Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)
Flamme Rouge – w świecie kolarskim oznacza to ostatni kilometr etapu czy wyścigu. Oznaczony jest przeważnie przez czerwony trójkąt zawieszony nad trasą. Jak dla mnie bardzo interesująca gra o wyścigach kolarskich osadzona w latach trzydziestych XX w. Każdy z graczy kontroluje dwóch kolarzy poprzez zagrywanie kart energii. Trzeba to robić bardzo umiejętnie aby dojechać na czołowej pozycji do mety. Jazda w peletonie i na tak zwanym kole to klucz do wygranej. Oczywiście trzeba tak rozprowadzić swojego kolarza by jako pierwszy przekroczył linie mety. Nie mam zbyt wielu rozegranych wyścigów ale mechanika gry bardzo mnie urzekła. Szerszą recenzję na temat tej gry znalazłem na blogu KOSTKARNIA
Ostatnio zmieniony 26 lut 2019, 18:17 przez Platan, łącznie zmieniany 2 razy.
- piton
- Posty: 3443
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1218 times
- Been thanked: 637 times
- Kontakt:
Re: Flamme Rouge
Dzięki za recenzję i przybliżenie gry. Też miałem na radarze.
jednak po opisie to mi bardzo przypomina Um Reifenbreite i w sumie już nie mam parcia na zakup
Liczyłem na coś innego, a w zasadzie to trochę zmieniony "klasyk".
Zamiast kupować kolarzówkę/kolarkę pościgam się u kolegi
jednak po opisie to mi bardzo przypomina Um Reifenbreite i w sumie już nie mam parcia na zakup

Zamiast kupować kolarzówkę/kolarkę pościgam się u kolegi

- Coen
- Posty: 2563
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 510 times
- Been thanked: 147 times
Re: Flamme Rouge
Mam na radarze. Można to gdzieś w Polsce zakupić?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: Flamme Rouge
Ja swój egzemplarz przywiozłem z Essen. Do Polski może jakiś sklep sprowadzi.
W porównaniu do Um Reifenbreite gra jest zdecydowanie mniej losowa (zarządzamy kartami i przewidujemy co mogą zagrać przeciwnicy. Wszyscy zagrywają wybrane karty jednocześnie), szybsza i bardziej emocjonująca. Na swój sposób gra jest wyjątkowa. Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje.
W porównaniu do Um Reifenbreite gra jest zdecydowanie mniej losowa (zarządzamy kartami i przewidujemy co mogą zagrać przeciwnicy. Wszyscy zagrywają wybrane karty jednocześnie), szybsza i bardziej emocjonująca. Na swój sposób gra jest wyjątkowa. Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje.
- piton
- Posty: 3443
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1218 times
- Been thanked: 637 times
- Kontakt:
Re: Flamme Rouge
tutaj masz dwóch zawodników, w Reifenbreite całą drużynę - tam czuje się jak dyrektor poważnego teamuPlatan pisze:Ja swój egzemplarz przywiozłem z Essen. Do Polski może jakiś sklep sprowadzi.
W porównaniu do Um Reifenbreite gra jest zdecydowanie mniej losowa (zarządzamy kartami i przewidujemy co mogą zagrać przeciwnicy. Wszyscy zagrywają wybrane karty jednocześnie), szybsza i bardziej emocjonująca. Na swój sposób gra jest wyjątkowa. Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje.

Z tym podobieństwem to piszę na sucho, bo nie zagrałem. Sama mechanika czyli zagrywanie kart poruszania się/energii, jazda na kole innego kolarza, ewentualne ucieczki czy blokowanie innych - to podobieństwa. Twój teks jako żywo skojarzył mi się z tym kolarskim klasykiem

Pomysł z kartami zmęczenia brzmi za to naprawdę rewelacyjnie. Gra tylko dwoma kolarzami faktycznie musi przyspieszyć rozgrywkę. W Um Reifenbreite faktycznie było sporo przesuwania kolarzy.
Pewnie nie ma lepszej mechaniki na odegranie wyścigu niż rzucanie/zarządzanie kartami - nie liczę losowego turlania. Zjazdy i podjazdy, jazda na kole, sprinterzy itd. to zawsze będzie tak samo wyglądać, bo na tym polega kolarstwo

