Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1561 times
Been thanked: 252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: suibeom »

Spoiler:
problem nie leży w tym, że coś się komuś nie podoba, tylko w kulturze wypowiedzi. To dwie różne rzeczy
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: XLR8 »

suibeom pisze: 29 kwie 2022, 19:58
Spoiler:
problem nie leży w tym, że coś się komuś nie podoba, tylko w kulturze wypowiedzi. To dwie różne rzeczy
We wszechświecie musi być równowaga. Wszyscy zachwalają ten szrot gdy w rzeczywistości to jest zwykła wydmuszka. Mój sposób wypowiedzi ma wzbudzić kontrowersje i zachęcić ludzi do dyskusji. Na pewno nie uważam, że są mniej wartościowe choćby od postów pokroju "portal już nadał paczkę".
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4486
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1445 times
Been thanked: 1103 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: garg »

XLR8 pisze: 29 kwie 2022, 20:06
suibeom pisze: 29 kwie 2022, 19:58
Spoiler:
problem nie leży w tym, że coś się komuś nie podoba, tylko w kulturze wypowiedzi. To dwie różne rzeczy
We wszechświecie musi być równowaga. Wszyscy zachwalają ten szrot gdy w rzeczywistości to jest zwykła wydmuszka. Mój sposób wypowiedzi ma wzbudzić kontrowersje i zachęcić ludzi do dyskusji. Na pewno nie uważam, że są mniej wartościowe choćby od postów pokroju "portal już nadał paczkę".
Gwarantuję - pisanie nieuprzejmych i nieumotywowanych postów NIE zachęca ludzi do dyskusji, tylko daje kiepskie świadectwo o Tobie. Chyba pomyliłeś nasze forum z Onetem :( .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1388
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Emil_1 »

Można uprzejmie prosić o jakąś rzeczową wypowiedź czy gra jest dobra na 2 osoby?
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4486
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1445 times
Been thanked: 1103 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: garg »

Emil_1 pisze: 29 kwie 2022, 20:44 Można uprzejmie prosić o jakąś rzeczową wypowiedź czy gra jest dobra na 2 osoby?
Jeszcze nie grałem (szykuję się z synami na po Majówce), ale większość osób twierdzi, że to najlepiej działająca na dwie osoby gra z trylogii Langa.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: XLR8 »

Emil_1 pisze: 29 kwie 2022, 20:44 Można uprzejmie prosić o jakąś rzeczową wypowiedź czy gra jest dobra na 2 osoby?
Czy dobrze działa w stosunku do innych możliwości? Tak.
Czy jest dobra? Zdania są podzielone. 🙄😅
Darkon
Posty: 44
Rejestracja: 25 sty 2022, 17:38
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Darkon »

Nie grałem dużej ilości parti, ale na dwie osoby sama gra trwa chyba najszybciej jeśli chodzi o gry z area contro średnio partia schodzi nam w godzinę. Sam feeling gry jest bardzo przyjemny z racji ze juz na dwie osoby potrafi sie zrobić ciasno na planszy. Na minus niestety tak naprawdę tylko jeden gracz zdobywa figurki obrońców, zagrywanie kart dla bardziej doświadczonych wyjadaczy może być dużo bardziej przewidywalne. To tyle ile narazie udało mi się dostrzec. Nie miałem okazji zagrać w większym gronie. Gra ma potencjał zasady można wyjaśnić w niecałe 10min
autopaga
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 96 times
Been thanked: 320 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: autopaga »

garg pisze: 29 kwie 2022, 20:51
Emil_1 pisze: 29 kwie 2022, 20:44 Można uprzejmie prosić o jakąś rzeczową wypowiedź czy gra jest dobra na 2 osoby?
Jeszcze nie grałem (szykuję się z synami na po Majówce), ale większość osób twierdzi, że to najlepiej działająca na dwie osoby gra z trylogii Langa.
Mechanika area control co do zasady słabo działa na 2 osoby, więc poprzeczka nie jest zawieszona wysoko. Myślę że jednak pierwsza lepsza gra konfrontacyjna zaprojektowane tylko dla dwóch graczy będzie lepszym wyborem. Te gry muszą być po prostu inaczej zaprojektowane pod dwóch graczy.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4486
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1445 times
Been thanked: 1103 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: garg »

autopaga pisze: 29 kwie 2022, 21:11
garg pisze: 29 kwie 2022, 20:51
Emil_1 pisze: 29 kwie 2022, 20:44 Można uprzejmie prosić o jakąś rzeczową wypowiedź czy gra jest dobra na 2 osoby?
Jeszcze nie grałem (szykuję się z synami na po Majówce), ale większość osób twierdzi, że to najlepiej działająca na dwie osoby gra z trylogii Langa.
Mechanika area control co do zasady słabo działa na 2 osoby, więc poprzeczka nie jest zawieszona wysoko. Myślę że jednak pierwsza lepsza gra konfrontacyjna zaprojektowane tylko dla dwóch graczy będzie lepszym wyborem. Te gry muszą być po prostu inaczej zaprojektowane pod dwóch graczy.
To prawda i od razu przychodzą mi do głowy dwa tytuły area control zaprojektowane na dwóch graczy i naprawdę doskonałe: Sztuka wojny oraz Kahuna.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4529
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1366 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

