Strona 89 z 102

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 gru 2022, 14:12
autor: japanczyk
Bludgeon pisze: 22 gru 2022, 12:37 Szkoda że nie udało się wypuścić na rynek Nowego Początku przed gwiazdką. Prawdopodobnie kupa hajsu Portalowi przepadła (ja np. kupiłbym 1 dla siebie i 1 na prezent).
Mysle, ze oni tez sie smuca

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 gru 2022, 14:12
autor: sasquach
Portal Games pisze: 22 gru 2022, 12:25 Tymczasem wszystkim niezdecydowanym polecamy video unboxing, który przygotował dla Was Marek z ekipy Portal Games: https://www.youtube.com/watch?v=ma0BqtPa4mg
Wygląda trochę jak ubogi kuzyn wersji angielskiej. Koperty z nowymi rzeczami są cienkie i czarno żółte, a nie tekturowe i kolorowe jak w EN. Bramy oraz liczniki życie trzeba sobie samemu złożyć. Planszetki magów i nemezis są chyba z cieńszego papieru. Brak przekładek, choć to w sumie nic dziwnego bo kart pionowo ledwo się mieszczą.
Gdyby była jeszcze w miarę utrzymana cena poprzednich podstawek - 100zł to luz, ale za 200zł to już trochę słabo, nawet biorąc pod uwagę obecne podwyżki.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 gru 2022, 14:16
autor: japanczyk
sasquach pisze: 22 gru 2022, 14:12
Portal Games pisze: 22 gru 2022, 12:25 Tymczasem wszystkim niezdecydowanym polecamy video unboxing, który przygotował dla Was Marek z ekipy Portal Games: https://www.youtube.com/watch?v=ma0BqtPa4mg
Wygląda trochę jak ubogi kuzyn wersji angielskiej. Koperty z nowymi rzeczami są cienkie i czarno żółte, a nie tekturowe i kolorowe jak w EN. Bramy oraz liczniki życie trzeba sobie samemu złożyć. Planszetki magów i nemezis są chyba z cieńszego papieru. Brak przekładek, choć to w sumie nic dziwnego bo kart pionowo ledwo się mieszczą.
Gdyby była jeszcze w miarę utrzymana cena poprzednich podstawek - 100zł to luz, ale za 200zł to już trochę słabo, nawet biorąc pod uwagę obecne podwyżki.
Planszetki, bramy sa dostosowane do pozostalych polskich wersji nic w tym dziwnego
Kopert sie uzywa po ich otworzeniu? Wrzucasz tam z powrotem elementy?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 gru 2022, 14:45
autor: sasquach
japanczyk pisze: 22 gru 2022, 14:16 Planszetki, bramy sa dostosowane do pozostalych polskich wersji nic w tym dziwnego
Kopert sie uzywa po ich otworzeniu? Wrzucasz tam z powrotem elementy?
Chodzi mi głównie o to, że cena skoczyła o 100%, a zawartość tego nie oddaje, nawet biorąc pod uwagę obecną sytuację.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 gru 2022, 17:19
autor: Wosho
A ang wersja podstawki i new age kosztuje tyle samo bo wydaje mi sie ze tez jest drozsza?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 gru 2022, 17:55
autor: sliff
Patrząc po cenach na zatu, scd 60 funtów cena w sklepie ok 42.

Drogo ale, to może być niestety problem wszystkich gier w nowym roku, liczę że koniec konców zejdzie w okolicę 170

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 23 gru 2022, 19:05
autor: Ayaram
Kupiłem sobie w końcu podstaawkę na święta, jestem po 3 testowych grach true solo:
:arrow: w wersji 15 hp, 4 karty tur gracza na gnieworodnego w wersji z zasad wprowadzających
:arrow: w wersji 12 hp, 3 karty tur gracza na gwierododnego
:arrow: jak wyżej na królową roju
wszystkie scenariusze w wersji "nie wzmocnionej"

Pierwsze wrażenia:

Minusy:
:arrow: Mało urozmaicone karty z bazarku - typowy syndrom podstawki, a nawet bardziej niż w siostrzanych grach. Generalnie mało czuć, by zmiana kart w bazarku skłaniało mnie do zmiany strategii. Ot rampimy się, lecimy w drogie spelle i miażdżymy wroga. Ot raz będziemy mieli możliwość niszczenia kart więc łatwiej zrobimy swój silniczek, a raz trafią się karty ot ładunków, to będziemy częściej odpalać umiejke. Tyle.
:arrow: grafika - jak kopiujemy dominiona to nie koniecznie w kwestii oprawy graficznej. Grafiki są brzydkie jak noc, żadnej grafiki na kartach scenariuszy itp.
:arrow: mechanika braku tasowania - o tym braku tasowaniu to słyszę ciągle, jakby to była nie wiadomo jaka rewolucja, na ten moment wydaje mi się mocno nijaka. Ok, coś tam musimy więcej pomyśleć, ale żeby wyciągnąć z tego 100% trzeba by monitorować cały czas ile ma się kart w talii, ile na discardzie co konkretnie dobierzemy za turę, za dwa. Problem taki, że wtedy by się z tego zrobił niezły mózgożer. Jakbym chciał mózgożera raczej nie szukałbym w grach deckbuildinowych.. zwłaszcza w taką gdzie dosłownie chwile później, że wprowadzili mechanikę kart tur - bo ma być jak w walce - nieprzewidywalnie. No to w końcu jak?

Plusy:
:arrow: Różnorodność scenariuszy/postaci - o to chodzi. Unikalne mechaniki, karty, zasady inny setup - tak powinny wyglądać gry z różnymi scenariuszami nic dodać, nic ująć. Z postaciami już trochę gorzej, ale wystarczająco dobrze. Generalnie wydaje mi się, że strategia w danej partii dużo bardziej zależało od postaci niż od dostępnych kart do kupna.

Plus/Minusy:
:arrow: Mechanika tur - wydaje się turbo losowa. Dobrze mi się wydaje, że przeciwnik jest w stanie rozegrać 4 tur pod rząd? Biorąc pod uwagę, że są rzeczy które się stackują. To różnica miedzy 2-3 tury pod rząd, a po prostu na zmianę wydaje się naprawdę spora. No i kilka razy zdarzyło mi się z przyzwyczajenia olać kart tur i z automatu rozegrać turę po turze przeciwnika..
:arrow: Tryb true solo - na 1wszy rzut oka wydaje się ok, jedyny problem to kwestia ile dobrać sobie tych HPków by było to wypośrodkowane. Nie mam pojęcia czy jest trudniej czy łatwiej. Niby na logikę powinno być trudniej, ale robimy 3 tury bardziej zoptymalizowanym deckiem niż w przypadku gier na multi.

Podsumowując: Jest ok. Po prostu ok. I za bardzo nie wiem co zrobić. Widzę świat, że ta gra staje się genialna wraz z dodatkami. Widzę świat że kupując wszystko dalej jest po prostu ok i na dłuższą metę szkoda zachodu.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 24 gru 2022, 00:05
autor: sasquach
Ayaram pisze: 23 gru 2022, 19:05 :arrow: Mało urozmaicone karty z bazarku - typowy syndrom podstawki, a nawet bardziej niż w siostrzanych grach. Generalnie mało czuć, by zmiana kart w bazarku skłaniało mnie do zmiany strategii. Ot rampimy się, lecimy w drogie spelle i miażdżymy wroga. Ot raz będziemy mieli możliwość niszczenia kart więc łatwiej zrobimy swój silniczek, a raz trafią się karty ot ładunków, to będziemy częściej odpalać umiejke. Tyle.
:arrow: grafika - jak kopiujemy dominiona to nie koniecznie w kwestii oprawy graficznej. Grafiki są brzydkie jak noc, żadnej grafiki na kartach scenariuszy itp.
Sam sobie odpowiedziałeś, im dalej w las tym ciekawiej. Tak samo grafika się polepsza w dodatkach. Nie jakoś wybitnie, ale już tak nie kłuje w oczy jak podstawka.
Ayaram pisze: 23 gru 2022, 19:05 :arrow: mechanika braku tasowania - o tym braku tasowaniu to słyszę ciągle, jakby to była nie wiadomo jaka rewolucja, na ten moment wydaje mi się mocno nijaka. Ok, coś tam musimy więcej pomyśleć, ale żeby wyciągnąć z tego 100% trzeba by monitorować cały czas ile ma się kart w talii, ile na discardzie co konkretnie dobierzemy za turę, za dwa. Problem taki, że wtedy by się z tego zrobił niezły mózgożer. Jakbym chciał mózgożera raczej nie szukałbym w grach deckbuildinowych..
Ty nie, ale jak widać inni tak. Dla mnie ta mechanika jest super, przez to co napisałeś. I w cale to nie jest skomplikowane bo kolejność planujesz sobie kiedy kart masz w stosie kart odrzuconych i możesz sobie dowolnie planować co dobierzesz za trzy, a co za cztery tury. Chyba, że masz jakieś karty dobierające.
Ayaram pisze: 23 gru 2022, 19:05 zwłaszcza w taką gdzie dosłownie chwile później, że wprowadzili mechanikę kart tur - bo ma być jak w walce - nieprzewidywalnie. No to w końcu jak?
Nie przewidywalna jest tylko pierwsza tura po dobraniu z tali, potem z każdą odsłoniętą kartą masz coraz więcej informacji. Każda gra wymaga trochę nieprzewidywalności, żeby była ciekawa i regrywalna. Inaczej mamy łamigłówkę jak w Cavernie solo.
Ayaram pisze: 23 gru 2022, 19:05 Tryb true solo - na 1wszy rzut oka wydaje się ok, jedyny problem to kwestia ile dobrać sobie tych HPków by było to wypośrodkowane. Nie mam pojęcia czy jest trudniej czy łatwiej. Niby na logikę powinno być trudniej, ale robimy 3 tury bardziej zoptymalizowanym deckiem niż w przypadku gier na multi.
Zdecydowanie polecam grać na dwie ręce. Gra staje się ciekawsza, pojawiają się interakcje między postaciami. Ostatnio złożyłem sobie takiego combosa z postaci, że praktycznie nie kupowałem gemów z rynku, a i tak obie postacie miały najdroższe spelle :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 24 gru 2022, 12:57
autor: Cyel
Podobnie jak w powyższym poście:

