XLR8 pisze: ↑25 cze 2022, 11:39
Co w tej grze jest aż tak dobrego?
Trickerion jest pięknie wydaną, bardzo klimatyczną (obie kwestie oczywiście subiektywne, ale większość graczy się z nimi zgadza) i niezwykle ciasną grą euro, w której jest bardzo niska losowość i jednocześnie naprawdę duża interakcja (zarówno negatywna jak i pozytywna) - głównie w formie wyścigu o niemal wszystko.
Poza Teatrem ma też nieskomplikowane mechaniki podstawowe (a la FCM), ale ma naprawdę sporo zależności i następstw, które nie są oczywiste w pierwszej/pierwszych rozgrywkach.
Masz więc ładną grę o niesztampowym temacie, nie siedzisz pasjansowato w swojej planszetce (bardzo obchodzi Cię co robią inni), czujesz niewymuszone powiązania mechanika-temat i (jeśli nie jesteś przesadnie dziwny) odczuwasz satysfakcję z wystawiania swoich sztuczek podczas dostawania Fame'u.
No i to wszystko można modułowo rozbudowywać:
Dark Alley wynosi grę na wyższy poziom kombinowania przez sztuczki 3ciego poziomu i karty asymetrycznych/dopalonych akcji podstawowych (przepowiednie też są spoko, choć nie jestem ich wielkim fanem), a reszta dodatków wprowadza inne możliwości/zmienia nieco dynamikę gry.
Jedyne "możliwie zniechęcajace" czynniki jakie znam to:
- relatywnie długi czas tłumaczenia jeśli chce się wyjaśnić
wszystkie zależności, możliwości i corner-case'y (nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 35min)
- bardzo niskie szanse na zwycięstwo totalnego nowicjusza przeciwko mocno ogranej osobie (ciężko jest przewidywać ruchy przeciwników i/lub reagować na nie jeśli ktoś może czuć się przytłoczony pozornym natłokiem informacji, a bardzo niska losowość połączona z brakiem jakiegokolwiek catch-up mechanizmu (poza kolejnością w rundzie, która jest cholernie ważna, ale niekoniecznie nieograna osoba skorzysta z niej poprawnie) nie pomagają.
Choć dla mnie akurat to plus, lubię kiedy skill jasno przekłada się na zwycięstwo
XLR8 pisze: ↑25 cze 2022, 11:39Zagraliśmy i ten katalog był strasznie odrzucający.
Jeśli odrzuca Was Magician's Workbook (znaczy z pamięcią już kiepsko

), to istnieje strona internetowa, w której można wrzucić posiadane materiały i jasno widać co można/co będzie można złożyć.
XLR8 pisze: ↑25 cze 2022, 11:39Do tego workerplacement z ukrytą licytacją to też mechanika z która jest mało elegancka.
Nie ma w tej grze ukrytej licytacji, nie wiem skąd ten pomysł
Jest action planning (a dokładniej action selection z mechanizmem kolejki) z worker placementem.
Swoją drogą, podasz swoją/waszą definicję "elegancji" konkretnej mechaniki w grze planszowej?
Często wspominasz o braku elegancji, ale nigdy nie zdefiniowałeś tejże w swoim rozumieniu.