Strona 2 z 3

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 14:41
autor: clown
Nie wiem, co miałeś na celu, ale mnie ten tekst zachęca do COINów. I to bardzo :) Nawet punkt 4. :mrgreen:
Ja się bardzo cieszę, że tekst do COIN-ów Cię zachęca :) sam generalnie COIN-y polecam :)
Punkt 4 to po prostu potwierdzenie tego, co sam pisałem o botach :) 95% pytań na BGG dotyczy właśnie interakcji z botami. A pytań jest naprawdę sporo. Mamy więc oprócz słabego algorytmu także problemy z zasadami.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 14:47
autor: Pan_K
clown pisze:
Nie wiem, co miałeś na celu, ale mnie ten tekst zachęca do COINów. I to bardzo :) Nawet punkt 4. :mrgreen:
Ja się bardzo cieszę, że tekst do COIN-ów Cię zachęca :) sam generalnie COIN-y polecam :)
Punkt 4 to po prostu potwierdzenie tego, co sam pisałem o botach :) 95% pytań na BGG dotyczy właśnie interakcji z botami. A pytań jest naprawdę sporo. Mamy więc oprócz słabego algorytmu także problemy z zasadami.
To raczej nie do końca tak: autor nie pisze o botach, że to słaby algorytm... 8)
Tyrek pisze: Panie_K - widzę, że Pan z Wrocławia. Jeśli zainteresowany jesteś COIN'em i miałbyś we Wro grupę chętnych to ja chętnie kopnę się w którąś sobotę na jakieś granie z mojej mieściny. Ciężko mi znaleźć chętnych na ogrywanie tych cudeniek, a zabawa samemu to jednak nie to :( Mam wszystkie części serii, Falling Sky do mnie będzie lecieć. Sprawa otwarta :-)
Czyli jednak solo jako główny powód zakupu COINa odpada? Hmmm... A tak właściwie, jak to działa? Grając samemu, gra się przeciwko trzem botom (tzn. czy wszystkie frakcje zawsze uczestniczą w rozgrywce)?
Co do spotkania: jestem zainteresowany, pewnie misioooo też by nie odmówił. U mnie problem raczej z czasem, niestety. Często wybywam z Wrocławia na dłużej lub krócej i ciężko mi wtedy zaplanować czas w któryś weekend. Ale spróbować można - niech żywi nie tracą nadziei.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 14:59
autor: clown
Pan_K - no tak, racja :) ale zdania o botach nie zmienię ;]
tak właściwie, jak to działa? Grając samemu, gra się przeciwko trzem botom (tzn. czy wszystkie frakcje zawsze uczestniczą w rozgrywce)?
Tak. Niby można wziąć dwie frakcje i zostawić botom dwie pozostałe, ale wtedy gracz żywy ma już w ogóle totalną przewagę nad botami.
Czyli jednak solo jako główny powód zakupu COINa odpada?
Wg mnie zdecydowanie tak. Te gry nie są dedykowane do gry solo. "Mięcho" gry wyłazi tylko w rozgrywce z żywymi graczami.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 15:24
autor: Brazol
Trolliszcze pisze:Ja tym razem zamówiłem bezpośrednio od GMT w P500, zamówienie złożyłem 30 kwietnia i status ciągle "Not Yet Shipped".
A mógłbyś podzielić się ile zapłaciłeś za wysyłkę? Patrzyłem na stronie ale nie za bardzo ogarniam gdzie to sprawdzić a zastanawiam się nad kupieniem LoD w P500 właśnie.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 15:29
autor: Trolliszcze
17 dolarów pocztą morską (4-6 tygodni). Łącznie nie wyszło tak źle, na nasze jakieś 260 złotych, ale jak mi dowalą cła i inne takie przyjemności, to pewnie wyjdzie drożej niż w polskim sklepie. A jeśli wziąć pod uwagę, że sklepy mogą otrzymać swoje egzemplarze szybciej (moje wciąż nie wysłane), to przewagi zamawiania bezpośrednio u nich chyba nie ma żadnej. No ale chciałem raz u nich zamówić, żeby zobaczyć jak to wygląda.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 15:34
autor: Pan_K
Trolliszcze pisze:17 dolarów pocztą morską (4-6 tygodni). Łącznie nie wyszło tak źle, na nasze jakieś 260 złotych, ale jak mi dowalą cła i inne takie przyjemności, to pewnie wyjdzie drożej niż w polskim sklepie. A jeśli wziąć pod uwagę, że sklepy mogą otrzymać swoje egzemplarze szybciej (moje wciąż nie wysłane), to przewagi zamawiania bezpośrednio u nich chyba nie ma żadnej. No ale chciałem raz u nich zamówić, żeby zobaczyć jak to wygląda.
Cło za jedną grę? Czy zamawiałeś jakieś większe ilości?

