Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1039
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 259 times
Been thanked: 278 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Moonday »

Sever pisze: 20 lip 2024, 23:23 Tak, okazało się że nie mam nikogo kto leczy, ale no dowiedziałem się po fakcie jak bardzo taka postać, bądź też umiejętność jest potrzebna. Bardziej irytuje mnie to że zawiesiło mnie w rozgrywce. No ale rozwiązałem to sobie sam, stwierdziłem że po pokonaniu wszystkich posiadając wciąż dwie postaci, zasłużyłem sobie na ukończenie prologu :P. Nie będę się spinał szkoda tylko że na początku trafiłem na coś takiego. Bardziej by pasowała zasada że jeśli masz przynajmniej 2 postaci, przechodzisz, a jeśli 3 leżą to przegrywasz, przynajmniej nie wyszedłby taki bug.

No ale co tam, gram dalej, gra mi się podoba :D
Spoko, to tylko gra. Ja bym w takiej sytuacji uznał że przegrałem zgodnie z zasadą w przewodniku. Tak czy inaczej dobry kapłan to podstawa każdej drużyny :D
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 567
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 144 times
Been thanked: 356 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Poochacz »

Sever pisze: 20 lip 2024, 22:02 A ja jestem właśnie pod koniec prologu i mam zgrzyt. Mały spojler, na koniec misji 0.0 musisz mieć przynajmniej 3 postaci na czerwonych polach, wtedy wygrasz, lub przegrasz jeśli masz 3 postaci powalone. Ale co w wypadku jak pokonałem wrogów, mam 2 postaci na czerwonych polach, a 2 leżą ranne i nie mam jak ich leczyć :D :shock:
Teoretycznie przegrałeś bo nie wypełniłeś celu. Ja dałem Valerio na przynętę i jak ferajna się do niego zbiegła to reszta myk... Medyk jest potrzebny jak kani deszcz. Zwłaszcza w sytuacji gdzie Stradioti potrafią zadać 4 obrażenia w ataku więc dwóch może zlikwidować taką Rebeccę w jednej akcji
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4009
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1369 times
Been thanked: 2888 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Ardel12 »

Sever pisze: 20 lip 2024, 22:02 Poza tym nie ma zasad dla chowańca do przechodzenia między lokacjami które nie są połączone.
Jak mowa o zwierzątkach, to przecież jasno w zasadach dodatkowych jest opisane, że jak postać, do której jest chowaniec przypisany wchodzi na kartę lokacji, to ściągamy chowańca i jak się pojawimy w kolejnej lokacji to on się po prostu pojawia obok nas jak w setupie.

Jak postać padnie, to chowaniec zostaje na planszy, ale już ruchów nie wykona, bo nie ma kto zapłacić za niego akcji - to też jest w zasadach :)

A co do prologu, to fakt, nie ma ograniczenia czasowego, przy Twoich warunkach gra się po prostu zwiesiła i wg zasad nie możesz ani wygrać ani przegrać.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3010
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1393 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Yuri »

Ej, no w każdym eRPeGu healer jest obligatoryjny ;p Panie Drogi Podróżniku, toż to podstawowa reguła ;)

<głosem Piotra Fronczewskiego> "Przed wyruszeniem w drogę, należy zebrać drużynę"
Ostatnio zmieniony 21 lip 2024, 12:31 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1039
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 259 times
Been thanked: 278 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Moonday »

Ardel12 pisze: 21 lip 2024, 09:56 A co do prologu, to fakt, nie ma ograniczenia czasowego, przy Twoich warunkach gra się po prostu zwiesiła i wg zasad nie możesz ani wygrać ani przegrać.
Moim zdaniem nie zawiesiła się. Gra określa warunek zwycięstwa i moment w którym gracz natychmiastowo przegrywa. W podanym przykładzie gracz przegrywa natychmiast jak zostanie powalonych 3 bohaterów, ale wygrywa w momencie spełnienia warunku 3 bohaterów na wyznaczonych polach. Jeżeli niemożliwe jest spełnienie warunku zwycięstwa to automatycznie oznacza porażkę. W grze komputerowej w takiej sytuacji wczytalibyśmy sejwa.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 63 times
Been thanked: 33 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Sever »

