Re: Rallyman
: 25 maja 2011, 09:46
macike pisze:Analogicznie jak są 2 błota i 2 na zewnętrznej. Tylko gorzej, bo stracisz czas na wiatraczek przy wjeżdzaniu na wewnętrzną.
locworks pisze:Nie ma możliwości wybrania zewnętrznej jeśli się nie jedzie na odpowiednim biegu. W tym przypadku można wjechać tylko na wewnętrzną i stracić kontrolę.
5.2.B. Trajektoria ślizgowa oznaczona jest przez wartości biegów, znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu.macike pisze:Która reguła o tym mówi? Znam zasadę, że bieg wyższy o 2 niż najwyższa nota na zakręcie powoduje odpadnięcie z rajdu. Stąd wniosek że na zakręt 1/2 da się wjechać 5 i odpaść z rajdu. Jest zakaz zrobienia tego poślizgiem?
Te wartości oznaczają jedyny możliwy bieg, na którym można pokonać zakręt poślizgiem.
Przy całkowicie zabłoconym zakręcie (0 przyczepności), zakładam, że nie ma możliwości ustawić samochód do ślizgu jeśli jedziesz zbyt wolno, i analogicznie, nie ma takiej możliwości jeśli jedziesz zbyt szybko.
Kiedy jedziesz za szybko, zaliczasz utratę kontroli na pierwszym polu zakrętu, które jest to samo dla obydwu trajektorii.
Ponieważ maksymalny bieg dla obydwu trajektorii to 0, konsekwencje wypadnięcia na 1 lub 2 biegi powyżej wartości zakrętu są identyczne.
Czy są jakieś przypadki w których trajektoria może mieć znaczenie?