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 15:36
autor: Trolliszcze
Tylko jedno pudło, ale pierwszy raz bezpośrednio ze Stanów zamawiam i szczerze mówiąc, nie wiem, czego się spodziewać.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 15:41
autor: misioooo
Cło teoretycznie naliczają od zadeklarowanej wartości paczki... Choć paru znajomych coś zamawiało za 100-200usd, paczka nie była duża i żadnego cła nie naliczono ;P (w papierach była wartość ponad 100USD wpisana, jak prawo przykazuje)... Jednak mogą naliczyć. Granica jest chyba gdzieś w okolicach 150usd? Dodatkowo, o ile pamiętam dobrze - przy ponad 40-50USD zakupów obowiązkowo 23% złodzie... znaczy się VATu.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 15:49
autor: palladinus
Co na planszówki jest 0%. Za to VAT doliczają łącznie z kosztami przesyłki niestety. Niby to nie reguła, ale tak jak ładnych pare lat temu odpuszczali, to rok i dwa temu nawet za jedną grę dowalili. Albo zaostrzają kontrolę, albo miałem pecha.
Jak to się policzy plus wysoki kurs dolara, to się przestaje opłacać sprowadzać zza oceanu.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 15:50
autor: Trolliszcze
Gdzieś ostatnio wyczytałem, że teraz do paczek GMT łatwiej nalicza się wszelkie "dodatki", bo zaczęli podawać na nich wartość zamówienia - jeśli więc cło jest powyżej pewnej kwoty, to spoko, naliczyć nie powinni. VAT pewnie naliczą.

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 16:25
autor: Tyrek
Pan_K pisze:
Tyrek pisze: Panie_K - widzę, że Pan z Wrocławia. Jeśli zainteresowany jesteś COIN'em i miałbyś we Wro grupę chętnych to ja chętnie kopnę się w którąś sobotę na jakieś granie z mojej mieściny. Ciężko mi znaleźć chętnych na ogrywanie tych cudeniek, a zabawa samemu to jednak nie to :( Mam wszystkie części serii, Falling Sky do mnie będzie lecieć. Sprawa otwarta :-)
Czyli jednak solo jako główny powód zakupu COINa odpada? Hmmm... A tak właściwie, jak to działa? Grając samemu, gra się przeciwko trzem botom (tzn. czy wszystkie frakcje zawsze uczestniczą w rozgrywce)?
Co do spotkania: jestem zainteresowany, pewnie misioooo też by nie odmówił. U mnie problem raczej z czasem, niestety. Często wybywam z Wrocławia na dłużej lub krócej i ciężko mi wtedy zaplanować czas w któryś weekend. Ale spróbować można - niech żywi nie tracą nadziei.
misioooo w sprawie spotkania już się do mnie zgłosił na PW - chęć jest, nie traćmy nadziei. A co do solo COIN, ja nie mówię, ze jest zły, ale to dokładnie clown napisał
clown pisze:Punkt 4 to po prostu potwierdzenie tego, co sam pisałem o botach :) 95% pytań na BGG dotyczy właśnie interakcji z botami. A pytań jest naprawdę sporo. Mamy więc oprócz słabego algorytmu także problemy z zasadami.
Problemy z zasadami pojawiają się naprawdę i wynikają głównie z braku ogrania. Te gry nie są proste do przyswojenia. Myślę, że po ograniu się z żywymi przeciwnikami, łatwość ogarnięcia gry solo rośnie, ale zwraca się też uwagę na problemy z tym, że algorytmy botów nie analizują konkretnych sytuacji na planszy. Oczywiście nikt nie zabrania lekko im pomóc i nagiąć pewne decyzje, widoczne gołym okiem. Problem z grą solo dla początkującego zjadacza COIN'a jest taki (sam doświadczyłem), że próbujemy ogarnąć na raz zasady, akcje poszczególnych frakcji, warunki zwycięstwa, karty, decyzje, algorytmy, play book.... to kosztuje sporo czasu :)

