walkingdead pisze: ↑07 sie 2024, 19:23
Na maila przyszło info, że Portal rozpoczyna wysyłkę po weekendzie.
To oznacza wysyłkę do kupujących czy może być też tak że sklepy otrzymają grę wcześniej?
Nawet jak sklepy dostaną je wcześniej, mają zakaz sprzedaży gry przed premierą.
Chyba logiczne, że zapowiadają kupującym wcześniejsza dostawę.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 09 sie 2024, 11:36
autor: walkingdead
Komentarz Portalu na FB: Premiera gry (pierwszy dzień sprzedaży w sklepach) 29 sierpnia.
Jeśli chodzi o mój post dotyczący otrzymanego maila- to mail otrzymałam ze sklepu Portal i to Portal poinformował,że od 12 wysyłają grę. Więc zakładam, że w poniedziałek wysyłka do tych, którzy kupili w Portalu w przedsprzedaży.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 09 sie 2024, 22:02
autor: Bohr
A więc po kolejnych dwóch grach tym razem Artrydą z mojej strony muszę stwierdzić, że jednak gra się zdecydowanie wyrównała. Poniosłem dwie minimalne porażki(*pierwsza jeszcze ze złym zdobywaniem kremowych osad), raz porażka o włos - spełnione warunki wygranej ale nie przetrwałem ostatniej rudny. Gra przegrana o włos w wyniku wykorzystania Feyda i dodatkowych ornitopterów, troszkę się zagapiłem i kolega wleciał w sicz, w którą nie miał wlecieć:P.....Natomiast "wystarczyło" wejść jednym Fremenem w puste pole w górach (mogłem ale nie przewidziałem tego) i zablokować jakby miejsce wypadowe do ataku gdzie w następnym ruchu pojawiły się jednostki z dwóch dalszych pól. (takto musiałyby atakować i akcja byłaby zmarnowana na atak a nie ruch). W następnej akcji pojawiły się nowe ornitoptery i było pozamiatane Ale właśnie ten element strategicznego "blokowania" pokazuję, że każdy ruch ma znaczenie i trzeba brać takie rzeczy pod uwagę (być może oczywiste ale przewidywanie tego na przyszłe ruchy to dopiero teraz chyba będę widział )
*Wstyd się przyznać ale źle graliśmy ze zdobywaniem przez Artryde osad(tych kremowych bo nie pamiętam jak się one nazywały)....można je zdobywać poprze zwykłe wejście na pole....natomiast wcześniej graliśmy, że trzeba je atakować;P
Nadal nie widzę skuteczności przy niszczeniu żniwiarek i wprowadzaniu zakazów (jak wejdą w wyniku szczęśliwego dociągu czerwi to super ale w sumie nigdy mi nie weszły). Brakuje czasu na realizacje tych ruchów - nadal jest ich za mało (ale teraz już widzę, że to kolejny element, który być może przy sprzyjających warunkach trzeba próbować realizować obok realizacji kart misji):)
Natomiast u Harkonnenow nowy blask zyskała akcja wprowadzenia do gry wehikułów.........nie wiem dlaczego ale na początku myślałem że można wprowadzać tylko żniwiarki, natomiast wchodzą w to też ornitoptery i to już jest potęga
Ostatnie dwie gry początkowo wyglądają podobnie pierwsze runda to szybkie ataki Harkonnena i oczywiście w sicz III i II na pełnej armii, które praktycznie oddaje nie bronione (atak z koła podbiegunowego), na które w mojej opinii szkoda obrony z developmentu......dzięki temu zajmuję się realizacją misji, zdobywaniem osad. Niby Harkonnen ma już połowę punktów ale i tak się musi śpieszyć albo zacząć reagować na moje próby realizacji misji Tutaj niestety, jak trójkowa sicz wpadnie przy tych najbliższych siczach(np biegun) i jeszcze wylosują się słabi obrońcy, to nie ma rady....chyba trzeba ją spisać na straty
Spoiler:
Bohr pisze: ↑02 sie 2024, 08:50
