Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Morgon
Posty: 781
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 79 times
Been thanked: 168 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Morgon »

Czy przeciwnik w misji 38 jest potworem, demonem czy oboma naraz? Bo nie wiem które karty i smarowidła będą na niego działać?
Gargi
Posty: 115
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Gargi »

Jak rzucam granat na swoim polu i jest on obszarowy to mnie też zadaje obrażenia,a może traktuje ten granat tak jak broń wojownika ,gdy uderza obszarowo (czyli siebie nie)?
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Majek pisze: 02 mar 2025, 10:16 Czy jest taka możliwość, aby w którymś momencie gry nie było wyłożonej żadnej małej karty fabuły z czerwonym paskiem?
Tylko na samym początku, podczas misji szkoleniowych. Potem już zawsze powinny być jakieś karty związane z głównym wątkiem. A jaką ostatnią kartę głównego wątku wykładałeś (po uczcie u księcia)?
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Morgon pisze: 02 mar 2025, 10:23 Czy przeciwnik w misji 38 jest potworem, demonem czy oboma naraz? Bo nie wiem które karty i smarowidła będą na niego działać?
Mechanicznie jest nadal potworem, zgodnie z ikoną na jej karcie wroga.
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Gargi pisze: 02 mar 2025, 11:19 Jak rzucam granat na swoim polu i jest on obszarowy to mnie też zadaje obrażenia,a może traktuje ten granat tak jak broń wojownika ,gdy uderza obszarowo (czyli siebie nie)?
W przypadku granatów celem ataku jest każda figurka znajdująca się na danym polu, czyli jeżeli rzucisz na twoje pole, również ty otrzymujesz obrażenia. Dopiszemy do FAQ.
Ostojaostroga
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2019, 11:36

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Ostojaostroga »

AureliuszSol pisze: 02 mar 2025, 10:20
Majek pisze: 02 mar 2025, 10:16 Czy jest taka możliwość, aby w którymś momencie gry nie było wyłożonej żadnej małej karty fabuły z czerwonym paskiem?
Mi się tak udało. Nowy wątek to sobie poczytaj :)
Gdzie ten nowy wątek ?
Majek
Posty: 82
Rejestracja: 07 lis 2010, 09:00
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Majek »

matio2007 pisze: 02 mar 2025, 11:26
Majek pisze: 02 mar 2025, 10:16 Czy jest taka możliwość, aby w którymś momencie gry nie było wyłożonej żadnej małej karty fabuły z czerwonym paskiem?
Tylko na samym początku, podczas misji szkoleniowych. Potem już zawsze powinny być jakieś karty związane z głównym wątkiem. A jaką ostatnią kartę głównego wątku wykładałeś (po uczcie u księcia)?
Ostatnia karta małego wydarzenia jaką wyłożyliśmy to S013. Dalej ślad się urwał. Coś ewidentnie spierdzieliliśmy. Myśleliśmy, że któraś karta z niebieskim paskiem znów nas pokieruje do głównego wydarzenia ale chyba tak się nie stanie.
Dodatkowe eliksiry mocy też w tym nie pomagały :lol:
bozydargabka4
Posty: 26
Rejestracja: 28 gru 2021, 12:59
Has thanked: 13 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: bozydargabka4 »

Czy można nakładać smarowidła/zmieniać kule w trakcie misji jeśli mamy dane ulepszenie w sakwie?
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

bozydargabka4 pisze: 03 mar 2025, 19:25 Czy można nakładać smarowidła/zmieniać kule w trakcie misji jeśli mamy dane ulepszenie w sakwie?
Tak, można jako akcja interakcji.
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Majek pisze: 03 mar 2025, 10:51
matio2007 pisze: 02 mar 2025, 11:26
Majek pisze: 02 mar 2025, 10:16 Czy jest taka możliwość, aby w którymś momencie gry nie było wyłożonej żadnej małej karty fabuły z czerwonym paskiem?
Tylko na samym początku, podczas misji szkoleniowych. Potem już zawsze powinny być jakieś karty związane z głównym wątkiem. A jaką ostatnią kartę głównego wątku wykładałeś (po uczcie u księcia)?
Ostatnia karta małego wydarzenia jaką wyłożyliśmy to S013. Dalej ślad się urwał. Coś ewidentnie spierdzieliliśmy. Myśleliśmy, że któraś karta z niebieskim paskiem znów nas pokieruje do głównego wydarzenia ale chyba tak się nie stanie.
Dodatkowe eliksiry mocy też w tym nie pomagały :lol:
Spoiler:
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: MowMiStefan »

