BartP pisze:1.
Przeczytałem instrukcję. Rozumiem ogólny koncept gry, bo grałem w wiele podobnych, ale muszę niestety powiedzieć, że instrukcja jest nie najlepsza. Przede wszystkim irytuje mnie dziwna kolejność działów. Tereny, specjalne zdolności liderów i tego typu dodatki powinny być gdzieś na końcu, coby nie zaciemniały ogólnego obrazu. Najpierw czytam, że saper może to i tamto, a snajper coś takiego, kiedy ja w ogóle jeszcze nie wiem, na czym polega aktywacja jednostki, więc wszelkie dodatkowe informacje są mi na ten moment absolutnie zbędne. W związku z tym całość trzeba czytać co najmniej 2 razy, bo już nie pamiętasz, gdzie były fragmenty, których nie dało się ówcześnie zrozumieć.
2.
Nadal jednakże nie kumam jednej rzeczy:
Oddział może się tylko przemieszczać po planszy,
po ruchu jedna z jednostek wchodzących w skład oddziału może wykonać atak
pod warunkiem, że oddział nie wykorzystał wszystkich dostępnych punktów
ruchu.
Jakiś przykład poproszę. Jak się definiuje punkty ruchu oddziału? Jako sumę punktów ruchu wszystkich jednostek piechoty albo wszystkich jednostek kawalerii go tworzących? Czy w powyższym chodzi tylko o kawalerię...?
1.
Tu zdecydowanie masz racje,instrukcja powinna być inaczej poskładana.Ja musiałem kilka razy przeczytać aby wszystko skapować
ale uwież mi że jak zaczniesz grać wszystko ułoży się w logiczną całość.Całą ikonografie masz czytelnie przedstawioną na kartach pomocy.
2.
To jest akurat bardzo proste
np: jednostka lub oddział piechoty (oddział to kilka jednostek tego samego typu stojących na jednym polu) porusza się o max o 2 pola.
Jeśli poruszysz piechotę o dwa pola to nie możesz już nikogo atakować

natomiast jeżeli nie ruszasz się wogóle lub tylko o jedno pole wtedy możesz zaatakować wrogą jednostkę (podobnie jest np:w Batellore w wypadku niebieskich oddziałów)