- brak tasowania? Świetna sprawa i absolutnie konieczna do ogarniania jak znudzi Ci się granie na easy (12HP? 15?!?!). Polecam rozkładanie discardu w wachlarzyk, by kontrolować co z czym Ci wyjdzie na rękę po przełożeniu i kiedy kisić coś na ręce, a kiedy na bramach.

- solo koniecznie na dwóch magów. Optymalny układ do fajnych combosów, interakcji i niejednotorowego rozwijania talii

Ramp na początku zamiast wczesnej inwestycji w solidnego gonga może się łatwo odbić czkawką, jeśli Nemesis ma akurat groźnych i licznych popleczników w pierwszym etapie.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 29 gru 2022, 08:21
autor: Seraphic_Seal
Portal Games pisze: 22 gru 2022, 12:25
Seraphic_Seal pisze: 06 lis 2022, 19:58 Jest sens brać Nowy Początek (ewentualnie z Tajemnicą Dziczy) nie mając w kolekcji nic innego z AE? Ten motyw ekspedycji brzmi bardzo ciekawie, takie mini legacy. Ale nawet dokupując Tajemnicę Dziczy to będzie tylko 2 różnych Nemesis. Ewentualnie mam możliwość wypożyczania sobie zupełnie podstawowej wersji z biblioteki. Do jutra promocja na portalu, więc czas nagli xd
Cześć! Daj znać, czy koniec końców zdecydowałeś się na promkę? Tymczasem wszystkim niezdecydowanym polecamy video unboxing, który przygotował dla Was Marek z ekipy Portal Games: https://www.youtube.com/watch?v=ma0BqtPa4mg
Nie, nic wtedy nie kupiłem. Może jeszcze kiedyś przyjdzie pora na kupienie AE

Aeon's End - używana gra - jak posortować karty?

: 04 sty 2023, 12:10
autor: RevenKrak85
Cześć, po dobrych recenzjach zdecydowałem się zakupić Aeon's End - (edycja druga) używaną, bo była w dobrym stanie i za dobre pieniądze - (rana może z 4 razy.) Mam jedynie pytanie czy ktoś mógłby mi pomóc jak posortować karty zawartościami STOP A, STOP B i STOP C. Chciałbym przygotować zestaw pod pierwszą rozgrywkę ale nie mam pojęcia jakie talie były początkowo i w jakim ustawieniu. Będę wdzięczny za pomoc.

Re: Aeon's End - używana gra - jak posortować karty?

