

Blokowanie gliny oznacza, że jeden z graczy co rundę zużywa akcję na branie gliny, której niespecjalnie potrzebuje. OK, możesz zużyć tę ekstra akcję na normalny rozwój i olać rozbudowę. To tylko kilka punktów, odrobisz to na innych polach. Albo zacznij blokować kamień/trzcinę/drewno w odwecie.Styku pisze:Jestem po dwóch kolejnych partiach na 2 osoby z talią E. Grało się zacnie. Jednak odczuwam ZNACZNY brak gliny. Jeżeli jeden gracz blokuje glinę to prawie niemożliwym jest rozbudowa chaty na glinianą / kamienną. Przegrałem przez to druga grę 31 : 41 ( pierwsza przegrałem 35 : 40 ). Tylko jedno pole z gliną, która przyrasta 1 na turę to zdecydowanie za mało. Pieczenie chleba tez się jakoś nie bardzo sprawdza, bo trzeba przed każdymi żniwami z tej akcji korzystać. Dużo efektywniejsze wydaje się trzymanie zwierząt, pod warunkiem zakupu kuchni. I tu moje pytanie. Czy można wymienić małe palenisko na kuchnię?
Jeśli tylko dajesz się blokować to oczywiście tak bedzie...Styku pisze:Jeżeli jeden gracz blokuje glinę to prawie niemożliwym jest rozbudowa chaty na glinianą / kamienną...
Jak wynika z zasad można to zrobić za darmo jeśli masz już palenisko.Styku pisze:Czy można wymienić małe palenisko na kuchnię?
A ja zauważyłem, że początkowo Agricola w wersji rodzinnej trochę przytłacza i to osoby już grające w gry planszowe. Poczucie oszołomienia jest wręcz potęgowane przez ten familijny tryb (Jak to, przecież gram w planszówki nie od dziś, a nie daję sobie rady z grą familijną).AcikCieslik pisze: Zauważyłem, że dla ludzi którzy już grali w planszówki nauka zasad z kartami E nie stanowi dużego problemu a dzięki kartą lepiej czują gre i bardziej im się podoba.
W każdym sklepie narzędziowym są takie pudełka na śruby, śrubki, wkręty, nakrętki, gwoździe, podkładki itp. Kosztują bardzo umiarkowanie. Do posortowania elementów A. idealne, ale trochę ciężko się niekiedy wygrzebuje te elementy z takich pudełek. Zapewne jednak takie pudełko pozwoli rozłożyć grę na mniejszej powierzchni i zmniejszy bałagan na stole (grasz oczywiście wyjmując elementy prosto z tego pudełka, nie wysypujesz ich na stół).Styku pisze:Mam pytanko. Nie wiecie gdzie można jakiś pudełeczko większe z przegródkami zakupić żeby pomieścić ładnie te Agricole? Nie żeby woreczki strunowe były złe, ale ciekaw jestem czy jest jakaś alternatywa.
... nie każdyhamanu pisze:Wiem ze kazdy ma Carcassonne i to zaden problem
A temu: http://www.boardgamegeek.com/image/341914hamanu pisze:Czy ktos juz wyjasnil dlaczego zamiast meeplow czy innych pamperkow sa dziwne dyski przedstawiajace czlonkow rodziny?
Zamiast korzystać z akcji pieczenia chleba czasem lepiej dozbierać zboża i kupić kolejny piec. Zakup pieca pozwala nam wykonać darmową akcję upiecz chleb. Dzięki temu możemy w kilku piecach + ewentualnie kuchni napiec chleba na kilka rund!melee pisze:największy problem był z chlebem, w wersji rodzinnej są dwie akcje pieczenia, a w normalnej tylko jedna!!
Jak to mówią "nigdy ni mów nigdy". Nie mam wglądu w karty ani ich szczegółowo nie przeglądałem, więc zgaduję, ale być może jest jakieś usprawnienie czy pomocnik (dojarka czy inny świniopas), który daje bonusy za duuuże stadkobazik pisze:pastwisko 2 obszarowe + obora na kazdym to miejsce na 16 zwierzat.
w praktyce to NIGDY nie bedzie miec sensu (dla kazdej sensownej wartosci nigdy) - nie ma zadnego sensu zbierac zwierzat wiecej niz 8 jednego gatunku, jesli masz wiecej mozesz od razu zamieniac na zywnosc.
Oczywiście, że można. Do tego celu należy jednak wykonać rzut kostką 85scienną. Można również próbować pokusić się o trojaczki, ale w tym wypadku wymagany jest rzut kostką 7255scieną. Więcej na ten temat TUTAJ.edrache pisze:to ja też mam pytanie, bo nie mogłem się doszukać w zasadach:
Akcja "powiększ rodzinę" pozwala zwiększyć rodzinę o jednego osobnika ludzkiego gatunkuczy można urodzić np. bliźniaki, jeżeli mamy kilka wolnych izb?
Nazwa karty to rzeczywiście Matka Bliźniąt i znajduje się w talii Z.cannehal pisze:edrache: wiem, że jest na pewno taka karta pomocnika (chyba matka bliźniąt) pozwalająca urodzić bliźniaki. Ale w którejś z bardziej zaawansowanych talii.