Strona 2 z 3
Re: Veto CCG
: 12 sie 2015, 08:55
autor: Sienio
W Centrum Kultury w Lublinie przy ul. Peowiaków 12 odbędzie się pokaz, nauka gry oraz turniej w Veto. Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych do CK w sobotę i w niedzielę od 10:00. Szczegóły znajdziecie
tutaj.
Re: Veto CCG
: 12 sie 2015, 12:41
autor: Acaraje
Mam takie pytanie: w sklepie internetowym FGH znalazłem dwa rodzaje zestawów startowych. Jeden dla dwóch graczy, drugi dla jednego. Czy obu zestawach są takie same karty? Czyli na przykład w zestawie: WIŚNIOWIECCY VS AWANTURNICY znajdę takie same karty Wiśniowieckich jak w zestawie dla jednego gracza?
Re: Veto CCG
: 12 sie 2015, 13:21
autor: Sienio
Acaraje pisze:Mam takie pytanie: w sklepie internetowym FGH znalazłem dwa rodzaje zestawów startowych. Jeden dla dwóch graczy, drugi dla jednego. Czy obu zestawach są takie same karty? Czyli na przykład w zestawie: WIŚNIOWIECCY VS AWANTURNICY znajdę takie same karty Wiśniowieckich jak w zestawie dla jednego gracza?
Tak.
W zestawie dwufrakcyjnym są oczywiście dwie talie startowe, np. Wiśniowieckich oraz Awanturników. Natomiast w starterze jednofrakcyjnym jest talia np. Wiśniowieckich (takie same karty Wiśniowieckich są w starterach dwufrakcyjnych) oraz 2 boostery Edycji specjalnej (każdy po 15 zł).
Re: Veto CCG
: 12 sie 2015, 14:21
autor: Acaraje
Dzięki wielkie za informację

Re: Veto CCG
: 12 sie 2015, 22:12
autor: Acaraje
Ok, zestawy zamówione. Mam pytanie dotyczące znaczników do gry, rozumiem że na razie nie można ich nigdzie nabyć. Ale ma ktoś może jakieś skany tychże znaczników żeby zrobić samoróbkę?
Re: Veto CCG
: 13 sie 2015, 00:19
autor: Sienio
Acaraje pisze:Ok, zestawy zamówione. Mam pytanie dotyczące znaczników do gry, rozumiem że na razie nie można ich nigdzie nabyć. Ale ma ktoś może jakieś skany tychże znaczników żeby zrobić samoróbkę?
Na naszym FB jest jest album ze znacznikami zrobionymi przez jednego z fanów gry i chyba powinno się udać je wykorzystać. Odpowiednią galerię znajdziesz
tutaj.
Re: Veto CCG
: 14 sie 2015, 13:43
autor: Acaraje
Pojawił się pewien problem. Dzisiaj dostałem dwa startery. Radziwiłłowie vs Dworscy, oraz Wiśniowieccy vs Awanturnicy, że karty były wymieszane postanowiłem że sprawdzę ilość kart. Posługując się listą kart stąd:
http://www.veto2ed.pl/page/2013/08/star ... y-i-upiory , stwierdziłem że brakuje mnóstwo kart z zestawów startowych i to ze wszystkich czterech opcji. Teraz moje pytanie, czy doszło do jakieś wymiany niektórych kart startowych na inne przez wydawnictwo (jeśli tak to czy dostanę gdzieś zaktualizowany spis), jeśli nie to czy w takim razie nie doszło do jakieś pomyłki podczas pakowania kart?
Pozdrawiam.
Re: Veto CCG
: 14 sie 2015, 14:58
autor: Sienio
Aktualny spis kart ze starterów znajduje się tutaj:
http://www.veto2ed.pl/page/2015/01/skla ... -starterow
Tamten spis kart już jest nieaktualny.
Czy zawartość starterów zgadza się z listą, którą podlinkowałem?
Re: Veto CCG
: 14 sie 2015, 19:35
autor: Acaraje
Tak wszystko się zgadza, przepraszam za zamieszanie:)
Teraz to tylko przetestować

Re: Veto CCG
: 15 sie 2015, 09:55
autor: Rune
Żucho pisze:Natomiast sezony to bloki tematyczne, składające się z trzech dodatków (+ jeden starter dedykowany całemu sezonowi).
Czyli jeśli chcę wejść w Veto, to mogę spokojnie poczekać na nowy sezon do którego będzie nowa podstawka? A czym będzie różnić się ten starter od obecnych dzisiaj na rynku? Będzie jakaś nowa frakcją?
Edit: Już na blogu doczytałem, co i jak z nowym sezonem

