talii i układem kart w niej. No i w New Age dochodzi bardzo fajny moduł mini kampanii - ekspedycji, gdzie rozgrywasz cztery walki pod rząd z coraz trudniejszymi przeciwnikami, ale sam też dostajesz bonus po każdej.
marper81
Posty: 65
Rejestracja: 08 lut 2021, 13:01
Has thanked: 69 times
Been thanked: 13 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: marper81 »

Chudej pisze: 06 maja 2022, 16:23 Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.
Ale tam jest "odrzuć lub zniszcz", co powoduje, że ta karta może być bardzo atrakcyjna. I nie ma wymogu, że muszą to być karty droższe niż 0. Przewiduję na szybko kilka możliwości użycia:
- na rynku jest zaklęcie/zaklęcia, które niewiele wnoszą do walki z konkretnym Nemezis, a są drogie (6/7/8 etheru). Kupujesz, potem dokupujesz Wyrzutnię Kryształów, tak żeby zawsze wchodziła na ręką z ww zaklęciem i voila: masz stale 6/7/8 damagu bez ustawiania zaklęcia na bramie
- zaklęcie, które było użyteczne w pierwszej fazie rozgrywki teraz jest mało praktyczne (np. zadaj 2 uszkodzenia i wzmocnij bramę) robi się znowu atrakcyjne z Wyrzutnią Kryształów. To samo z klejnotem czy innym artefaktem
- jeśli kupisz WK jako jedną z pierwszych kart, to możesz się szybko pozbyć zapychaczy decku (kryształ/iskra), szczególnie jeśli to będzie jedyna karta na rynku uszczuplająca talię

W ogóle myślę sobie, że pod ta kartę można budować strategię rozgrywki. Plusy są co najmniej trzy:
- robisz uszkodzenia od razu nie czekając na drugą turę żeby odpalić zaklęcie,
- możesz otworzyć dzięki temu mniej bram, a za oszczędzony ether kupić ładunek
- zmniejszasz ryzyko podatności na karty Nemezis w stylu "odrzuć przygotowane zaklęcie"
Czy jest warta dopłacania 10zł, to już samemu trzeba ocenić :)
ODPOWIEDZ