Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Zbiornik regeneracyjny. Jeśli dwóch nazwanych przywódców zginie jednocześnie to stawiam ich obu na jedno pole (pierwsze od lewej) czy nie mogą stać na jednym polu? W instrukcji jest jedynie informacja, że jeśli ktoś już stoi i ma trafić następny to przesuwamy tego co już jest w prawo robiąc miejsce drugiemu.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Nie nie mogą stać obok siebie na jednym polu. Stawiasz jednego, następnie go przesuwasz o jedno o pole i stawiasz drugiego. Czyli de facto jeden ma promocje na starcie o jedno pole. Kevin Chapman pisał o tym. Jak znajdę linka do bgg do podlinkuje tutaj. O mam:bdm pisze: ↑30 wrz 2024, 11:55 Zbiornik regeneracyjny. Jeśli dwóch nazwanych przywódców zginie jednocześnie to stawiam ich obu na jedno pole (pierwsze od lewej) czy nie mogą stać na jednym polu? W instrukcji jest jedynie informacja, że jeśli ktoś już stoi i ma trafić następny to przesuwamy tego co już jest w prawo robiąc miejsce drugiemu.
https://boardgamegeek.com/thread/332859 ... 1#44515631
Tutaj w ostaniej wypowiedzi kciuka w górę dał Kevin więc ta odpowiedź jest prawidłowa

Re: Dune:Wojna o Arrakis
Dowolnym Legionem czyli nie ma znaczenia czy jest w nim Przywódca czy nie. Podobna sytuacja jest w WoP-ie.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Czyli ograniczenie dotyczy tylko akcji przywództwa? Że możesz poruszyć/zaatakować tylko legionem z przywódcą? Ok. To wiele zmienia. Znaczy się graliśmy źle...
W sensie akcję przywództwa graliśmy dobrze (poruszaliśmy i atakowaliśmy tylko legionami z przywódcą, raz nawet kości straciliśmy bo nie było przywódcy na planszy i nie było też kart na ręce). Ale akcji strategii nie wykorzystywaliśmy optymalnie bo poruszaliśmy/atakowaliśmy tylko legiony bez przywódcy. 


Re: Dune:Wojna o Arrakis
No tak źle graliście:) Akcja Przywództwa ma warunek a strategii niebdm pisze: ↑30 wrz 2024, 16:18 Czyli ograniczenie dotyczy tylko akcji przywództwa? Że możesz poruszyć/zaatakować tylko legionem z przywódcą? Ok. To wiele zmienia. Znaczy się graliśmy źle...W sensie akcję przywództwa graliśmy dobrze (poruszaliśmy i atakowaliśmy tylko legionami z przywódcą, raz nawet kości straciliśmy bo nie było przywódcy na planszy i nie było też kart na ręce). Ale akcji strategii nie wykorzystywaliśmy optymalnie bo poruszaliśmy/atakowaliśmy tylko legiony bez przywódcy.
![]()


Z innej beczki:
1. Jak zostanie Ci sam przywódca/przywódcy to giną. WAŻNE!
2. Możesz poświecić przywódcę jako ofiarę podczas bitwy. Jest on warty 1 punkt.
3. Przywódcy nie liczą się do limitów 6 jednostek na danym obszarze.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Punkty 1 i 3 znałem ale 2 już nie. Dzięki.akustyk pisze: ↑30 wrz 2024, 16:34No tak źle graliście:) Akcja Przywództwa ma warunek a strategii niebdm pisze: ↑30 wrz 2024, 16:18 Czyli ograniczenie dotyczy tylko akcji przywództwa? Że możesz poruszyć/zaatakować tylko legionem z przywódcą? Ok. To wiele zmienia. Znaczy się graliśmy źle...W sensie akcję przywództwa graliśmy dobrze (poruszaliśmy i atakowaliśmy tylko legionami z przywódcą, raz nawet kości straciliśmy bo nie było przywódcy na planszy i nie było też kart na ręce). Ale akcji strategii nie wykorzystywaliśmy optymalnie bo poruszaliśmy/atakowaliśmy tylko legiony bez przywódcy.