Re: Veto CCG
: 15 sie 2015, 22:23
autor: Acaraje
Dzisiaj rozegrałem pierwszą testową partię: Awanturnicy vs Radziwiłłowie. Ja grałem Radziwiłłami mój kumpel Awanturnikami, no i niestety dostałem w ciury...
Muszę przyznać że ta karcianka podoba mi się o wiele bardziej niż Warhammer Inwazja! Gra jest po prostu świetna!! Genialne grafiki, fajny mechanizm no i klimat Rzeczpospolitej szlacheckiej - CUDO!!
Gorąco polecam!
Re: Veto CCG
: 15 sie 2015, 22:31
autor: Rune
Acaraje pisze:Dzisiaj rozegrałem pierwszą testową partię: Awanturnicy vs Radziwiłłowie. Ja grałem Radziwiłłami mój kumpel Awanturnikami, no i niestety dostałem w ciury...
Muszę przyznać że ta karcianka podoba mi się o wiele bardziej niż Warhammer Inwazja! Gra jest po prostu świetna!! Genialne grafiki, fajny mechanizm no i klimat Rzeczpospolitej szlacheckiej - CUDO!!
Gorąco polecam!
Z łaski swoje niech kolega nie podkręca, bo dopiero co podstawkę i dwa dodatki Call of Cthulhu przygarnąłem
A jak się będą miały aktualnie dostępne startery do nowych z nowego sezonu, gdzie ma nastąpić sporo zmian w poszczególnych frakcjach?
Re: Veto CCG
: 16 sie 2015, 10:23
autor: Acaraje
No niestety, ja też broniłem się rękoma i nogami przed zakupem kolejnej karcianki, ale w końcu dałem za wygraną i... nie żałuję. Patrząc na VETO od razu przypomina mi się sławny cytat Stanisława Jachowicza: "Cudze chwalicie, swego nie znacie...".

Re: Veto CCG
: 18 sie 2015, 14:08
autor: Żucho
Rune pisze:A jak się będą miały aktualnie dostępne startery do nowych z nowego sezonu, gdzie ma nastąpić sporo zmian w poszczególnych frakcjach?
Nowy sezon zaczyna się już w przyszłym miesiącu, wtedy też wyjdą nowe startery wszystkich frakcji. To oczywiście wiąże się z typową dla większości CCG rotacją kart, startery sezonu Czarty i Upiory przestaną być grywalne. Mówię tu o zestawach wydanych jeszcze przez Kuźnię Gier, drewniane skrzynki od FGH zawierają karty z różnych aktualnych dodatków - w momencie premiery nowego sezonu wypadnie tylko najstarszy, czyli Cmentarzysko, a więc pewna część kart wciąż będzie grała. Pojawią się natomiast nowe karty frakcji, wymagane do legalnej gry turniejowej (a właściwie rolę dotychczasowych kart frakcji przejmą Elekci - wykładani na stół przed grą i nietykalni) oraz nowe zwykłe karty + kilka przedruków z poprzednich dodatków.
Re: Veto CCG
: 19 sie 2015, 14:51
autor: Rune
Żucho, czyli zywotnośc najbliższych starterów, to powiedzmy do następnego sezonu, a to oznacza jaki mniej więcej okres czasu w przypadku Veto? Rok czasu?
Re: Veto CCG
: 19 sie 2015, 14:56
autor: okon
W formacje sezonowym można grać kartami z ostatnich 3 sezonów .
W formacje klasycznym można grać wszystkim od sezonu Szpiedzy i dyplomaci po wsze czasy

karty nie mają terminu ważności . Trzeba brać tylko poprawkę na aktualną instrukcję i erraty . Format grany chociażby w Poznaniu i Włocławku . Normalnie wlicza się do rankingu . A jego przewagą jest niezwykła ilość kart i masakryczna różnorodność talii

polecam
Re: Veto CCG
: 19 sie 2015, 16:02
autor: Żucho
Rune pisze:Żucho, czyli zywotnośc najbliższych starterów, to powiedzmy do następnego sezonu, a to oznacza jaki mniej więcej okres czasu w przypadku Veto? Rok czasu?
Docelowo chcemy, żeby jeden sezon gry trwał około roku kalendarzowego, może półtora. W tym czasie wychodzić będą nowe startery oraz trzy dodatki. Aktualny sezon jest mocno przedłużony ze względu na zmianę wydawcy, która się dokonała pomiędzy drugim i trzecim dodatkiem, ale co do zasady aż tyle to trwać normalnie nie będzie
okon pisze:W formacje sezonowym można grać kartami z ostatnich 3 sezonów .
W formacje klasycznym można grać wszystkim od sezonu Szpiedzy i dyplomaci po wsze czasy

