Strona 17 z 20

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 17 sty 2022, 00:26
autor: Jinx1337
Jezeli ktos jest zainteresowany, to oficjalny discord MONOLITHa jest tutaj:

https://discord.gg/VzhubJ7s

Co ciekawe, są tam też zapisy na grę po Tabletop Simulatorze; polecam, rozegrałem wiele partii online.
Jak coś, to jestem chętny (nick Jinx1337 również na Discordzie - godziny wieczorne).
Można też przetestować niektóre jednostki z nadchodzącego RAGNAROK.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 03 lut 2022, 22:17
autor: thorus197
Właśnie pokusiłem się na zestaw Ragnarok - Yggdrasil wraz z podstawkami i innymi pierdołami :P

Tak z ciekawości zapytam, bo widzę że temat nie tętni życiem - gra jest tak zła? Czy może za droga i mało osób ją posiada lub cena przeraża was ?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 03 lut 2022, 22:21
autor: Emil_1
Jest tak dobra, ze sprzedalem pantheon aby kupic pantheon i ragnarok;)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 03 lut 2022, 22:45
autor: manicminer
thorus197 pisze: 03 lut 2022, 22:17 Właśnie pokusiłem się na zestaw Ragnarok - Yggdrasil wraz z podstawkami i innymi pierdołami :P

Tak z ciekawości zapytam, bo widzę że temat nie tętni życiem - gra jest tak zła? Czy może za droga i mało osób ją posiada lub cena przeraża was ?
Ogólnie to chyba przez to że to versus dla 2 graczy?
O takich grach jest dość cicho bo są mniej popularne niż solo, coop czy euro.
Ja je polubilem po Wojnie o Pierścień, Ragnarok zamówiony, też allin, do tego idzie w końcu zestaw Conana i mam chęć na najnowszego Batmana Chronicles 3.
Gry od Monolith uchodziły za dość drogie, z drogą przesyłką, ale patrząc na to co się dzieje teraz to inni ich dogonili, jeśli chodzi o koszta.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lut 2022, 09:55
autor: mkprywatny1
thorus197 pisze: 03 lut 2022, 22:17 Właśnie pokusiłem się na zestaw Ragnarok - Yggdrasil wraz z podstawkami i innymi pierdołami :P

Tak z ciekawości zapytam, bo widzę że temat nie tętni życiem - gra jest tak zła? Czy może za droga i mało osób ją posiada lub cena przeraża was ?
Myślę, że główną bolączką tej gry jest to, na co cierpi większość gier "kickstarter exclusive". Limitowana czasowo dostępność = niska lub zerowa podaż po krótkiej kampanii. Przekłada się to bezpośrednio na mniejszą popularność tej gry. Sklepy takich gier nie reklamują, bo nie mają w tym interesu. Gra jest dość droga, a Monolith nie wspiera zamówień ze sklepów stacjonarnych i koło się zamyka.

Według statystyk kickstartera, to w pierwszej kampanii było 200 zamówień z Polski. Ponieważ ta gra jest zamkniętym systemem, to grają w to ludzie po domach i nie mają kontaktu z innymi. Dla mnie granie kompetytywne z tymi samymi przeciwnikami, nawet przy mnogości możliwości, które oferuje olbrzymia zawartość tej gry, nużą się po jakimś czasie. Stąd też pewnie bierze się ta cisza tutaj.

A tak na marginesie, to dla mnie największym atutem tej gry są świetne, bardzo zróżnicowane figurki. Jest tego tyle, że przez te kilka lat nie skończyłem jeszcze malować całego MBP.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lut 2022, 14:13
autor: Bardok
thorus197 pisze: 03 lut 2022, 22:17 Właśnie pokusiłem się na zestaw Ragnarok - Yggdrasil wraz z podstawkami i innymi pierdołami :P

Tak z ciekawości zapytam, bo widzę że temat nie tętni życiem - gra jest tak zła? Czy może za droga i mało osób ją posiada lub cena przeraża was ?
Jak to z Kickstarterami bywa - kto ma ten ma i gra :)

Ja grę uwielbiam - szybka, pełna mocnego "take that" i z bardzo zróżnicowanymi figurkami. Mam wszystko co wyszło i to pomalowane, więc Ragnarok to był prosty wybór.

Btw- na bgg jest moje tłumaczenie dashboardów wszystkich jednostek dostępnych w grze wraz z pomocami graczy.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lut 2022, 14:32
autor: pan_satyros
Bardok pisze: 04 lut 2022, 14:13
thorus197 pisze: 03 lut 2022, 22:17 Właśnie pokusiłem się na zestaw Ragnarok - Yggdrasil wraz z podstawkami i innymi pierdołami :P

Tak z ciekawości zapytam, bo widzę że temat nie tętni życiem - gra jest tak zła? Czy może za droga i mało osób ją posiada lub cena przeraża was ?
Jak to z Kickstarterami bywa - kto ma ten ma i gra :)

Ja grę uwielbiam - szybka, pełna mocnego "take that" i z bardzo zróżnicowanymi figurkami. Mam wszystko co wyszło i to pomalowane, więc Ragnarok to był prosty wybór.

