Gargi pisze: ↑05 lut 2025, 13:25
Wróg ma 1 percepcji,moi bohaterowie 1,0,0. Moja trójka bohaterów jest w ukryciu. Decyduje że wróg będzie pierwszy w tej rundzie wykonywał akcje,później moi. Wróg nic nie robi bo mnie nie widzi. Później cała moja trójka atakuje i wróg dopiero w 2 rundzie wejdzie z atakami?
3 bohaterów nie może być w ukryciu. Ostatni bohater nie mógł wejść do ukrycia, bo wróg zawsze musi mieć jakiś cel.
Są misje, w których księga misji sama mówi, że bohaterowie zaczynają w ukryciu.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 13:49
autor: MowMiStefan
Hardkor pisze: ↑05 lut 2025, 13:30
3 bohaterów nie może być w ukryciu. Ostatni bohater nie mógł wejść do ukrycia, bo wróg zawsze musi mieć jakiś cel.
W tej misji zaczynają w ukryciu więc może
Gargi pisze: ↑05 lut 2025, 13:25
Wróg ma 1 percepcji,moi bohaterowie 1,0,0. Moja trójka bohaterów jest w ukryciu. Decyduje że wróg będzie pierwszy w tej rundzie wykonywał akcje,później moi. Wróg nic nie robi bo mnie nie widzi. Później cała moja trójka atakuje i wróg dopiero w 2 rundzie wejdzie z atakami?
Z zastrzeżeniem słów Hardkora i mojego domniemania co do misji, to graliśmy, że tak, ale kartę akcji i tak ciągneliśmy (może być przecież +żeton defensywy). Natomiast teraz jak pytasz, to oczywiście myślę, ze wróg też mógłby opóźniać inicjatywę, wiec miałby akcję, ale dałbym mu na pewno ostatnią (bo surpryza) jeśli juz
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 14:31
autor: Hardkor
Autor pytania nie napisał, że chodzi o specjalną misję, KTÓRA JEST WYJĄTKIEM OD ZASAD. Jednak w takim wypadku raczej zakłada się, że ktoś gra źle skoro o tym nie informuje?
Pytanie co do misji:
Spoiler:
Chodzi o wilkołaka?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 15:22
autor: Gargi
Hardkor pisze: ↑05 lut 2025, 14:31
Autor pytania nie napisał, że chodzi o specjalną misję, KTÓRA JEST WYJĄTKIEM OD ZASAD. Jednak w takim wypadku raczej zakłada się, że ktoś gra źle skoro o tym nie informuje?
Pytanie co do misji:
Spoiler:
Chodzi o wilkołaka?
Spoiler:
Chodzi mi o 3 misje wprowadzającą,walka z Zylenica. Wilkołak też jest dobrym przykładem,tylko gdy ustawisz pułapkę,jeden bohater od razu traci ukrycie. Mateusz wtedy pisał ,że wilkołak robi ruch 1,wchodzi na bombę i w tej rundzie nic więcej nie robi
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Gargi pisze: ↑05 lut 2025, 13:25
Wróg ma 1 percepcji,moi bohaterowie 1,0,0. Moja trójka bohaterów jest w ukryciu. Decyduje że wróg będzie pierwszy w tej rundzie wykonywał akcje,później moi. Wróg nic nie robi bo mnie nie widzi. Później cała moja trójka atakuje i wróg dopiero w 2 rundzie wejdzie z atakami?
3 bohaterów nie może być w ukryciu. Ostatni bohater nie mógł wejść do ukrycia, bo wróg zawsze musi mieć jakiś cel.
Hej
Czy oby na pewno? Wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszyscy bohaterowie się ukryli. Skąd założenie, że wróg zawsze musi mieć cel?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Gargi pisze: ↑05 lut 2025, 13:25
Wróg ma 1 percepcji,moi bohaterowie 1,0,0. Moja trójka bohaterów jest w ukryciu. Decyduje że wróg będzie pierwszy w tej rundzie wykonywał akcje,później moi. Wróg nic nie robi bo mnie nie widzi. Później cała moja trójka atakuje i wróg dopiero w 2 rundzie wejdzie z atakami?