Ok panowie macie rację, tak to jest jak człowiek musiał wstać o 4 do roboty a wieczorem grać :lol: . Co do chowańca rzeczywiście jakoś mi to umknęło, tak czy inaczej kontynuuję rozgrywkę, jeśli napotkam podobny moment w grze gdzie nie będzie jasne czy jest sposób bym mógł wykonać cel to określę to jako moją przegraną na rzecz zwycięstwa wrogów :D .

Dzisiaj za to ruszyłem na pierwsze zadanie poboczne i od razu z dwoma bossami na planszy, :shock: ... Rzeczywiście przydałby się ten medyk :lol: Zobaczymy jak pójdzie!
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4009
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1369 times
Been thanked: 2888 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Ardel12 »

Moonday pisze: 21 lip 2024, 10:27 Moim zdaniem nie zawiesiła się. Gra określa warunek zwycięstwa i moment w którym gracz natychmiastowo przegrywa. W podanym przykładzie gracz przegrywa natychmiast jak zostanie powalonych 3 bohaterów, ale wygrywa w momencie spełnienia warunku 3 bohaterów na wyznaczonych polach. Jeżeli niemożliwe jest spełnienie warunku zwycięstwa to automatycznie oznacza porażkę. W grze komputerowej w takiej sytuacji wczytalibyśmy sejwa.
I gdzie masz takowa interpretację płynącą z zasad?
Jest bug i powinny być zmienione zasady wygranej/porażki.
Nie kojarzę opcji nawet poddania się :) to jakbyś w grze komputerowej miał otworzyć drzwi, ale bug nie pozwala i co, przegrałeś? No nie, wyklinasz developerów,.wczytujesz save licząc, że teraz zadziała albo szukasz latki.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1039
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 259 times
Been thanked: 278 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Moonday »

Ardel12 pisze: 21 lip 2024, 12:56 I gdzie masz takowa interpretację płynącą z zasad?
Jest bug i powinny być zmienione zasady wygranej/porażki.
Nie kojarzę opcji nawet poddania się :) to jakbyś w grze komputerowej miał otworzyć drzwi, ale bug nie pozwala i co, przegrałeś? No nie, wyklinasz developerów,.wczytujesz save licząc, że teraz zadziała albo szukasz latki.
Chociażby na jednej z pierwszych stron w księdze zasad.
https://1drv.ms/i/s!AsZNACvboN_UhZlVNmM ... g?e=NCoga4
Serio uważasz, że opisana sytuacja jest nie do rozwiązania w myśl zasady opisanej w księdze zasad i gra wymaga hotfixa?
Hoppy
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2021, 12:33
Been thanked: 8 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Hoppy »

Sever pisze: 21 lip 2024, 11:32 Ok panowie macie rację, tak to jest jak człowiek musiał wstać o 4 do roboty a wieczorem grać :lol: . Co do chowańca rzeczywiście jakoś mi to umknęło, tak czy inaczej kontynuuję rozgrywkę, jeśli napotkam podobny moment w grze gdzie nie będzie jasne czy jest sposób bym mógł wykonać cel to określę to jako moją przegraną na rzecz zwycięstwa wrogów :D .

