Strona 2 z 2

Re: Planszówka Ogame.

: 20 paź 2010, 17:14
autor: Sporek
Gdyby powiedział to ktoś inny, to by bym nie był aż w takim szoku. Dzięki !!! Dodałem jednak kopalnię, bo normalnie w Ogame jest. Działa sprawnie. Nad stroną wizualną na razie nie pracuję, jeżeli ta gra się pojawi tutaj, to strona wizualna nie będzie wystrzałowa. Dopiero później podacie co wam się podoba, a co nie, i wtedy spróbuję zrobić wersję 1.0.
Pozdrawiam :D
EDIT: jak się daje obrazek do pdf'a ?

Re: Planszówka Ogame.

: 20 paź 2010, 20:47
autor: Leviathan
Sporek pisze:Gdyby powiedział to ktoś inny, to by bym nie był aż w takim szoku. Dzięki !!! Dodałem jednak kopalnię, bo normalnie w Ogame jest. Działa sprawnie. Nad stroną wizualną na razie nie pracuję, jeżeli ta gra się pojawi tutaj, to strona wizualna nie będzie wystrzałowa. Dopiero później podacie co wam się podoba, a co nie, i wtedy spróbuję zrobić wersję 1.0.
Pozdrawiam :D
EDIT: jak się daje obrazek do pdf'a ?
Jeślu używasz Photoshopa, to zapisujesz po prostu jako plik .PSD. Jeżele chcesz zrobić PDF'a z WORDA, to musisz użyć aplikacji typu PDF Creator.

Re: Planszówka Ogame.

: 20 paź 2010, 20:58
autor: Sporek
A w paint ? Tak, potrafię czynić cuda w paint. PDF creator zadziała do paint ?

Re: Planszówka Ogame.

: 20 paź 2010, 21:20
autor: Nataniel
PDF Creator to po prostu wirtualna drukarka. Zadziała do wszystkiego, co można wydrukować.

Re: Planszówka Ogame.

: 21 paź 2010, 07:04
autor: Leviathan
Sporek pisze:A w paint ? Tak, potrafię czynić cuda w paint. PDF creator zadziała do paint ?
Przesiądź się na co innego. Na Pancie daleko nie zajedziesz.
Uwierz mi: zrobiłem ponad tysiąc kart do Magii i Miecza, używając Photoshopa i nie wyobrażam sobie, że mógłbym to robić w Paincie. Makabra..

Re: Planszówka Ogame.

: 21 paź 2010, 12:42
autor: Fiszu
@Leviathan

Udostępniasz gdzieś swoje karty do M&M?

W ostatnim czasie z kolegami cykaliśmy w kilka nieoficjalnych dodatków i kart,
rozszerza to trochę świat gry:-)

Re: Planszówka Ogame.

: 21 paź 2010, 12:50
autor: Leviathan
Fiszu pisze:@Leviathan

Udostępniasz gdzieś swoje karty do M&M?

W ostatnim czasie z kolegami cykaliśmy w kilka nieoficjalnych dodatków i kart,
rozszerza to trochę świat gry:-)
Wszystkie moje dodatki są do starego MiM.
Większość z nich można znaleźć tu:
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewf ... 9eacab2917

Żeby nie robić offtopa, to szczerze polecam jak najszybsze porzucenie Painta Sporek. Spróbuj photoshopa albo gimpa.

Re: Planszówka Ogame.

: 21 paź 2010, 16:30
autor: Bartoszeg02
Ja najbardziej polecam gimpa :D zrobiłem w nim już kilkadziesiąt wersji testowych :)). Czasem mam wrażenie że tworzony był przez autorów gier bo ma tyle magicznych opcji ze szok :))

Re: Planszówka Ogame.

: 21 paź 2010, 17:38
autor: Sporek
Uwierzcie mi, w paint czynię cuda. Oczywiście tylko zlepiam. Grafiki robię gdzie indziej. Po prostu paint jest moim domem.

Re: Planszówka Ogame.

: 22 paź 2010, 21:04
autor: Van Hauzer
Pokaż jakieś cudo zrobione w Paincie.

Re: Planszówka Ogame.

: 23 paź 2010, 11:44
autor: Sporek
Zobacz pierwszy post tematu. Tam są karty które robiłem 100 % w paint.

Re: Planszówka Ogame.

: 23 paź 2010, 11:47
autor: arturion
Sporku, to niestety cuda nie są, zwykłe kopiuj wklej do painta i granatowy prostokąt :D

Re: Planszówka Ogame.

: 23 paź 2010, 15:24
autor: Senthe
GIMP ma 10 razy lepsze skalowanie od painta - to na pewno coś, co bardzo by Ci się przydało przy tworzeniu tych kart...

To po prostu zupełnie inny komfort pracy. Jeśli chcesz robić więcej grafik, to naprawdę lepiej dla Ciebie byłoby spróbować przekonać się do niego ;)

(poza tym gimp jest lepszy od photoshopa, bo DARMOWY, mniej skomplikowany i miły. do amatorskiej obróbki wystarczy w zupełności.)