![]()
Ważne, że od teraz będziecie już wymiatać. Jak masz jakieś dodatkowe pytania to śmiało pisz
Z innej beczki:
1. Jak zostanie Ci sam przywódca/przywódcy to giną. WAŻNE!
2. Możesz poświecić przywódcę jako ofiarę podczas bitwy. Jest on warty 1 punkt.
3. Przywódcy nie liczą się do limitów 6 jednostek na danym obszarze.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Str.18
"Umieść 2 żetony Znaku Czerwia na dowolnych Obszarach Pustynnych, na których nie ma Znaku Czerwia Pustyni lub Siczy"
Z instukcji wynika, ze takie żetony można umieszczać na żniwiarce lub legionie. Czy jest sens umieszczania Znaku Czerwia na żniwiarce lub legionie?
"Umieść 2 żetony Znaku Czerwia na dowolnych Obszarach Pustynnych, na których nie ma Znaku Czerwia Pustyni lub Siczy"
Z instukcji wynika, ze takie żetony można umieszczać na żniwiarce lub legionie. Czy jest sens umieszczania Znaku Czerwia na żniwiarce lub legionie?
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Tak możesz umieszczać na obszarze ze żniwiarką lub legionem. Jaki jest sens? Podam Ci kilka przykłady:Yellow pisze: ↑02 paź 2024, 17:08 Str.18
"Umieść 2 żetony Znaku Czerwia na dowolnych Obszarach Pustynnych, na których nie ma Znaku Czerwia Pustyni lub Siczy"
Z instukcji wynika, ze takie żetony można umieszczać na żniwiarce lub legionie. Czy jest sens umieszczania Znaku Czerwia na żniwiarce lub legionie?
1. Jeśli żniwiarka jest jedna obok drugiej to możesz dzięki takiemu żetonowi szybko zaatakować żniwiarki.
2. Jeśli na obszarze sąsiadującym jest legion to tak jak w pkt. 1.
3. Jeśli dołożysz taki znak do obszaru na którym jest legion i np jest on już mocno osłabiony u Harkonnenowie chcą go wzmocnić posiłkami to w momencie wejścia nowego legionu na ten obszar znak jest rozpatrywany i to może Harkonnenów zaboleć jak się okaże, że pojawia się czerw.
4. Możesz użyć „jeźdca piasku” i przejechać przez pole ze żniwiarką swoim legionem dalej w różnym celu.
To tak na szybko. Pewnie znajdą się i inne:)
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 97 times
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Ujawniam żetony znaku czerwia i rozpatruje je w dowolnej kolejności.
Czy puste ściągam od razu czy mogą zostać? Bo do celów ograniczania wycofywania się mają znaczenie.
Czy puste ściągam od razu czy mogą zostać? Bo do celów ograniczania wycofywania się mają znaczenie.
Re: Dune:Wojna o Arrakis

Czyli ja rozumiem, że:
Działa to inaczej niż w fazie akcji, gdzie nie możesz wycofać legionu na obszar ze znakiem czerwia.
A zatem w fazie Potęgi pustyni:
1. Odkrywasz
2. Odrzucasz puste
3. Decydujesz czy i gdzie przestawiasz czerwia
4. Przeprowadzasz odwrót (odwroty) lub atak, jeśli odwrót jest niemożliwy
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Nie odrzucasz pustych żetonów od razu.
1. Odkrywasz żetony znaku czerwia.
2. Rozpatrujesz w dowolnej kolejności ich efekty.
Jeżeli będę chciał rozpatrzyć w pierwszej kolejności efekty pt. Czerw Pustyni to mogę to zrobić. Efekty z pustych żetonów rozpatrzę później.
Jeżeli w wyniku pojawienia się czerwia na planszy trzeba zrobić odwrót to te puste żetony, które zostały mogą zablokować ten odwrót i legion Harkonennów zostanie zaatakowany przez czerwia.