Dzisiaj za to ruszyłem na pierwsze zadanie poboczne i od razu z dwoma bossami na planszy, :shock: ... Rzeczywiście przydałby się ten medyk :lol: Zobaczymy jak pójdzie!
Chcesz powiedzieć, że nie masz w drużynie Vincenzo, Gregorio ani nawet Agorixa? Bez medyka przejście tej gry to jak granie na poziomie trudności koszmar. Jeśli w pierwszej misji padło ci dwóch bohaterów to w kolejnych będzie tylko gorzej. Większość wrogów poza zwykłymi atakiem ma całą paletę przeszkadzajek, które potrafią wykończyć bohaterów na strzał góra dwa
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4009
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1369 times
Been thanked: 2888 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Ardel12 »

Moonday pisze: 21 lip 2024, 13:15
Ardel12 pisze: 21 lip 2024, 12:56 I gdzie masz takowa interpretację płynącą z zasad?
Jest bug i powinny być zmienione zasady wygranej/porażki.
Nie kojarzę opcji nawet poddania się :) to jakbyś w grze komputerowej miał otworzyć drzwi, ale bug nie pozwala i co, przegrałeś? No nie, wyklinasz developerów,.wczytujesz save licząc, że teraz zadziała albo szukasz latki.
Chociażby na jednej z pierwszych stron w księdze zasad.
https://1drv.ms/i/s!AsZNACvboN_UhZlVNmM ... g?e=NCoga4
Serio uważasz, że opisana sytuacja jest nie do rozwiązania w myśl zasady opisanej w księdze zasad i gra wymaga hotfixa?
Uważam, że podcieranie się tym zapisem nigdzie nie prowadzi. Tak to można każdą sporną i problematyczna sytuację załatać jakie ma widzimisię dany gracz. Dla mnie ona ma sens jak znalezienie odpowiedzi jest utrudnione i zamiast zamulać partię na 30min lub dłużej to jedziemy z nią.
Tu masz czysty bug i ciężko mówić by taki zapis miał regulować błąd w scenariuszu.

Idąc Twoim tokiem rozumowania, jeśli w misji będzie bug uniemożliwiający wygraną, to mam przegrać choć będzie to wina wyłącznie twórców. Jaki w tym sens, nie wiem. Na pewno też bardzo przyjemny system jakbym grał 2h i nie mógł zrealizować misji, która powinna sfailowac już godzinę temu.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 63 times
Been thanked: 33 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Sever »

Hoppy pisze: 21 lip 2024, 13:15
Sever pisze: 21 lip 2024, 11:32 Ok panowie macie rację, tak to jest jak człowiek musiał wstać o 4 do roboty a wieczorem grać :lol: . Co do chowańca rzeczywiście jakoś mi to umknęło, tak czy inaczej kontynuuję rozgrywkę, jeśli napotkam podobny moment w grze gdzie nie będzie jasne czy jest sposób bym mógł wykonać cel to określę to jako moją przegraną na rzecz zwycięstwa wrogów :D .

Dzisiaj za to ruszyłem na pierwsze zadanie poboczne i od razu z dwoma bossami na planszy, :shock: ... Rzeczywiście przydałby się ten medyk :lol: Zobaczymy jak pójdzie!
Chcesz powiedzieć, że nie masz w drużynie Vincenzo, Gregorio ani nawet Agorixa? Bez medyka przejście tej gry to jak granie na poziomie trudności koszmar. Jeśli w pierwszej misji padło ci dwóch bohaterów to w kolejnych będzie tylko gorzej. Większość wrogów poza zwykłymi atakiem ma całą paletę przeszkadzajek, które potrafią wykończyć bohaterów na strzał góra dwa
Mam Agorixa, ale on nie ma żadnych zdolności leczących. Właśnie dostałem bęcki w jednym zadaniu pobocznym które wygladało za ciężkie na mój poziom, oraz przegrałem w 0.2. Odpalam teraz kolejną misję. Staram się jak mogę, ale jest ciężko :lol:

Poza tym na pewno zagram kolejną kampanię i widzę że posiadanie postaci leczącej może sporo pomóc. Na pewno też warto inwestować w mikstury leczenia.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 1039
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 259 times
Been thanked: 278 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Moonday »

