Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Witam,
Grając w trzy osoby w Harry Potter: Hogwarts Battle mieliśmy często problem ze zrozumieniem co dokładnie musimy zrobić. Dajmy na to taki przykład, karta "Trucizna" opisuje, że aktywny bohater musi odrzucić kartę sprzymierzeńca albo traci 2 życia. Pytanie, odrzucamy kartę z ręki czy z talii z której będziemy pobierać kartę w kolejnej turze? Na karcie "Flipendo" jest dokładnie opisane, że pozbywamy się karty z ręki.
Może jest to jakiś błahy problem ale to nasza pierwsza gra kooperacyjna deckbuilding.
Pozdrawiam
Pytanie odnośnie zasady dotyczących ogłoszenia.
Gramy zawsze w 4 graczy.
Przykład:
W turze drugiego bohatera zostaje ogłoszony 2 i 4 bohater.
1. Na koniec tury tylko aktywny bohater czyli 2 zwiękasza poziom zdrowia do 10 a 4 bohater pozostaje z poziomem 0 ?
2. Podczas tury 3 bohatera wszyscy gracze mają zwiększyć poziom zdrowia o 1 czy wtedy 4 bohater (który jest ogłuszony) też zwiększa poziom z 0 na 1 i przestaje być ogłoszony ?
3. Dotyczy pytania 2. Jeżeli 4 bohater zwiększył poziom zdrowia w turze 3 bohatera i na początku swojej tury musi go zmniejszyć do 0 to kolejny raz zostaje ogłoszony ? Czyli dwa razy w ciągu jednej kolejki bohater 4 zostaje ogłoszony i dwa razy umieszcza znacznik mroku na karcie miejsca ?
Tak gramy od początku i przez to utkenliśmy na 3 scenariuszu. Już 5 przegranych partii w scenariusz 3
Dewon23 pisze: ↑13 kwie 2020, 18:12
Pytanie odnośnie zasady dotyczących ogłoszenia.
Gramy zawsze w 4 graczy.
Przykład:
W turze drugiego bohatera zostaje ogłoszony 2 i 4 bohater.
1. Na koniec tury tylko aktywny bohater czyli 2 zwiękasza poziom zdrowia do 10 a 4 bohater pozostaje z poziomem 0 ?
2. Podczas tury 3 bohatera wszyscy gracze mają zwiększyć poziom zdrowia o 1 czy wtedy 4 bohater (który jest ogłuszony) też zwiększa poziom z 0 na 1 i przestaje być ogłoszony ?
3. Dotyczy pytania 2. Jeżeli 4 bohater zwiększył poziom zdrowia w turze 3 bohatera i na początku swojej tury musi go zmniejszyć do 0 to kolejny raz zostaje ogłoszony ? Czyli dwa razy w ciągu jednej kolejki bohater 4 zostaje ogłoszony i dwa razy umieszcza znacznik mroku na karcie miejsca ?
Tak gramy od początku i przez to utkenliśmy na 3 scenariuszu. Już 5 przegranych partii w scenariusz 3
Wg mnie ogłuszenie to efekt natychmiastowy. W momencie gdy bohatera życie spada do zera (bez względu na to czyja jest tura) zwiększa on poziom życia do 10 oraz odrzuca połowę swoich kart. Jakby na to nie patrzeć jest to problem, gdyż w momencie gdy dotrze do swojej tury będzie miał mniej kart do dyspozycji.
1. Wszyscy ogłuszeni wracają do 10.
2. Jak się jest ogłuszonym, nie można się leczyć - dopiero pod koniec tury aktualnego gracza wracasz do 10 pż., nawet jeśli to nie twoja tura.
3. Tak.
Dewon23 pisze: ↑13 kwie 2020, 18:12
Pytanie odnośnie zasady dotyczących ogłoszenia.
Gramy zawsze w 4 graczy.
Przykład:
W turze drugiego bohatera zostaje ogłoszony 2 i 4 bohater.
1. Na koniec tury tylko aktywny bohater czyli 2 zwiękasza poziom zdrowia do 10 a 4 bohater pozostaje z poziomem 0 ?
2. Podczas tury 3 bohatera wszyscy gracze mają zwiększyć poziom zdrowia o 1 czy wtedy 4 bohater (który jest ogłuszony) też zwiększa poziom z 0 na 1 i przestaje być ogłoszony ?
3. Dotyczy pytania 2. Jeżeli 4 bohater zwiększył poziom zdrowia w turze 3 bohatera i na początku swojej tury musi go zmniejszyć do 0 to kolejny raz zostaje ogłoszony ? Czyli dwa razy w ciągu jednej kolejki bohater 4 zostaje ogłoszony i dwa razy umieszcza znacznik mroku na karcie miejsca ?
Tak gramy od początku i przez to utkenliśmy na 3 scenariuszu. Już 5 przegranych partii w scenariusz 3
feniks_ciapek pisze: ↑13 kwie 2020, 18:40
1. Wszyscy ogłuszeni wracają do 10.
2. Jak się jest ogłuszonym, nie można się leczyć - dopiero pod koniec tury aktualnego gracza wracasz do 10 pż., nawet jeśli to nie twoja tura.
3. Tak.
Dewon23 pisze: ↑13 kwie 2020, 18:12
Pytanie odnośnie zasady dotyczących ogłoszenia.
Gramy zawsze w 4 graczy.
Przykład:
W turze drugiego bohatera zostaje ogłoszony 2 i 4 bohater.
