bozydargabka4 pisze: ↑05 mar 2025, 17:51
W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Ci wrogowie, którzy zamiast akcji poruszają się o 1 pole, nie losują swojej karty akcji.
Cała reszta nie wykonuje akcji, dopóki któryś z bohaterów ie zostanie odkryty zgodnie z zasadami specjalnymi misji.
Co do ogólnego ukrywania (poza misjami, które możemy zacząć jako ukryci), to jest to skrajnie mało prawdopodobne, ale gdyby taka sytuacja miała mieć miejsce, to wrogowie normalnie losują nadal swoje karty akcji i wykonują opisane na nich czynności. Czyli jeżeli wylosują np. akcję "ruch w kierunku wroga", to nie wykonują ruchu. Ale jeżeli wylosują "+1 żeton defensywy" to go układają.
Podczas testów taka sytuacja nie miała miejsca, lub też nikt mi jej nie zgłosił, więc sprawa wymaga dodania do FAQ.
W misji 28 C. W sytuacji gdy wszyscy bohaterowie są ukryci. Tura przebiega w następujący sposób? Najemny morderca (Percepcja [P] 3) porusza się o jedno pole-> kapitan najemników i kusznik weteran (P3) nic nie robią-> guślarz (P2) nic nie robi-> tropicielka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> zaklinaczka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> bandyta (P0) dociąga kartę akcji i rozgrywa w zależności od odległości od bohaterów-> landsknecht, decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia.
Czy opcja druga, wrogom o wyższej percepcji (kapitan najemników, kusznik i guślarz) nagle się przypomina, że oni powinni ruszyć się pierwsi, więc wciskają się między tropicielke i zaklinaczka, dociągając karty i rozgrywając turę na standardowych zasadach?
Logicznym by było, że Ci wrogowie przespali swoją turę i po tropicielce powinna ruszać się zaklinaczka, ale wolę dopytać.
Kolego, takie szczegóły ukrywaj w spoilerze.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
bozydargabka4 pisze: ↑05 mar 2025, 17:51
W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Ci wrogowie, którzy zamiast akcji poruszają się o 1 pole, nie losują swojej karty akcji.
Cała reszta nie wykonuje akcji, dopóki któryś z bohaterów ie zostanie odkryty zgodnie z zasadami specjalnymi misji.
Co do ogólnego ukrywania (poza misjami, które możemy zacząć jako ukryci), to jest to skrajnie mało prawdopodobne, ale gdyby taka sytuacja miała mieć miejsce, to wrogowie normalnie losują nadal swoje karty akcji i wykonują opisane na nich czynności. Czyli jeżeli wylosują np. akcję "ruch w kierunku wroga", to nie wykonują ruchu. Ale jeżeli wylosują "+1 żeton defensywy" to go układają.
Podczas testów taka sytuacja nie miała miejsca, lub też nikt mi jej nie zgłosił, więc sprawa wymaga dodania do FAQ.
Spoiler:
W misji 28 C. W sytuacji gdy wszyscy bohaterowie są ukryci. Tura przebiega w następujący sposób? Najemny morderca (Percepcja [P] 3) porusza się o jedno pole-> kapitan najemników i kusznik weteran (P3) nic nie robią-> guślarz (P2) nic nie robi-> tropicielka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> zaklinaczka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> bandyta (P0) dociąga kartę akcji i rozgrywa w zależności od odległości od bohaterów-> landsknecht, decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia.
Czy opcja druga, wrogom o wyższej percepcji (kapitan najemników, kusznik i guślarz) nagle się przypomina, że oni powinni ruszyć się pierwsi, więc wciskają się między tropicielke i zaklinaczka, dociągając karty i rozgrywając turę na standardowych zasadach?
Logicznym by było, że Ci wrogowie przespali swoją turę i po tropicielce powinna ruszać się zaklinaczka, ale wolę dopytać.
Wszyscy wykonują swoje akcje według percepcji. Czyli w powyższym przypadku ci wrogowie, którzy mieli wyższą percepcję już stracili swoje tury, czekając w nich na rozwój wydarzeń. Będą mogli wykonywać akcje dopiero w kolejnej rundzie.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Może ale nie musi? (ale dlaczego nie chcieć go atakować? )
Karny atak może wykonać także odpychający (mało klimatyczne), czy koniecznie ktoś inny?
Może otrzymać jeśli spełnione są warunki KA (związanie w walce wręcz). Nie może otrzymać, jeśli nie są spełnione (czyli więcej jednostek frakcji odepchniętego niż frakcji odpychającego) - ja to tak rozumiem.
Podłączę się z pytaniem do wątku. Czy można wypchnąć wroga poza planszę (bo bohater może opuścić ją świadomie i do końca misji nie może już wrócić)?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 31 mar 2025, 17:13
autor: Emil_1
Wprowadziliście jakieś zasady domowe które poprawiają rozgrywkę?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Może ale nie musi? (ale dlaczego nie chcieć go atakować? )
Karny atak może wykonać także odpychający (mało klimatyczne), czy koniecznie ktoś inny?
Może otrzymać jeśli spełnione są warunki KA (związanie w walce wręcz). Nie może otrzymać, jeśli nie są spełnione (czyli więcej jednostek frakcji odepchniętego niż frakcji odpychającego) - ja to tak rozumiem.
Podłączę się z pytaniem do wątku. Czy można wypchnąć wroga poza planszę (bo bohater może opuścić ją świadomie i do końca misji nie może już wrócić)?