: 04 sty 2023, 12:19
autor: Chudej
RevenKrak85 pisze: 04 sty 2023, 12:10 Cześć, po dobrych recenzjach zdecydowałem się zakupić Aeon's End - (edycja druga) używaną, bo była w dobrym stanie i za dobre pieniądze - (rana może z 4 razy.) Mam jedynie pytanie czy ktoś mógłby mi pomóc jak posortować karty zawartościami STOP A, STOP B i STOP C. Chciałbym przygotować zestaw pod pierwszą rozgrywkę ale nie mam pojęcia jakie talie były początkowo i w jakim ustawieniu. Będę wdzięczny za pomoc.
Setup pod pierwszą grę jest rozrysowany w instrukcji jeśli dobrze pamiętam, pewnie jednak minus karty nemesis. Szczerze mówiąc to te karty STOP to niczego nie ułatwiają i IMO nie warto się bawić w sortowanie tego.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 sty 2023, 12:24
autor: Zdzichosław
RevenKrak85 pisze: 04 sty 2023, 12:10 Cześć, po dobrych recenzjach zdecydowałem się zakupić Aeon's End - (edycja druga) używaną, bo była w dobrym stanie i za dobre pieniądze - (rana może z 4 razy.) Mam jedynie pytanie czy ktoś mógłby mi pomóc jak posortować karty zawartościami STOP A, STOP B i STOP C. Chciałbym przygotować zestaw pod pierwszą rozgrywkę ale nie mam pojęcia jakie talie były początkowo i w jakim ustawieniu. Będę wdzięczny za pomoc.
Olej to. Ta gra ma tak proste zasady, że nie warto się bawić w żaden tutorial. Weź najłatwiejszą paskudę, wylosuj rynek i do boju! Pierwszą partię i tak pewnie przegrasz bo łatwo nie jest, ale po niej będziesz już wiedział jak poprawić rynek i od którego bohatera warto zacząć.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 sty 2023, 13:00
autor: Cyel
To co napisał Zdzichosław, prócz tego poprawiania rynku. Polecam granie zawsze z losowym, bardzo rzadko zdarza się układ, który uniemożliwia zwycięstwo. Grzebanie w rynku mi samemu wydaje się prawie jak oszukiwanie;)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 sty 2023, 13:05
autor: JollyRoger90
Cyel pisze: 04 sty 2023, 13:00 To co napisał Zdzichosław, prócz tego poprawiania rynku. Polecam granie zawsze z losowym, bardzo rzadko zdarza się układ, który uniemożliwia zwycięstwo. Grzebanie w rynku mi samemu wydaje się prawie jak oszukiwanie;)
potwierdzam, też zawsze gramy na losowy, ale z zachowaniem odp ilości klejnotów, artefaktów i zaklęć :)
daje to większą satysfakcję z wygranej i rzadko rynek jest na tyle lichy, że nie da się nic zrobić

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 sty 2023, 15:57
autor: Zdzichosław
Cyel pisze: 04 sty 2023, 13:00 To co napisał Zdzichosław, prócz tego poprawiania rynku. Polecam granie zawsze z losowym, bardzo rzadko zdarza się układ, który uniemożliwia zwycięstwo. Grzebanie w rynku mi samemu wydaje się prawie jak oszukiwanie;)
Owszem, ale warto wiedzieć, że niektóre układy rynku są bardzo trudne do wygrania. My przeszliśmy przez wszystkie Nemezis zaczynając zawsze od układu losowego i dopiero po kilku bolesnych porażkach "poprawialiśmy" go pod siebie. Oczywiście zachowywaliśmy proporcje rynku zgodnie z instrukcją.
No dobra... Trochę mi wstyd... 🙂

Re: Aeon's End - używana gra - jak posortować karty?

: 04 sty 2023, 17:30
autor: MaciekK5454
RevenKrak85 pisze: 04 sty 2023, 12:10 Cześć, po dobrych recenzjach zdecydowałem się zakupić Aeon's End - (edycja druga) używaną, bo była w dobrym stanie i za dobre pieniądze - (rana może z 4 razy.) Mam jedynie pytanie czy ktoś mógłby mi pomóc jak posortować karty zawartościami STOP A, STOP B i STOP C. Chciałbym przygotować zestaw pod pierwszą rozgrywkę ale nie mam pojęcia jakie talie były początkowo i w jakim ustawieniu. Będę wdzięczny za pomoc.
No to teraz Was zaskoczę. Talia "C", ułożenie początkowe dla pierwszej rozgrywki. Podaję nr kart "od spodu" czyli od ostatniej karty w talii do pierwszej.