3 bohaterów nie może być w ukryciu. Ostatni bohater nie mógł wejść do ukrycia, bo wróg zawsze musi mieć jakiś cel.
Hej
Czy oby na pewno? Wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszyscy bohaterowie się ukryli. Skąd założenie, że wróg zawsze musi mieć cel?
Kompendium --> Ukrycie, drugi punkt.
Bohater nie moze być jedynym przeciwnikiem znajdującym się w polu widzenia któregokolwiek z wrogów.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
3 bohaterów nie może być w ukryciu. Ostatni bohater nie mógł wejść do ukrycia, bo wróg zawsze musi mieć jakiś cel.
Hej
Czy oby na pewno? Wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszyscy bohaterowie się ukryli. Skąd założenie, że wróg zawsze musi mieć cel?
Kompendium --> Ukrycie, drugi punkt.
Bohater nie moze być jedynym przeciwnikiem znajdującym się w polu widzenia któregokolwiek z wrogów.
Widziałem ten punkt, ale z niego nie wynika, że ostatni bohater nie może się ukryć i że wróg zawsze musi mieć cel. Nie może się ukryć jeśli jest jedynym w polu widzenia, ale jeśli wróg nie ma nikogo w polu widzenia to każdy może się ukryć według mnie.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 16:35
autor: MowMiStefan
Brałem to raczej na logikę: na kims musi skupić uwagę - jeśli nawet ten ktoś schowa się za winklem, to i tak wróg tam pójdzie. Oczywiście to ma też sens w Twojej interpretacji: no pójdzie i nie znajdzie, bo jest schowany... ale... no jakbym był wrogiem, to bym wiedział, że trzeba przeczesać teren.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 16:42
autor: Haisenberg83
Logika to chyba też będzie zależeć od misji i sytuacji, bo to my jesteśmy łowcami a wrogowie nie konieczne muszą chcieć nas dopaść i jak nas stracą z oczu, to mogą uznać, że nas przegonili i wygrali
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 16:46
autor: MowMiStefan
No oczywiście - ma to sens i można grać sytuacyjnie i w sumie Łowcy się świetnie do tego nadają. Jak masz "fabularnie" grający zespół, to czemu nie - zasady nie są tak ważne jak frajda
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 22:53
autor: Hardkor
1. Misja 48A ucieczka z księgą, czym jest krawędź specjalna która jest przy rozstawieniu początkowym ? Bo wg instrukcji wprowadzającej wyjść z mapy można zawsze, a to mi sugeruje, że tylko na początku (tj. ja rozumiem, że bedac na polu z ksiega moge zrobic skok w bok i wyjsc z mapy)
2. Czy ogłuszony wróg ma swoje cechy z karty? Np nasicornic swoją regenerację
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lut 2025, 23:26
autor: matio2007
Hardkor pisze: ↑05 lut 2025, 22:53
1. Misja 48A ucieczka z księgą, czym jest krawędź specjalna która jest przy rozstawieniu początkowym ? Bo wg instrukcji wprowadzającej wyjść z mapy można zawsze, a to mi sugeruje, że tylko na początku (tj. ja rozumiem, że bedac na polu z ksiega moge zrobic skok w bok i wyjsc z mapy)
2. Czy ogłuszony wróg ma swoje cechy z karty? Np nasicornic swoją regenerację
1. Nie ma tak łatwo. Możesz co prawda opuścić planszę w dowolnym miejscu, ale na tej akurat mapie są prawie wszędzie ściany dookoła.
Poza jednym polem, które nie ma ściany i jest to oznaczone na mapie strzałkami.
2. Tak, zachowuje wszystkie cechy pasywne jak regeneracja, nie wykonuje jedynie: "Cel nie może wykonywać żadnych akcji w swojej najbliższej turze, zagrywać kart reakcji, ani wykonywać karnych ataków,"
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Hardkor pisze: ↑05 lut 2025, 22:53
1. Misja 48A ucieczka z księgą, czym jest krawędź specjalna która jest przy rozstawieniu początkowym ? Bo wg instrukcji wprowadzającej wyjść z mapy można zawsze, a to mi sugeruje, że tylko na początku (tj. ja rozumiem, że bedac na polu z ksiega moge zrobic skok w bok i wyjsc z mapy)
2. Czy ogłuszony wróg ma swoje cechy z karty? Np nasicornic swoją regenerację
1. Nie ma tak łatwo. Możesz co prawda opuścić planszę w dowolnym miejscu, ale na tej akurat mapie są prawie wszędzie ściany dookoła.
