Strona 12 z 29

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 mar 2022, 14:59
autor: mineralen
Ignacy powiedział: "Ja tego Trickeriona w końcu wydam faktycznie."

Trickerion od Portalu oficjalnie zapowiedziany



.
.
.
.
.
Spoiler:

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 mar 2022, 21:05
autor: Atk
Shodan pisze: 25 mar 2022, 14:04 Prezes na Planszówki TV kolejny raz zdementował plotkę o wydaniu Trickeriona przez Portal jako nieporozumienie.
Przecież już wcześniej była mowa, że Portal w tym roku nie wyda Trickerion. Co nie wyklucza zapowiedzi na PortalCon23. Trzeba się nie nakręcać i trzymać kciuki.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 mar 2022, 23:13
autor: gregoff
Ale jak będziemy cisnąć to może będą mieli wiekszą motywacje aby dopiąć umowe. :)

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 07 kwie 2022, 09:54
autor: Grzegorzx
A Trickerion jest mocno zależny językowo?

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 07 kwie 2022, 10:09
autor: pvdel
Tak. Sporo tekstu na kartach.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 07 kwie 2022, 11:57
autor: Leviathan
Grzegorzx pisze: 07 kwie 2022, 09:54 A Trickerion jest mocno zależny językowo?
I tak i nie. Są wprawdzie karty z tekstem, ale wystawka jest jawna, więc można tłumaczyć treść kart osobom nieznającym dobrze języka.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 07 kwie 2022, 12:09
autor: autopaga
Przy mini dodatku dahlgaard's gifts jest już bardzo dużo tego tekstu, a raczej po kilku partiach warto w niego zainwestować bo jest wycięty z podstawki.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 07 kwie 2022, 12:10
autor: japanczyk
Leviathan pisze: 07 kwie 2022, 11:57
Grzegorzx pisze: 07 kwie 2022, 09:54 A Trickerion jest mocno zależny językowo?
I tak i nie. Są wprawdzie karty z tekstem, ale wystawka jest jawna, więc można tłumaczyć treść kart osobom nieznającym dobrze języka.
Zgodnie z Revised Collector's Rulebook wystawka Special Assignments jest zakryta:
https://boardgamegeek.com/filepage/1852 ... rs-edition

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 07 kwie 2022, 12:18
autor: bogas
japanczyk pisze: 07 kwie 2022, 12:10
Leviathan pisze: 07 kwie 2022, 11:57
Grzegorzx pisze: 07 kwie 2022, 09:54 A Trickerion jest mocno zależny językowo?
I tak i nie. Są wprawdzie karty z tekstem, ale wystawka jest jawna, więc można tłumaczyć treść kart osobom nieznającym dobrze języka.
Zgodnie z Revised Collector's Rulebook wystawka Special Assignments jest zakryta:
https://boardgamegeek.com/filepage/1852 ... rs-edition
Dokładnie. Teraz odbierasz 2 karty, jedną zatrzymujesz a druga leci na spód talii. I wg mnie działa to lepiej niż w wersji pierwotnej. No a grając z dodatkiem i kartami mocy to już w ogóle każdy ma swoje karty i tekstu jest sporo.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 07 kwie 2022, 12:45
autor: Shodan
jeśli gra się w podstawkę tekst jest tylko na jednym rodzaju kart (tych z dark alley). Faktycznie tych kart trochę jest, ale nie jest to ilość tekstu, którą da się porównać z takim Tainted Grail czy EF (które posiadają rozbudowane księgi skryptów), w dodatku są to raczej bardzo proste zdania, do których zrozumienia wystarczy znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 21 maja 2022, 18:07
autor: Leviathan
Dorzucam unboxing rozszerzenia Dahlgaard’s Academy:


Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 24 cze 2022, 14:28
autor: aduko
Polskie wydanie potwierdzone na PlanszowkachTV, ale nie wiadomo kto wyda.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 24 cze 2022, 14:42
autor: Shodan
Wydanie tej gry w Polsce jest zapowiadane w najbardziej porąbany sposób ever :|