karty nie mają terminu ważności . Trzeba brać tylko poprawkę na aktualną instrukcję i erraty . Format grany chociażby w Poznaniu i Włocławku . Normalnie wlicza się do rankingu . A jego przewagą jest niezwykła ilość kart i masakryczna różnorodność talii

polecam
Uściślając powyższą wypowiedź okonia:
Format sezonowy - wyłącznie karty z aktualnego sezonu.
Format sezonowy rozszerzony - karty z trzech ostatnich dodatków, niezależnie od sezonu. W momencie premiery ostatniego dodatku najnowszego sezonu ten format staje się tożsamy z czystym sezonowym. Po premierze pierwszego kolejnego sezonu wypada pierwszy dodatek z poprzedniego, itd.
Format klasyczny - wszystkie karty od sezonu Szpiedzy i Dyplomaci (czyli wydane od 2012 r.) w górę.
Format otwarty (oficjalnie niewspierany przez wydawnictwo, nieliczący się do rankingu) - wszystkie karty wydane w drugiej edycji.
Re: Veto CCG
: 21 sie 2015, 10:29
autor: Sienio
Na blogu Veto opublikowaliśmy pierwsze grafiki z nowego dodatku otwierającego sezon "Potop". Jak Wam się podobają?
Opis poszczególnych grafik znajdziecie
tutaj.

Re: Veto CCG
: 21 sie 2015, 16:43
autor: Sienio
A tutaj znajdziecie informacje o Mistrzostwach Warmii i Mazur:
http://www.veto2ed.pl/page/2015/08/mist ... mazur-2015
Turniej odbędzie się 5 września 2015 w Olsztynie. Zapraszamy!
Re: Veto CCG
: 23 sie 2015, 21:49
autor: Sienio
W środę 26 sierpnia w Krakowie w kawiarni HEX organizujemy spotkanie poświęcone VETO. Serdecznie zapraszam do Hexa wszystkie zainteresowane osoby. Spotkanie zacznie się o godz. 16:00. Szczegóły znajdziecie
tutaj.
Re: Veto CCG
: 26 sie 2015, 14:24
autor: Sienio
Spotkanie w Hexie na Dwernickiego 5 w Krakowie już dziś. Zapraszamy od godz. 16:00

Re: Veto CCG
: 27 sie 2015, 08:26
autor: Sienio
Na
forum Veto możecie znaleźć coraz więcej szczegółów o turnieju w Olsztynie. Serdecznie zapraszamy na Mistrzostwa Warmii i Mazur 2015

Re: Veto CCG
: 08 wrz 2015, 09:22
autor: Sienio
Dziś w Krakowie w kawiarni HEX przy ul. Dwernickiego 5 ruszają spotkania poświęcone Veto.
Na miejscu osoba prowadząca wytłumaczy zasady gry i pomoże przy pierwszych rozgrywkach. Poza tym nie trzeba mieć własnych kart, aby zacząć grać w Veto - na miejscu Kulisty (prowadzący) ma już zestaw kart, więc z powodzeniem je udostępni wszystkich zainteresowanym.
Więcej informacji o cotygodniowych spotkaniach w Hexie znajdziecie
tutaj.
Re: Veto CCG
: 11 wrz 2015, 13:47
autor: Sienio
Najbliższe spotkania "Veto":
WARSZAWA
Wargamer, ul. Wilcza 62, w każdy poniedziałek w godz. 17:00 - 20:00
Odpowiedni temat na forum znajdziecie
tutaj.
POZAŃ
GOSU, ul. Taczaka 14, w każdy poniedziałek w godz. 17:00 - 20:00
KRAKÓW
Kawiarnia HEX, ul. Dwernickiego 5, w każdy wtorek w godz. 17:00 - 20:00
LUBLIN
Lubelskie Centrum Gier Historycznych, ul. Królewska 3, w każdą środę w godz. 17:00 - 21:00.
Re: Veto CCG
: 15 wrz 2015, 11:47
autor: Trampon
Dzięki Sieniu za prezentację Veto wczoraj na spotkaniu w Wargamerze.
Gra jest fajna, grafiki z tego co widziałem, przyjemne i klimatyczne, a poza tym karty są w mowie ojczystej, co ułatwi grę chociażby z juniorami. A sromotna porażka w grze bądź co bądź testowej zachęca do ponownego spotkania, trochę na zasadzie "Ja Wam, Waszmościowie jeszcze pokażę!"