Jednym polem, które nie ma ściany jest to oznaczone na mapie strzałkami.
2. Tak, zachowuje wszystkie cechy pasywne jak regeneracja, nie wykonuje jedynie: "Cel nie może wykonywać żadnych akcji w swojej najbliższej turze, zagrywać kart reakcji, ani wykonywać karnych ataków,"
1. To źle graliśmy, bo jakoś nie zauważyliśmy tych ścian.
2. A to na szczęście dobrze
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 lut 2025, 10:40
autor: PanLech
matio2007 pisze: ↑05 lut 2025, 23:26
1. Nie ma tak łatwo. Możesz co prawda opuścić planszę w dowolnym miejscu, ale na tej akurat mapie są prawie wszędzie ściany dookoła.
Poza jednym polem, które nie ma ściany i jest to oznaczone na mapie strzałkami.
Ta misja jest niewykonalna w niektórych składach. Taki na przykład Zbrojny ma w całej talii tylko jedną kartę pozwalającą zrobić ruch o 2 pola. W limicie rund jest w stanie ledwo doczłapać do księgi. Na szczęście mieliśmy Zaklinaczkę, która dofrunęła do księgi w pierwszej rundzie walki
Mam pytanie o to, w jakiej kolejności obliczać redukcję obrony.
Przykładowo: przeciwnik ma 5 obrony. Uderzam go atakiem zapalającym, dodatkowo mam 1 przebicia. Co się liczy najpierw?
1) najpierw zapalenie, co redukuje obronę do 2, następnie przebicie - finalna obrona to 1.
2) najpierw przebicie, co redukuje obronę do 4, następnie zapalenie - finalna obrona to 2.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 lut 2025, 11:10
autor: MowMiStefan
PanLech pisze: ↑06 lut 2025, 10:40
Mam pytanie o to, w jakiej kolejności obliczać redukcję obrony.
Przykładowo: przeciwnik ma 5 obrony. Uderzam go atakiem zapalającym, dodatkowo mam 1 przebicia. Co się liczy najpierw?
1) najpierw zapalenie, co redukuje obronę do 2, następnie przebicie - finalna obrona to 1.
2) najpierw przebicie, co redukuje obronę do 4, następnie zapalenie - finalna obrona to 2.
Kompendium, Cechy str. 10 w ramce jest kolejnosć rozpatrywania: lekka -> obszarowa -> przebijająca -> zapalająca -> zatruwająca -> potężna -> ogłuszająca -> unieruchamiająca -> odepchnięcie ->przeładowanie. W Twoim przykłądzie opcja 2.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 lut 2025, 12:26
autor: Haisenberg83
Hej
Pytanie z FB.
Wróg Upiór ma tylko atak magiczny i w statystykach ma mózg 3 i 3 kości.
Jak Waszym zdaniem będzie wyglądał karny atak upiora na akcję odskoku bohatera?
1. Brak ataku, bo nie atakuje wręcz?
2. Atak "gołymi rękami" Czyli jedna kość bez dodatkowych obrażeń z siły?
3. Atak magiczny wręcz, czyli 3 kości I dodatkowe 3 obrażenia z magii (mózgu)?
4. Inaczej?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 lut 2025, 21:24
autor: matio2007
Haisenberg83 pisze: ↑06 lut 2025, 12:26
Hej
Pytanie z FB.
Wróg Upiór ma tylko atak magiczny i w statystykach ma mózg 3 i 3 kości.
Jak Waszym zdaniem będzie wyglądał karny atak upiora na akcję odskoku bohatera?
1. Brak ataku, bo nie atakuje wręcz?
2. Atak "gołymi rękami" Czyli jedna kość bez dodatkowych obrażeń z siły?
3. Atak magiczny wręcz, czyli 3 kości I dodatkowe 3 obrażenia z magii (mózgu)?
4. Inaczej?
Hej, upiór wykonuje karne ataki jako ataki magiczne, zasięg 0 (standardowe statystyki z karty).
