Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Gloomhaven – the confusing rules and most often errors analysis
Nasza ekipa jest całkiem doświadczona - skończyliśmy już około 40 scenariuszy. Ale ostatnio dołączył do nas czwarty gracz i aby ułatwić mu wejście w grę i świat Gloomhaven, przygotowaliśmy listę najbardziej niejasnych zasad i popularnych błędów - które nie raz sami popełniliśmy. Miłej lektury!
Pompa85 pisze: ↑27 cze 2021, 21:57
Co myślicie o dodatku go GH? Warto kupić?
Dla mnie dodatek jest znacząco lepszy od podstawki względem zawartych scenariuszy. Oferują znacząco ciekawsze zadania i ciekawie się rozwijają. Mnie kampania w GH na końcu wynudziła i zmęczyła. Dodatek ponownie zachęcił mnie do pogrania.
Pompa85 pisze: ↑27 cze 2021, 21:57
Co myślicie o dodatku go GH? Warto kupić?
Dla mnie dodatek jest znacząco lepszy od podstawki względem zawartych scenariuszy. Oferują znacząco ciekawsze zadania i ciekawie się rozwijają. Mnie kampania w GH na końcu wynudziła i zmęczyła. Dodatek ponownie zachęcił mnie do pogrania.
A czy ten dodatek wnosi coś dodatkowego do normalnej rozgrywki w GH?
Pompa85 pisze: ↑27 cze 2021, 21:57
Co myślicie o dodatku go GH? Warto kupić?
Dla mnie dodatek jest znacząco lepszy od podstawki względem zawartych scenariuszy. Oferują znacząco ciekawsze zadania i ciekawie się rozwijają. Mnie kampania w GH na końcu wynudziła i zmęczyła. Dodatek ponownie zachęcił mnie do pogrania.
A czy ten dodatek wnosi coś dodatkowego do normalnej rozgrywki w GH?
Nowa postać, nowy stan (regeneracja), nowe potwory, nowy rodzaj akcji (teleport), nowe przedmioty
No i głównie sposób budowy scenariuszy. Pomieszczenia nie są odkryte od początku, mamy decyzje w środku misji i nieraz większy nacisk jest na optymalne rozwiązanie łamigłówki niż na pokonanie wrogów.
Różne klasy różnie radzą sobie z wyzwaniem, więc może się okazać, że drużyna zabijaków nie poradzi sobie z przejściem i lepiej zmienić skład.
Dodatek podzielił fanów, bo właśnie nie jest typowym "więcej tego samego".
Moim zdaniem dodatek jest taki średni - misje rzeczywiście są bardziej zróżnicowane, to jest plus, natomiast nowa postać jest moim zdaniem słaba i nudna w porównaniu z tymi z podstawki. Natomiast największą wadą jest konieczność grania tym Divinerem we wszystkich misjach z dodatku i misja automatycznie kończy się przegraną jeśli Diviner padnie. Jeśli nie grasz cały czas w regularnym towarzystwie to musi nią grać osoba, która zawsze na granie przychodzi.
RaYell pisze: ↑28 cze 2021, 09:54
Moim zdaniem dodatek jest taki średni - misje rzeczywiście są bardziej zróżnicowane, to jest plus, natomiast nowa postać jest moim zdaniem słaba i nudna w porównaniu z tymi z podstawki. Natomiast największą wadą jest konieczność grania tym Divinerem we wszystkich misjach z dodatku i misja automatycznie kończy się przegraną jeśli Diviner padnie. Jeśli nie grasz cały czas w regularnym towarzystwie to musi nią grać osoba, która zawsze na granie przychodzi.
Spotkałem się z "podziałem obowiązków" (gdy do gry siada mniej niż 4 grarczy) => każdy prowadzi swoją postać + w grze jest dodatkowo Diviner prowadzony naprzemiennie przez wszystkich graczy.