matio2007 pisze: 02 mar 2025, 11:32
Gargi pisze: 02 mar 2025, 11:19 Jak rzucam granat na swoim polu i jest on obszarowy to mnie też zadaje obrażenia,a może traktuje ten granat tak jak broń wojownika ,gdy uderza obszarowo (czyli siebie nie)?
W przypadku granatów celem ataku jest każda figurka znajdująca się na danym polu, czyli jeżeli rzucisz na twoje pole, również ty otrzymujesz obrażenia. Dopiszemy do FAQ.
a obszarowe czary?
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

MowMiStefan pisze: 03 mar 2025, 20:27
matio2007 pisze: 02 mar 2025, 11:32
Gargi pisze: 02 mar 2025, 11:19 Jak rzucam granat na swoim polu i jest on obszarowy to mnie też zadaje obrażenia,a może traktuje ten granat tak jak broń wojownika ,gdy uderza obszarowo (czyli siebie nie)?
W przypadku granatów celem ataku jest każda figurka znajdująca się na danym polu, czyli jeżeli rzucisz na twoje pole, również ty otrzymujesz obrażenia. Dopiszemy do FAQ.
a obszarowe czary?
Ataki obszarowe magiczne działają tak jak każde inne obszarowe, zgodnie ze zwykłymi zasadami, czyli albo wybierasz rezygnację z cechy obszarowy, i wtedy możesz rzucić na konkretną postać, albo używasz tej cechy i wtedy każdy wróg i sojusznik na polu jest celem, ale ty nie jesteś (w przypadku rzucania na pole, na którym stoisz).
bozydargabka4
Posty: 26
Rejestracja: 28 gru 2021, 12:59
Has thanked: 13 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: bozydargabka4 »

matio2007 pisze: 03 mar 2025, 20:21
bozydargabka4 pisze: 03 mar 2025, 19:25 Czy można nakładać smarowidła/zmieniać kule w trakcie misji jeśli mamy dane ulepszenie w sakwie?
Tak, można jako akcja interakcji.
Dzięki :D a wiesz może jaka karta powoduje rozpoczęcie wątku z dodatku?
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

bozydargabka4 pisze: 03 mar 2025, 22:44
matio2007 pisze: 03 mar 2025, 20:21
bozydargabka4 pisze: 03 mar 2025, 19:25 Czy można nakładać smarowidła/zmieniać kule w trakcie misji jeśli mamy dane ulepszenie w sakwie?
Tak, można jako akcja interakcji.
Dzięki :D a wiesz może jaka karta powoduje rozpoczęcie wątku z dodatku?
Chodzi Ci o Wasserburg Dockers? Jest to opisane w instrukcji do dodatku:
"J101 jest początkiem rozgrywania mini kampanii, natomiast J102 jest dodatkowym zleceniem"
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4064
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1406 times
Been thanked: 2948 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

Nie jestem pewny jak działa karta LK09(góra Przebicie, a pytam o reakcję):
Wróg, który cię zaatakował (ikona miecza) otrzymuje [ogłuszenie].

Ogłószenie mówi, że spada na koniec najbliższej tury wroga. Czy najbliższa to obecna? Co sensu nie ma żadnego w 90% przypadków, bo nic by to nie dawało, więc przyjmuję, że działa do końca kolejnej tury wroga.

Pytanie mi wyrosło przy podwójnym ataku wilkołaka. Najpierw ma atak 4, zagrywam na to kartę ogłuszenia. Potem ma atak 2.
Co się dzieje w takim przypadku z drugą akcją? I tak jest zakolejkowana i wróg ją odpali? Czy ogłuszenie ją wyłącza?
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Ardel12 pisze: 04 mar 2025, 12:04 Nie jestem pewny jak działa karta LK09(góra Przebicie, a pytam o reakcję):
Wróg, który cię zaatakował (ikona miecza) otrzymuje [ogłuszenie].

Ogłuszenie mówi, że spada na koniec najbliższej tury wroga. Czy najbliższa to obecna? Co sensu nie ma żadnego w 90% przypadków, bo nic by to nie dawało, więc przyjmuję, że działa do końca kolejnej tury wroga.

