Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Nie ma specjalnych różnic między dodatkiem i podstawką. Na kartach, oprócz kart pomocy i etapów nie ma żadnego tekstu.
Podstawka: 4 komplety kart dla drużyn (zielona, niebieska, czerwona i czarna), Sprinter - 15 kart i Rouler - 15 kart = 120 kart
60 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 30 sztuk.
6 kart etapów oraz karty pomocy
Peloton: 2 komplety kart dla drużyn (biała i różowa), jak w podstawce Sprinter - 15 i Rouler 15 = 60 kart
30 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 15 sztuk.
6 dwustronnych kart etapów (dla 2-4 oraz 5-6 graczy) oraz karty pomocy
2 karty drużyny peletonu (rewers Roulera) o wartości 9/2
6 kart drużyny mocnych (rewers sprintera) o wartości 5
Jak gramy z drużynami automatycznymi? Bardzo prosto.
Drużyna Peletonu (może być jedna taka drużyna). Bierzemy karty roulera oraz kolarzy jednej drużyny. Dodajemy do talii 2 karty specjalne o wartościach 9/2. Tasujemy i po zagraniu naszych kart odkrywamy też kartę drużyny peletonu i poruszamy obu zawodników o tyle pól ile jest na karcie. Natomiast jeżeli wylosujemy kartę 9/2 to pierwszego kolarza drużyny peletonu przesuwamy o 2 pola, a drugiego o 9 pól. Stosujemy wszelkie normalne zasady ruchu (kolejność zagrywania, podjazdy, zjazdy, jazda w strumieniu za kolarzem). Bez dodatku najlepiej wtasować do talii dwie kart zmęczenia i jak wyjdą to wiadomo, że jest to karta 9/2 i taki ruch zrobić. Drużyna peletonu zawsze ustawia się na starcie na pierwszych miejscach po prawej stronie toru jeden za drugim.
Drużyna Mocnych. Bierzemy oba komplety kart oraz kolarzy danej drużyny (drużyny mocnych może być więcej niż jedna). Do kart sprintera dodajemy dodatkową kartę o wartości 5. I jak wyżej po wyłożeniu naszych kart odkrywamy obie karty Sprintera i Roulera i wykonujemy ruch, cały czas ze wszystkimi zasadami. Również polecam przy braku dodatku wtasować kartę zmęczenia do talii Sprintera i jak wyjdzie wiadomo, że ma wartość 5. Na linii startu drużyna mocnych zawsze staje w kolejności Sprinter i za nim Rouler.
W wypadku udziału drużyny mocnych i drużyny peletonu, na starcie pierwsza ustawia się drużyna peletonu.
Drużyny automatyczne nie dostają nigdy kart zmęczenia.
Podstawka: 4 komplety kart dla drużyn (zielona, niebieska, czerwona i czarna), Sprinter - 15 kart i Rouler - 15 kart = 120 kart
60 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 30 sztuk.
6 kart etapów oraz karty pomocy
Peloton: 2 komplety kart dla drużyn (biała i różowa), jak w podstawce Sprinter - 15 i Rouler 15 = 60 kart
30 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 15 sztuk.
6 dwustronnych kart etapów (dla 2-4 oraz 5-6 graczy) oraz karty pomocy
2 karty drużyny peletonu (rewers Roulera) o wartości 9/2
6 kart drużyny mocnych (rewers sprintera) o wartości 5
Jak gramy z drużynami automatycznymi? Bardzo prosto.
Drużyna Peletonu (może być jedna taka drużyna). Bierzemy karty roulera oraz kolarzy jednej drużyny. Dodajemy do talii 2 karty specjalne o wartościach 9/2. Tasujemy i po zagraniu naszych kart odkrywamy też kartę drużyny peletonu i poruszamy obu zawodników o tyle pól ile jest na karcie. Natomiast jeżeli wylosujemy kartę 9/2 to pierwszego kolarza drużyny peletonu przesuwamy o 2 pola, a drugiego o 9 pól. Stosujemy wszelkie normalne zasady ruchu (kolejność zagrywania, podjazdy, zjazdy, jazda w strumieniu za kolarzem). Bez dodatku najlepiej wtasować do talii dwie kart zmęczenia i jak wyjdą to wiadomo, że jest to karta 9/2 i taki ruch zrobić. Drużyna peletonu zawsze ustawia się na starcie na pierwszych miejscach po prawej stronie toru jeden za drugim.
Drużyna Mocnych. Bierzemy oba komplety kart oraz kolarzy danej drużyny (drużyny mocnych może być więcej niż jedna). Do kart sprintera dodajemy dodatkową kartę o wartości 5. I jak wyżej po wyłożeniu naszych kart odkrywamy obie karty Sprintera i Roulera i wykonujemy ruch, cały czas ze wszystkimi zasadami. Również polecam przy braku dodatku wtasować kartę zmęczenia do talii Sprintera i jak wyjdzie wiadomo, że ma wartość 5. Na linii startu drużyna mocnych zawsze staje w kolejności Sprinter i za nim Rouler.
W wypadku udziału drużyny mocnych i drużyny peletonu, na starcie pierwsza ustawia się drużyna peletonu.
Drużyny automatyczne nie dostają nigdy kart zmęczenia.
- Alucard1982
- Posty: 204
- Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 19 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Dzięki! Czyli teoretycznie podstawką można zagrać na 2 osoby + 2 drużyny botów, a nawet możnaby zagrać solo ?
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Dokładnie takAlucard1982 pisze: ↑07 maja 2019, 11:25 Dzięki! Czyli teoretycznie podstawką można zagrać na 2 osoby + 2 drużyny botów, a nawet możnaby zagrać solo ?