Emil_1 pisze: 29 kwie 2022, 20:44 Można uprzejmie prosić o jakąś rzeczową wypowiedź czy gra jest dobra na 2 osoby?
Grałem tak dwa razy. Raz ucząc kolegę gry i no byłą tragedia - zniszczyłem chłopaka doszczętnie i widać było, że nie wie co robi mimo, że to ograny gracz. Drugi raz już z osoba, która kiedyś grała i było bardzo przyjemnie. Jest prościej po prostu. Śledzisz jednego przeciwnika i układasz bitwę, się pod niego, a nie pod parę osób.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 409 times
Been thanked: 505 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: rav126 »

XLR8 pisze: 29 kwie 2022, 20:06 Mój sposób wypowiedzi ma wzbudzić kontrowersje i zachęcić ludzi do dyskusji.
Właśnie przyznałeś się jednocześnie do bycia trollem i, że tak użycję eufemizmu, człowiekiem o niewielkiej kulturze. Twoje wstawki jak widać są celowe i z premedytacją. Dostaleś ostrzeżenie od admina, zobaczymy na ile skuteczne.

Sam chętnie bym spróbował Ankh na dwie osoby, jednak rzadko kiedy gramy w takim składzie. Którego boga byście zdecydowanie odradzili do takiego składu?
Darkon
Posty: 44
Rejestracja: 25 sty 2022, 17:38
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Darkon »

A ja mam pytanie co do łączenia bogów czy grał juz ktoś bez tej mechaniki i jeśli tak jaki miało to wpływ na rozgrywkę?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4529
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1366 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

Darkon pisze: 30 kwie 2022, 12:30 A ja mam pytanie co do łączenia bogów czy grał juz ktoś bez tej mechaniki i jeśli tak jaki miało to wpływ na rozgrywkę?
Grałem raz tak. Było spoko, ja nie czulem duzej roznicy poza tym, ze gralismy we 3 gdzie jeden gracz mocno odstawal. Gdybysmy sie polaczyli na pewno bysmy bardziej mogli go gonic wspolpracujac, a tego nie bylo przez co mocniej wygral.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
autopaga
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 96 times
Been thanked: 320 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: autopaga »

Ta mechanika służy tylko i wyłącznie do efektywniejszego bicia lidera, jeżeli gracze przegrywający nie umieją tego robić w porozumieniu grając osobno, dla mnie totalna porażka projektanta. Nie znoszę "catch up" mechanik, jeżeli lider wyskoczył na tyle do przodu że nie da się go dogonić gra powinna mieć instant win, a nie dawać fory słabszym graczom.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4116
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 270 times
Been thanked: 938 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: brazylianwisnia »

Dla mnie ten mechanizm jest fajny. Wolę jak takie zagrywki są już zaimplementowane w grze bo inaczej jest to na zasadzie - Stefan prowadzi. Musimy wszyscy go zlać. I nagle z lidera gość zostaje ostatni i sfrustrowany :-P
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 402
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 376 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Ciuniek »

autopaga pisze: 30 kwie 2022, 16:28 dla mnie totalna porażka projektanta.
Jest sto pięćdziesiąt tysięcy gier, w których można bić lidera w porozumieniu (w Ankh też się da). Nie kojarzę od ręki więcej niż jednej gry, w której jest scalenie dwóch "najsłabszych" graczy w jednego. Wolę, żeby projektant próbował nowych rzeczy i testował nietypowe pomysły zamiast powielać stary schemat.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: XLR8 »

autopaga pisze: 30 kwie 2022, 16:28 Ta mechanika służy tylko i wyłącznie do efektywniejszego bicia lidera, jeżeli gracze przegrywający nie umieją tego robić w porozumieniu grając osobno, dla mnie totalna porażka projektanta. Nie znoszę "catch up" mechanik, jeżeli lider wyskoczył na tyle do przodu że nie da się go dogonić gra powinna mieć instant win, a nie dawać fory słabszym graczom.
Tu nawet nie jest problemem mechanika bicia lidera tylko dziwna dynamika gry na 4 gdy np gracz W ma 30pkt, gracze X i Y po 19pkt, a gracz Z 20pkt. Gracz Z jest prawdopodobnie w takim samym dołku jak X i Y, ale to oni dostaną mocny boost, a on prawdopodobnie będzie walczył żeby jak najmniej przegrać.
Straszny potworek ten Ankh.
autopaga
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 96 times
Been thanked: 320 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: autopaga »

