V-Commandos - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
dannte
Posty: 848
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 530 times

Re: V-Commandos

Post autor: dannte »

Wagabundapies pisze: 02 paź 2022, 13:26 Co się dzieje jeśli w fazie ruchu wroga Niemiec ma wejść na mały kafel zajęty przez 4 ukrytych komandosów?
Nic się nie dzieje, po prostu nie może wejść i zostaje poza kaflem.
Wagabundapies
Posty: 10
Rejestracja: 28 lis 2021, 17:59

Re: V-Commandos

Post autor: Wagabundapies »

Dzięki. Przyjmuję, choć z realiami to niewiele ma wspólnego.
dannte
Posty: 848
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 530 times

Re: V-Commandos

Post autor: dannte »

Wagabundapies pisze: 02 paź 2022, 17:02 Dzięki. Przyjmuję, choć z realiami to niewiele ma wspólnego.
Ta gra ma wiele mechanik, które nie mają z realiami nic wspólnego. Ale właśnie to, że jest mechanicznie prosta, czyni z niej świetną zabawę. W sytuacjach takich jak twoja można pewnie znaleźć parę wytłumaczeń - może np. żołnierz miał złe przeczucia i nie zrobił kroku dalej, czy cokolwiek innego, co pasowałoby do aktualnej sytuacji na planszy.

Jeśliby rozważać tę grę w kategorii "realiów", to znaczna część gry nie miałaby sensu, a przecież nie o to chodzi w grach, które nie są symulacjami.

W podobnym przypadku - jeśli żołnierz wchodzi na planszę i w miejscu jego wejścia kafelek jest zajęty, to ten żołnierz czeka i wchodzi przy najbliższej okazji. Jeśli chcesz sobie zwiększyć złożoność mechaniczną tej gry (moim zdaniem zły pomysł) to sobie oznacz wszystkich żołnierzy, którzy "nie mogli" wykonać ruchu i poruszaj każdego z nich jak tylko się zwolni miejsce na kaflu (nawet w turze graczy). Będzie bardziej realnie? Myślę, że stosunek zysku (klimat) do wysiłku (złożoność zasad) będzie niski.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 585
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 149 times
Been thanked: 368 times

Re: V-Commandos

Post autor: Poochacz »

Mam pytanie odnośnie zdolności specjalnych komandosów. Snajper ma umiejkę pozwalającą na zabicie Mosinem kierowcy ciężarówki przywożącej posiłki wskutek czego wybranym miejscem nie wchodzą Niemcy. Tyle że według ikonki "normalny" strzał z Mosina wywołuje alarm. Czy wykorzystanie zdolności też wywoła alarm czy to tylko taki czysto umowny opis i nic się nie dzieje?

Jeśli strzał ze zdolności wywołałby alarm to jest to zdolność jednorazowa bo dwa wywołania to przegrana...
dannte
Posty: 848
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 530 times

Re: V-Commandos

Post autor: dannte »

Poochacz pisze: 02 maja 2025, 08:42 Jeśli strzał ze zdolności wywołałby alarm to jest to zdolność jednorazowa bo dwa wywołania to przegrana...
Dlaczego? Skąd taka reguła?

Wywołanie alarmu zwiększa zagrożenie. Koniec. Coś pomieszałeś - jest opcja wyłączenia alarmu - ona jest jednorazowa, bo druga aktywacja alarmu powoduje, że ten alarm trwa do końca trwania misji na tym terenie.

Jeśli użyjesz Mosina raz i aktywujesz alarm, to w trakcie tego alarmu możesz wykorzystywać Mosina ile razy chcesz, bo to cały czas ten sam alarm, który możesz potem (jednorazowo) dezaktywować.


Chyba, że to był skrót myślowy i uważasz, że ciągły alarm to na 99% przegrana, bo jest "za trudno"? No to mocna przesada :)

PS: Rzadko kiedy jest potrzeba wykorzystania tej umiejętności gdy nie słychać alarmu (i przez to wywołać alarm), ale podczas alarmu bardzo upraszcza grę ograniczając posiłki przeciwnika (chociaż jest nadal bardzo sytuacyjna, bo wymaga aż 2 akcji)
ODPOWIEDZ