Pytanie mi wyrosło przy podwójnym ataku wilkołaka. Najpierw ma atak 4, zagrywam na to kartę ogłuszenia. Potem ma atak 2.
Co się dzieje w takim przypadku z drugą akcją? I tak jest zakolejkowana i wróg ją odpali? Czy ogłuszenie ją wyłącza?
Jeżeli tej karty użyjesz standardowo, jako reakcja na pojedynczy atak wroga (pojedynczą czynność), to po zakończeniu tego ataku układasz na wrogu ogłuszenie. I działa ono podczas jego najbliższej tury - czyli w tym przypadku tej, która będzie kolejną. Ponieważ ta jego akcja ataku zakończyła już jego bieżącą turę. Najbliższa tura to nie jest w tym przypadku obecna.

Natomiast inaczej wygląda sprawa, kiedy przerwiesz wrogowi jego akcję i pozostały mu nadal inne czynności do wykonania, czyli jego tura nadal trwa. W takiej sytuacji umieszczasz na nim znacznik ogłuszenia od razu po pierwszej czynności ataku (na którą to czynność zagrałeś swoją reakcję), i wróg zostaje ogłuszony natychmiast do końca tej bieżącej tury. A w kolejnej rundzie działacie już normalnie.

To ma też wpływ na karne ataki, bo wróg nie może ich wykonać w turze, w której jest ogłuszony, więc też do tego reakcja może być przydatna.
bozydargabka4
Posty: 26
Rejestracja: 28 gru 2021, 12:59
Has thanked: 13 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: bozydargabka4 »

W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3619
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1239 times
Been thanked: 1462 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: seki »

bozydargabka4 pisze: 05 mar 2025, 17:51 W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Ukrywający się Bohater nie może być jedynym przeciwnikiem znajdującym się w polu widzenia któregokolwiek z wrogów. Inaczej mówiąc, ukrycie się wszystkimi bohaterami nie jest zgodne z zasadami.
bozydargabka4
Posty: 26
Rejestracja: 28 gru 2021, 12:59
Has thanked: 13 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: bozydargabka4 »

seki pisze: 05 mar 2025, 18:14
bozydargabka4 pisze: 05 mar 2025, 17:51 W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Ukrywający się Bohater nie może być jedynym przeciwnikiem znajdującym się w polu widzenia któregokolwiek z wrogów. Inaczej mówiąc, ukrycie się wszystkimi bohaterami nie jest zgodne z zasadami.
W zasadach specjalnych wyraźnie jest napisane "wszyscy bohaterowie mogą rozpocząć jako ukryci"
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3619
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1239 times
Been thanked: 1462 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: seki »

bozydargabka4 pisze: 05 mar 2025, 18:40
seki pisze: 05 mar 2025, 18:14
bozydargabka4 pisze: 05 mar 2025, 17:51 W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Ukrywający się Bohater nie może być jedynym przeciwnikiem znajdującym się w polu widzenia któregokolwiek z wrogów. Inaczej mówiąc, ukrycie się wszystkimi bohaterami nie jest zgodne z zasadami.
W zasadach specjalnych wyraźnie jest napisane "wszyscy bohaterowie mogą rozpocząć jako ukryci"
Mogłeś od razu przytoczyć tą zasadę specjalną. Myślę, że oprócz Mateusza nikt na pamięć nie kojarzy misji po numerach. @matio2007
Gargi
Posty: 115
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Gargi »

Mam kartę ataku która przebija obronę wroga o 3. Wróg ma 6 obrony magicznej. Przebicie pozwala mi zmniejszyć jego obronę do 3 , a jeśli mój kostur ma jeszcze cechę "zapalająca" to połowa jego pozostałej obrony ( w tym przypadku 3) jest zmniejszana o połowę zaokrąglając w dół,więc ostatecznie jego obrona będzie wynosiła 1?

6-3=3
3/2=1,5 i w dół do 1?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4064
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1406 times
Been thanked: 2948 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

seki pisze: 05 mar 2025, 18:14 Ukrywający się Bohater nie może być jedynym przeciwnikiem znajdującym się w polu widzenia któregokolwiek z wrogów. Inaczej mówiąc, ukrycie się wszystkimi bohaterami nie jest zgodne z zasadami.
Przecież ta zasada odnosi się do tego, że jak chcesz wykonać akcję ukrycia to nie możesz być jedynym bohaterem w polu widzenia wrogów. Póki jest inny bohater możesz to zrobić, ALE jak się skitrasz za ścianą, jesteś ostatni i nikt nie ma cię w polu widzenia to możesz normalnie się ukryć.

