Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Endrju87
Posty: 84
Rejestracja: 06 sie 2018, 17:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Endrju87 »

Witam,
1.
Jeśli złolec ma ripostę, to po otrzymaniu od nas obrażeń, zadaje nam w naszej turze obrażenia od riposty. A co w jego turze, gdy ma nałożona przez nas truciznę i dostaje od niej obrażenia, to riposta się aktywuje czy nie? Raczej chyba nie ale wolę się upewnić.
2.
Pokonuje wilkora I odkładam na stos pokonanych złoli, następnego dnia dobieram kartę spotkania - tragiczna sytuacja, gdzie mam dobrać złola Wilkora, który jest już pokonany a w żetonach jest tylko jedna jego wersja. Wchodzi do gry czy nie?
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Endrju87 pisze: 08 lip 2024, 11:30 Jeśli złolec ma ripostę, to po otrzymaniu od nas obrażeń, zadaje nam w naszej turze obrażenia od riposty. A co w jego turze, gdy ma nałożona przez nas truciznę i dostaje od niej obrażenia, to riposta się aktywuje czy nie? Raczej chyba nie ale wolę się upewnić.
Jeśli dobrze kojarzę to wrogowie pokonywani przez trucizny/krwawienia w ogóle nie są liczeni jako pokonani przez konkretnego gearlocka do żadnych celów.
Czyli nie aktywują riposty (Lashback, prawda?), Tantrum nie zwiększa swojego licznika pokonanych wrogów, etc.
Endrju87 pisze: 08 lip 2024, 11:30 Pokonuje wilkora I odkładam na stos pokonanych złoli, następnego dnia dobieram kartę spotkania - tragiczna sytuacja, gdzie mam dobrać złola Wilkora, który jest już pokonany a w żetonach jest tylko jedna jego wersja. Wchodzi do gry czy nie?
Wchodzi o gry.
Jak karta spotkania każe Ci dobrać wroga, to go dobierasz.

Teraz mnie zaciekawiła sytuacja w której byłoby więcej kopii danego stwora, karta kazała nam dobrać jednego - czy szukać najpierw w pokonanych czy w tych jeszcze nie? Ale nie wiem czy taka sytuacja jest w ogole mozliwa.
Awatar użytkownika
Kajdi
Posty: 229
Rejestracja: 11 cze 2013, 19:21
Has thanked: 52 times
Been thanked: 81 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Kajdi »

venomik pisze: 08 lip 2024, 12:04 Teraz mnie zaciekawiła sytuacja w której byłoby więcej kopii danego stwora, karta kazała nam dobrać jednego - czy szukać najpierw w pokonanych czy w tych jeszcze nie?
Ja bym szukał w zakrytym stosie/pudełku. Są karty, które odnoszą się do pokonanych wrogów, więc wyciąganie go stamtąd potencjalnie wprowadza dodatkową zmianę w stanie gry.
AbramsPl
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 17:59
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: AbramsPl »

Przepraszam jeśli już o to było pytanie ale ciężko się szuka na forum konkretnej odpowiedzi.

Spotkanie solo 003

Obrazek

Wybrałem 2 opcje i przygotowałem pole walki.

Obrazek

W takiej sytuacji, czym mam zaznaczyć inicjatywę Golema którym gram na początku przez 3 tury. Co mam zrobić jeśli nikt przez 3 tury nie zginie a ja mam wprowadzić swojego Gearloka? Czy może być więcej wrogów niż 4?

Ktoś się już z tym spotkał i znalazł rozwiązanie?
khuba
Posty: 1131
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 328 times
Been thanked: 328 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