Sprzedam: Porządki po majówce - nowości, obniżki (m.in.: Unsettled, Królestwa Północy, Cataphract, League of Dungeoneers) Przygarnę: Zone Wars, Dropfleet Commander
Mr_Fisq pisze: ↑28 cze 2021, 10:07
Spotkałem się z "podziałem obowiązków" (gdy do gry siada mniej niż 4 grarczy) => każdy prowadzi swoją postać + w grze jest dodatkowo Diviner prowadzony naprzemiennie przez wszystkich graczy.
To chyba nie takie głupie rozwiązanie, zwłaszcza że w połowie scenariuszy Diviner i tak niewiele więcej robi niż tylko stoi w odpowiednim miejscu
W mojej grupie dodatek się nie przyjął (a podstawkę ukończyliśmy i bawiliśmy się przy niej świetnie). Scenariusze podstawki bywały monotonne, a tutaj z kolei są zbyt przekombinowane. No i faktycznie gracz prowadzący Divinera był średnio usatysfakcjonowany. Mam nadzieję, że Frosthaven znajdzie złoty środek, czyli scenariusze bardziej zróżnicowane niż w Gloomie, ale nie tak przefajnowane jak te z FC.
Prawda, czasem natłok zasad w scenriuszu i zmiennych potrafił przytłoczyć, ale nową postacią dobrze się bawiłem. Dla mnie minusem było brak możliwości zmiany jej. Przejście wszystkich scenariuszy z dodatku jedną postacią jak dla mnie bez różnicy na klasę może znudzić. Bardzo spodobał mi się pomysł, żeby grać Divinerem jako dodatkowym NPC. Rozwiązuje to dla mnie jedyną bolączkę dodatku. Nie zapominajmy o wprowadzonych zagadkach do otwarcia np. skrzyń, czy przejścia scenariusza. Ja zostałem przez nie po części pokonany, ale było to coś nowego.
First Gloomhaven session after 8 months! – #23 Deep Ruins
Od ostatniej naszej partii minęło 8 miesięcy więc nic dziwnego, że po tej "pandemicznej przerwie" z taką ochota i radością wróciliśmy do świata Gloomhaven. Jak nam poszło w naszym 3-osobowym składzie? Całkiem ok - więcej szczegółów w poniższej relacji.
Nasza epicka przygoda w świecie Gloomhaven trwa. W trzyosobowym składzie - wszyscy na najwyższym, 9 poziomie, - właśnie zakończyliśmy jedną z kampanii pobocznych gry. Zapraszam do relacji!
Hej, kiedyś o to pytałem ale bez odzewu. Już dawno skończyliśmy angielską wersję, zrobiliśmy wszystko co się dało, rozwiązaliśmy wszystkie sekrety itp. za to bardzo interesuje mnie jak to po polsku wygląda dla koperty X. Jeśli ktoś już rozwiązał i byłby uprzejmy się podzielić to proszę o PW.
To był jeden z najtrudniejszych scenariuszy w Gloomhaven - #31 Plane of Night, ale ostatecznie udało się go przejść na poziomie Very Hard. Jesteśmy coraz bliżej naszego głównego wroga - Glooma. Zapraszam do raportu z rozgrywki!
Gloomhaven – Scenario #40 – Ancient Defensive Network
Właśnie zakończyliśmy scenariusz #40 w Gloomhaven. Co to była za szalona przygoda! Największa mapa do tej pory, masa elitarnych przeciwników plus nasze 4 postacie tuż przed emeryturą. Wieczor, który będziemy długo pamiętać. Więcej w poniższym raporcie.