A jest kilka misji, w których zaczyna się wszystkimi bohaterami ukrytymi.
Gargi pisze: 05 mar 2025, 19:58 Mam kartę ataku która przebija obronę wroga o 3. Wróg ma 6 obrony magicznej. Przebicie pozwala mi zmniejszyć jego obronę do 3 , a jeśli mój kostur ma jeszcze cechę "zapalająca" to połowa jego pozostałej obrony ( w tym przypadku 3) jest zmniejszana o połowę zaokrąglając w dół,więc ostatecznie jego obrona będzie wynosiła 1?

6-3=3
3/2=1,5 i w dół do 1?
Prawidłowo. FAQ stanowi, że ogień odpalamy po wszystkich modyfikatorach obrony wroga.
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: MowMiStefan »

seki pisze: 05 mar 2025, 18:14 Ukrywający się Bohater nie może być jedynym przeciwnikiem znajdującym się w polu widzenia któregokolwiek z wrogów. Inaczej mówiąc, ukrycie się wszystkimi bohaterami nie jest zgodne z zasadami.
Jest jeszcze drugi przypadek: wszyscy poza jednym sie ukrywaja, a ten jeden potem rusza sie poza LoS (np za sciane) - i co wtedy? :) nikt nie znajduje sie w polu widzenia wiec nie jest jedynym :)
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

bozydargabka4 pisze: 05 mar 2025, 17:51 W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Ci wrogowie, którzy zamiast akcji poruszają się o 1 pole, nie losują swojej karty akcji.
Cała reszta nie wykonuje akcji, dopóki któryś z bohaterów ie zostanie odkryty zgodnie z zasadami specjalnymi misji.

Co do ogólnego ukrywania (poza misjami, które możemy zacząć jako ukryci), to jest to skrajnie mało prawdopodobne, ale gdyby taka sytuacja miała mieć miejsce, to wrogowie normalnie losują nadal swoje karty akcji i wykonują opisane na nich czynności. Czyli jeżeli wylosują np. akcję "ruch w kierunku wroga", to nie wykonują ruchu. Ale jeżeli wylosują "+1 żeton defensywy" to go układają.
Podczas testów taka sytuacja nie miała miejsca, lub też nikt mi jej nie zgłosił, więc sprawa wymaga dodania do FAQ.
bozydargabka4
Posty: 26
Rejestracja: 28 gru 2021, 12:59
Has thanked: 13 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: bozydargabka4 »

matio2007 pisze: 05 mar 2025, 21:01
bozydargabka4 pisze: 05 mar 2025, 17:51 W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Ci wrogowie, którzy zamiast akcji poruszają się o 1 pole, nie losują swojej karty akcji.
Cała reszta nie wykonuje akcji, dopóki któryś z bohaterów ie zostanie odkryty zgodnie z zasadami specjalnymi misji.

Co do ogólnego ukrywania (poza misjami, które możemy zacząć jako ukryci), to jest to skrajnie mało prawdopodobne, ale gdyby taka sytuacja miała mieć miejsce, to wrogowie normalnie losują nadal swoje karty akcji i wykonują opisane na nich czynności. Czyli jeżeli wylosują np. akcję "ruch w kierunku wroga", to nie wykonują ruchu. Ale jeżeli wylosują "+1 żeton defensywy" to go układają.
Podczas testów taka sytuacja nie miała miejsca, lub też nikt mi jej nie zgłosił, więc sprawa wymaga dodania do FAQ.
W misji 28 C. W sytuacji gdy wszyscy bohaterowie są ukryci. Tura przebiega w następujący sposób? Najemny morderca (Percepcja [P] 3) porusza się o jedno pole-> kapitan najemników i kusznik weteran (P3) nic nie robią-> guślarz (P2) nic nie robi-> tropicielka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> zaklinaczka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> bandyta (P0) dociąga kartę akcji i rozgrywa w zależności od odległości od bohaterów-> landsknecht, decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia.

Czy opcja druga, wrogom o wyższej percepcji (kapitan najemników, kusznik i guślarz) nagle się przypomina, że oni powinni ruszyć się pierwsi, więc wciskają się między tropicielke i zaklinaczka, dociągając karty i rozgrywając turę na standardowych zasadach?

Logicznym by było, że Ci wrogowie przespali swoją turę i po tropicielce powinna ruszać się zaklinaczka, ale wolę dopytać.
ODPOWIEDZ