Rzeczywiście, jak opisałeś konkretne przypadki to się z Tobą względnie zgadzam. Jestem po 5 rozgrywkach i mam wrażenie (moje wstępne odczucie, nadal chce w to grać bo po prostu jeszcze nie umiemy) że gra Artrydami to jak orka na ugorze bez szans na zwycięstwo. Dlatego jak bym się spodziewał jakiś zmian to idących w kierunku utrudnienia gry Harkonenom:)
1. To była jedyna zmiana która mi się wydawała potrzebna bo w tym momencie zniszczenie żniwiarek jest dużo prostsze i może to utrudnić początkową grę ale czy będzie to działać długodystansowo? (można liczyć na farta i pojawienie się czerwia, bo przecież nie można co rundę zajmować się żniwiarkami.....jednocześnie przy takiej zasadzie pojawia się pewna powtarzalność, że zawsze w pierwszej rundzie trzeba zająć się niszczarkami bo jak nie to Harkoneni pozamiatają. Tak samo mam wrażenie, że atakowanie dwóch najbliższych siczy znajdujących się najbliżej gór (te na północy czy południu, po przeciwnej stronie bieguna), jest obecnie dla mnie naturalnym szablonem postępowania:)
2. Do takiej sytuacji nigdy nie doszło w naszych grach ale to też ze względu, że Artryda był zawsze bardzo daleki od zwycięstwa - zajmuję się ciągle obroną swoich siczy, więc gdzie mu wypady na moje tereny w góry....albo ja tak dobrze gram Harkonenami albo kolega tak źle Artrydami
3. Brzmi oczywiście jak najbardziej rozsądnie więc na pewno było wiele takich sytuacji - natomiast wiele ataków które przeprowadzam jest z odległości dwóch pól za pomocą ornitoptera (i też suprise attack....mam nadzieję, że można). Trzon moich armii leci nie naruszony a potem już mi wszystko jedno co się z nią stanie po zwycięstwie...sicz kończy swój żywot:P
A i przeważnie jak już stoję pod siczą to pełną armią to średnio opłaca mu się atakować (a jak ma decyzję czy wyjść z pola to znaczy że i tak już zniszczył zagrożenie)...więc tak po chwili zastanowienia, to akurat ten przypadek ataku z siczy chyba jest średni (ale przy innych jak najbardziej).
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 12 sie 2024, 14:04
autor: Elros.
Dajcie proszę znać czy są babole w tłumaczeniu, albo jakieś błędy w wersji PL
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 12 sie 2024, 14:42
autor: akustyk
Elros. pisze: ↑12 sie 2024, 14:04
Dajcie proszę znać czy są babole w tłumaczeniu, albo jakieś błędy w wersji PL
Wstępnie czytało parę osób i oprócz błędu we wstępie ) to jest OK. Ten błąd nie wpływu na rozgrywkę.
Ja wysłałem zapytanie do Portalu czy udostępnią instrukcję w wersji 2.0 z naniesionymi poprawkami z FAQ 3.0 tak jak to miało miejsce z oryginalną. Było by fajnie mieć jedno wspólne miejsce do którego zaglądasz a nie, że instrukcja + faq 3.0. Zobaczymy co odpiszą.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 12 sie 2024, 15:24
autor: Mrukar
Już wiadomo, że zmiany z faq nie będą ujęte.
Może w kolejnym druku.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 12 sie 2024, 15:45
autor: akustyk
Mrukar pisze: ↑12 sie 2024, 15:24
Już wiadomo, że zmiany z faq nie będą ujęte.
Może w kolejnym druku.
To było wiadomo od razu. Proces produkcji zajmuje sporo czasu więc nie było jak. Zwłaszcza, że zmiany wyszły w czerwcu. Ja się ich spytałem czy będzie do pobrania z ich strony nowa wersja. Wtedy każdy może sobie ją sam wydrukować lub... przygotować zestaw naklejek.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 12 sie 2024, 20:20
autor: Ianixius
Czekam jeszcze na swoją kopię, ale już zastanawiam się nad jedną rzeczą - żetony do randomowego losowania.
Boję się, że z czasem mogą się zużyć i będzie wiadomo co na nich jest.