Rozpoczęliśmy niedawno z żoną rozgrywkę w Gloomhaven, aktualnie scenariusz numer 4 i się pojawiła pierwsza porażka, których pewnie będzie więcej i tutaj moje pytanie do bardziej zaawansowanych graczy zanim zajdziemy za daleko w kampanii lub rozwoju postaci o wybór duetu jakiego dokonaliśmy czyli Druciarz + Skałosercy czy taka para ma sens i ogólnie "da radę" czy będzie nam przynosić tylko frustracje itp.? wybór padł na podstawie czytania opisów kart umiejętności punktów życia i dostępnych kart, jednak jak się teraz czyta pozostałe postacie jak już się troszkę wie o co chodzi w grze jakoś te inne się wydają bardziej kuszące tudzież "prostsze" maja więcej konkretnych umiejętności do zadawania/unikania obrażeń ale nie mają na przykład aż tylu możliwości kontrolowania potworów czy otoczenia tak jak drut i skałka
Grajcie czym i w jakich układach chcecie. Gra balansu nie ma. Są scenariusze prostrze na 2os i trudniejsze niż na większą liczbę graczy. Niektóre połączenia bohaterów są mega i pozwalają przechodzić scenariusze z palcem w nosie, gdzie inne nie dają aż takich benefitów i są ciężką orką bicia kolejnych wrogów. Postacie i tak zmienicie przy emeryturze. Ja grając w 2os wykorzystałem wszystkie postacie, więc prędzej czy później wszystkie sprawdzicie w jakiś układach.
Gra ma sprawiać fun, więc jeśli postacie Wam nie pasują to wymieńcie, może w przyszłości z innymi bohaterami lepiej się sprawdzą. Imho trudniej/łatwiej, ale każdą parą powinno dać się przejść każdy scenariusz.
Gribbler pisze: ↑08 sie 2021, 19:54
Postacie można w razie czego sobie w trakcie kampanii wymieniać z tego co pamiętam.
Tak, między scenariuszami można w sumie wszystko - można nawet stworzyć nową postać tej samej klasy (tylko wtedy trzeba sobie zapisać jakie stara miała karty i zacząć od nowa z podstawową pulą). Można też zostawić jakąś postać w mieście, a z innym zestawem (mniej lub więcej postaci) iść dalej. Gra nie pozwala na sporą dowolność, minusem tego jest jednak, że poznanie i rozwój postaci chwilę trwają, więc takie wachlowanie może utrudnić grę.
To była sesja Gloomhaven którą na długo zapamiętamy! Nie tylko zakończyliśmy misję z tajemniczym głosem ale również byliśmy świadkami zakończenia misji życiowych naszych 4 bohaterów równocześnie! Więcej w poniższym artykule, miłej lektury.
Nie można wybrać postaci z pudełka, z pudełka można wybrać klasę i stworzyć postać tejże klasy (a można stworzyć nową postać tej samej, w tym równolegle).
Pytanie do osób ogranych w Gloomhaven - czy warto kupić dodatek Zapomniane Kręgi? Nie bardzo mogę znaleźć wpisy osób, które z nim grały (ich wrażenia, opinie itd.). Czy polecacie, czy dodaje dużo do gry?
eveni pisze: ↑26 sie 2021, 09:09
Pytanie do osób ogranych w Gloomhaven - czy warto kupić dodatek Zapomniane Kręgi? Nie bardzo mogę znaleźć wpisy osób, które z nim grały (ich wrażenia, opinie itd.). Czy polecacie, czy dodaje dużo do gry?
Jestem w połowie dodatku i uważam, że warto. Należy jednak wziąć pod uwagę, że dodatek ten przeznaczony jest dla osób, które przeszły podstawkę i dobrze radzą sobie z rozgrywkę w GH. Misje w dodatku są w mojej opinii trudniejsze, ale i ciekawsze niż te z podstawki (rzadziej celem scenariusza jest "zabij wszystkich wrogów"). Duża część scenariuszy zawiera też elementy zagadek, co nie wszystkim przypada do gustu. Nowa postać jest bardzo ciekawa (potrafi stawiać portale, które szkodzą/atakują wrogów lub pomagając sojuszników, odkrywa część talii modyfikatorów i modyfikuje kolejność kart, sama nie atakuje najczęściej, ale jej talia modyfikatorów jest najlepsza w grze), ale mi nie podoba się to, że część scenariuszy praktycznie wymaga wyboru konkretnych kart przez Wieszczkę, inaczej ich pomyślne ukończenie może być bardzo trudne. Nie wiem jak polskie tłumaczenie, widziałem komentarze, że jest trochę błędów, ale nie znam szczegółów.