Po prostu czekałem na coś innego mechanicznie, sam nie wiem na co dokładnie, ale innego i bardziej zaskakującego. Przynajmniej parę złotych oszczędzę, ale przetestuję na pewno.
Re: Flamme Rouge
Gra dostępna w Planszostrefie.
Autor na BGG pisał, że jeśli pierwszy nakład szybko zejdzie to będzie szansa na dodatek, a w nim m.in. nowe trasy, w tym odcinki po bruku (kolarze zajmują tylko jeden tor). Do tego czasu można się poszerzyć rozgrywki o autorskie warianty gry solo i wyścigu wieloetapowego oraz o fanowskie trasy i warianty (wszystko dostępne na BGG). A niebawem karta promo z zasadami na wzór czasówek drużynowych.
Zachęcam miłośników szosowych wyścigów i nie tylko. Zaskakująco wiele klimatu i ekscytującej zabawy skrywa się w tej prostej mechanice. Ucieczki, jazda na kole, podciągający peleton, ciężkie podjazdy i wygrane na finiszu - wierzyć się nie chce, ale to wszystko tu jest.
Autor na BGG pisał, że jeśli pierwszy nakład szybko zejdzie to będzie szansa na dodatek, a w nim m.in. nowe trasy, w tym odcinki po bruku (kolarze zajmują tylko jeden tor). Do tego czasu można się poszerzyć rozgrywki o autorskie warianty gry solo i wyścigu wieloetapowego oraz o fanowskie trasy i warianty (wszystko dostępne na BGG). A niebawem karta promo z zasadami na wzór czasówek drużynowych.
Zachęcam miłośników szosowych wyścigów i nie tylko. Zaskakująco wiele klimatu i ekscytującej zabawy skrywa się w tej prostej mechanice. Ucieczki, jazda na kole, podciągający peleton, ciężkie podjazdy i wygrane na finiszu - wierzyć się nie chce, ale to wszystko tu jest.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- cezarr
- Posty: 305
- Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: Flamme Rouge
Testuję sobie grę solo (według reguł zaproponowanych przez autora). 3 wyścigi za mną. Całkiem fajna sprawa.
Niestety, przeszkadza trochę zupełna losowość (więc i nieracjonalność) poczynań sztucznych przeciwników. Z drugiej strony, generuje to akcję od początku do końca wyścigu (ucieczki od pierwszej tury, niespodziewane kontrataki, "kryzysy formy", końcowy sprint o niespodziewanej prędkości, o ile tylko nie staramy się zapamiętywać, jakie karty już zeszły sztucznym kolarzom).
Jako przygoda - symulacja wyścigu, który zwykle można obejrzeć w TV - sprawdza się to, moim zdaniem, nieźle. Na pewno na tyle dobrze, że chcę jeszcze "przejechać" sobie wyścig wieloetapowy (z przenoszeniem kart zmęczenia pomiędzy kolejnymi etapami, "pomiarem czasu" i opartą na nim klasyfikacją łączną).
Niestety, przeszkadza trochę zupełna losowość (więc i nieracjonalność) poczynań sztucznych przeciwników. Z drugiej strony, generuje to akcję od początku do końca wyścigu (ucieczki od pierwszej tury, niespodziewane kontrataki, "kryzysy formy", końcowy sprint o niespodziewanej prędkości, o ile tylko nie staramy się zapamiętywać, jakie karty już zeszły sztucznym kolarzom).
Jako przygoda - symulacja wyścigu, który zwykle można obejrzeć w TV - sprawdza się to, moim zdaniem, nieźle. Na pewno na tyle dobrze, że chcę jeszcze "przejechać" sobie wyścig wieloetapowy (z przenoszeniem kart zmęczenia pomiędzy kolejnymi etapami, "pomiarem czasu" i opartą na nim klasyfikacją łączną).
Re: Flamme Rouge
a próbowałeś ten wariant solo: https://boardgamegeek.com/thread/169951 ... ultiplayer ?cezarr pisze:Testuję sobie grę solo (według reguł zaproponowanych przez autora). 3 wyścigi za mną. Całkiem fajna sprawa.
Niestety, przeszkadza trochę zupełna losowość (więc i nieracjonalność) poczynań sztucznych przeciwników. Z drugiej strony, generuje to akcję od początku do końca wyścigu (ucieczki od pierwszej tury, niespodziewane kontrataki, "kryzysy formy", końcowy sprint o niespodziewanej prędkości, o ile tylko nie staramy się zapamiętywać, jakie karty już zeszły sztucznym kolarzom).
autorowi gry tak się spodobał że planuje zrobi go oficjalnym w najbliższym dodatku

- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 14 times
Re: Flamme Rouge
No i odświeżam, bo dodatek JUŻ JEST. Pudełko jak widać wypchane, po przełożeniu do podstawki, ledwo to wszystko się zamyka.
Co nam daje dodatek: nowe rodzaje tras - szerokie na trzy pola Supply Zones, czyli Strefy Zaopatrzenia dające nam gwarantowany ruch za 4 i wąskie nawet na jedno pole Cobblestones - kocie łby, gdzie nie mamy efektu slipstream.
Do tego dwa nowe teamy i możliwość gry na 6 osób - grałem dwa wyścigi w takim składzie i emocje nie do przecenienia. Świetnie się cały stół bawił.
Mamy też wariant z ucieczką - na początku gry licytujemy kartami energii, kto startuje z pięcioma polami przewagi. Wygrywający traci karty z licytacji, reszta nie, więc pomimo startu z przodu, wcale nie ma dużo łatwiej.
No i wariant solo wprowadzający dwa typy drużyn sterowanych wirtualnie i możliwość wrzucania ich nie tylko do solowej rozgrywki, ale też i do wieloosobowych rozgrywek jako dummy players, żeby zagęścić tor jak brakuje ludzi do gry.
Ogólnie rzecz biorąc - świetny dodatek do mojej ulubionej gry wyścigowej. Szkoda, że Flamme Rouge tak trudno dostępny i przez to mało popularny w Polsce.
Co nam daje dodatek: nowe rodzaje tras - szerokie na trzy pola Supply Zones, czyli Strefy Zaopatrzenia dające nam gwarantowany ruch za 4 i wąskie nawet na jedno pole Cobblestones - kocie łby, gdzie nie mamy efektu slipstream.
Do tego dwa nowe teamy i możliwość gry na 6 osób - grałem dwa wyścigi w takim składzie i emocje nie do przecenienia. Świetnie się cały stół bawił.
Mamy też wariant z ucieczką - na początku gry licytujemy kartami energii, kto startuje z pięcioma polami przewagi. Wygrywający traci karty z licytacji, reszta nie, więc pomimo startu z przodu, wcale nie ma dużo łatwiej.

No i wariant solo wprowadzający dwa typy drużyn sterowanych wirtualnie i możliwość wrzucania ich nie tylko do solowej rozgrywki, ale też i do wieloosobowych rozgrywek jako dummy players, żeby zagęścić tor jak brakuje ludzi do gry.
Ogólnie rzecz biorąc - świetny dodatek do mojej ulubionej gry wyścigowej. Szkoda, że Flamme Rouge tak trudno dostępny i przez to mało popularny w Polsce.

Re: Flamme Rouge
Ktoś spotkał się z tłumaczeniem instrukcji na polski?
Grę udało mi się dorwać dziś na giełdzie Pionka. Sam grałem w wersję pnp ale chciałem wtajemniczyć ojca który uwielbia rowery, ale nie zna angielskiego a chciał przed rozgrywką instrukcje przeczytać.
Grę udało mi się dorwać dziś na giełdzie Pionka. Sam grałem w wersję pnp ale chciałem wtajemniczyć ojca który uwielbia rowery, ale nie zna angielskiego a chciał przed rozgrywką instrukcje przeczytać.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 14 times
Re: Flamme Rouge
Nie spotkałem się z polską wersją, ale gra ma cztery zasady na krzyż, więc możesz mu przeczytać i wytłumaczyć nawet przez telefon jak nie mieszkacie blisko siebie. 