Ardel12 pisze: 21 lip 2024, 13:36
Uważam, że podcieranie się tym zapisem nigdzie nie prowadzi.
Mam zupełnie odmienne zdanie. Nie pierwszy raz spotykam się w grze przygodowej z taką zasadą i uważam że jest ona wystarczająca o ile mamy do czyniena ze zdarzeniem czysto sytuacyjnym, które da się rozwiązać kierując się zdrowym rozsądkiem. Dla mnie bugiem jest moment w którym utknęliśmy i gra nie pozwala nam ruszyć do przodu. Jestem pewien, że ewentualna "errata" do opisywanego zdarzenia brzmiałaby: "Jeżeli gracz nie jest w stanie zrealizować celu misji to przegrywa". Dla mnie to jest logiczne i nie potrzebuję oficjalnego stanowiska autora w tej sprawie.
Mam Agorixa, ale on nie ma żadnych zdolności leczących. Właśnie dostałem bęcki w jednym zadaniu pobocznym które wygladało za ciężkie na mój poziom, oraz przegrałem w 0.2. Odpalam teraz kolejną misję. Staram się jak mogę, ale jest ciężko :lol:
Ja mam zamiar podejść do budowania drużyny w sposób klasyczny: Pancerny tank, buffujdcy i leczący kapłan, łotr pod ataki fizyczne i czarodziej pod obszarowe ataki psychiczne. Ciekaw jestem jak taka drużyna sobie poradzi :)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2024, 14:03 przez Moonday, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 567
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 144 times
Been thanked: 356 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Poochacz »

Sever pisze: 21 lip 2024, 13:54
Mam Agorixa, ale on nie ma żadnych zdolności leczących. Właśnie dostałem bęcki w jednym zadaniu pobocznym które wygladało za ciężkie na mój poziom, oraz przegrałem w 0.2. Odpalam teraz kolejną misję. Staram się jak mogę, ale jest ciężko :lol:

Poza tym na pewno zagram kolejną kampanię i widzę że posiadanie postaci leczącej może sporo pomóc. Na pewno też warto inwestować w mikstury leczenia.
Czytałem na BGG że ktoś się podjął misji pobocznej zaraz po prologu i dostał bęcki. Ja trafiłem w wydarzeniach polowanie na niedźwiedzia ale zrobię je sobie po 0.2. Co do kampanii to jedź dalej - w zależności od wyników misji będziesz miał inne zakończenia więc przy drugim przejściu nie powinieneś być stratny

Moonday pisze: 21 lip 2024, 13:58
Ja mam zamiar podejść do budowania drużyny w sposób klasyczny: Pancerny tank, buffujdcy i leczący kapłan, łotr pod ataki fizyczne i czarodziej pod obszarowe ataki psychiczne. Ciekaw jestem jak taka drużyna sobie poradzi :)
Ja mam ten podstawowy skład: Valerio - tank, Sofia - zabójczyni, Vincenzo - medyk i Rebecca - czarodziejka i dają radę. Zwłaszcza Vincenzo jest niepozorny ale nie dość że leczy to daje pozytywne statusy a jak przywali kadzielnicą to daje od razu ogłuszenie i obrażenie. Dwa razy wyeliminował mi z walki Cygankę w ten sposób. Naprawdę uniwersalna postać
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 63 times
Been thanked: 33 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Sever »

W końcu jakiś sukces, złapałem parszywego złodzieja i odebrałem mu list :lol: . Ciekawe jest to jak te zadania mogą się rozgałęziać. Zaczynam nieco lepiej rozumieć pozycjonowanie bohaterów w stosunku do horologium, ale wzięło to swoje straty, każda postać ma już u mnie przynajmniej 1 ranę :P. Odczynniki trzeba będzie sprzedać na floreny i się wyleczyć.