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Haisenberg83 pisze: ↑06 lut 2025, 12:26
Hej
Pytanie z FB.
Wróg Upiór ma tylko atak magiczny i w statystykach ma mózg 3 i 3 kości.
Jak Waszym zdaniem będzie wyglądał karny atak upiora na akcję odskoku bohatera?
1. Brak ataku, bo nie atakuje wręcz?
2. Atak "gołymi rękami" Czyli jedna kość bez dodatkowych obrażeń z siły?
3. Atak magiczny wręcz, czyli 3 kości I dodatkowe 3 obrażenia z magii (mózgu)?
4. Inaczej?
Hej, upiór wykonuje karne ataki jako ataki magiczne, zasięg 0 (standardowe statystyki z karty).
A to ciekawe. Przecież to jest całkowicie niezgodne z zasadami karnego ataku opisanymi w instrukcji i co gorsza nie jest nigdzie wzmiankowane. Dowiadujemy się o tym teraz, całkowicie poza instrukcją.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 lut 2025, 22:23
autor: matio2007
Pouzy pisze: ↑06 lut 2025, 21:58
A to ciekawe. Przecież to jest całkowicie niezgodne z zasadami karnego ataku opisanymi w instrukcji i co gorsza nie jest nigdzie wzmiankowane. Dowiadujemy się o tym teraz, całkowicie poza instrukcją.
Taki przypadek (braku posiadania współczynnika siły przez wroga) nie jest nigdzie opisany, ani w kompendium ani w instrukcji wprowadzającej. Nie da się zastosować wprost zapisów z kompendium w stosunku do Upiora, ponieważ nie posiada on siły. W związku z tym dodamy do FAQ opis tej sytuacji.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Pouzy pisze: ↑06 lut 2025, 21:58
A to ciekawe. Przecież to jest całkowicie niezgodne z zasadami karnego ataku opisanymi w instrukcji i co gorsza nie jest nigdzie wzmiankowane. Dowiadujemy się o tym teraz, całkowicie poza instrukcją.
Taki przypadek (braku posiadania współczynnika siły przez wroga) nie jest nigdzie opisany, ani w kompendium ani w instrukcji wprowadzającej. Nie da się zastosować wprost zapisów z kompendium w stosunku do Upiora, ponieważ nie posiada on siły. W związku z tym dodamy do FAQ opis tej sytuacji.
Chyba w tej sytuacji konieczne jest przeredagowanie zasad ataku karnego, bo co w sytuacji, w której na jednym polu stoi tenże Upiór oraz słabiej bijący (mający mniejszą siłę niż umysł Upiora) wróg z atakiem wręcz? Który wykona karny atak? Wynika z tego, że zrobi to Upiór skoro, jak się okazuje, karny atak może być również atakiem magicznym.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Pouzy pisze: ↑06 lut 2025, 21:58
A to ciekawe. Przecież to jest całkowicie niezgodne z zasadami karnego ataku opisanymi w instrukcji i co gorsza nie jest nigdzie wzmiankowane. Dowiadujemy się o tym teraz, całkowicie poza instrukcją.
Taki przypadek (braku posiadania współczynnika siły przez wroga) nie jest nigdzie opisany, ani w kompendium ani w instrukcji wprowadzającej. Nie da się zastosować wprost zapisów z kompendium w stosunku do Upiora, ponieważ nie posiada on siły. W związku z tym dodamy do FAQ opis tej sytuacji.
Chyba w tej sytuacji konieczne jest przeredagowanie zasad ataku karnego, bo co w sytuacji, w której na jednym polu stoi tenże Upiór oraz słabiej bijący (mający mniejszą siłę niż umysł Upiora) wróg z atakiem wręcz? Który wykona karny atak? Wynika z tego, że zrobi to Upiór skoro, jak się okazuje, karny atak może być również atakiem magicznym.
Tak, karny atak wykona Upiór.
Generalnie, jeżeli wróg nie posiada siły, zamiast tego używa swojego podstawowego współczynnika podczas rozpatrywania karnych ataków.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Taki przypadek (braku posiadania współczynnika siły przez wroga) nie jest nigdzie opisany, ani w kompendium ani w instrukcji wprowadzającej. Nie da się zastosować wprost zapisów z kompendium w stosunku do Upiora, ponieważ nie posiada on siły. W związku z tym dodamy do FAQ opis tej sytuacji.
