Re: Harry Potter: Hogwarts Battle
: 20 gru 2020, 13:36
Wydaje mi się że usuwanie podstaci fabularnie "zbednych" a w ich miejsce zdublowanie czarnych charakterów np dementorów czy śmierciożerców.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Poszukaj na BGG, wydaje mi się, że coś podobnego już widziałem.Neoptolemos pisze: ↑20 gru 2020, 13:29 Tak, to jeden z podstawowych zarzutów do gry, przewijających się często - bicie Quirrella czy Bazyliszka co roku...
W pierwszym dodatku wymieniasz część przeciwników, co prawda losowo, ale nic nie szkodzi "wyjąć" Quirrella.
Zacząłem przygotowywać alternatywną kampanię, która będzie bardziej zgodna z fabułą, ale trochę z tym utknąłem. Może po świętach skończę i udostępnię w głównym wątku gry.
hmmm... Czyli zawsze jak jest "jeśli odrzucisz tą kartę..." (np. PRZYPOMINAJKA Nevilla) to odrzucamy je na ten sam stos co karty zagrane ? Obok planszy gracza ?
Trochę odwrotnie - kiedy odrzucisz tę kartę, czyli z jakiegoś powodu umieścisz ją na swoim stosie kart odrzuconych, to zyskujesz to, co jest opisane jako "jeśli odrzucisz tę karte...".
Karty czarnych charakterów.
Nie można, ale wcale nie jest tak, że niemożliwe jest kupowanie droższych, bo znaczniki wpływu zbierasz na kilka sposobów, karty na ręce to tylko jeden z nich.
Z tego co pamiętam, to kart za 8 jest jak na lekarstwo i droższych już nie ma.
Kartę za 6 (a nawet i za 7) da radę w pierwszej turze kupić Hermioną bez problemu, jeśli wypadną jej 4 alohomory + Baśnie.
To akurat jest błąd tłumaczenia. Z wersji angielskiej ewidentnie wynika, że chodzi o koniec tury gracza, w której nastąpiło ogłuszenie, a nie o koniec tury gracza ogłuszonego.Imperator_Edi pisze: ↑18 lut 2021, 13:05 Przywracanie pełnego zdrowia, następuje dopiero PO turze ogłuszonego gracza, czyli jeśli gracz 4 został ogłuszony w turze gracza 2, to jest on ogłuszony także przez turę gracza 3, oraz swoją, a dopiero wtedy osiąga 10 PŻ. Coś takiego jest napisane na planszetce gracza. Dokładnie, to fragment: "Na koniec swojej tury przesuń żeton zdrowia na pole 10".
Zrób zdjęcie wszystkich kości, zdjęcie kości czerwonej (postaraj się, by były chociaż widoczne 3 ścianki, tak dla podkreślenia problemu) oraz dowód zakupu, a także adres, na który mają Ci wysłać i opis zaistniałego problemu, na adres e-mail: reklamacje@rebel.pl
Możliwe, chociaż akurat wersja polska, tej zasady, wydaje mi się logiczna i nie psująca rozgrywki, więc można się do niej stosować bez problemu.feniks_ciapek pisze: ↑18 lut 2021, 21:35 ...
To akurat jest błąd tłumaczenia. Z wersji angielskiej ewidentnie wynika, że chodzi o koniec tury gracza, w której nastąpiło ogłuszenie, a nie o koniec tury gracza ogłuszonego.
Ułatwia rozgrywkę znacząco, zwłaszcza jak grasz na więcej graczy, a na stole leży sobie Dementor i/lub wychodzą karty, które działają na wszystkich. Może to jest bardziej odczuwalne w dodatkach, ale jest.Imperator_Edi pisze: ↑22 lut 2021, 02:36 Możliwe, chociaż akurat wersja polska, tej zasady, wydaje mi się logiczna i nie psująca rozgrywki, więc można się do niej stosować bez problemu.
Czyli"*At the end of the active Hero’s turn you have recovered. Reset your Hero’s (Heart) to its maximum value (10)."
"Logiczność" i "nie psucie rozgrywki" nie mają tu nic do rzeczy. To jest błąd w tłumaczeniu i zasady gry są inne."Pod koniec tury aktywnego gracza [czyli tej, w której postać została ogłuszona] odzyskujesz przytomność. Przywróć znacznik zdrowia do maksymalnej wartości 10."
To prawda, ułatwia rozgrywkę, bo praktycznie, nie można zostać ogłuszony dwa i więcej razy przed rozegraniem swojej tury, co w przypadku polskiej zasady jest nie możliwe. Dobrze wiedzieć, że w oryginale zasada jest bardziej brutalniejsza. Jak będziemy chcieli zwiększyć poziom trudności, to się na pewno do niej zastosujemy.feniks_ciapek pisze: ↑22 lut 2021, 08:07Ułatwia rozgrywkę znacząco, zwłaszcza jak grasz na więcej graczy, a na stole leży sobie Dementor i/lub wychodzą karty, które działają na wszystkich. Może to jest bardziej odczuwalne w dodatkach, ale jest.Imperator_Edi pisze: ↑22 lut 2021, 02:36 Możliwe, chociaż akurat wersja polska, tej zasady, wydaje mi się logiczna i nie psująca rozgrywki, więc można się do niej stosować bez problemu.
Angielski wpis brzmi tak:
Czyli"*At the end of the active Hero’s turn you have recovered. Reset your Hero’s (Heart) to its maximum value (10)."
"Logiczność" i "nie psucie rozgrywki" nie mają tu nic do rzeczy. To jest błąd w tłumaczeniu i zasady gry są inne."Pod koniec tury aktywnego gracza [czyli tej, w której postać została ogłuszona] odzyskujesz przytomność. Przywróć znacznik zdrowia do maksymalnej wartości 10."
Rozumiem, że nie doszło do skutku?Neoptolemos pisze: ↑20 gru 2020, 13:29
Zacząłem przygotowywać alternatywną kampanię, która będzie bardziej zgodna z fabułą, ale trochę z tym utknąłem. Może po świętach skończę i udostępnię w głównym wątku gry.
Raczej chodzi o ich koszt. Pamiętaj że są dodatki i tam mogą się znaleźć karty o koszcie 1.Joanna_te pisze: ↑27 gru 2021, 13:06 Może ktoś jeszcze tu czytamam problem z jedną rzeczą. Jak rozumieć zapis "gracz odkrywa kartę z góry swojej talii i jeśli ta karta ma wartość 1 żeton wpływu lub więcej to coś tam się dzieje". Które to będzie wartość karty? Bo chyba nie chodzi o koszt? Przecież nie ma kart o koszcie 1 żeton wpływu (najtańsze są za 2). Czyżby chodziło np o kartę alohomora która daje nam 1 żeton wpływu? Czyli generalnie o każdą kartę która daje nam w swoim efekcie 1 lub więcej żetonów wpływu? W instrukcji nie ma takiego pojęcia jak wartość karty.