1. Odkrywasz żetony znaku czerwia.
2. Rozpatrujesz w dowolnej kolejności ich efekty.
Jeżeli będę chciał rozpatrzyć w pierwszej kolejności efekty pt. Czerw Pustyni to mogę to zrobić. Efekty z pustych żetonów rozpatrzę później.
Jeżeli w wyniku pojawienia się czerwia na planszy trzeba zrobić odwrót to te puste żetony, które zostały mogą zablokować ten odwrót i legion Harkonennów zostanie zaatakowany przez czerwia.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Dla mnie interpretacja prawidłowa jest jedna.
Wskażcie mi proszę zapis, że efekt "Piasek" czyli pusty żeton czerwia muszę rozpatrywać jako pierwszy czyli rozpatrzyć i odrzucić. NIE.
Odkrywam wszystkie żetony znaku czerwia i rozpatruje efekty w dowolnej kolejności tak jak pisze w instrukcji. Mogę rozpatrzyć najpierw żetony, które powodują pojawienie się czerwia a następnie rozpatrzyć puste żetony.
Wskażcie mi proszę zapis, że efekt "Piasek" czyli pusty żeton czerwia muszę rozpatrywać jako pierwszy czyli rozpatrzyć i odrzucić. NIE.
Odkrywam wszystkie żetony znaku czerwia i rozpatruje efekty w dowolnej kolejności tak jak pisze w instrukcji. Mogę rozpatrzyć najpierw żetony, które powodują pojawienie się czerwia a następnie rozpatrzyć puste żetony.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Odkrywasz wszystkie żetony jednocześnie i wiesz, że na pustych czerwia nie będzie. Moim zdaniem zdejmujesz je w pierwszej kolejności i dopiero rozpatrujesz efekty pojawienia się czerwia. A przypomnę, że nawet w tym przypadku masz maksymalnie 5 czerwi do dyspozycji. Żeton czerwia nie zastępuje czerwia.Jwill5555 pisze: ↑12 paź 2024, 01:28 Dla mnie interpretacja prawidłowa jest jedna.
Wskażcie mi proszę zapis, że efekt "Piasek" czyli pusty żeton czerwia muszę rozpatrywać jako pierwszy czyli rozpatrzyć i odrzucić. NIE.
Odkrywam wszystkie żetony znaku czerwia i rozpatruje efekty w dowolnej kolejności tak jak pisze w instrukcji. Mogę rozpatrzyć najpierw żetony, które powodują pojawienie się czerwia a następnie rozpatrzyć puste żetony.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
No to jesteś w błędzie.Wozik pisze: ↑12 paź 2024, 12:43Odkrywasz wszystkie żetony jednocześnie i wiesz, że na pustych czerwia nie będzie. Moim zdaniem zdejmujesz je w pierwszej kolejności i dopiero rozpatrujesz efekty pojawienia się czerwia. A przypomnę, że nawet w tym przypadku masz maksymalnie 5 czerwi do dyspozycji. Żeton czerwia nie zastępuje czerwia.Jwill5555 pisze: ↑12 paź 2024, 01:28 Dla mnie interpretacja prawidłowa jest jedna.
Wskażcie mi proszę zapis, że efekt "Piasek" czyli pusty żeton czerwia muszę rozpatrywać jako pierwszy czyli rozpatrzyć i odrzucić. NIE.
Odkrywam wszystkie żetony znaku czerwia i rozpatruje efekty w dowolnej kolejności tak jak pisze w instrukcji. Mogę rozpatrzyć najpierw żetony, które powodują pojawienie się czerwia a następnie rozpatrzyć puste żetony.
Sam wrzuciłeś fragment z instrukcji, gdzie to jest dokładnie napisane:
[Zrzut-ekranu-2024-10-11-134816.png](https://postimg.cc/GBVqNJNW)
Pisze przecież, że wyróżniamy trzy rodzaje efektów i efekty mogą być rozpatrywane w dowolnej kolejności.