AbramsPl pisze: 11 lip 2024, 14:01
Ktoś się już z tym spotkał i znalazł rozwiązanie?
Moja interpretacja:
Ten golem jest twoim wrogiem od początku (tylko nie uczestniczysz w potyczce przez pierwsze 3 rundy) - więc przydzieliłbym mu parę kostka+szton jak każdemu innemu złolowi. W potyczce zawsze będą max 4 złole - tutaj golem+3 inne stwory. (A inicjatywa zgodnie z tym co na sztonie)
Sprzedam:
Isofarian Guard 669PLN,1% A Game of Strategic Chance (69zł), Weather Machine - metalowe zębatki, Chronicle X(115zł), Namiestnik(29zł), Flame & Fang(129zł),Vagrantsong(264zł), Video Game Champion(189zł)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3606
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1236 times
Been thanked: 1455 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Na początku bitwy masz 3 złolców plus Golem, którego kontrolujesz i którego możesz używać do walki ze złolcami. Na koniec 3 rundy wchodzisz gearlockiem i walczysz już normalnie tzn Golema już nie kontrolujesz tylko z nim (i innymi w KB) walczysz.
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Jedna rzecz do uściślenia.
Tak, golem otrzymuje swój kolorowy żeton, wiec obok niego wchodzi do gry tylko trzech dodatkowych złolców. Natomiast na początku walki golem zajmuje pozycję walczącego wręcz gearlocka:
https://tmbsupport.chiptheorygames.com/ ... ace-works-
Więc nie zaczyna w kolumnie nr1 złoli.
Kerlag
Posty: 45
Rejestracja: 06 gru 2020, 01:42
Has thanked: 19 times
Been thanked: 32 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Kerlag »

Witam wszystkich!

Mam pytanie co do jakości tłumaczenia. Są wśród was osoby które skusiły się na polską wersję grając w angielską i mogą ocenić jakość polskiej edycji? Wskazać ewentualne braki, błędy lub po prostu pochwalić, że tym razem Portal dał radę i nie ma się czego bać (albo zwyczajnie czuł na plecach oddech CTG i wiedział że nie może w tym przypadku pozwolić sobie na najmniejsze potknięcie :D)?

Dzięki z góry za odpowiedź!
Awatar użytkownika
Dako
Posty: 1170
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
Lokalizacja: okolice Poznania
Has thanked: 386 times
Been thanked: 358 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Dako »

Kerlag pisze: 14 lip 2024, 01:07 Witam wszystkich!

Mam pytanie co do jakości tłumaczenia. Są wśród was osoby które skusiły się na polską wersję grając w angielską i mogą ocenić jakość polskiej edycji? Wskazać ewentualne braki, błędy lub po prostu pochwalić, że tym razem Portal dał radę i nie ma się czego bać (albo zwyczajnie czuł na plecach oddech CTG i wiedział że nie może w tym przypadku pozwolić sobie na najmniejsze potknięcie :D)?

Dzięki z góry za odpowiedź!
Portal w ramach współpracy wykorzystał tutejsze fanowskie tłumaczenie a jego autorzy zostali umieszczeni na pudle ;)
viewtopic.php?f=61&t=68865&hilit=Too+Many+Bones
2010cobra25
Posty: 35
Rejestracja: 17 lut 2011, 21:42
Lokalizacja: Józefów woj.lubelskie
Has thanked: 1 time

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: 2010cobra25 »

Mam pytanie , co mam zrobić jeżeli kolejka bitewna nakazuje mi dobrać 1 punktowego i 5 punktowego wilkora, a nie mam ich w stosach potworów , ponieważ gram przeciwko Nom,
Czy w takimrazie mam dobrać inne złotce ?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9132
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3027 times
Been thanked: 2654 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

2010cobra25 pisze: 15 lip 2024, 18:04 Mam pytanie , co mam zrobić jeżeli kolejka bitewna nakazuje mi dobrać 1 punktowego i 5 punktowego wilkora, a nie mam ich w stosach potworów
Stary, to pytanie już padło i to nawej na tej stronie. Nie błądź leń i sobie przewiń wątek.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 831
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 316 times
Been thanked: 498 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Nilis »

Umiejętność "in the zone" Ghilliego.
Mamy wirtualny 1DMG i rzucamy kością umiejętności np. 4. Decydujemy czy rzucamy dalej czy zadajemy 1DMG. Jeżeli rzucimy 4 albo mniej to zadajemy 2DMG. Jeżeli 5 albo więcej to tracę całą akcję? Czy dobrze rozumiem?
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Mniej więcej.
Tzn. jeśli wyrzucisz 4 lub mniej to masz 2DMG i możesz powtórzyć decyzję. Jeśli wyrzucisz wiecej - tracisz te DMG.
Oddzielną kwestią jest kiedy możesz podjąć decyzję 'Ok, nie chcę akceptować wyniku rzutu i odkładam kostkę na matę gearlocka'.
Można uznać, że jeżeli gracz decyduje się na przerzut kości, to oznacza, że decyduje się na użycie skilla i już nie może później nie zaakceptować wyniku i odlozyc na matę. Więc można to zrobić tylko po pierwszym rzucie.
Można tez uznać, że można nie akceptować wyniku kiedy się chce i zwyczajnie odłożyć tę kość na matę jak wyrzuciliśmy za dużą wartość i nam wyzerowało dmg.