Chyba też spróbuje uwzględnić sobie karty zodiaku by jakoś usprawnić moją drużynę, nie mam lekarza więc trzeba pakować w mikstury. Z wrogów najbardziej wkurzają mnie ci strzelający ze zdolność Przebicia, bo wtedy zdolności Valerio są bezużyteczne.

O dziwo Altair nieźle sobie u mnie radzi i rebecca, Agorix głównie wygląda, a Valerio pada xD.

Mimo to bawię się wyśmienicie. W kolejnej kampanii na pewno wezmę Vincenzo, dobrze tak sobie to przetestować by później przy grze z żoną się nie frustrowała :D
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 567
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 144 times
Been thanked: 356 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Poochacz »

Sever pisze: 21 lip 2024, 15:08
Chyba też spróbuje uwzględnić sobie karty zodiaku by jakoś usprawnić moją drużynę, nie mam lekarza więc trzeba pakować w mikstury. Z wrogów najbardziej wkurzają mnie ci strzelający ze zdolność Przebicia, bo wtedy zdolności Valerio są bezużyteczne.
Ale wiesz że strzelający muszą przeładować? Te pierwsze jednostki (nie pamiętam nazwy) muszą poświęcić 2 punkty akcji na przeładowanie więc strzelają co drugą turę bo na atak im nie starczy. Jeśli masz Rebeccę to przy braku lekarza może Ci pomóc jej umiejętność która pozwoli na odskok po skutecznym użyciu zaklęcia
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 63 times
Been thanked: 33 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Sever »

Poochacz pisze: 21 lip 2024, 15:14
Sever pisze: 21 lip 2024, 15:08
Chyba też spróbuje uwzględnić sobie karty zodiaku by jakoś usprawnić moją drużynę, nie mam lekarza więc trzeba pakować w mikstury. Z wrogów najbardziej wkurzają mnie ci strzelający ze zdolność Przebicia, bo wtedy zdolności Valerio są bezużyteczne.
Ale wiesz że strzelający muszą przeładować? Te pierwsze jednostki (nie pamiętam nazwy) muszą poświęcić 2 punkty akcji na przeładowanie więc strzelają co drugą turę bo na atak im nie starczy. Jeśli masz Rebeccę to przy braku lekarza może Ci pomóc jej umiejętność która pozwoli na odskok po skutecznym użyciu zaklęcia

Wiem wiem, pamiętam że muszą przeładowywać. A co do Rebecci to zaraz spojrzę bo exp wleciał :D

Ok Agorix ma zdolnosć którą można mu wykupić do leczenia, mamy to, teraz będzie lepiej :D
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3010
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1393 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Yuri »

Widać, że gra sprawia Ci frajdę, a to chyba najlepsza rekomendacja :)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 172
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 63 times
Been thanked: 33 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Sever »

Yuri pisze: 21 lip 2024, 15:49 Widać, że gra sprawia Ci frajdę, a to chyba najlepsza rekomendacja :)
To prawda :D, Jestem ciekaw jakie będę miał odczucia po skończonej kampanii, i jakie będą opinie innych na forum.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4009
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1369 times
Been thanked: 2888 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Ardel12 »