Poziom 3:
222 - ostatnia karta w talii.
223
272
220
271
270
219
224
221
225
Poziom 2:
269
267
213
218
214
216
215
212
268
Poziom 1:
266
207
264
205
209
265
204
211
208
206
210 - pierwsza karta w talii.

Talia Natarcia Gnieworodnego:
278 - ostatnia karta w talii.
276
274
277
273
275 - pierwsza karta w talii.

Mam nadzieję, że się nigdzie nie machnąłem ;)

Układ rynku jest w załączonym arkuszu do gry "Przygotowanie pierwszej rozgrywki". Czyli mamy tam: Jadeit, Bursztyn V'riswood, Skupisko Diamentów, Kula Wzmocnienia, Amulet Maga, Upiorny Pogłos, Kradzież Świadomości, Zmysł Wymiarów i Ognisty Bicz. Pierwszy zalecani magowie to "Aleheim", "Brima", "Jian" lub "Mist". Talie "A" i "B" zawierają po prostu karty do w/w rynku i postaci.

Pozdrawiam :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 sty 2023, 17:49
autor: aeiou871
Zdzichosław pisze: 04 sty 2023, 15:57
Cyel pisze: 04 sty 2023, 13:00 To co napisał Zdzichosław, prócz tego poprawiania rynku. Polecam granie zawsze z losowym, bardzo rzadko zdarza się układ, który uniemożliwia zwycięstwo. Grzebanie w rynku mi samemu wydaje się prawie jak oszukiwanie;)
Owszem, ale warto wiedzieć, że niektóre układy rynku są bardzo trudne do wygrania. My przeszliśmy przez wszystkie Nemezis zaczynając zawsze od układu losowego i dopiero po kilku bolesnych porażkach "poprawialiśmy" go pod siebie. Oczywiście zachowywaliśmy proporcje rynku zgodnie z instrukcją.
No dobra... Trochę mi wstyd... 🙂
"Proporcje" z instrukcji to tylko sugerowany układ, zwłaszcza, że losowe karty rynku zawierają także inne układy. Stosunek liczby klejnotów, artefaktów i zaklęć można dowolnie modyfikować, ja np. czasem gram bez żadnych klejnotów na rynku.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 10 sty 2023, 17:03
autor: Matematyka86
Dzień dobry,
Czy moglibyście wysłać mi zdjęcia
Spoiler:
Tego z legasy. Mam AE:legasy, ale gdzieś zgubiłem jego kartę

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 10 sty 2023, 21:51
autor: Portal Games
Cześć! Chwalimy się w imieniu Zaku Board Games genialnymi fotkami, które popełnił dla gry Aeon's End: Nowy Początek. Serio, te fotki są genialne! A z resztą sami możecie sprawdzić tutaj: https://portalgames.pl/pl/aeons-end-now ... ard-games/

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 11 sty 2023, 08:46
autor: Death4ever
Portal Games pisze: 10 sty 2023, 21:51 Cześć! Chwalimy się w imieniu Zaku Board Games genialnymi fotkami, które popełnił dla gry Aeon's End: Nowy Początek. Serio, te fotki są genialne! A z resztą sami możecie sprawdzić tutaj: https://portalgames.pl/pl/aeons-end-now ... ard-games/
Kiedy premiera? :D

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 17 sty 2023, 20:13
autor: sasquach
Jako, że Astro Knight przewijał się tutaj w czasie kampanii na KS to chciałem tylko dać znać, że powstał temat poświęcony tej implementacji: viewtopic.php?t=78112. A w nim trochę słów ode mnie na temat zmian w stosunku do Aeon's End.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 sty 2023, 17:53
autor: equiv
Portal zapowiedział też Outcasts na 2023.
Fajnie, że starają się przyśpieszyć. Legacy of Gravehold w 2024?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 21 sty 2023, 18:14
autor: Majzownik
Spokojnie, New Age zapowiadali już rok temu. Póki co, częściej robią zapowiedzi niż wydają.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 sty 2023, 13:37
autor: bulczan
We wtorek rusza wysyłka Nowego Początku :D