Strona 15 z 15
Re: Eclipse
: 04 lip 2020, 17:09
autor: chrystia2n
Cześć Wszystkim, do niedawna instrukcja po polsku była dostępna na rebel (
https://www.rebel.pl/repository/files/i ... clipse.pdf) jednak już nie jest. Czy ma ktoś ją może ściągniętą i może użyczyć?
Edit:
Jest teraz dostępna pod linkiem:
https://files.rebel.pl/files/instrukcje/Eclipse.pdf
Re: Eclipse (Touko Tahkokallio)
: 03 maja 2021, 19:02
autor: StanleyStone
Czy ktoś może mi wytłumaczyć, jak grać w tę grę na 9? (dla tylu graczy mata przewiduje miejsce).
Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)
: 03 maja 2021, 19:27
autor: brazylianwisnia
StanleyStone pisze: ↑03 maja 2021, 19:06
A mógłby ktoś wytłumaczyć jak grać na 9 osób? (tyle przewiduje mata).
Beda dodatki to będzie mozna grac.
Shadow of the rift
: 25 lut 2025, 03:53
autor: puciek2
Rasa Pixies Unity
1. czy konwersja statku podczas akcji build jest wykonywana dodatkowo i można zarówno konwertować jak i budować czy trzeba wybrać
konwersja albo budowa ?
2. czy konwersja statku/ów podczas akcji build może się odbywać na innym/innych hexach niż akcja buld ? Czy może się odbywać na hexach innych graczy/obcych ? Czy może dotyczyć spinowanych statków ?
3. Czy Pixies mogą używać i bodować orbitale ?
4. Czy można konwertować statki bez budowy statków ? Tznaczy wybrać tylko konwersję bez faktycznej budowy statku ?
5. Rift cannon. Czy obrażenia we własne statki można przydzielać tylko na hexsie gdzie właśnie oddano strzał z Rift cannon czy może można przydzielać także do własnych statków na innych hexach ?
Re: Shadow of the rift
: 25 lut 2025, 08:40
autor: dannte
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:53
Rasa Pixies Unity
Nie Pixies tylko Pixys! To nie są rusałki!
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:53
1. czy konwersja statku podczas akcji build jest wykonywana dodatkowo i można zarówno konwertować jak i budować czy trzeba wybrać
konwersja albo budowa ?
Dodatkowo, wiele razy na akcję - tak długo jak Cię stać.
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:53
2. czy konwersja statku/ów podczas akcji build może się odbywać na innym/innych hexach niż akcja buld ? Czy może się odbywać na hexach innych graczy/obcych ? Czy może dotyczyć spinowanych statków ?
Nie ma ograniczeń - jedyne ograniczenie to konwersja musi zachodzić w obrębie tego samego hexa (bez przenoszenia/pożyczania statków).
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:533. Czy Pixies mogą używać i bodować orbitale ?
Oczywiście (po rozwinięciu technologii). Nie mogą tylko budować Baz Gwiezdnych.
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:534. Czy można konwertować statki bez budowy statków ? Tznaczy wybrać tylko konwersję bez faktycznej budowy statku ?
Każda aktywacja budowy jest opcjonalna - możesz wybrać akcję budowy nawet jak nie stać Cię na nowy statek.
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:535. Rift cannon. Czy obrażenia we własne statki można przydzielać tylko na hexsie gdzie właśnie oddano strzał z Rift cannon czy może można przydzielać także do własnych statków na innych hexach ?
Tylko na hexie który uczestniczy w ataku i tylko w statki wyekwipowane w Rift Cannon.
Re: Shadow of the rift
: 25 lut 2025, 17:23
autor: puciek2
dannte pisze: ↑25 lut 2025, 08:40
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:53
...
Dzięki
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:535. Rift cannon. Czy obrażenia we własne statki można przydzielać tylko na hexsie gdzie właśnie oddano strzał z Rift cannon czy może można przydzielać także do własnych statków na innych hexach ?
Tylko na hexie który uczestniczy w ataku i tylko w statki wyekwipowane w Rift Cannon.
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:53
Tutaj się raczej nie zgodzę moim zdaniem w dowolny własny statek na hexie wcale nie musi mieć rift cannona ani uczestniczyć w walce. np. poniżej z instrukcji
"Deal one damage to any one of your Ships in the hex."
Re: Shadow of the rift
: 27 lut 2025, 17:45
autor: dannte
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 17:23
dannte pisze: ↑25 lut 2025, 08:40
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 03:535. Rift cannon. Czy obrażenia we własne statki można przydzielać tylko na hexsie gdzie właśnie oddano strzał z Rift cannon czy może można przydzielać także do własnych statków na innych hexach ?
Tylko na hexie który uczestniczy w ataku i tylko w statki wyekwipowane w Rift Cannon.
Tutaj się raczej nie zgodzę moim zdaniem w dowolny własny statek na hexie wcale nie musi mieć rift cannona ani uczestniczyć w walce. np. poniżej z instrukcji
"Deal one damage to any one of your Ships in the hex."