Re: Falling Sky

: 06 cze 2016, 21:16
autor: Vester
Grałem w 2 COINy i stwierdzam, że są to gry specyficzne. Wpływ kart na rozgrywkę potrafi być na tyle duży, że podejmujemy wtedy jedyna słuszną decyzję, ciach ciach i czekamy na kolejną turę. Czasami robi się z tego autopilot. COINy nie są grami, w których napięcie towarzyszy nam w każdej minucie rozgrywki. Akcja toczy się powoli, gra opowiada wiarygodną historię i chyba na tym polega jej główny urok. Pewnie przegnę, ale imho system ma coś z przygodówek. Klimat rekompensuje wszystko. Nawet gdy teoretycznie powinienem się nudzić, nie ziewam. Rzekłbym, że choć COIN są mechanicznie very euro, to radość dadzą jedynie graczom o wojennych mózgach. Taka zagwozdka.

Wartkiej akcji non-stop, jak w WIELU innych grach, jakie poznałem, tu nie uświadczysz. Tu gorące momenty bywają. Powiedzmy, że jest to idealna gra dla palaczy. Oferuje mnóstwo momentów, co by wyjść na balkon i zerknąć na księżyc. :)

Re: Falling Sky

: 07 cze 2016, 00:00
autor: Trolliszcze
Ładnie powiedziane i w 100% się zgadzam :) Dla mnie to też fenomen: rozgrywka trwa kilka godzin, momentami nic się spektakularnego nie dzieje, a mimo to o nudzie nie ma mowy. Jeszcze nie rozkminiłem, dlaczego tak jest, ale jest.

Re: Falling Sky

: 07 cze 2016, 09:21
autor: clown
Rzekłbym, że choć COIN są mechanicznie very euro, to radość dadzą jedynie graczom o wojennych mózgach
To ciekawe stwierdzenie :) ja mówię o COIN'ach, że mają w sobie "euroelegancję". Natomiast czy dają radość jedynie wojennikom, to chyba zbyt kategoryczne stwierdzenie :)

Re: Falling Sky

: 12 cze 2016, 14:22
autor: Nycte
za około tydzień będzie w sklepie więc u mnie... jeszcze dwa tygodnie czekania :(

Re: Falling Sky

: 21 cze 2016, 15:15
autor: Nycte
Gra przyszła!
Jak dobrze pójdzie w tym tygodniu pierwsza rozgrywka :)

Re: Falling Sky

: 22 cze 2016, 08:00
autor: clown
Meldować o wrażeniach z rozgrywki :!: Ja jeszcze siedzę w lasach z kolonistami ;]

Re: Falling Sky

: 22 cze 2016, 22:29
autor: Tyrek
Po rozegraniu tutoriala z play booka (wiem, że to mało miarodajne) mam wrażenie, że będzie to najbardziej agresywna i dynamiczna odsłona serii.

Re: Falling Sky

: 23 cze 2016, 22:44
autor: Nycte
instrukcja okazuje się większym problemem niż myślałem...

Re: Falling Sky

: 24 cze 2016, 08:05
autor: Tyrek
Odpalaj od razu playbooka i próbuj solo przejść przykład rozgrywki, wykonując każdy opisany ruch na planszy. Dużo Ci to rozjaśni.

Re: Falling Sky

: 28 cze 2016, 11:54
autor: palladinus
Wczoraj udało się zagrać zapoznawczą partię w cztery osoby. Wrażenia moje są pozytywne, ale ja jestem nieobiektywny :)
Jeśli ktoś się spodziewa partyzantki (co w sumie nie jest nieracjonalne patrząc na tytuł serii), to tam jej nie ma. Widać za to wyraźną dysproporcję sił, jak to w innych COIN-ach, aczkolwiek istnieje szansa, przy wyczekaniu odpowiedniego momentu, żeby rozbić kilka legionów. Rzuca się też w oczy brak zróżnicowania terenu, jak to wcześniej bywało.
Wydaje mi się, że jest to jedna z najmniej kooperacyjnych części i mnie osobiście to się podoba. Nie wiem czy to za sprawą ekipy, ale kilka razy nawet doszło do skutecznych negocjacji, co z mojego doświadczenia, bardzo rzadko się zdarza. Jest też sporo dynamika, bo gra się zaczyna z frakcjami bardzo blisko siebie. Nie jest to tak skomplikowana część jak ta wietnamska i oczywiście ciężko się zaangażować w temat, jak w nowoczesnej tematyce, ale mnie się spodobało.
Chętnie spróbuję Pendragona, za to do wojny o niepodległość Ameryki w ogóle mnie nie ciągnie.