-
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25
Re: Flamme Rouge
Poprosiłbym link do PnP Flamme Rogue.
A może ktoś z Wrocławia posiada i chciałby zagrać?
A może ktoś z Wrocławia posiada i chciałby zagrać?
Paweł Karolak
Re: Flamme Rouge
Autor wrzucił na BGG minidodatek do samodzielnego wykonania (https://boardgamegeek.com/thread/195872 ... -expansion).
-----------
Wygląda to mniej więcej tak:
- przygotowujemy 13 żetonów - 9 z dobrą pogodą i 4 ze złą pogodą (każdy inny);
- rozlosowujemy w ciemno żetony pogody, wykładając po jednym na każdym prostym żetonie odcinka trasy;
- odkrywamy je, usuwamy z gry żetony z dobrą pogodą, a ewentualne pozostałe żetony ze złą pogodą zostawiamy - wpływają one na zasady gry na długości danego żetonu odcinka trasy:
* boczny wiatr - wobec kolarza na tym odcinku nie działa zasada podciągania (slipstreamingu) - ani on sam nie może doganiać grupy przed nim, ani nie można doganiać jego;
* wiatr w plecy - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się pięć kart, zamiast czterech;
* przedni wiatr - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się trzy karty, zamiast czterech;
* wichura - kolarz, który stanął na tym żetonie trasy i stracił w bieżącej rundzie jeden lub więcej punktów ruchu w wyniku zblokowania przez innych kolarzy, ulega kraksie.
Kraksa - kolarza należy położyć (w ten sposób, by nadal wskazywał zajmowane przez siebie tor i miejsce jazdy). W następnej kolejce ów kolarz rusza z miejsca, ale od "normalnego" ruchu odejmujemy 2, zatem przykładowo:
* zagranie dowolnej karty o wartości 2 pozwoli jedynie podnieść kolarza, ale nie ruszamy nim z miejsca;
* zagranie karty wyższej od 5, ale kończące ruch na podjeździe, da nam w rezultacie ruch o 3 pola;
* zagranie na zjeździe karty niższej od 5 da nam w rezultacie ruch o 3 pola.
Kolarz biorący udział w kraksie nie korzysta z podciągania (slipstreamingu), ani nie można się do niego podciągać.
Jeśli kolarze biorący udział w kraksie zajęli wszystkie tory jazdy w jednym miejscu, to kolarze za nimi nie mogą ich wyprzedzać (nawet jeśli zagrana na nich karta na to pozwala). Może to wywołać kolejną kraksę.
------------
Zapewne wkrótce ktoś wrzuci na BGG jakieś fajne żetony, bo na razie dodatek nie ma żadnej oprawy graficznej.
Przy okazji - w ostatnim dodatku adwentowym znalazł się fajny żeton trasy do Flamme Rouge.
Przewężenie można dodać do dowolnej trasy w dowolnym miejscu:

Mała rzecz, a cieszy.
-----------
Wygląda to mniej więcej tak:
- przygotowujemy 13 żetonów - 9 z dobrą pogodą i 4 ze złą pogodą (każdy inny);
- rozlosowujemy w ciemno żetony pogody, wykładając po jednym na każdym prostym żetonie odcinka trasy;
- odkrywamy je, usuwamy z gry żetony z dobrą pogodą, a ewentualne pozostałe żetony ze złą pogodą zostawiamy - wpływają one na zasady gry na długości danego żetonu odcinka trasy:
* boczny wiatr - wobec kolarza na tym odcinku nie działa zasada podciągania (slipstreamingu) - ani on sam nie może doganiać grupy przed nim, ani nie można doganiać jego;
* wiatr w plecy - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się pięć kart, zamiast czterech;
* przedni wiatr - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się trzy karty, zamiast czterech;
* wichura - kolarz, który stanął na tym żetonie trasy i stracił w bieżącej rundzie jeden lub więcej punktów ruchu w wyniku zblokowania przez innych kolarzy, ulega kraksie.
Kraksa - kolarza należy położyć (w ten sposób, by nadal wskazywał zajmowane przez siebie tor i miejsce jazdy). W następnej kolejce ów kolarz rusza z miejsca, ale od "normalnego" ruchu odejmujemy 2, zatem przykładowo:
* zagranie dowolnej karty o wartości 2 pozwoli jedynie podnieść kolarza, ale nie ruszamy nim z miejsca;
* zagranie karty wyższej od 5, ale kończące ruch na podjeździe, da nam w rezultacie ruch o 3 pola;
* zagranie na zjeździe karty niższej od 5 da nam w rezultacie ruch o 3 pola.
Kolarz biorący udział w kraksie nie korzysta z podciągania (slipstreamingu), ani nie można się do niego podciągać.
Jeśli kolarze biorący udział w kraksie zajęli wszystkie tory jazdy w jednym miejscu, to kolarze za nimi nie mogą ich wyprzedzać (nawet jeśli zagrana na nich karta na to pozwala). Może to wywołać kolejną kraksę.
------------
Zapewne wkrótce ktoś wrzuci na BGG jakieś fajne żetony, bo na razie dodatek nie ma żadnej oprawy graficznej.
Przy okazji - w ostatnim dodatku adwentowym znalazł się fajny żeton trasy do Flamme Rouge.
Przewężenie można dodać do dowolnej trasy w dowolnym miejscu:

Mała rzecz, a cieszy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Flamme Rouge
ja jestem pełen podziwu jak w tak prostej mechanice autor zawarł bardzo dużo klimatu wyścigu kolarskiego. Gdybym tylko miał więcej chętnych na gry wyścigowe to grałbym i grał - najchętniej całe Grand Prix
a tak wstrzymuje się z dodatkami, bo szkoda żeby kurz zbierały ...