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 24 cze 2022, 15:13
autor: sasquach
Shodan pisze: 24 cze 2022, 14:42 Wydanie tej gry w Polsce jest zapowiadane w najbardziej porąbany sposób ever :|
Ale przecież on jeszcze nie była zapowiedziana, więc czemu porąbany? Na razie tylko były przecieki i żarty fanów w stronę Portalu.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 24 cze 2022, 18:02
autor: rand
Ja już mam niestrawności jak słyszę o Trickerion, nie wiedziałem że można obrzydzić grę ciągle tylko o niej wspominając na każdym livie planszowych newsów czy planszówki tv.
Jak już jest potwierdzenie to może fani tej gry trochę się uspokoją, więc dla mnie to na plus :wink:

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 24 cze 2022, 20:29
autor: mineralen
Wyobrażam to sobie: kilkanaście miesięcy trucia siedzenia tylko po to, żeby mieć przetłumaczone karty z Dark Alley, zagrać raz i nigdy do niej nie wrócić, bo nie będzie się chciało przypominać zasad.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 cze 2022, 10:11
autor: Ardel12
mineralen pisze: 24 cze 2022, 20:29 Wyobrażam to sobie: kilkanaście miesięcy trucia siedzenia tylko po to, żeby mieć przetłumaczone karty z Dark Alley, zagrać raz i nigdy do niej nie wrócić, bo nie będzie się chciało przypominać zasad.
Akurat zasady w Trickerionie są przyjazne i na dobrą sprawę mi wystarcza przypomnienie samego teatru. Nie jest to moloch z toną zasad. Istnieje sporo gorszych tytułów w tym aspekcie.

Mi tam ryba, full zestaw dawno na półce. Zanim w końcu będzie PL edycja to może nawet ogram wszystkie dodatki :D

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 cze 2022, 13:22
autor: Namurenai
XLR8 pisze: 25 cze 2022, 11:39 Co w tej grze jest aż tak dobrego?
Trickerion jest pięknie wydaną, bardzo klimatyczną (obie kwestie oczywiście subiektywne, ale większość graczy się z nimi zgadza) i niezwykle ciasną grą euro, w której jest bardzo niska losowość i jednocześnie naprawdę duża interakcja (zarówno negatywna jak i pozytywna) - głównie w formie wyścigu o niemal wszystko.
Poza Teatrem ma też nieskomplikowane mechaniki podstawowe (a la FCM), ale ma naprawdę sporo zależności i następstw, które nie są oczywiste w pierwszej/pierwszych rozgrywkach.

Masz więc ładną grę o niesztampowym temacie, nie siedzisz pasjansowato w swojej planszetce (bardzo obchodzi Cię co robią inni), czujesz niewymuszone powiązania mechanika-temat i (jeśli nie jesteś przesadnie dziwny) odczuwasz satysfakcję z wystawiania swoich sztuczek podczas dostawania Fame'u.

No i to wszystko można modułowo rozbudowywać:
Dark Alley wynosi grę na wyższy poziom kombinowania przez sztuczki 3ciego poziomu i karty asymetrycznych/dopalonych akcji podstawowych (przepowiednie też są spoko, choć nie jestem ich wielkim fanem), a reszta dodatków wprowadza inne możliwości/zmienia nieco dynamikę gry.

Jedyne "możliwie zniechęcajace" czynniki jakie znam to:
- relatywnie długi czas tłumaczenia jeśli chce się wyjaśnić wszystkie zależności, możliwości i corner-case'y (nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 35min)
- bardzo niskie szanse na zwycięstwo totalnego nowicjusza przeciwko mocno ogranej osobie (ciężko jest przewidywać ruchy przeciwników i/lub reagować na nie jeśli ktoś może czuć się przytłoczony pozornym natłokiem informacji, a bardzo niska losowość połączona z brakiem jakiegokolwiek catch-up mechanizmu (poza kolejnością w rundzie, która jest cholernie ważna, ale niekoniecznie nieograna osoba skorzysta z niej poprawnie) nie pomagają.
Choć dla mnie akurat to plus, lubię kiedy skill jasno przekłada się na zwycięstwo ;)
XLR8 pisze: 25 cze 2022, 11:39Zagraliśmy i ten katalog był strasznie odrzucający.
Jeśli odrzuca Was Magician's Workbook (znaczy z pamięcią już kiepsko ;) ), to istnieje strona internetowa, w której można wrzucić posiadane materiały i jasno widać co można/co będzie można złożyć.
XLR8 pisze: 25 cze 2022, 11:39Do tego workerplacement z ukrytą licytacją to też mechanika z która jest mało elegancka.
Nie ma w tej grze ukrytej licytacji, nie wiem skąd ten pomysł :lol:
Jest action planning (a dokładniej action selection z mechanizmem kolejki) z worker placementem.