Ok, po pierwsze: jesteś w wątku z pytaniami o zasady, nie o opinie i house rule'y - ale to twoja gra, graj jak chcesz.
Po drugie: jakie statki na hexie mogą nie uczestniczyć w walce, skoro bitwa jest zawsze rozgrywana per hex? Moje doprecyzowanie dotyczyło innych statków z Rift Cannon, które są gdzieś indziej na planszy - one się nie liczą.
Po trzecie: moja odpowiedź jest zgodna z regułami, nie użyłem słów "chyba" ani "wydaje mi się", więc nie wiem z czym dokładnie się nie zgadzasz. Nie wiem skąd jest twój cytat, ale ja bazuję na tym:
https://www.lautapelit.fi/files/Online% ... es_web.pdf
czyli:
deal one damage to one of your Ships with Rift weapons in the battle
czyli dokładnie tak jak napisałem:
dannte pisze: ↑25 lut 2025, 08:40
Tylko na hexie który uczestniczy w ataku i tylko w statki wyekwipowane w Rift Cannon.
Po czwarte, celowo też użyłem określenia "w ataku" zamiast "w walce", bo chociaż instrukcja mówi tylko o walce, a ani słowem nie wspomina atakowania populacji, to jednak ta broń także może zostać użyta do atakowania populacji (jak każda inna) i tutaj to już podlega interpretacji jak chcesz rozpatrzeć taki atak (ale zgodnie z regułami musisz naraz zaatakować wszystkimi dostępnymi statkami i rozpatrzeć własne obrażenia możliwie najniekorzystniej).
Re: Shadow of the rift
: 28 lut 2025, 13:56
autor: puciek2
dannte pisze: ↑27 lut 2025, 17:45
puciek2 pisze: ↑25 lut 2025, 17:23
dannte pisze: ↑25 lut 2025, 08:40
Tylko na hexie który uczestniczy w ataku i tylko w statki wyekwipowane w Rift Cannon.
Tutaj się raczej nie zgodzę moim zdaniem w dowolny własny statek na hexie wcale nie musi mieć rift cannona ani uczestniczyć w walce. np. poniżej z instrukcji
"Deal one damage to any one of your Ships in the hex."
...
Nie wiem skąd jest twój cytat, ale ja bazuję na tym:
https://www.lautapelit.fi/files/Online% ... es_web.pdf
czyli:
deal one damage to one of your Ships with Rift weapons in the battle
czyli dokładnie tak jak napisałem:
dannte pisze: ↑25 lut 2025, 08:40
Tylko na hexie który uczestniczy w ataku i tylko w statki wyekwipowane w Rift Cannon.
Po czwarte, celowo też użyłem określenia "w ataku" zamiast "w walce", bo chociaż instrukcja mówi tylko o walce, a ani słowem nie wspomina atakowania populacji, to jednak ta broń także może zostać użyta do atakowania populacji (jak każda inna) i tutaj to już podlega interpretacji jak chcesz rozpatrzeć taki atak (ale zgodnie z regułami musisz naraz zaatakować wszystkimi dostępnymi statkami i rozpatrzeć własne obrażenia możliwie najniekorzystniej).
puciek2 pisze:
OK
Re: Eclipse - pytania i wątpliwości
: 17 cze 2025, 08:41
autor: d0man
Czy bazy gwiezdne są strukturami i dotyczy ich limit budowy 1 na sektor?
Wspólna cecha baz i struktur to wymóg technologii, ale przy opisie aukcji budowy nie jest wymieniona gdy jest mowa o limicie dla struktur typu monolit i orbitali
Czyli może jednak bez limitu jak statki, którymi też w sumie nie są...
Re: Eclipse - pytania i wątpliwości
: 17 cze 2025, 09:28
autor: dannte
d0man pisze: ↑17 cze 2025, 08:41
Czy bazy gwiezdne są strukturami i dotyczy ich limit budowy 1 na sektor?
Wspólna cecha baz i struktur to wymóg technologii, ale przy opisie aukcji budowy nie jest wymieniona gdy jest mowa o limicie dla struktur typu monolit i orbitali
Czyli może jednak bez limitu jak statki, którymi też w sumie nie są...
Nie są strukturami, nie ma limitu. Tak samo przywiązują statki przeciwnika jak pozostałe typy statków.
Re: Eclipse - pytania i wątpliwości
: 19 cze 2025, 09:34
autor: skoscisty
d0man pisze: ↑17 cze 2025, 08:41
Czy bazy gwiezdne są strukturami i dotyczy ich limit budowy 1 na sektor?
Wspólna cecha baz i struktur to wymóg technologii, ale przy opisie aukcji budowy nie jest wymieniona gdy jest mowa o limicie dla struktur typu monolit i orbitali
Czyli może jednak bez limitu jak statki, którymi też w sumie nie są...
Autorzy na BGG napisali, że bazy gwiezdne są statkami, które nie posiadają silników i tak je należy traktować. Zatem w sektorze może ich być więcej niż jedna.