Chyba w tej sytuacji konieczne jest przeredagowanie zasad ataku karnego, bo co w sytuacji, w której na jednym polu stoi tenże Upiór oraz słabiej bijący (mający mniejszą siłę niż umysł Upiora) wróg z atakiem wręcz? Który wykona karny atak? Wynika z tego, że zrobi to Upiór skoro, jak się okazuje, karny atak może być również atakiem magicznym.
Tak, karny atak wykona Upiór.
Generalnie, jeżeli wróg nie posiada siły, zamiast tego używa swojego podstawowego współczynnika podczas rozpatrywania karnych ataków.
,,Generalnie, jeżeli wróg nie posiada siły, zamiast tego używa swojego podstawowego współczynnika podczas rozpatrywania karnych ataków." Aż się boję pytać, co w sytuacji gdy atak karny ma wykonać wróg posiadający tylko atak dystansowy.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 lut 2025, 23:34
autor: matio2007
Pouzy pisze: ↑06 lut 2025, 23:09
,,Generalnie, jeżeli wróg nie posiada siły, zamiast tego używa swojego podstawowego współczynnika podczas rozpatrywania karnych ataków." Aż się boję pytać, co w sytuacji gdy atak karny ma wykonać wróg posiadający tylko atak dystansowy.
Takich przypadków nie ma, nie istnieją przeciwnicy którzy mają tylko zwinność.
W zasadzie to Upiór jest na razie jedynym wyjątkiem, ponieważ on atakuje na dystansie "0" właśnie atakiem magicznym, więc rozpatrując to na logikę, używa go również podczas karnego ataku.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 06 lut 2025, 23:55
autor: Miszon
Jeśli upiór ma zasięg ataku magicznego od 0, to nie widzę w tym nic nielogicznego. Wręcz przeciwnie, to całkiem logiczne i nawet nie wymaga opisywania wyjątku w instrukcji.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Pouzy pisze: ↑06 lut 2025, 23:09
,,Generalnie, jeżeli wróg nie posiada siły, zamiast tego używa swojego podstawowego współczynnika podczas rozpatrywania karnych ataków." Aż się boję pytać, co w sytuacji gdy atak karny ma wykonać wróg posiadający tylko atak dystansowy.
Takich przypadków nie ma, nie istnieją przeciwnicy którzy mają tylko zwinność.
W zasadzie to Upiór jest na razie jedynym wyjątkiem, ponieważ on atakuje na dystansie "0" właśnie atakiem magicznym, więc rozpatrując to na logikę, używa go również podczas karnego ataku.
Ale to nie odnosi się tylko do wrogów, ale i bohaterów. Co jeżeli wróg odskakuje od bohatera posiadającego tylko zwinność (0 siły i 0 umysłu)? Wynika z tego również, że mogę sobie wybrać jaki rodzaj ataku karnego wykonam, jeżeli posiadam na polu np. Zaklinaczkę. Biorąc pod uwagę, że większość wrogów najsłabszą obronę ma przeciwko magii, warto wykonywać karne ataki przy użyciu ataków magicznych. To już nie jest kwestia faq ale całkowitego przeredagowania zasad karnego ataku. Mam wrażenie, że autor ,,zakiwał" się w tych odpowiedziach, a wystarczylo udzielić jednej z odpowiedzi zgodnych z zapisami instrukcji:
1) karny atak wykonuje się przy użyciu jednej kości (atak bez broni, Upiór jest bezcielesny więc fizycznie bije słabo) lub
2) atak karny w takiej sytuacji nie ma miejsca lub
3) w wyjątkowej sytuacji, gdy na polu znajdują się tylko postacie używające do ataku magii- karny atak jest atakiem magicznym; w
przypadku, gdy na polu znajdują się tylko postacie atakujące dystansowo- atak karny nie ma miejsca(?)
To byłoby zgodne z instrukcją i tylko punkt 3 wymagałby uwzględnienia w faq, a tak pojawia się więcej pytań i niejasności w stosunku do pierwotnego zapisu, który jasno mówił o ataku wręcz.