Strona 10 z 15

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 07 maja 2019, 11:12
autor: krisow
Nie ma specjalnych różnic między dodatkiem i podstawką. Na kartach, oprócz kart pomocy i etapów nie ma żadnego tekstu.

Podstawka: 4 komplety kart dla drużyn (zielona, niebieska, czerwona i czarna), Sprinter - 15 kart i Rouler - 15 kart = 120 kart
60 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 30 sztuk.
6 kart etapów oraz karty pomocy

Peloton: 2 komplety kart dla drużyn (biała i różowa), jak w podstawce Sprinter - 15 i Rouler 15 = 60 kart
30 kart zmęczenia, Sprinter i Rouler po 15 sztuk.
6 dwustronnych kart etapów (dla 2-4 oraz 5-6 graczy) oraz karty pomocy
2 karty drużyny peletonu (rewers Roulera) o wartości 9/2
6 kart drużyny mocnych (rewers sprintera) o wartości 5

Jak gramy z drużynami automatycznymi? Bardzo prosto.

Drużyna Peletonu (może być jedna taka drużyna). Bierzemy karty roulera oraz kolarzy jednej drużyny. Dodajemy do talii 2 karty specjalne o wartościach 9/2. Tasujemy i po zagraniu naszych kart odkrywamy też kartę drużyny peletonu i poruszamy obu zawodników o tyle pól ile jest na karcie. Natomiast jeżeli wylosujemy kartę 9/2 to pierwszego kolarza drużyny peletonu przesuwamy o 2 pola, a drugiego o 9 pól. Stosujemy wszelkie normalne zasady ruchu (kolejność zagrywania, podjazdy, zjazdy, jazda w strumieniu za kolarzem). Bez dodatku najlepiej wtasować do talii dwie kart zmęczenia i jak wyjdą to wiadomo, że jest to karta 9/2 i taki ruch zrobić. Drużyna peletonu zawsze ustawia się na starcie na pierwszych miejscach po prawej stronie toru jeden za drugim.

Drużyna Mocnych. Bierzemy oba komplety kart oraz kolarzy danej drużyny (drużyny mocnych może być więcej niż jedna). Do kart sprintera dodajemy dodatkową kartę o wartości 5. I jak wyżej po wyłożeniu naszych kart odkrywamy obie karty Sprintera i Roulera i wykonujemy ruch, cały czas ze wszystkimi zasadami. Również polecam przy braku dodatku wtasować kartę zmęczenia do talii Sprintera i jak wyjdzie wiadomo, że ma wartość 5. Na linii startu drużyna mocnych zawsze staje w kolejności Sprinter i za nim Rouler.

W wypadku udziału drużyny mocnych i drużyny peletonu, na starcie pierwsza ustawia się drużyna peletonu.

Drużyny automatyczne nie dostają nigdy kart zmęczenia.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 07 maja 2019, 11:25
autor: Alucard1982
Dzięki! Czyli teoretycznie podstawką można zagrać na 2 osoby + 2 drużyny botów, a nawet możnaby zagrać solo ?

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 07 maja 2019, 11:26
autor: mauserem
Alucard1982 pisze: 07 maja 2019, 11:25 Dzięki! Czyli teoretycznie podstawką można zagrać na 2 osoby + 2 drużyny botów, a nawet możnaby zagrać solo ?
Dokładnie tak :D

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 07 maja 2019, 11:42
autor: Alucard1982
No to super! Biorę! Dzięki wielkie!

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 07 maja 2019, 19:14
autor: gregoff
Ja w weekend grałem 6 etapowy Tour z aplikacją Solo. Wygrał zawodnik Peletonu (Ruler) o 1:00 przed moim rulerem. Spokojnie da się grać, brakuje jednak tej interakcji z drugim człowiekiem nad stołem (dla mnie gry planszowe muszą być grane wielosobowo aby czerpać z nich pełną przyjemność).