Ciuniek pisze: 30 kwie 2022, 18:09
autopaga pisze: 30 kwie 2022, 16:28 dla mnie totalna porażka projektanta.
Jest sto pięćdziesiąt tysięcy gier, w których można bić lidera w porozumieniu (w Ankh też się da). Nie kojarzę od ręki więcej niż jednej gry, w której jest scalenie dwóch "najsłabszych" graczy w jednego. Wolę, żeby projektant próbował nowych rzeczy i testował nietypowe pomysły zamiast powielać stary schemat.
Fakt jest to w sumie chyba jedyna innowacyjna mechanika w tym tytule. Plus za spójność z tematem. Jednak ja jakoś nie czuję potrzeby żeby po 2/3 gry zacząć grać w koopa, bo mi słabo idzie.
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 409 times
Been thanked: 505 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: rav126 »

Dla mnie mechanika merge jest bardzo specyficzna, jednak w duchu klimatu gry - działa najlepiej, jeżeli gracze siedzą koło siebie, wtedy faktycznie gracz na pierwszym miejscu ma dość trudno. Jest to dość oryginalne i jak napisał Ciuniek - dobrze, że jest tu jakiś świeży pomysł. Ja rozumiem, że komuś może nie podobać się ta mechanika, tak jak dla mnie beznadziejna licytacja w RS, której totalnie "nie czuję". Dlatego ja w RS nie gram. Ktoś nie chce merge? Proste - wystarczy go pominąć.
khomaniac
Posty: 103
Rejestracja: 04 lut 2020, 17:39
Has thanked: 56 times
Been thanked: 33 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: khomaniac »

Ile trwa przeciętnie partia dwuosobowa?
Zbieram więcej opinii bo widziałem duży rozstrzał :D
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4529
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1366 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

khomaniac pisze: 25 maja 2022, 21:47 Ile trwa przeciętnie partia dwuosobowa?
Zbieram więcej opinii bo widziałem duży rozstrzał :D
Grałem tak 2 partie.
Pierwsza : ja juz ograny. kolega gra pierwszy raz : 46 minut, skonczylo sie moja kompletna dominacja
Druga: ja i kolega, ja mocno ograny, on zagral z 2 razy, 2h gry
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
khomaniac
Posty: 103
Rejestracja: 04 lut 2020, 17:39
Has thanked: 56 times
Been thanked: 33 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: khomaniac »

Hardkor pisze: 25 maja 2022, 22:24 Grałem tak 2 partie.
Pierwsza : ja juz ograny. kolega gra pierwszy raz : 46 minut, skonczylo sie moja kompletna dominacja
Druga: ja i kolega, ja mocno ograny, on zagral z 2 razy, 2h gry
No i 2 h to jest trochę długo :/ ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia?
planszufka
Posty: 131
Rejestracja: 14 mar 2022, 08:12
Has thanked: 25 times
Been thanked: 48 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: planszufka »

khomaniac pisze: 26 maja 2022, 17:27
Hardkor pisze: 25 maja 2022, 22:24 Grałem tak 2 partie.
Pierwsza : ja juz ograny. kolega gra pierwszy raz : 46 minut, skonczylo sie moja kompletna dominacja
Druga: ja i kolega, ja mocno ograny, on zagral z 2 razy, 2h gry
No i 2 h to jest trochę długo :/ ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia?
2 godziny to u nas trwa gra 4 osobowa i to przy dlugim mysleniu. Dwie osoby to sie zamyka gra w godzine.
sasquach
Posty: 1842
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 939 times
Been thanked: 588 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

W Ankh mało czasu schodzi na obsługę grę, za to jest na czym się zastanowić. Czas gry w dużym stopniu zależy od graczy. Jak obaj lubicie pomyśleć to faktycznie i 2h mogą zejść. Jak gracie sprawnie to w 1h powinniście się zmieścić.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: XLR8 »

khomaniac pisze: 26 maja 2022, 17:27
Hardkor pisze: 25 maja 2022, 22:24 Grałem tak 2 partie.
Pierwsza : ja juz ograny. kolega gra pierwszy raz : 46 minut, skonczylo sie moja kompletna dominacja
Druga: ja i kolega, ja mocno ograny, on zagral z 2 razy, 2h gry
No i 2 h to jest trochę długo :/ ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia?
Ankh ma ogromny problem z wąskim gardłem w postaci akcji ruchu. Możesz ruszyć każdą figurką więc jest się nad czym zastanawiać.
ODPOWIEDZ