Strona 16 z 22

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 12:25
autor: karawanken
Gra ma zdecydowany potencjał. A FFG ma jeszcze duże pole do popisu odnośnie dodatkowych statków. Teraz zbieram kase na Home one i ISD :D wtedy dopiero będzie epicko :D

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:04
autor: Michałku
karawanken pisze:Gra ma zdecydowany potencjał. A FFG ma jeszcze duże pole do popisu odnośnie dodatkowych statków. Teraz zbieram kase na Home one i ISD :D wtedy dopiero będzie epicko :D
Widzę, ze jesteś z Poznania. Ostatnio nawet zagraliśmy "turniej" - były tylko 4 osoby, ale było przyjemnie. Jest szansa, że w marcu będzie Store Championship.
Gra jest naprawdę fajna, przede wszystkim można polatać Star Destroyerem a nie jakimś pierdzidełkiem ;) tylko fakt, ze polityka FFG z kartami jest delikatnie mówiąc denerwująca. Mam naście różnych rozpisek, z których złożyć mogę ledwie kilka, bo nie mam zamiaru kupować statków rebelii tylko żeby dostać jedna potrzebną mi kartę :/
Niestety na jej małą póki co popularność wpływ ma gigantyczny hypa na X-winga. Ludzie, który już grają w X'a niekoniecznie chcą wchodzić w teoretycznie podobny system (teoretycznie, bo obie gry mocno się różnią).

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:15
autor: aryss
Niestety na jej małą póki co popularność wpływ ma gigantyczny hypa na X-winga. Ludzie, który już grają w X'a niekoniecznie chcą wchodzić w teoretycznie podobny system (teoretycznie, bo obie gry mocno się różnią).
No dokładnie, i dodatkowo osoby z boku szukające systemu bitewnego w uniwersum SW patrząc na te 2 gry (IA pomine bo to nie ta skala)wybierają popularniejszą, prostszą i tańszą ( przynajmniej w teorii ) :P

Na szczęście w Stanach Arma jest bardzo popularna wiec przyszłość zapowiada się dobrze ( szczególnie że filmy co rok będą wychodzić )

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:22
autor: karawanken
Jeśli będą w Poznaniu "mistrzostwa sklepowe" to może się nawet wybiorę :D wczoraj parzyłem na stronie Galakty i byłem zawiedziony, że w Poznaniu nie ma żadnego turnieju Armady

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:31
autor: Michałku
Forum Galakty nie jest chyba najlepszym miejscem do śledzenia grania. Są grupy SW na facebooku (podobno, bo sam nie korzystam z FB, tylko kolega mi przekazuje :D) i tam najczęściej jest info. Na pewno coś będziemy jeszcze w Poznaniu robić - oczywiście turniej i Store Championship tylko dumnie brzmi, bo sam turniej jest po prostu okazją do spotkania się, żeby pograć w innym gronie niż na co dzień (to tak naprawdę granie na luzie) i SC, bo akurat jeden z kolegów miał okazje załatwić to dość tanio, to czemu nie wziąć ;)

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:42
autor: Rocy7
aryss pisze:Niestety na jej małą póki co popularność wpływ ma gigantyczny hypa na X-winga. Ludzie, który już grają w X'a niekoniecznie chcą wchodzić w teoretycznie podobny system (teoretycznie, bo obie gry mocno się różnią).
No dokładnie, i dodatkowo osoby z boku szukające systemu bitewnego w uniwersum SW patrząc na te 2 gry (IA pomine bo to nie ta skala)wybierają popularniejszą, prostszą i tańszą ( przynajmniej w teorii )
Nie tylko w teorii w praktyce tez

Armada jest uznawana za droższa od x winga. W x wingu za około 250zł ma się grywalna, pomalowana eskadre na pełne punkty czyli 100pkt. Za tyle to żadne infinity, warzone nawet malifaux nie rusza a gdzie koszty malowania jeszcze.

X wing jest obecnie bitewniakiem nr 2, wyprzedził warmachinyhordes. Do ultimate nr 1 popularności czyli wh40k pewnie brakuje x Wingowi bardzo dużo. Nie zmienia to jednak jego absolutnej dominacji w kategorii skirmish.
w kwestii zaś polityki zwiazanej ze sposobem sprzedazy kart to albo FFG to zmieni, albo w końcu

black_sys


model biznesowy FFG, bardzo zbliżony do komputerowej tendencji do cięcia gotowej gry i sprzedawania DLC, nie powinien przetrwać długo, bo w końcu ludzie dojrzą, że są inne gry, których producenci zarabiają na produkcie, a nie na sztuczkach marketingowych.
aryss pisze:chociaż nie ukrywam ostatnio ten problem u mnie się zmniejszył bo dokupiłem większość statków w 2 egzemplarzu kosztem częsci kolekcji X i innych gier to dowolność składania nieziemska.
tylko, ze takie podejscie jest nieoplacalne, bo punktowo tych wszystkich okretow nie zmiescisz w limicie floty z ulepszeniami i kartami oraz mysliwcami.

Jak tak dalej pojdzie system bedzie gra w ktorej ten kto wiecej zaplaci bedzie mial lepsze okrety i ulepszenia.

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:50
autor: aryss
@Michałku odkupiliście od Szczecina czy Wwa ?
W każdym razie dobierając termin wrzućcie taki by się z Warszawą nie dublował ( tam Store na 20.03 wrzucili napewno + 2 sklepy mają niby) bo zawsze możę się okazać że ktoś dodatkowy odwiedzi :P
A co do grup to polecam mimo wszystko wbijać, nawet z fejkowych kont itd. Szczególnie że Poznań chyba ma swoja lokalną jeśli pamięc mnei nie myli :P


@Rocy7
W praktyce wydałem na X-winga więcej niż na Armade (wliczając wyjazdy na turnieje to pewnie będzie jeszcze więskza różnica) i nie mam już możliwości składania dowolnych(ani nawet zbliżonych do dowolności) rozpisek turniejowych, co nowa fala wychodzą karty porozrzucane po dodatkach że trzeba tak naprawde kupowac po 3-4 sztuki każdego by móc niektóre z nowych rozpisek składać ( w Armadzie na ten moment te dodatki są lepie rozłożone + system w tym momencie wydaje się mniej uzależniony od rozpiski niżli X (w sensie grając stockowym ISD/Gladiatorem itd na kartach z tego dodatku nie jest to aż tak odczuwalne jak np Tie-Interceptor z Xwinga )) .
To co w X widac to ze stare statki ( zbieram pare lat już ) wyrażnie odstają od nowych ( jest powercreeping), niby wychodzą wszelkiej maści fixy ale do każdego z nich trzeba dokupić kolejne statki z kolejnymi pilotami. Min dlatego ostatnia fala była pierwszą która olałem i wziełem coś wiecej sobie do Army a X bede sie pozyzac jesli juz na jakiś turniej bede potrzebowac stuffu z tego. :mrgreen:
MOże wdepne w to samo z Arm ale na ten moment nie jest źle :mrgreen:


I jeszcze co do opłacalności, dla mnie aspekt jest dodatkowy czyli rozwoju lokalnej sceny i wkrecaniu nowych graczy, mając troche wiekszy wybor moge skłądać większą ilość rozpisek i np rozgrywać mirrory z ludzmi którzy zastanawiają się nad wejściem w system. A kiedyś jak coś zawsze moge sprzedać to co mi będzie zawadzać

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:54
autor: karawanken
Michałku pisze:Forum Galakty nie jest chyba najlepszym miejscem do śledzenia grania. Są grupy SW na facebooku (podobno, bo sam nie korzystam z FB, tylko kolega mi przekazuje :D) i tam najczęściej jest info. Na pewno coś będziemy jeszcze w Poznaniu robić - oczywiście turniej i Store Championship tylko dumnie brzmi, bo sam turniej jest po prostu okazją do spotkania się, żeby pograć w innym gronie niż na co dzień (to tak naprawdę granie na luzie) i SC, bo akurat jeden z kolegów miał okazje załatwić to dość tanio, to czemu nie wziąć ;)
Też nie korzystam z FB więc moje jedyne informacje o turniejach to forum Galakty. Ale chetnie na turniej bym się wybrał

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 13:57
autor: Michałku
aryss pisze:@Michałku odkupiliście od Szczecina czy Wwa ?
W każdym razie dobierając termin wrzućcie taki by się z Warszawą nie dublował ( tam Store na 20.03 wrzucili napewno + 2 sklepy mają niby) bo zawsze możę się okazać że ktoś dodatkowy odwiedzi :P
Skąd kupowany to nie wiem, bo nie ja się tym zajmowałem. Ale termin jak będziemy ustalać to na pewno postaramy się, żeby nie pokrywał się z Wawą, tym bardziej, że rozważamy podróż ;)

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 14:05
autor: Rocy7
aryss pisze:W praktyce wydałem na X-winga więcej niż na Armade
ludzie jednak kalkuluja ile kasy trzeba wydac na wejscie w system i rozpiski turniejowe i tutaj X-Wing wychodzi taniej.

Wielokrotnie spotkalem sie z opinia, ze "Armada moze i fajna, ale juz tyle kasy wlozylem w X-Wing to zostane przy nim."

Nie rozumniem tez dlaczego tyle osób ma objekcje przeciwko proxowaniu modeli i uzywaniu opisow kart z fleet buildera w graniu domowym. O ile na turniejach sponsorowanych przez FFG moge to jakos zrozumiec o tyle przy graniu amatorskim w celu wyprobowania danego modelu przed kupnem nie rozumniem. Biorac pod uwage, ze skany karty okretu sa na wiki, co szkodzi raz zagrac z Assault Mark Frigate II proxujacym Home One? Wyglad modelu nie ma znaczenia dla zasad, a wielkosci podstawek sa takie same. Proxowanie w wielu systemach jest dopuszczone nawet na turniejach, a raczej problemem raczej nie jest klimat czy wiernosc realiom, bo i tak nie ma za wiele go w grze.

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 14:30
autor: aryss
Rocy7 pisze:
aryss pisze:W praktyce wydałem na X-winga więcej niż na Armade
ludzie jednak kalkuluja ile kasy trzeba wydac na wejscie w system i rozpiski turniejowe i tutaj X-Wing wychodzi taniej.
Tak, do wejscia w coreset, dowolna rozpiske by isc na turniej czy tez topowa 1 rozpiske X jest tanszy , chcac miec jednak jakas zmiennosc i dostosowywanie sie do mety tu juz niestety ni jest tak rozowo. Sytuacje ratuje pozyczanie sie modeli/kart od innych graczy ale to samo mozna robic i w Armadzie
Rocy7 pisze:
aryss pisze:Wielokrotnie spotkalem sie z opinia, ze "Armada moze i fajna, ale juz tyle kasy wlozylem w X-Wing to zostane przy nim."
No tak tu jest faktycznie czesty tekst, glownie wina to ffg ze robi tak fajne modele ze na polce mozna postawic ( bo SW). Sam znam grono osob co w X nie gra od roku czy nawet wiecej a i tak modele trzyma na polkach :D



Rocy7 pisze:Nie rozumniem tez dlaczego tyle osób ma objekcje przeciwko proxowaniu modeli i uzywaniu opisow kart z fleet buildera w graniu domowym. O ile na turniejach sponsorowanych przez FFG moge to jakos zrozumiec o tyle przy graniu amatorskim w celu wyprobowania danego modelu przed kupnem nie rozumniem. Biorac pod uwage, ze skany karty okretu sa na wiki, co szkodzi raz zagrac z Assault Mark Frigate II proxujacym Home One? Wyglad modelu nie ma znaczenia dla zasad, a wielkosci podstawek sa takie same. Proxowanie w wielu systemach jest dopuszczone nawet na turniejach, a raczej problemem raczej nie jest klimat czy wiernosc realiom, bo i tak nie ma za wiele go w grze.
NIe spotkalem sie by ktos mial obiekcie co do proxowania tego typu w graniach domowych ( sam w pt gralem na proxowanej po czesci rozpie przeciwnika + na moim jednym statku pozyczonym ). Moze po prostu kwestia pogadania z tymi osobami ?
A co do home one i mark 2 to sa rozne podstawki ( oprocz linii pól widzenia ( co duzo zmienia w niektorych przypadkach) to jest inna przeciez wielkosc podstawek. Home one jest na duzej a Mark II na sredniej :P

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 15:10
autor: Rocy7
Co wziasc do rozpiski przeciwko mysliwcom dla Rebelii? Sokoła i Cluster Bombs? Nie lubię sie "rozdrabniac", ale jakas tania oslona przeciw skrzydlom by sie przydala.
aryss pisze: No tak tu jest faktycznie czesty tekst, glownie wina to ffg ze robi tak fajne modele ze na polce mozna postawic ( bo SW). Sam znam grono osob co w X nie gra od roku czy nawet wiecej a i tak modele trzyma na polkach :D
FFG nie robi wcale takich swietnych modeli, kluczowa tutaj jest licencja i kultowe, znane uniwersum. Każdy chce mieć ISD i Sokoła na półce;)

Modele od Hawka (Dropfleet)
Obrazek
czy Spartan Games (Halo, Firestorm Task Force) sa duzo bardziej szczegółowe.

Obrazek

Re: Star Wars Armada

: 22 sty 2016, 15:28
autor: aryss
Dlatego napisałem fajne :p Niedoskałości jest wiele, ale jak porównuje się z innymi "oficalnymi" modelami gwiezdnowojennymi to modele od FFG sa fajne i tanie :)

A co do AA w Repsach to pytanie jaka tak naprawde masz flote admirała i wizje gry,bo jesli np Ackarem grasz to można zawsze wrzucic np Nebule Eskortowe z 2 niebieskimi i np tytulem Yavaris . A z eskadr to moim zdaniem Jan, Dash, Wedge ( teoretycznie kombo z Dutchem) powinny sie sprawdzac. Aczkolwiek i tak Dengar bedzie bolesny.
Teoretycznie aktywujac z Yavaris Dutcha i Wedga mozesz ładnie posiekac ( i dorzucic Adara jako załoganta i bijąc ponownie z Wedge raczej niewiele bedzie co zbierac z Tie przeciwnika). Podstawa to utrzymanie Nebulona przy zyciu bo moze byc dosc szybko wziety na cel.

Re: Star Wars Armada

: 23 sty 2016, 21:44
autor: Maxxx76
Pewnie już tutaj było to napisane, ale jam ślepy (starość - nie radość), więc zapytuję:
cóż najlepiej w pierwszej kolejności kupić do podstawki? Dwa, trzy modele

Re: Star Wars Armada

: 23 sty 2016, 21:55
autor: karawanken
Gladiator + Fregata Szturmowa + myśliwce dla obu stron. Takie moje skromne zdanie.

Re: Star Wars Armada

: 23 sty 2016, 22:00
autor: Maxxx76
Gladiatora i fregatę obstawiałem właśnie, a myśliwce z jakiego powodu?

Re: Star Wars Armada

: 23 sty 2016, 22:35
autor: Rocy7
aryss pisze:No ja też bardzo lubie mc30, szczególnie z rapid reload i home one z ackbarem w sąsiedztwie.
akurat z Acbarem i Home One to w grze istnieje kombo, które prawdopodobnie jest trochę za silne, dające 9 kości na burty, pewnie w następnej fali Imperium dostanie coś co wyrówna szanse ;)
Choć 11 HP na ISD powinno pomoc.

Re: Star Wars Armada

: 24 sty 2016, 00:18
autor: karawanken
Maxxx76 pisze:Gladiatora i fregatę obstawiałem właśnie, a myśliwce z jakiego powodu?


Myśliwce są niezbędne dają więcej opcji zarówno jeśli chodzi o same typy myśliwców jaki i pod względem unikatowych pilotów. Wydaję mi się, że zestaw dla imperium jest ważniejszy. Podstawowe TIE są bardzo słabe, Interceptory oraz Advance są zdecydowanie lepsze jako osłona myśliwska. Bombowce też mogą się przydać (w mojej ostatniej grze uratowały mojego Victory ściągając na siebie ogień Fregaty Szturmowej). Dla rebeli nie są chyba aż tak konieczne bo x-wingi to dobre zarówno myśliwce jak i bombowce, ale fajnie polatać Wedgem i Tycho :D

Re: Star Wars Armada

: 24 sty 2016, 00:19
autor: Maxxx76
Dzięki :-)

Re: Star Wars Armada

: 24 sty 2016, 00:26
autor: Toomek
Maxxx76 pisze:Pewnie już tutaj było to napisane, ale jam ślepy (starość - nie radość), więc zapytuję:
cóż najlepiej w pierwszej kolejności kupić do podstawki? Dwa, trzy modele
A jednak się zdecydowałeś na Armada? :D Piszę się na jakąś wspólną rozgrywkę :D

Re: Star Wars Armada

: 24 sty 2016, 00:29
autor: Maxxx76
Ano :-) Nie ma problemu, z wielką chęcią zagram :-)

Re: Star Wars Armada

: 25 sty 2016, 08:37
autor: Michałku
Rocy7 pisze:grze istnieje kombo, które prawdopodobnie jest trochę za silne, dające 9 kości na burty, pewnie w następnej fali Imperium dostanie coś co wyrówna szanse ;).
A ile kości ten sam Home One ma na froncie?
I od razu pytanie pomocnicze, w jaki sposób ucieknie przed ISD jeśli te zaparkuje dokładnie przed nim? :)

Re: Star Wars Armada

: 25 sty 2016, 08:42
autor: Rocy7
Michałku pisze: I od razu pytanie pomocnicze, w jaki sposób ucieknie przed ISD jeśli te zaparkuje dokładnie przed nim? :)
w Twojej wypowiedzi kluczowe jest "jeśli"[emoji14]

Poza tym dzięki Electronic Coutermeasures oraz Advanced Projectors powinnien dać radę nawet bez ucieczki.

Albo 2 razy Redundant Shields tez powinno byc ciekawe (choc musze sprawdzić czy 2 identyczne ulepszenia na tym samym okrecie nie sa zakazane).

Re: Star Wars Armada

: 25 sty 2016, 08:50
autor: Michałku
Nie może wziąć 2 x Redundant Shield, ponieważ są modyfikacją (tylko 1 modyfikacja na statek)
I oczywiście nie zawsze wbicie się w przód MC-80 jest łatwe, ale jak się uda, to przegrywa z ISD. Do tego ISD ma na froncie 8 kostek z bazy, może strzelić dwa razy z frontu (do różnych celów), także 9 kostek z boku Home One nie jest naprawdę jakimś przegięciem. Imperium już ma na to odpowiedzi. :)

Re: Star Wars Armada

: 25 sty 2016, 09:04
autor: Rocy7
Michałku pisze:Do tego ISD ma na froncie 8 kostek z bazy, może strzelić dwa razy z frontu (do różnych celów), także 9 kostek z boku Home One nie jest naprawdę jakimś przegięciem. Imperium już ma na to odpowiedzi. :)
tylko, ze te 9 kości z ulepszeniami to Home One ma na dalekim zasięgu a ISD musi wejsc na średni. Na średnim Home One będzie miało troche wiecej ataku;) Dodatkowo ISD ma gorsze tarcze.