Swoją drogą, podasz swoją/waszą definicję "elegancji" konkretnej mechaniki w grze planszowej?
Często wspominasz o braku elegancji, ale nigdy nie zdefiniowałeś tejże w swoim rozumieniu.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 cze 2022, 13:32
autor: XLR8
Spoiler:
Faktycznie. Pomyliło mi się z pupilami podziemi w których graliśmy w ten sam dzień. Niestety trickerion to była jedna z nielicznych gier, które były nam tłumaczone, bo zawsze ją się ich uczę. Przez co rozgrywka sprowadziła się do siedzenia z nosem w katalogu. Bez zrozumienia jakichkolwiek zależności nie mówiąc o ułożeniu jakiegoś planu na grę.
Dzięki za tak obszerne wyjaśnienie. Zdecydowanie widzę, że jest w niej dużo więcej do odkrycia.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 cze 2022, 13:49
autor: Ardel12
Dla mnie od Mindclash to ich najlepsza gra obecnie. Ograłem Anachrony i Perseverance. Obie dały mi gorsze pierwsze wrażenie jak i nie utrzymały się w kolekcji(Perseverance się pozbywam). Dla mnie gry tego wydawnictwa są zbyt przekombinowane. Tona opcji, która wylewa się z każdego miejsca i wymusza długie tłumaczenie. Niestety nie przekłada się to na wielość możliwości jak i głębię samej rozgrywki. W Trickerionie jeszcze się tak nie rozbuchali(core + DA) i mamy bardzo przyjemnego eurosuchara z unikalnym klimatem, który w moim odczuciu jest też najlepiej wycyzelowany z ich stajni.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 cze 2022, 14:07
autor: Namurenai
Ardel12 pisze: 25 cze 2022, 13:49 Dla mnie od Mindclash to ich najlepsza gra obecnie. Ograłem Anachrony i Perseverance. Obie dały mi gorsze pierwsze wrażenie jak i nie utrzymały się w kolekcji(Perseverance się pozbywam). Dla mnie gry tego wydawnictwa są zbyt przekombinowane. Tona opcji, która wylewa się z każdego miejsca i wymusza długie tłumaczenie. Niestety nie przekłada się to na wielość możliwości jak i głębię samej rozgrywki. W Trickerionie jeszcze się tak nie rozbuchali(core + DA) i mamy bardzo przyjemnego eurosuchara z unikalnym klimatem, który w moim odczuciu jest też najlepiej wycyzelowany z ich stajni.
Mam to samo wrażenie - że w Trickerionie zrobili bardzo solidny, elegancki design, a potem...
Aczkolwiek to chyba bardziej pan Turczi zaczął tracić kontakt z rzeczywistością jeśli chodzi o sensowną liczbę opcji i zasad ;)

Cerebria była całkiem fajną grą, choć raczej wybitnie 1v1 i jednak nieco przekombinowaną.
U mnie Perseverance już poleciał :D
Voidfall mnie nie przekonał - coś mi mocno zgrzytało po przeczytaniu instrukcji.
Z Septimą na razie się wstrzymuję, czekam na to co pokażą na koniec kampanii na KSie.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 25 cze 2022, 15:05
autor: Ardel12
Namurenai pisze: 25 cze 2022, 14:07 Mam to samo wrażenie - że w Trickerionie zrobili bardzo solidny, elegancki design, a potem...
Aczkolwiek to chyba bardziej pan Turczi zaczął tracić kontakt z rzeczywistością jeśli chodzi o sensowną liczbę opcji i zasad ;)