Jednak sama rozgrywka jest bardzo emocjonująca i dająca satysfakcję:)

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 09 maja 2019, 08:32
autor: krisow
Na forum BGG pojawił się wątek o testowaniu nowego dodatku:
https://boardgamegeek.com/thread/219965 ... iler-alert

Wydany ma być w październiku. Zawierać ma 12 różnych kart umiejętności kolarzy, które będą dawały jakieś bonusy typu usunięcia kart zmęczenia, możliwość odrzucenia i dobrania nowych kart itp. Poza tym mają być dodane kafelki trasy, gdzie przy zablokowaniu trzeba będzie pojechać dłuższą drogą, żółta koszulka dla lidera i tzw. "polka dot jersey" (koszula w czerwone grochy, w Tour de France jedzie z nią najlepszy góral) oraz możliwość rozegrania wyścigu Grand Tour o długości aż 21 etapów. Ciekawe czy jest szansa aby to Fox Games też wydał w podobnym terminie, pewnie mała.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 09 maja 2019, 09:30
autor: gregoff
Nie podoba mi się ten kafelek z objazdem. Jakoś mało klimatycznie to wygląda.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 09 maja 2019, 10:17
autor: lotheg
Też mi się wydaje, że to słabe rozwiązanie. Oczywiście na wyścigach są ronda i to dość duże, ale to sprawia, że peleton rozjeżdża się na dwie części, ale zaraz potem łączy i nie ma to żadnego wpływu na wyścig, a tutaj będzie miało spory wpływ.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 09 maja 2019, 10:23
autor: krisow
Mam takie same odczucia z tym kafelkiem. Nie wiem skąd ten pomysł :) Już lepsze byłoby wymyślenie jak zrobić indywidualną jazdę na czas.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 09 maja 2019, 11:45
autor: gregoff
Chyba przy jeździe na czas chyba trzeba by było całkowicie zmodyfikować talie obu kolarzy co by nie było aż takie trudne ale dla samej gry dodanie takiego etapu nie wniesie nic ciekawego poza klimatem Wielkiego wyścigu.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 09 maja 2019, 12:17
autor: lotheg
Jazda na czas już jest. Poniżej linki. Pierwszy to karta z dodatkiem Time Trial, drugi to wątek twórcy gry - Asgera Graneruda z propozycją ITT.

https://boardgamegeek.com/boardgame/214 ... team-trial
https://boardgamegeek.com/thread/219798 ... time-trial

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 09 maja 2019, 14:40
autor: Maddas
Szanowni Foxgames.
Na witrynie boardgamegeek można znaleźć dodatek Drużynowej jazdy na czas.
Czy jest jakakolwiek szansa, że moglibyście to udostępnić jako plik do wydruku z treścią przetłumaczoną?

Chodzi o to: https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... team-trial

Pozdrawiam Maddas

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 15 maja 2019, 11:11
autor: DarkSide
Tłumacz się nie popisał w jednej drobnej kwestii :?

Z oryginalnej instrukcji (str. 4) dotyczy Gór:
If the 6th or above move would allow the rider to enter the first square of an Ascent...
w polskiej wersji:
Jeżeli 6. albo kolejny ruch pozwoliłby zawodnikowi wjechać na pierwszy kwadrat podjazdu...
Nie mogłem rozgryźć tego potworka językowego, dopóki nie sięgnąłem do oryginalnej instrukcji.
Powinno być zmienione na:
"Jeżeli zagranie karty o wartości 6 lub wyższej pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to..."