To tyle w ramach przekonywania, o planszówce się nie wypowiem, bo nie grałam w ogame, zaczekam, aż podasz więcej szczegółów :)

Re: Planszówka Ogame.

: 23 paź 2010, 16:07
autor: Sporek
Posiadam gimpa, ale według mnie, lepszym jest Photo Filtre studio. Jest jak photoshop i gimp, tylko że prosty, i ma zaawansowane funkcje. Ale go nie używam, bo się przyzwyczaiłem do painta :(

Re: Planszówka Ogame.

: 24 paź 2010, 14:59
autor: Matio.K
Przejrzałem cały temat i przyznam, ze ...
Bri pisze:Bardzo dobry krok chłopie - na pierwszy strzał wszystko mini, sprawdzasz jak chodzi i dodajesz po troszku :)
... popieram tego gościa w całej rozciąglości. Ale nawet nie zamierzam zacząć myśleć o mechanice w Twojej grze, bo zaraz odciągnie mnie to od tego czym się aktualnie zajmuje i co chcę wyszlifować :wink:

Ale masz u mnie plusa. To cię zmotywuje do dzialania. I pamiętaj o umieszczaniu na bieząco relacji ze swoich probnych gier.

Re: Planszówka Ogame.

: 07 gru 2010, 22:01
autor: racoon
no cóż... zjadłem zęby na ogame i powiem jedno: w tej grze chodzi o to aby dopaść przeciwnika jak wróci mu flota a jemu przedłuży się impreza, zaśpi, budzik mu się nie włączy itp. chcąc więc przenieś podstawową zasadę na planszówkę trzeba by było założyć, że atakujemy gracza jak wyjdzie do ubikacji albo poleci po pizze...

a tak poważnie to bardziej bym poszedł w taką gre jak x-wars gdzie samemu budowało się statki, taktyka, ilość i rodzaj statków, a nawet, o ile sie nie myle sposób ich wysłania do ataku miało znaczenie

z ogame na planszówke przełożyłbym:
1) szybkość zdobywania i losowość wielkości planet oraz ich rodzaj:
czyli albo od początku staram się inwestować we flote, albo staram się rozwinąć statki kolonizacyjne aby jak najszybciej zająć największe planety co później pomoże mi w ekonomi
a to czy będą to planety bliżej czy dalej słońca będzie miało wpływ na energie i paliwo (z paliwa absolutnie bym nie rezygnował)
2) recyklery, pamiętam że na początku gry miało to spore znaczenie czy szliśmy we flote w kolonizatory czy w recyklery właśnie, do tego zawsze brakowało recków aby zebrać złom i o pożyczkę trzeba było prosić kolegów – tu można jakąś fajną interakcje wprowadzić przy większej ilości graczy
3) szpiegowanie: tu też jest spore pole do popisu, inwestujemy w tą technologie lub nie, wysyłamy sondę i albo dostajemy pełną informacje o stanie posiadania przeciwnika, połowiczną albo żadną, do tego jest ryzyko utraty sondy
szpiegostwo trzeba by rozwijać potajemnie tak aby przeciwnik nie znał naszego poziomu do czasu wysłania sondy

rozbudowa floty/obrony i walka to w ogame było bardzo słabe i tak naprawde chodziło o to aby zbudować jak najwięcej i jak najszybciej, a później wysłać co się da na gracza który właśnie śpi i nie zrobił FSa, wiec tego bym nie kopiował tylko wymyślił własne mechanizmy
mój pomysł jest taki aby oprzeć to na zasadzie kamieńm, nożyczki, papier - czyli statek a jest dobry na statek b, statek b na statek c, a statek c na statek a i jakoś fajnie połączył to ze szpiegowaniem - widzę że przeciwnik buduje statki c to dawaj ja jak najwięcej inwestuje w statek a... (w sumie to takie założenia twórcy ogame chyba przyjęli, ale to się nijak nie sprawdzało)
Tak w ogóle to ogame było w miare fajne najwyżej przez miesiąc później zaczynał się masochizm, który uprawiałem przez wiele lat – nie jestem z tego dumny ;)

Re: Planszówka Ogame.

: 07 gru 2010, 22:36
autor: Leviathan
racoon pisze: Tak w ogóle to ogame było w miare fajne najwyżej przez miesiąc później zaczynał się masochizm, który uprawiałem przez wiele lat – nie jestem z tego dumny ;)
Policytujemy się?
:wink:

Jakie Unie i jakie TOP?

Re: Planszówka Ogame.

: 08 gru 2010, 15:49
autor: racoon
grałem w sumie prawie na wszystkich uni... jak by to powiedzieć... ja tam grałem zawodowo, w sensie dosłownym, a grałem od powstanie uni 3 az do czasu gdy powstały te nowe uni

ale tak dla siebie to grałem na uni 3, uni 31 i uni 41 (o ile dobrze pamiętam) nigdy nie byłem top 1 max to top 2, generalnie zawsze jak GRAŁEM to w 50 sie mieściłem i nigdy nie grałem na nie swoich kontach, wszystko budowałem od podstaw

przebijesz mnie ?