Cerebria była całkiem fajną grą, choć raczej wybitnie 1v1 i jednak nieco przekombinowaną.
U mnie Perseverance już poleciał :D
Voidfall mnie nie przekonał - coś mi mocno zgrzytało po przeczytaniu instrukcji.
Z Septimą na razie się wstrzymuję, czekam na to co pokażą na koniec kampanii na KSie.
Dokładnie takie same odczucia. Septima na razie po udostępnionych materiałach i recenzjach mnie w ogóle nie kupiła. Mi oprawa w niej nie leży jak i sam core mechaniki. Podające w wątkach ostrzeżenia też nie nastrajają optymistycznie, no ale nie ten wątek, więc na tym zakończę :)

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 01 lip 2022, 11:34
autor: SoloGram
Jakby ktoś chciał zobaczyć, jak Trickerion działa w wariancie solo zaprojektowanym przez Turcziego, zapraszam na pełną rozgrywkę solo.

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 01 lip 2022, 12:06
autor: Trolliszcze
Namurenai pisze: 25 cze 2022, 14:07Mam to samo wrażenie - że w Trickerionie zrobili bardzo solidny, elegancki design, a potem...
W życiu nie nazwałbym Trickeriona eleganckim designem. Gra ma swoje mocne strony - przede wszystkim dobre powiązanie rdzenia mechaniki z unikalnym tematem - ale jest IMO przeładowana zbędnymi i irytującymi (mnie osobiście rzecz jasna) rzeczami. Grałem kilka razy naprawdę dawno temu - zaraz po jej premierze - i pamiętam, że denerwowało mnie to układanie żetoników w teatrach (zupełnie nieklimatyczne i niepraktyczne, co chwilę wstawanie z miejsca, żeby cokolwiek widzieć, i wprowadzające downtime zastanawianie się, jak te żetoniki poobracać); nie podobał mi się dodatek z kartami dającymi dodatkowe możliwości (zdaje się, że Dark Alley?) - miałem wrażenie losowości, ten sam problem co z teatrami - mały druk, wstawanie z krzeseł i wślepianie się w karty. Gra była rzeczywiście ciasna, i to było fajne z punktu widzenia fana ciężkich eurasów, natomiast nieustająco miałem takie odczucie, że do fajnej mechaniki bazowej zostały potem podoklejane zupełnie niepotrzebne rzeczy (pewnie żeby móc zrobić więcej strech goali). Były też jakieś dodatkowe okrągłe żetony, chyba też z tego Dark Alley, ale już nawet nie pamiętam, co robiły :P (Niech to będzie dowodem oderwania mechaniki od tematu.)

Generalnie wydaje mi się, że już przy Trickerionie widać było skłonność autorów do przesady. Ale przynajmniej Trickeriona ratuje możliwość grania w grę bazową, bez tych wszystkich modułów :D

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)

: 01 lip 2022, 12:16
autor: Ardel12
Trolliszcze pisze: 01 lip 2022, 12:06 Generalnie wydaje mi się, że już przy Trickerionie widać było skłonność autorów do przesady. Ale przynajmniej Trickeriona ratuje możliwość grania w grę bazową, bez tych wszystkich modułów
Zgadzam się, że teatr jest przekombinowany i potrafi zamulić rozgrywkę. Tutaj nie obraziłbym się o jakieś wygładzenie. A co do kart to losowość z nimi jest tak minimalna jak się da. Masz wystawkę. Możesz kontrolować co kto zgarnia. Każdy ma taką samą wiedzę i opcje dostania kart. Same specjalne akcje z kart nie są aż takim gamechangerem. Sama karta dodatkowa nim jest, jak możemy dzięki temu wysłać magika i dwóch przydupasów do Teatru choćby. Bardziej bym powiedział, że już przepowiednie potrafią boleć. Mamy czas się na nie przygotować, ale nic nie blokuje przeciwnika przed usunięciem danej przepowiedni i uwalenia nam planu na dodatkowe PZ.

Dla mnie Trickerion idealnie mieści się liczbą dostępnych akcji i opcji co do ciężaru jaki miał mieć. Boję się o dodatki, które mam, ale na razie siedzą w pudełku i czekają, czy nie przekombinują gry za bardzo. Kiedyś sie przekonam.