Nie można wypychać wrogów poza planszę (był ten temat wpisany do ostatniego FAQ).
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 08 kwie 2025, 11:05
autor: spartan
Dzień dobry czy pomożecie w potrzebie jak wygląda walka dwoma egzemplarzami broni...czy sumuje kostki,czy broń musi być taka sama....
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 08 kwie 2025, 11:05
autor: spartan
...a może zdolność z karty ma taki plusik
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 08 kwie 2025, 11:29
autor: spartan
I jeszcze sprawa ogłuszenie z karty jest reakcją na atak przed nim czy po po wyniku....?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 08 kwie 2025, 17:57
autor: spartan
...na karcie reakcji mam wynik ogłuszenia i pytanie czy jeżeli jest to zagranie na atak wroga to czy ogłuszenie wyprzedza atak i wynik obrażeń zadany przez wroga-mojemu bohaterowi?...czy moja reakcja na obrażenia jest po otrzymaniu obrażeń od atakującego wroga...Mateuszu pomóż proszę bo mam zagwostkę a fabuła chciałaby postąpić odsłaniając finał...z góry bardzo dziękuję i winszuję takiego zacnego Tytułu.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 08 kwie 2025, 23:37
autor: matio2007
Cześć,
W zwykłej sytuacji nie możesz używać 2 broni na raz. Musisz wybrać 1, która wykonujesz atak.
Natomiast są karty akcji które to umożliwiają. W takiej sytuacji wybierasz jedną z bron jako "główną", a dzięki temu że używasz drugiej, dostajesz bonus opisany na karcie akcji. Ale ta druga broń nie daje Ci zwyczajnych korzyści jak kości walki lub modyfikatory. Jedyną korzyścia jest bonus opisany na karcie akcji.
Jeżeli masz kartę reakcji z ogłuszeniem, powinno na niej być dokładnie napisane kiedy możesz jej użyć. Jeżeli wzmacnia Twój atak wręcz, to jest traktowana jak standardowa cecha broni (czyli ogłusza wroga już po wykonaniu właściwego ataku, zadaniu obrażeń itd).
Jeżeli mówisz o karcie LK09 (reakcja na atak wroga), to na dole masz napisane "Zagraj na koniec ataku wroga" - i dokładnie tak działa, po zakończeniu ataku przez wroga zostaje on ogłuszony.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
: 07 maja 2025, 17:01
autor: kami99
Chciałem rozegrac dodatej wasserburg dockers osobno. W instrukcji jest napisane aby wyłożyć kartę J013 która następnie każe wyłozyć misje po za mapę dodatku. Czy tutaj jest bląd ? jak powinno być prawidłowo ?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
: 07 maja 2025, 18:27
autor: matio2007
kami99 pisze: ↑07 maja 2025, 17:01
Chciałem rozegrac dodatej wasserburg dockers osobno. W instrukcji jest napisane aby wyłożyć kartę J013 która następnie każe wyłozyć misje po za mapę dodatku. Czy tutaj jest bląd ? jak powinno być prawidłowo ?
Hej, w instrukcji jest błędnie wpisana karta zlecenia J013, powinna być wykładana karta zlecenia J012. Przepraszam za kłopot.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 09 maja 2025, 10:37
autor: Jdn
Drukował ktoś naklejki? Próbował ktoś na pół przezroczystej folii? Czy raczej nie ma sensu? Może ktoś wrzucić fotki jak to wyszło jeśli okleił?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 20 cze 2025, 22:07
autor: Haisenberg83
Hej. Wróciłem do gry po kilkumiesięcznej przerwie i mam 3 pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.
1. Czy żeton defensywy i ofensywy zdobyty podczas misji i niewykorzystany na koniec misji jest odrzucany, czy zostaje i kolejną misję zaczynamy już z żetonem defensywy i ofensywy.
2. Czy jeśli wróg atakuje dystansowo naszego bohatera w zwarciu, to czy tak samo jak my rzuca K6 i jeśli wyrzuci 6 to trafia swojego sojusznika?
3. Pkt. życia poza misjami. Wiadomo, że poniżej zera, dodatkowe utraty pkt. życia to upływające dni, ale co w przypadku, gdy bohater ma zero? Teoretycznie jest nieprzytomny, ale co to dokładnie oznacza poza misją, że bohater jest nieprzytomny? Po upływie dnia odzyskuje jeden HP?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 21 cze 2025, 21:38
autor: Ardel12
1. Odrzucamy
2. Nie
3. Po misji bohaterowie otrzymają 1pz by wrócić z nieprzytomnego stanu. Jak w trakcie przygody się zdarzy stracić ostatni HP to lipa i zaczniesz kolejną walkę z bohaterem nieprzytomnym. Nie ma uzdrawiania za mijające dni. Musisz sam go czymś/jakoś podleczyć. Nie kojarzę czy w jakikolwiek mechanicznie wpływało to na grę typu testy czy możliwość ich wykonania. Mi się sytuacja nie trafiła to może ktoś inny odpowie
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 05 lip 2025, 12:52
autor: Nidhogg
Ja mam w 2 pytania
1. Czy jak gracz chce zrezygnować z akcji to musi i tak odrzucić kartę z ręki?
2. Czy reakcje które działają na sojusznika (w rurze sojusznika) lub wroga (w rurze wroga) mogę zagrać z jakiekolwiek miejsca czy muszę być na tym samym polu co sojusznik/wróg?