- Alucard1982
- Posty: 204
- Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 19 times
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 207 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Ja w weekend grałem 6 etapowy Tour z aplikacją Solo. Wygrał zawodnik Peletonu (Ruler) o 1:00 przed moim rulerem. Spokojnie da się grać, brakuje jednak tej interakcji z drugim człowiekiem nad stołem (dla mnie gry planszowe muszą być grane wielosobowo aby czerpać z nich pełną przyjemność).
Jednak sama rozgrywka jest bardzo emocjonująca i dająca satysfakcję:)
Jednak sama rozgrywka jest bardzo emocjonująca i dająca satysfakcję:)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Na forum BGG pojawił się wątek o testowaniu nowego dodatku:
https://boardgamegeek.com/thread/219965 ... iler-alert
Wydany ma być w październiku. Zawierać ma 12 różnych kart umiejętności kolarzy, które będą dawały jakieś bonusy typu usunięcia kart zmęczenia, możliwość odrzucenia i dobrania nowych kart itp. Poza tym mają być dodane kafelki trasy, gdzie przy zablokowaniu trzeba będzie pojechać dłuższą drogą, żółta koszulka dla lidera i tzw. "polka dot jersey" (koszula w czerwone grochy, w Tour de France jedzie z nią najlepszy góral) oraz możliwość rozegrania wyścigu Grand Tour o długości aż 21 etapów. Ciekawe czy jest szansa aby to Fox Games też wydał w podobnym terminie, pewnie mała.
https://boardgamegeek.com/thread/219965 ... iler-alert
Wydany ma być w październiku. Zawierać ma 12 różnych kart umiejętności kolarzy, które będą dawały jakieś bonusy typu usunięcia kart zmęczenia, możliwość odrzucenia i dobrania nowych kart itp. Poza tym mają być dodane kafelki trasy, gdzie przy zablokowaniu trzeba będzie pojechać dłuższą drogą, żółta koszulka dla lidera i tzw. "polka dot jersey" (koszula w czerwone grochy, w Tour de France jedzie z nią najlepszy góral) oraz możliwość rozegrania wyścigu Grand Tour o długości aż 21 etapów. Ciekawe czy jest szansa aby to Fox Games też wydał w podobnym terminie, pewnie mała.
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 207 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Nie podoba mi się ten kafelek z objazdem. Jakoś mało klimatycznie to wygląda.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 276 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Też mi się wydaje, że to słabe rozwiązanie. Oczywiście na wyścigach są ronda i to dość duże, ale to sprawia, że peleton rozjeżdża się na dwie części, ale zaraz potem łączy i nie ma to żadnego wpływu na wyścig, a tutaj będzie miało spory wpływ.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 207 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Chyba przy jeździe na czas chyba trzeba by było całkowicie zmodyfikować talie obu kolarzy co by nie było aż takie trudne ale dla samej gry dodanie takiego etapu nie wniesie nic ciekawego poza klimatem Wielkiego wyścigu.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 276 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Jazda na czas już jest. Poniżej linki. Pierwszy to karta z dodatkiem Time Trial, drugi to wątek twórcy gry - Asgera Graneruda z propozycją ITT.
https://boardgamegeek.com/boardgame/214 ... team-trial
https://boardgamegeek.com/thread/219798 ... time-trial
https://boardgamegeek.com/boardgame/214 ... team-trial
https://boardgamegeek.com/thread/219798 ... time-trial
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Szanowni Foxgames.
Na witrynie boardgamegeek można znaleźć dodatek Drużynowej jazdy na czas.
Czy jest jakakolwiek szansa, że moglibyście to udostępnić jako plik do wydruku z treścią przetłumaczoną?
Chodzi o to: https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... team-trial
Pozdrawiam Maddas
Na witrynie boardgamegeek można znaleźć dodatek Drużynowej jazdy na czas.
Czy jest jakakolwiek szansa, że moglibyście to udostępnić jako plik do wydruku z treścią przetłumaczoną?
Chodzi o to: https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... team-trial
Pozdrawiam Maddas
- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 252 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Tłumacz się nie popisał w jednej drobnej kwestii
Z oryginalnej instrukcji (str. 4) dotyczy Gór:
Powinno być zmienione na:
"Jeżeli zagranie karty o wartości 6 lub wyższej pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to..."