Re: Falling Sky

: 18 paź 2019, 11:55
autor: mk20336
Falling Sky – The Great Revolt (52 BC)

Po kilku sesjach na żywo, tym razem używając Vassala, miałem okazję po raz kolejny zagrać w Falling Sky - scenariusz 52 BC - The Great Revolt. Bardzo lubię ten scenariusz bo jest w miarę krótki, krwawy a rozbici Belgowie tak często powstają jak Feniks z popiołów. Poniżej krótka relacja - zapraszam!

Falling Sky – The Great Revolt (52 BC)

Obrazek

Re: Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (Volko Ruhnke, Andrew Ruhnke)

: 23 lis 2019, 20:40
autor: mk20336
Falling Sky - 2 edycja + rozszerzenie Ariovistus

Udało mi się zagrać już kilkanaście razy w Falling Sky, a ostatnio doszło jeszcze do tego rozszerzenie Ariovistus. Postanowiłem więc podzielić się swoimi przemyśleniami w postaci krótkiej recenzji. Miłe lektury!

Recenzja - Falling Sky - 2 edycja + rozszerzenie Ariovistus

Obrazek

Re: Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (Volko Ruhnke, Andrew Ruhnke)

: 11 wrz 2020, 17:39
autor: mk20336
Falling Sky – Ariovistus – Vassal play

Jedna z najlepszych gier z serii COIN (COunter INsurgency) - Falling Sky - doczekała się jakiś czas temu świetnego rozszerzenia - Ariovistus. W końcu udało mi się zagrać i - mimo, że partia była wybitnie krótka - wrażenia są bardzo dobre. Do tego stopnia, że zaczęliśmy druga rozgrywkę. Więcej w poniższym artykule.

LINK: Falling Sky – Ariovistus – Vassal play

Obrazek

Re: Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (Volko Ruhnke, Andrew Ruhnke)

: 03 paź 2020, 21:02
autor: feniks_ciapek
Falling Sky dość długo się kurzyło na mojej półce, ponieważ słyszałem opinie, że jest to jeden z trudniejszych COINów, który podobnie jak Pendragon warto sobie zostawić na później, bo ma sporo niestandardowych mechanik.

Cóż, jest to nieprawda. Owszem, Falling Sky jest inny, niż pozostałe COINy, ale nie dlatego, że ma jakieś multum dodatków, ale dlatego, że jest znacznie, znacznie prostszy. Jak pisali koledzy - nie ma konieczności odkrywania jednostek przed ich zaatakowaniem. W zasadzie wszyscy biją się o to samo - o jak najwięcej wystawionych na planszy sprzymierzeńców. Nie ma podziału na kontrolę terytorium i wsparcie. Nie ma szlaków komunikacyjnych, nalotów, transportu lotniczego itp. Nie ma dzielonych zasobów. Każdy de facto gra pod siebie. Plansza jest wystarczająco tłoczna, ale też dobrze połączona (a nie tak, jak w Cuba Libre). A jednocześnie gra nie jest oczywista, opanowanie grania każdą frakcją będzie wymagać czasu.

Powiedziałbym, że Falling Sky jest najbliższy typowym grom wojennym/area control. Asymetria frakcji jest subtelna, choć oczywiście istotna dla całości rozgrywki. Chyba jedyny problem mogą sprawiać generujący wyjątki przywódcy i zasady walki z cytadelami/fortami i legionami, gdzie konieczność rzucania po kolei za każde obrażenie niepotrzebnie przedłuża walkę. Nie licząc tych dwóch uciążliwości, reszta gry wygląda dość płynnie i nie powinna sprawiać kłopotu komukolwiek, kto ogarnia pozycje o średniej ciężkości.

Podsumowując mogę stwierdzić, że na ten moment Falling Sky zastępuje dla mnie Andean Abyss jako idealny wstęp do serii COIN i gra, która chyba jest najprostsza do przyswojenia osobom przyzwyczajonym do "tradycyjnych" gier wojennych, tudzież fanom różnej maści area control. Owszem, cały czas jest ryzyko, że partia będzie długa (2-3 h to sensowne minimum, chyba że ktoś będzie miał szczęście w kartach oraz bardzo dobrze zagra), ale taka już ich natura. No i najlepiej na pewno będzie się grało w pełnym składzie. To chyba pierwszy COIN, który mogę spokojnie polecić i nie obawiać się, że połowa osób zrezygnuje jeszcze w trakcie tłumaczenia zasad, a większość po pierwszej turze propagandy/zimy/czegokolwiek innego.