Czy ktoś już widział jakieś patenty na zabezpieczenie ich?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 12 sie 2024, 20:22
autor: Pomnik
Ianixius pisze: ↑12 sie 2024, 20:20
Czekam jeszcze na swoją kopię, ale już zastanawiam się nad jedną rzeczą - żetony do randomowego losowania.
Boję się, że z czasem mogą się zużyć i będzie wiadomo co na nich jest.
Czy ktoś już widział jakieś patenty na zabezpieczenie ich?
Nie wiem jak wyglądają ale kapsle powinny załatwić sprawę
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 12 sie 2024, 21:54
autor: Yooreck
Są szerokie i prostokątne, więc na kapsle słabo się nadają niestety…
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 13 sie 2024, 08:55
autor: karmazynowy
To moze w koszulki?
Mam tak zakoszulkowane kafle technologii w Diunie Imperium.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 13 sie 2024, 09:08
autor: Muad'Dib
Mój znajomy kapsluje wszystko jak leci w grach, ostatnio widziałem u niego kwadratowe. One chyba przychodzą z pianką w środku, którą można przyciąć do kształtu żetonu.
Spoiler:
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 13 sie 2024, 09:12
autor: Jools
Pewnie wszyscy już zauważyli, ale Portal właśnie wysłał grę.
Mega zaskoczenie, bo miało być na koniec sierpnia.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 13 sie 2024, 09:35
autor: _leigam_
Jools pisze: ↑13 sie 2024, 09:12
Pewnie wszyscy już zauważyli, ale Portal właśnie wysłał grę.
Mega zaskoczenie, bo miało być na koniec sierpnia.
Nie ma zaskoczenia żadnego, taką maja politykę wydawniczą
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 13 sie 2024, 11:31
autor: walkingdead
Jools pisze: ↑13 sie 2024, 09:12
Pewnie wszyscy już zauważyli, ale Portal właśnie wysłał grę.
Mega zaskoczenie, bo miało być na koniec sierpnia.
Ale oficjalna premiera jest nadal planowana na 29 sierpnia, a jak u nich zamawiasz w przedsprzedaży to zawsze dostajesz wcześniej
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 14 sie 2024, 21:52
autor: akustyk
Niestety portal nie wyda na razie instrukcji 2.0 z naniesionymi poprawkami z faq 3.0. No cóż. To oficjalna odpowiedz portalu.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 14 sie 2024, 22:31
autor: Jools
akustyk pisze: ↑14 sie 2024, 21:52
Niestety portal nie wyda na razie instrukcji 2.0 z naniesionymi poprawkami z faq 3.0. No cóż. To oficjalna odpowiedz portalu.
Tam są bagatela 3 zmiany do gry. Bez przesady by co FAQ robić nową instrukcję.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 18 sie 2024, 17:37
autor: Kajak
Czy da się wygrać tą grę Atrydami?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 18 sie 2024, 17:52
autor: Yooreck
Kajak pisze: ↑18 sie 2024, 17:37
Czy da się wygrać tą grę Atrydami?
Podstawkę tak, ale Harkonennami łatwiej.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 18 sie 2024, 17:54
autor: Deem
Kajak pisze: ↑18 sie 2024, 17:37
Czy da się wygrać tą grę Atrydami?
Tak, jest trudniej w początkowych partiach, ale to tylko kwestia poznania gry i możliwości. Po faq 3.0 jest bardzo dużo głosów na bgg, że wygrane rozkładają się w okolicach 50/50 (oczywiście zależy od przyzwyczajeń stołu, różnic w doświadczeniu itd.)
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 18 sie 2024, 20:51
autor: Kajak
No bo podoba mi się ta gra i przymierzam się do kupna, a przesadnie tania nie jest , dlatego pytałem o szansę Atrydów.
Z tego co z filmików zrozumiałem ( miedzy innymi u Gandalfka i Barola) Harkonnenami wystarczy zająć 4 wioski( w porywach do 6) mając zdecydowaną przewagę militarną.
Atrydami trzeba wybronić te osady i jeszcze wykonać kilkanaście misji , wydaje się że stopień trudności dużo wyższy.
Kurde sam nie wiem , waham się.