Z oryginalnej instrukcji (str. 4) dotyczy Gór:
w polskiej wersji:If the 6th or above move would allow the rider to enter the first square of an Ascent...
Nie mogłem rozgryźć tego potworka językowego, dopóki nie sięgnąłem do oryginalnej instrukcji.Jeżeli 6. albo kolejny ruch pozwoliłby zawodnikowi wjechać na pierwszy kwadrat podjazdu...
Powinno być zmienione na:
"Jeżeli zagranie karty o wartości 6 lub wyższej pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to..."
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
- sowacz
- Posty: 797
- Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 33 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Twoje tłumaczenie jest mniej precyzyjne i pozostawia więcej pola na błędne interpretacje. Zagranie karty 6 lub wyższej z reguły pozwala na wjechanie zawodnika na pierwszy kwadrat podjazdu (a nawet i dalej), po prostu zatrzymuje się on po piątym ruchu z takiej karty. Wg mnie tłumaczenie w instrukcji jest poprawne.
- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 252 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)


Poza tym tłumacz przypisał słowo "above" do "move" (może pomylił z "another move") , tymczasem ewidentnie above jest w kontekście wartości karty 6 lub wyższej.
If the 6th or above move would allow the rider to enter the first square of
an Ascent, simply stop him on the last free lane before the Ascent starts.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
- mikeyoski
- Posty: 1532
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 283 times
- Been thanked: 177 times
- Kontakt:
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Moim zdaniem tłumacz dobrze przetłumaczył ten fragment. Dla mnie jest to całkowicie zrozumiałe i nie pozostawia żadnej przestrzeni do złej interpretacji
- sowacz
- Posty: 797
- Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 33 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
To zdanie jest błędne. Karty 6 lub wyższe są po prostu "zamieniane" na karty o wartości 5. Więc jak wjeżdżasz na górkę, a zrobiłeś do tej pory mniej niż 5 ruchów, to jedziesz dalej i zatrzymujesz się dopiero po 5 ruchu. Jak w momencie próby wjazdu na górkę masz w tym momencie zrobione 5 albo więcej ruchów z karty, to nie jedziesz dalej i zatrzymujesz się na polu tuż przed górką.
- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 252 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
OK. Przeanalizowałem BGG i nasz dialog i znalazłem przyczynę mej złej interpretacji.
Nieszczęsna cyfra 6. w instrukcji była przeze mnie interpretowana jako Karta o wartości 6, natomiast występuje tu w funkcji przymiotnika.
A chodzi niniejszym o to, że "Jeżeli podczas wykonywania swego ruchu poruszenie się o szóste lub kolejne pole pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to należy go zatrzymać na najbliższym wolnym torze tuż przed podjazdem."
Przepraszam za zamieszanie

Nieszczęsna cyfra 6. w instrukcji była przeze mnie interpretowana jako Karta o wartości 6, natomiast występuje tu w funkcji przymiotnika.
A chodzi niniejszym o to, że "Jeżeli podczas wykonywania swego ruchu poruszenie się o szóste lub kolejne pole pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to należy go zatrzymać na najbliższym wolnym torze tuż przed podjazdem."
Przepraszam za zamieszanie
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Dla zainteresowanych. Na targach książki w Warszawie jest stoisko foxgames i również można zakupić Wielką Pętle w cenie 100 zł razem z promkami 
Ja właśnie to zrobiłem

Ja właśnie to zrobiłem

- Leviathan
- Posty: 2453
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 1237 times
- Kontakt:
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Na Wojennik TV pojawiły się dwa nowe materiały o Flamme Rouge.
Wojennik TV # 196: Flamme Rouge - unboxing (FR)
Wojennik TV # 202: Flamme Rouge - recenzja
Zapraszam!
Wojennik TV # 196: Flamme Rouge - unboxing (FR)
Wojennik TV # 202: Flamme Rouge - recenzja
Zapraszam!
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Aplikacja Flamme Rouge Companion jest już dostępna w języku polskim.
Zachęcamy do zapoznania się z nią, bo naszym zdaniem otwiera przed grą zupełnie nowe możliwości. Jeśli macie Państwo jakieś uwagi związane z aplikacją prosimy o komentarz
Zachęcamy do zapoznania się z nią, bo naszym zdaniem otwiera przed grą zupełnie nowe możliwości. Jeśli macie Państwo jakieś uwagi związane z aplikacją prosimy o komentarz

-
- Posty: 540
- Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
- Lokalizacja: Zagranica
- Has thanked: 246 times
- Been thanked: 449 times
Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Głupie pytanie, ale gdzie zmienia się język aplikacji na iOs? W ustawieniach nie widzę...