Gdybym miał zgadywać, to pewnie intencją autorów była interpretacja pierwsza, ale oficjalnej wykładni chyba nie ma.
Ale jakby ktoś był ciekawy: jeśli podejść do kostki najbardziej łopatologiczną strategią: jeśli aktualny rzut wynosi 4, 5 albo 6 to losuję dalej (szansa 50%, że nie spalę), w przeciwnym razię akceptuję wynik, to tak się rozkładają docelowe szanse na wynik:
DMG 0: 12%
DMG 1: 50%
DMG 2: 25 %
DMG 3: 13%
Średnio: 1.4 dmg
Awatar użytkownika
Issity
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Issity »

Kerlag pisze: 14 lip 2024, 01:07 Witam wszystkich!

Mam pytanie co do jakości tłumaczenia. Są wśród was osoby które skusiły się na polską wersję grając w angielską i mogą ocenić jakość polskiej edycji? Wskazać ewentualne braki, błędy lub po prostu pochwalić, że tym razem Portal dał radę i nie ma się czego bać (albo zwyczajnie czuł na plecach oddech CTG i wiedział że nie może w tym przypadku pozwolić sobie na najmniejsze potknięcie :D)?

Dzięki z góry za odpowiedź!
Na żetonie jest Tykacz Bagienny, choć w instrukcji kilkukrotnie pojawia się Tyczak Bagienny (ang. Bog Pole).

;)
jediwolf
Posty: 447
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 111 times
Been thanked: 101 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jediwolf »

Mam póki co dwa pytania:

1. Umiejętność Rozbicie - czy ta umiejętność może zbić mi wszystkie kości ataku? W sensie mam 3 kości ataku (1 nadrukowana + 2 kości z rozwinięcia). Atakuję wszystkimi trzema, wróg ma 5 PŻ. Trafiam wszystkimi atakami. I teraz tracę do końca bitwy 3 kości ataku? Czyli nie jestem w stanie już atakować? Czy zawsze zostaje mi kość ataku która jest nadrukowana na planszetce Gearlocka?

2. Talenty wrodzone. Czy bonusy z talentu wrodzonego i talentu wrodzonego +1 się sumują? Chodzi mi głównie o postać Patchesa. Gdzie ma regenerację życia na siebie na początku swojej tury, a po rozwinięciu dostaje uleczenie siebie o 1 PŻ plus dodatkowo może wybrać innego Gearlocka (w tym również siebie), aby uleczyć kolejny 1 PŻ, czyli w sumie leczy jakby 2 PŻ.
aeiou871
Posty: 1027
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

jediwolf pisze: 29 lip 2024, 16:23 Mam póki co dwa pytania:

1. Umiejętność Rozbicie - czy ta umiejętność może zbić mi wszystkie kości ataku? W sensie mam 3 kości ataku (1 nadrukowana + 2 kości z rozwinięcia). Atakuję wszystkimi trzema, wróg ma 5 PŻ. Trafiam wszystkimi atakami. I teraz tracę do końca bitwy 3 kości ataku? Czyli nie jestem w stanie już atakować? Czy zawsze zostaje mi kość ataku która jest nadrukowana na planszetce Gearlocka?

2. Talenty wrodzone. Czy bonusy z talentu wrodzonego i talentu wrodzonego +1 się sumują? Chodzi mi głównie o postać Patchesa. Gdzie ma regenerację życia na siebie na początku swojej tury, a po rozwinięciu dostaje uleczenie siebie o 1 PŻ plus dodatkowo może wybrać innego Gearlocka (w tym również siebie), aby uleczyć kolejny 1 PŻ, czyli w sumie leczy jakby 2 PŻ.
Ad 1. Tak, możesz stracić w walce wszystkie kości ataku. Musisz znaleźć sposób jak rozwinąć postać tak, by radzić sobie ze zlolcami z rozbiciem.

Ad 2. Nie sumują się, możesz uleczyć 1 punkt życia sobie albo innemu gearlockowi
Awatar użytkownika
jendrusz
Posty: 47
Rejestracja: 20 gru 2016, 16:02
Lokalizacja: Lasowice, k. Legnicy
Has thanked: 115 times
Been thanked: 18 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jendrusz »

aeiou871 pisze: 29 lip 2024, 16:32

Ad 1. Tak, możesz stracić w walce wszystkie kości ataku. Musisz znaleźć sposób jak rozwinąć postać tak, by radzić sobie ze zlolcami z rozbiciem.
Możesz używać kości umiejętności i planu awaryjnego albo kośćmi ataku atakujesz go na samym końcu.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2024, 18:00 przez jendrusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Lubię ilustracje Klemensa Franza.
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

jediwolf pisze: 29 lip 2024, 16:23 1. Umiejętność Rozbicie - czy ta umiejętność może zbić mi wszystkie kości ataku? W sensie mam 3 kości ataku (1 nadrukowana + 2 kości z rozwinięcia). Atakuję wszystkimi trzema, wróg ma 5 PŻ. Trafiam wszystkimi atakami. I teraz tracę do końca bitwy 3 kości ataku? Czyli nie jestem w stanie już atakować? Czy zawsze zostaje mi kość ataku która jest nadrukowana na planszetce Gearlocka?
Prawie. Jedną rzecz należy doprecyzować: tracisz te kości, które zadają wrogowi obrażenia. A nie masz obowiązku używać kości. Mozesz przykładowo wyrzucić: 1, 1, 2, zaaplikować obrażenia tylko z ostatniej kości, zbić wrogowi zycie z pięciu do trzech i wyczerpać tylko jedną kość ataku.
Analogicznie jeśli wróg ma umiejętność rozbicie oraz kość DEF na sobie, to kość ataku zużyta na zdjęcie DEFa nie zostaje wyczerpana.
2010cobra25
Posty: 35
Rejestracja: 17 lut 2011, 21:42
Lokalizacja: Józefów woj.lubelskie
Has thanked: 1 time

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: 2010cobra25 »

Mam pytanie ,
Czy Tantrum może używać kości umiejętność przeciwko Tyranowi ? Bo w opisie symboli na kościach są dopiski „złolec” a nigdzie nie ma np: złolec i Tyran lub sam Tyran 🤷‍♂️
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9132
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3027 times
Been thanked: 2654 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

2010cobra25 pisze: 09 sie 2024, 15:34 Mam pytanie ,
Czy Tantrum może używać kości umiejętność przeciwko Tyranowi ? Bo w opisie symboli na kościach są dopiski „złolec” a nigdzie nie ma np: złolec i Tyran lub sam Tyran 🤷‍♂️
Tak.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

2010cobra25 pisze: 09 sie 2024, 15:34 Bo w opisie symboli na kościach są dopiski „złolec” a nigdzie nie ma np: złolec i Tyran lub sam Tyran
Na stronie 30 instrukcji, tuż nad spisem treści, masz drzewko którego wynika kto jest kim.
inigo72
Posty: 12
Rejestracja: 05 mar 2016, 14:49
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: inigo72 »

Ktoś może mi wyjaśnić co to za Wyzwanie Niebezpiecznych Rzutek?
Obrazek
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 1081
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 1096 times
Been thanked: 501 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: KurikDeVolay »

Sprawdź kartę GARG (jak to jest po naszemu?). Tam jest cała sekcja jak grać.
venomik
Posty: 656
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 319 times
Been thanked: 318 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

inigo72 pisze: 04 wrz 2024, 14:10 Ktoś może mi wyjaśnić co to za Wyzwanie Niebezpiecznych Rzutek?
Mini gra opisana na stronie 22 polskiej instrukcji.
inigo72
Posty: 12
Rejestracja: 05 mar 2016, 14:49
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: inigo72 »

Właśnie sam znalazłem,dzięki i sorka za zaśmiecanie
ODPOWIEDZ