1. Na koniec tury tylko aktywny bohater czyli 2 zwiękasza poziom zdrowia do 10 a 4 bohater pozostaje z poziomem 0 ?
2. Podczas tury 3 bohatera wszyscy gracze mają zwiększyć poziom zdrowia o 1 czy wtedy 4 bohater (który jest ogłuszony) też zwiększa poziom z 0 na 1 i przestaje być ogłoszony ?
3. Dotyczy pytania 2. Jeżeli 4 bohater zwiększył poziom zdrowia w turze 3 bohatera i na początku swojej tury musi go zmniejszyć do 0 to kolejny raz zostaje ogłoszony ? Czyli dwa razy w ciągu jednej kolejki bohater 4 zostaje ogłoszony i dwa razy umieszcza znacznik mroku na karcie miejsca ?
Tak gramy od początku i przez to utkenliśmy na 3 scenariuszu. Już 5 przegranych partii w scenariusz 3
Wg instrukcji:
1. Tylko aktywny bohater wraca do 10, więc 4 bohater musi chyba czekać do swojej tury żeby zwiększyć do 10.
2. Tylko w turze w której zostałeś ogłoszony nie możesz zwiększać i zmniejszać zdrowia co oznaczało by że w turze 3 bohatera 4 bohater zwiększając zdrowie z polecenia karty podnosi do 1 i w swojej turze może zostać ponownie ogłoszony.
Wg mnie nie wyjaśnienie tego w instrukcji jest dość dużym problemem gdyż podczas rozgrywki na 4 graczy gdzie taka sytuacja powtarza się kilka razy przez co wygranie scenariusza graniczy z cudem.
morthi pisze: ↑13 kwie 2020, 19:17
Nie ma co kombinować na siłę tylko jeszcze raz przeczytać ze zrozumieniem stronę 13 zasad - szczególnie tekst napisany kursywą w pierwszym akapicie.
Następnie postępować zgodnie z punktami z dołu strony.
Ergo - gracz może być tylko raz ogłuszony przed swoja turą. Kolejny raz ogłuszony może zostać jak odzyska zdrowie czyli zakończy swoją turę.
Zawsze staram się unikać kombinowania:)
Czytałem stronę 13 chyba z 10 razy.
Wystarczyło by umieścić w instrukcji :
1. Gracz może zostać ogłoszony tylko raz przed swoją kolejną turą
lub
2. Gracze pozostają ogłoszeni do swojej tury i do tego czasu nie mogą zwiększać poziomu zdrowia.
Angielska instrukcja mówi co innego. Procedurę 1-6 przeprowadza się dla każdego z ogłuszonych graczy i punkt 6 brzmi: "*At the end of the active Hero’s turn you have recovered. Reset your Hero’s [health] to its maximum". Nie ma mowy o aktywnym graczu, tylko o "twoim bohaterze".
Cała zabawa polega na tym, żeby odrzucać karty, które w zamian dają bonus - jak odrzucasz kartę bez specjalnej zasady to ja tracisz, a dzięki bonusowi ją zagrywasz. Moją ulubiona jest Gilderoy Lockhart.
feniks_ciapek pisze: ↑14 maja 2020, 14:26
Jak wyżej, plus pamiętaj, że efekt odrzucenia karty działa też, jeśli odrzucasz ją, bo zostałeś ogłuszony.
ale ogłuszenia to nie niweluje....chyba, nawet kesli podniesie nam troche zdrowie... do 10 i tak wracamy na koniec tury...(dobrze myślę?)
Nie, nie niweluje, bo efekty karty są po efektach czarnej magii itp. Gdzieś w faq jest rozpisana oficjalnie kolejność rozpatrywania efektów. Jak w dowolnym momencie zejdziesz do 0, to jesteś ogłuszony i już nie możesz się potem leczyć.
Ja mam problem z kartami typu: dostajesz 1 wpływ a jak odrzucisz tę kartę to dostajesz 2 wpływu. Gdzie odrzucam tę kartę? Z gry czy do puli kart odrzuconych?
Odrzucasz na stos odrzuconych, ale tylko wtedy, kiedy jakiś inny efekt mówi ci, że masz to zrobić. Samemu to możesz co najwyżej zagrać albo nie zagrać danej karty.
Właśnie jestem po 1 scenariuszu i przy czytaniu kart z 2 scenariusza naszło mnie pytanie związane z mechaniką Deckbildingu. Czy stwierdzenie "odrzucasz karte..." ma na myśli pozbycie sie jej definitywnie z gry czy tylko na pulę odrzuconych?
Właśnie jestem na 4 scenariuszu i czy nie macie wrażenia ze pewne karty złoczyńców powinny być wyciągane zgodne z fabuła książki/filmu? Np po 1 scenariuszu powinna karta Quirrela wyskoczyć itp. Ma ktoś takie same wrażenie? nie chce wprowadzać home rulsa bo będzie za łatwo, ale to mi ewidentnie nie pasuje klimatycznie.
Tak, to jeden z podstawowych zarzutów do gry, przewijających się często - bicie Quirrella czy Bazyliszka co roku...
W pierwszym dodatku wymieniasz część przeciwników, co prawda losowo, ale nic nie szkodzi "wyjąć" Quirrella.
Zacząłem przygotowywać alternatywną kampanię, która będzie bardziej zgodna z fabułą, ale trochę z tym utknąłem. Może po świętach skończę i udostępnię w głównym wątku gry.