Re: Flamme Rouge
hej
czy coś wiadomo na temat ukazania się tego dodatku Flamme Rouge - Meteo ?
https://www.lautapelit.fi/product.asp?s ... =3&s=26774
amm no i czy ktoś posiada polską instrukcje do podstawki gry i do peletonu ?
dzieki
pozdrawiam
czy coś wiadomo na temat ukazania się tego dodatku Flamme Rouge - Meteo ?
https://www.lautapelit.fi/product.asp?s ... =3&s=26774
amm no i czy ktoś posiada polską instrukcje do podstawki gry i do peletonu ?
dzieki
pozdrawiam
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 14 times
Re: Flamme Rouge
Pliki do tego dodatku były idostepniane na BGG.mement0 pisze: ↑10 sie 2018, 20:10 hej
czy coś wiadomo na temat ukazania się tego dodatku Flamme Rouge - Meteo ?
https://www.lautapelit.fi/product.asp?s ... =3&s=26774
amm no i czy ktoś posiada polską instrukcje do podstawki gry i do peletonu ?
dzieki
pozdrawiam

- kaszkiet
- Posty: 2847
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 579 times
Re: Flamme Rouge
Przeglądam recenzje, przykładowe rozgrywki i gra wydaje się świetna. Proste zasady, a zabawa przednia. Dobrze oddany klimat kolarskiego ścigania powinien przyciągnąć do grania niekoniecznie tylko zatwardziałych planszówkowiczów. Myślę, że Polska edycja (szczególnie gdyby była od razu z dodatkiem Peloton) wybroniłaby się na jakiejś wspieraczce, a może i nawet w zwykłym wydaniu. Właściwie tylko instrukcja do spolszczenia. Elementy są niezależne językowo.
- kaszkiet
- Posty: 2847
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 579 times
Re: Flamme Rouge
Moim zdaniem nie ma na co czekać tylko warto kupować już teraz oryginał, szczególnie że nie jest w wygórowanej cenie.
Gra jest znakomita.
Gra jest znakomita.
Re: Flamme Rouge
Cześć,
Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak działa wariant breakaway dokładnie? Pozdro
Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak działa wariant breakaway dokładnie? Pozdro
Re: Flamme Rouge
Witam. Napiszcie czy można grać solo bez dodatku peleton, czy są gdzieś opisane zasady takiej gry (najlepiej po polsku) oraz czy aplikacja pomaga w grze solo czy też wieloosobowej? Zamierzam kupić podstawkę i nie wiem jakie ona daje możliwości.
-
- Posty: 1128
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 1033 times
- Been thanked: 662 times
Re: Flamme Rouge
Można grać solo na podstawce. Sporo losowości. Raz przeciwnikom dochodzą mega karty a raz całkowicie bez sensu. Kilmat w każdym razie jest niezły. Tu masz przykładowy wariant: https://www.youtube.com/watch?v=2DV3cmlGIeA
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Flamme Rouge
Tak zacząłem sobie powolutku robić tłumaczenie instrukcji.
I mam pytanie kolarskie o podział na sprinterów i rouler'ów
W naszej nomenklaturze sprinterzy też normalnie funkcjonują,
ale z rouler'ami jest inna bajka - pomocnicy? asysta?
Generalnie to kolarze, będący fundamentem pracy zespołu, ale raczej nie wygrywający.
Dobre warunki fizyczne pozwalają im na długotrwałe utrzymywanie równego tempa.
Ten typ umiejętności jakoś nie dorobił się u nas specyficznego określenia, albo ja nie potrafiłem do niego dotrzeć.
I mam pytanie kolarskie o podział na sprinterów i rouler'ów
W naszej nomenklaturze sprinterzy też normalnie funkcjonują,
ale z rouler'ami jest inna bajka - pomocnicy? asysta?
Generalnie to kolarze, będący fundamentem pracy zespołu, ale raczej nie wygrywający.
Dobre warunki fizyczne pozwalają im na długotrwałe utrzymywanie równego tempa.
Ten typ umiejętności jakoś nie dorobił się u nas specyficznego określenia, albo ja nie potrafiłem do niego dotrzeć.