Moonday pisze: 21 lip 2024, 13:58
Mam zupełnie odmienne zdanie. Nie pierwszy raz spotykam się w grze przygodowej z taką zasadą i uważam że jest ona wystarczająca o ile mamy do czyniena ze zdarzeniem czysto sytuacyjnym, które da się rozwiązać kierując się zdrowym rozsądkiem. Dla mnie bugiem jest moment w którym utknęliśmy i gra nie pozwala nam ruszyć do przodu. Jestem pewien, że ewentualna "errata" do opisywanego zdarzenia brzmiałaby: "Jeżeli gracz nie jest w stanie zrealizować celu misji to przegrywa". Dla mnie to jest logiczne i nie potrzebuję oficjalnego stanowiska autora w tej sprawie.
Zgadzam się, że jest to powszechnie używana zasada w grach przygodowych. Choćby karciany AH LCG, gdzie się zwie bodaj mroczna reguła i mówi to samo, by zrobić jak najgorzej dla graczy w przypadku możliwości wyboru. Tylko to jest spoko jak mamy np, dwie drogi, którymi wróg może się ruszyć i dla niego finalnie atak się powiedzie, ale w jednej np. skończy na innym polu co nas przyblokuje. Czy w sumie tutaj gracze mają wybrać tą trasę? Wygląda, że tak, ale to też wybieganie w przyszłość i uwalanie planów, które akurat gracze wymyślili. W OS była zasada północ zachód i to w sumie rozwiązywało każda sytuację jaka miałem. W TMB mamy z kolei odwrotnie i robimy tak jak pasuje graczom.
Finalnie dla mnie to kwestia podejścia. Czy chcemy grać z zasadami i tracić nie raz masę czasu na szukanie odp, czy machamy ręką i podchodzimy zdroworozsądkowo. Osobno podchodzę do bugów. Tutaj widzę, że kolega,.który znalazł problem zadał już pytanie na BGG,, więc może doczekamy się rozwiązania :)

No właśnie, tutaj jest bug, niż nieścisłość w zasadach. Przyjmujesz, że rozwiązaniem jest przegrana, a może to warunek wygranej powinien się zmienić i brzmieć, że zaliczamy misje, jak dojdziemy na wskazane pola wszystkimi nie powalonymi jednostkami. Zmienia to jednak max na 4. Możemy gdybać :D

Dobra, a wracając do gry. To jestem po kolejnym scenariuszu. To już 4 misja i mega podoba mi się różnorodność misji. Nie sposób się nudzić. A dodatkowo poziom wyzwania jest na bardzo dobrym poziomie. Ostatnia misję zaliczyłem dokładnie w ostatniej akcji przed przegrana :D
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 619
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 398 times
Been thanked: 227 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Wildcard »

Ardel12 pisze: 21 lip 2024, 16:39
Moonday pisze: 21 lip 2024, 13:58
Mam zupełnie odmienne zdanie. Nie pierwszy raz spotykam się w grze przygodowej z taką zasadą i uważam że jest ona wystarczająca o ile mamy do czyniena ze zdarzeniem czysto sytuacyjnym, które da się rozwiązać kierując się zdrowym rozsądkiem. Dla mnie bugiem jest moment w którym utknęliśmy i gra nie pozwala nam ruszyć do przodu. Jestem pewien, że ewentualna "errata" do opisywanego zdarzenia brzmiałaby: "Jeżeli gracz nie jest w stanie zrealizować celu misji to przegrywa". Dla mnie to jest logiczne i nie potrzebuję oficjalnego stanowiska autora w tej sprawie.
Zgadzam się, że jest to powszechnie używana zasada w grach przygodowych. Choćby karciany AH LCG, gdzie się zwie bodaj mroczna reguła i mówi to samo, by zrobić jak najgorzej dla graczy w przypadku możliwości wyboru.
Nie! My też na początku tak to mylnie zrozumieliśmy.

Ta zasada mówi jedynie że w razie jakiś nieścisłości/niepewności co do zasad, to zamiast przerywać grę na 20 minut i przeszukiwać internet/instrukcje wybieramy opcję gorsza dla graczy.

Jeśli zasady są jasne i gracze mają wybór to mogą wybrać co chcą. Gra jest dużo trudniejsza z tamtą "regułą" :D

W erracie jest wyjaśnione.
Spoiler:
Viri
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2020, 11:54
Has thanked: 3 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Viri »

Czy ktoś wie jak Agorix w formie Sowodźwiedzia atakuje ? Nie ma żadnych broni z dopiskiem "Dziki" ?
Barolek
Posty: 95
Rejestracja: 29 lip 2013, 20:22
Has thanked: 101 times
Been thanked: 92 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Barolek »