Czyli po odkryciu wszystkich żetonów biorę sobie dowolny żeton, rozpatruje efekt i ściągam żeton z planszy. Później biorę następny i robię to samo aż do ściągnięcia wszystkich żetonów w dowolnej kolejności.
Według Ciebie żetony z efektem "Piasek" muszą być rozpatrywane w pierwszej kolejności co jest sprzeczne z instrukcją.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Grałem podobnie, z tym że żeton czerwia pozwala umieścić czerwia. Nie rozmieścićWozik pisze: ↑12 paź 2024, 12:43Odkrywasz wszystkie żetony jednocześnie i wiesz, że na pustych czerwia nie będzie. Moim zdaniem zdejmujesz je w pierwszej kolejności i dopiero rozpatrujesz efekty pojawienia się czerwia. A przypomnę, że nawet w tym przypadku masz maksymalnie 5 czerwi do dyspozycji. Żeton czerwia nie zastępuje czerwia.Jwill5555 pisze: ↑12 paź 2024, 01:28 Dla mnie interpretacja prawidłowa jest jedna.
Wskażcie mi proszę zapis, że efekt "Piasek" czyli pusty żeton czerwia muszę rozpatrywać jako pierwszy czyli rozpatrzyć i odrzucić. NIE.
Odkrywam wszystkie żetony znaku czerwia i rozpatruje efekty w dowolnej kolejności tak jak pisze w instrukcji. Mogę rozpatrzyć najpierw żetony, które powodują pojawienie się czerwia a następnie rozpatrzyć puste żetony.

Re: Dune:Wojna o Arrakis
Mnie bliżej do interpretacji wprost czyli tej mówiącej że znaki rozpatrujemy w dowolnej kolejności, a co za tym idzie faktycznie żetony pustyni mogą blokować odwrót jednostek z obszarów dla których wylosowano żetony obecności czerwia.
Zastanawiam się jednak czy nie miałoby jakiegoś sensu podejście na zasadzie, że rozpatrujemy efekty znaku - w pewnych przypadkach to będzie umieszczenie robala, sprzątamy znaki, i dopiero wtedy, jakby w następnym kroku, rozpatrujemy efekt obecności czerwia. W tej sytuacji puste żetony nie blokowałyby odwrotu jednostek.
Zastanawiam się jednak czy nie miałoby jakiegoś sensu podejście na zasadzie, że rozpatrujemy efekty znaku - w pewnych przypadkach to będzie umieszczenie robala, sprzątamy znaki, i dopiero wtedy, jakby w następnym kroku, rozpatrujemy efekt obecności czerwia. W tej sytuacji puste żetony nie blokowałyby odwrotu jednostek.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
Nie zgadzam się. Odkryty pusty żeton pokazuje jasno, że tam czerwia nie ma, a co więcej nie jest to tajemnicą, a tym bardziej przeszkodą w odwrocie dla Harkonnenów.
Tak na logikę.
Tak na logikę.
Re: Dune:Wojna o Arrakis
w ogniu walki/ataku czerwia nie ma czasu robić zwiadu w kazda stronę tak na logikę.
wg instrukcji "Na koniec gracz odwraca wszystkie znajdujące się na planszy żetony Znaków Czerwia i w dowolnej kolejności rozpatruje ich efekty."
Możne w przyszłej wersji FAQ, będzie informacja o innej kolejności rozpatrywania efektów. Na ten moment lobbuj o zmiany u oryginalnego wydawnictwa.
wg instrukcji "Na koniec gracz odwraca wszystkie znajdujące się na planszy żetony Znaków Czerwia i w dowolnej kolejności rozpatruje ich efekty."
Możne w przyszłej wersji FAQ, będzie informacja o innej kolejności rozpatrywania efektów. Na ten moment lobbuj o zmiany u oryginalnego wydawnictwa.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG