Po prawdzie dawno nie grałem, ale w sumie grałem już tak wiele razy, że nic mi się nie wydaje
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:211 - Jak działa blokowanie misji liderami jeśli w układzie znajduję się już jakiś lider? załóżmy, że robiłem wcześniej misję w jakimś układzie i mam już tam lidera, teraz przeciwnik chce tam wykonać misję, czy muszę tam dołożyć następnego lidera który będzie blokował? czy automatycznie blokuje ją ten poprzedni, którym wcześniej wykonywałem tam misje?
Blokuje ją już ten poprzedni, ale nic nie stoi na przeszkodzie byś dołożył tam swojego z puli, by zwiększyć szanse na zablokowanie misji. Ale działa to w dwie strony. Jeśli w systemie znajduje się lider gracza, który wykonuje misję, może mu pomóc w jej wykonaniu. Generalnie na potrzeby rozstrzygnięcia czy misja się udała czy została zablokowana zlicza się umiejętności wszystkich liderów znajdujących się w danym systemie, oprócz tych pochwyconych, bez względu na to kiedy i w jaki sposób się w nim znaleźli, chyba że na karcie misji napisano inaczej.
Poza tym ciekawostka. Jeśli w systemie znajduje się lider, który nie ma odpowiednich umiejętności do blokowania misji lub dołożysz tam takiego z puli i będzie to Twój jedyny lider w tym systemie, to blokowanie również ma miejsce, a przeciwnik musi rzucić kośćmi na jej powodzenie. Jeśli nie uzyska ani jednego sukcesu, wówczas misja się nie udaje (remis 0:0, a przy remisach misje się nie udają).
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:212 - Najbardziej nurtująca mnie kwestia, w której widziałem najwięcej sprzecznych odpowiedzi, czyli walka i zagrywanie kart, mam powiedzmy 3 karty taktyki powietrznej, rzucam kości, i co dalej? Przydzielam najpierw obrażenia z kości, a później z kart? ile kart mogę w tym momencie zagrać? czy przeciwnik "kontruje" od razu moje karty swoimi kartami czy czeka na swój rzut i dopiero później? Bardzo byłbym wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie jak działa walka krok po kroku.
Być może widziałeś sprzeczne informacje, bo część pytań dotyczyło dodatku, a tam jest nowy system walki?
Co do twojego pytania w podstawce wygląda to tak:
1) Rzut kośćmi.
2) Dobieranie i zagrywanie kart taktyki. Możesz zagrać dowolną liczbę kart pod warunkiem spełnienia wymagań, czyli w przypadku kart z symbolem skrzyżowanych mieczy świetlnych, musisz mieć identyczny wynik na kości.
3) Przydzielanie uszkodzeń. Zliczasz wszystkie trafienia z kości i kart, po czym przydzielasz je statkom przeciwnika według własnej woli. Często opłaca się przydzielić danemu statkowi więcej uszkodzeń niż ma wytrzymałości.
4) Blokowanie uszkodzeń. W tym momencie przeciwnik zagrywa karty taktyki (o ile jakieś ma), które blokują trafienia.
5) Niszczenie jednostek. Jeśli jakieś statki mają tyle lub więcej trafień co wytrzymałości zostają zniszczone. Oczywiście jeśli to Ty pierwszy rzucałeś kośćmi, zniszczone jednostki przeciwnika jeszcze będą się liczyć na potrzebę jego rzutu. Potem należy zdjąć je z planszy.
Następnie role się odwracają, potem to samo w bitwie naziemnej itd.
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:213 - Jak działa przenoszenie bazy,
Tak wiele pytań w tym jednym punkcie, że pozwoliłem sobie to rozbić na części
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:21jeśli gracz imperium odkryje bazę rebelii rozpoczyna się walka, ale co dzieje się po walce?.
To zależy od wyniku walki. Jeśli Imperium wygra w kosmosie i na lądzie, koniec gry, Rebelia przegrywa. Jeśli Imperium się wycofa bądź Rebelia wygra chociaż w jednym z teatrów, można na koniec rundy normalnie przeprowadzić przeniesienie bazy.
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:21Kiedy zagrywam kartę gwałtowna mobilizacja? skoro karty misji zagrywa się na samym początku rundy, skąd mam wiedzieć, że akurat w tej rundzie gracz imperium mnie odkryje?
Nie możesz tego wiedzieć, możesz się jedynie tego spodziewać patrząc na układ sił na planszy. Jednakże dla zagrania karty nie ma to żadnego znaczenia, ona nie ma wymogu, że baza musi być ukryta. Kartę zagrywasz podczas swojej tury i czekasz do zakończenia ruchów przez obu graczy. Jeśli baza przetrwa do tego momentu, przenosisz ją. W momencie, gdy baza jest odkryta, nie możesz jedynie wykonać pkt. 1 z karty Gwałtownej mobilizacji, czyli przenieść 5 jednostek do bazy.
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:21W instrukcji jest napisane, że nowa baza jest całkiem "goła" bez żadnych wojsk, rozumiem, że jeśli gracz imperium znajdzie ją zanim dołożę tam jednostki, to przegrywam?
Tak. Lecz zwróć uwagę, że zanim dojdzie do ruchu Imperium, masz szansę wstawić tam jednostki z toru budowy. Poza tym istnieje możliwość, że przeniesiesz bazę do systemu, w którym masz już własne jednostki. Wówczas fizycznie nie będą znajdowały się one w bazie (chyba że je tam przeniesiesz ruchem), ale gdy Imperium zawita do systemu, wezmą udział w jej obronie.
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:21czy mogę jeszcze dołożyć tam swoje jeśli jest taka możliwość?
Jeśli masz na myśli wstawianie tam jednostek z toru budowy na koniec fazy uzupełnień lub dołożenie tam jednostek za pomocą zwykłego ruchu w kolejnej już rundzie to oczywiście jest to możliwe. Jeśli zaś chodzi Ci o wstawianie jednostek w momencie przenoszenia bazy, wówczas nie ma takiej możliwości.
mRGreg pisze: ↑08 kwie 2020, 13:21Przy zakładaniu nowej bazy wybieram kartę z 4 wierzchnich kart z talii sond, a co jeśli na wszystkich 4 są jednostki gracza imperium?
Wówczas przenoszenie bazy się nie powiodło. Wtasowujesz karty z powrotem do talii sond, a poza tym nic się nie dzieje.