My jesteśmy po pierwszym spotkaniu z grą i na razie jest super, chociaż sporo niedopowiedzeń odnośnie zasad się pojawiało. To, że instrukcja jest alfabetycznie, mi się nie podoba, tym bardziej, że jak czegoś konkretnego szukam to jest problem i przerwy w grze. Za jednym posiedzeniem rozegraliśmy 3 scenariusze i podoba mi się, że każdy był totalnie inny. Postacie ciekawe, różnorodne, sam miałem spory dylemat czy wziąć Sofię czy Fatimę, bo lubię postacie pod zręczność. No i jest jeszcze Altair! Ostatecznie zdecydowałem się na łotrzyka i mega mi się podoba - kilka razy wpadł krytyk z "zabójczym ciosem" i satysfakcja jest spora. Do tego bieganie po dachach itd. Ciekawy jestem czy rozwój postaci będzie satysfakcjonujący i czy za szybko nie osiągnie sufitu.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4009
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1369 times
Been thanked: 2888 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Ardel12 »

Barolek pisze: 30 lip 2024, 22:19 My jesteśmy po pierwszym spotkaniu z grą i na razie jest super, chociaż sporo niedopowiedzeń odnośnie zasad się pojawiało. To, że instrukcja jest alfabetycznie, mi się nie podoba, tym bardziej, że jak czegoś konkretnego szukam to jest problem i przerwy w grze. Za jednym posiedzeniem rozegraliśmy 3 scenariusze i podoba mi się, że każdy był totalnie inny. Postacie ciekawe, różnorodne, sam miałem spory dylemat czy wziąć Sofię czy Fatimę, bo lubię postacie pod zręczność. No i jest jeszcze Altair! Ostatecznie zdecydowałem się na łotrzyka i mega mi się podoba - kilka razy wpadł krytyk z "zabójczym ciosem" i satysfakcja jest spora. Do tego bieganie po dachach itd. Ciekawy jestem czy rozwój postaci będzie satysfakcjonujący i czy za szybko nie osiągnie sufitu.
Spokojnie, ja jestem po 9 misjach i daleki jestem by powiedzieć, że zaliczyłem sufit. Wręcz odwrotnie i mam głód by znacząco więcej rzeczy wykraftować i zdobyć. System jest świetnie zrobiony i pomimo, że rozwija postać powoli i nie daje nam dostępu od ręki do mnóstwa rzeczy, to czuć rozwój bohaterów i dodatkowe opcje jakie się otwierają. Ja już doszedłem do momentu, że wszyscy w ekipie są na zaawansowanej klasie. Karty przeznaczenia fajnie działają i napędzają nas w daną stronę.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5766
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1645 times
Been thanked: 1827 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Mr_Fisq »

Które dodatki do Black Rose Wars: Odrodzenie mają elementy rozszerzające NA:R?
- Podstawka ❌ (?)
- Sator Box ❌ (?)
- Jukas ❌ (?)
- Irene ❌ (?)
- Apokalipsa ✅/❌ (tylko alternatywne modele)
- Śmiertelne Maski ❌ (?)
- Odrodzenie Gai ✅
- Kuźnia grozy ✅
- Pieczęć Ognia ❌ (?)

(chcę sprzedać nadwyżki BRW, ale nie chciał bym opylić za dużo...)
Sprzedam: Figurki (Oathmark,Wargames Atlantic, GW), Firefly Adventures, Nemesis: Nieznane Historie, Kawerna, Blackstone Fortress.
Przygarnę: Chinatown, Złapmy Lwa 9x9
Torquemada666
Posty: 965
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 305 times
Been thanked: 163 times

Re: Nova Aetas: Renaissance (Luca Bernardini, Andrea Colletti)

Post autor: Torquemada666 »

Z informacji w trakcie kampanii wynikało, że tylko to co zaznaczyłeś ma elementy Nova Aetas Resistance.
ODPOWIEDZ