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 15 maja 2019, 11:15
autor: sowacz
DarkSide pisze: 15 maja 2019, 11:11 Powinno być zmienione na:
"Jeżeli zagranie karty o wartości 6 lub wyższej pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to..."
Twoje tłumaczenie jest mniej precyzyjne i pozostawia więcej pola na błędne interpretacje. Zagranie karty 6 lub wyższej z reguły pozwala na wjechanie zawodnika na pierwszy kwadrat podjazdu (a nawet i dalej), po prostu zatrzymuje się on po piątym ruchu z takiej karty. Wg mnie tłumaczenie w instrukcji jest poprawne.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 15 maja 2019, 11:22
autor: DarkSide
sowacz pisze: 15 maja 2019, 11:15 Zagranie karty 6 lub wyższej z reguły pozwala na wjechanie zawodnika na pierwszy kwadrat podjazdu (a nawet i dalej), po prostu zatrzymuje się on po piątym ruchu z takiej karty. Wg mnie tłumaczenie w instrukcji jest poprawne.
:shock: No przecież instrukcja właśnie tego zabrania. Jeżeli zagrywasz kartę 6 lub wyższą i dojeżdżasz do podjazdu to zatrzymujesz zawodnika przed tym podjazdem. :roll:
Poza tym tłumacz przypisał słowo "above" do "move" (może pomylił z "another move") , tymczasem ewidentnie above jest w kontekście wartości karty 6 lub wyższej.
If the 6th or above move would allow the rider to enter the first square of
an Ascent, simply stop him on the last free lane before the Ascent starts.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 15 maja 2019, 11:31
autor: mikeyoski
Moim zdaniem tłumacz dobrze przetłumaczył ten fragment. Dla mnie jest to całkowicie zrozumiałe i nie pozostawia żadnej przestrzeni do złej interpretacji

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 15 maja 2019, 11:44
autor: sowacz
DarkSide pisze: 15 maja 2019, 11:22 Jeżeli zagrywasz kartę 6 lub wyższą i dojeżdżasz do podjazdu to zatrzymujesz zawodnika przed tym podjazdem.
To zdanie jest błędne. Karty 6 lub wyższe są po prostu "zamieniane" na karty o wartości 5. Więc jak wjeżdżasz na górkę, a zrobiłeś do tej pory mniej niż 5 ruchów, to jedziesz dalej i zatrzymujesz się dopiero po 5 ruchu. Jak w momencie próby wjazdu na górkę masz w tym momencie zrobione 5 albo więcej ruchów z karty, to nie jedziesz dalej i zatrzymujesz się na polu tuż przed górką.

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 15 maja 2019, 12:09
autor: DarkSide
OK. Przeanalizowałem BGG i nasz dialog i znalazłem przyczynę mej złej interpretacji. :oops:
Nieszczęsna cyfra 6. w instrukcji była przeze mnie interpretowana jako Karta o wartości 6, natomiast występuje tu w funkcji przymiotnika.

A chodzi niniejszym o to, że "Jeżeli podczas wykonywania swego ruchu poruszenie się o szóste lub kolejne pole pozwoliłoby zawodnikowi wjechać na pierwszym kwadrat podjazdu, to należy go zatrzymać na najbliższym wolnym torze tuż przed podjazdem."

Przepraszam za zamieszanie

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 23 maja 2019, 18:27
autor: Largo
Dla zainteresowanych. Na targach książki w Warszawie jest stoisko foxgames i również można zakupić Wielką Pętle w cenie 100 zł razem z promkami :)
Ja właśnie to zrobiłem :P

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 24 maja 2019, 00:25
autor: probbi
A same promki da radę?

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 24 maja 2019, 09:35
autor: FoxGames
Damy radę ;)

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 25 maja 2019, 23:46
autor: greg
Mi się udało :-) Dziękuję FG

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 28 maja 2019, 08:36
autor: Leviathan
Na Wojennik TV pojawiły się dwa nowe materiały o Flamme Rouge.

Wojennik TV # 196: Flamme Rouge - unboxing (FR)
Wojennik TV # 202: Flamme Rouge - recenzja


Zapraszam!

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 05 cze 2019, 10:53
autor: FoxGames
Aplikacja Flamme Rouge Companion jest już dostępna w języku polskim.
Zachęcamy do zapoznania się z nią, bo naszym zdaniem otwiera przed grą zupełnie nowe możliwości. Jeśli macie Państwo jakieś uwagi związane z aplikacją prosimy o komentarz :)

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

: 05 cze 2019, 11:02
autor: ponika
FoxGames pisze: 05 cze 2019, 10:53 Aplikacja Flamme Rouge Companion jest już dostępna w języku polskim
Głupie pytanie, ale gdzie zmienia się język aplikacji na iOs? W ustawieniach nie widzę...