Btw- na bgg jest moje tłumaczenie dashboardów wszystkich jednostek dostępnych w grze wraz z pomocami graczy.
Wrzuć tu swoje fotki, pamiętam że były super 👍

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lut 2022, 14:51
autor: Bardok
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lut 2022, 17:37
autor: shod
Też uważam, że brak popularności tej gry to głównie brak sklepowych wersji i dostępność tylko KS. Cena pewnie trochę też odstrasza, chociaż w wielu grach czy dodatkach ceny są nawet wyższe a jakoś figurek zapewne znacznie gorsza. Ja wsparłem MB:R właśnie ze względu na figurki. Muszę tylko umiejętności polepszyć zanim gra dojdzie :).
Bardok te podstawki to są jakieś dedykowane? Nie grałem nigdy w MB:P, ale podejrzewam, że te podstawki to dobry pomysł, żeby planszy nie zakrywały. Ma to właśnie taki cel, czy nie chciało Ci się bawić z podstawkami? :)
PS. Widziałem spolszczenia do MB:P Bardok i Night wolf. Czy będzie ktoś chętny, żeby zabrać się za MB:R? Ja chętnie pomogę, zwłaszcza w kwestiach graficznych. Bardok miałeś jakieś materiały od wydawcy edytowalne, czy wszystko robiłeś ręcznie?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lut 2022, 21:41
autor: Bardok
Ręcznie robiłem. I na pewno będę spolszczał też MBR. Dla grania z synem nie mam wyboru :D

Podstawki kupowałem na allegro. 2mm podstawki. Te plansze są tak niesamowite że aż żal było je zasłaniać.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lut 2022, 23:28
autor: shod
Bardok pisze: 04 lut 2022, 21:41 Ręcznie robiłem. I na pewno będę spolszczał też MBR. Dla grania z synem nie mam wyboru :D

Podstawki kupowałem na allegro. 2mm podstawki. Te plansze są tak niesamowite że aż żal było je zasłaniać.
Ja też będę grał z synem i w sumie to myślałem, że może byśmy się oboje trochę języka podszkolili..ale chyba wygodniej do grania mieć PL ;). Co powiesz, żeby połączyć siły przy spolszczeniu? Ja już robiłem próbkę "czyszczenia" dashboardów i mogę to wziąć na siebie.

A co do podstawek, to chyba tez pójdę w tym kierunku co Ty.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 05 lut 2022, 08:52
autor: Bardok
Spoko, można się razem za to zabrać.
Jak widać na BGG ja poszedłem w stronę wygodniejsza - nie robiłem całych dashboardow, a tłumaczenia wsuwane w karty draftu. W ten sposób masz karty do wybierania jednostek (polecam granie na draft) gdzie widzisz ich zdolności, a podczas gry kładziesz kartę na prawej stronie dashboardu zasłaniając tekst. Wygodne i nie uszkadza produktu.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 05 lut 2022, 09:44
autor: Emil_1
Bardok pisze: 05 lut 2022, 08:52 Spoko, można się razem za to zabrać.
Jak widać na BGG ja poszedłem w stronę wygodniejsza - nie robiłem całych dashboardow, a tłumaczenia wsuwane w karty draftu. W ten sposób masz karty do wybierania jednostek (polecam granie na draft) gdzie widzisz ich zdolności, a podczas gry kładziesz kartę na prawej stronie dashboardu zasłaniając tekst. Wygodne i nie uszkadza produktu.
Co rozumiesz przez granie na draft?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 05 lut 2022, 09:51
autor: Bardok
W MBP były dodane karty draftu. Generalnie każda jednostka miała swoją kartę z podstawowymi informacjami o niej. I to był oficjalny draft.

My gramy w ten sposób, że w te karty na rewers włożyłem swoje tłumaczenie zdolności, żeby były pod ręką. Następnie rozdajemy każdemu graczowi po 5 kart bogów i wybierasz jedna I podajesz dalej. Wybierasz jedna i podajesz dalej. Aż się skończą (na dwie osoby dodatkowo odrzucamy jedna i dociągamy nowa w każdym ruchu). Potem 7 kart herosów i to samo. Potem 7 kart potworów i to samo. Następnie każdy dysponuje 5 bogami, 7 potworami i 7 herosami. I to jest prywatna pula do złożenia armii dla gracza. Oddziały są wspólne i wybiera się je na zmiane na koniec.

W ten sposób nie jest tak że ktoś ciągle gra tym samym i zawsze jest ciekawie. No i nie zawsze jest OP Achilles ;)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 05 lut 2022, 10:41
autor: Jinx1337
^^

Props dla tego pana - zrobiłem dokładnie tak samo; tak samo draftujemy i tak samo w rewersy dałem tłumaczenia z bgg.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 05 lut 2022, 10:50
autor: Bardok
Jinx1337 pisze: 05 lut 2022, 10:41 ^^

Props dla tego pana - zrobiłem dokładnie tak samo; tak samo draftujemy i tak samo w rewersy dałem tłumaczenia z bgg.
Dzięki :) Cieszę się że moje pliki się przydały :)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 05 lut 2022, 18:17
autor: Jinx1337
No masz :D

Nie miałem pojęcia.
Dzięki wielkie! To bardzo ułatwia grę (bo nie dość, że PL dla mniej obeznanych z językiem, to jeszcze skrótowiec skilli masz już przy samej karcie draftu - nie trzeba od razu szukać planszetek).

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lut 2022, 13:56
autor: mkprywatny1
No i kolega rozruszał wątek.
Podstawki przezroczyste muszą super wyglądać w czasie gry. Tak uważam, bo samemu się na nie nie zdecydowałem. Odrzucił mnie fakt braku możliwości wwiercenia/wklejenia/naklejenia magnesu. Niby można, ale popsułoby cały efekt. Ja figurki przechowuję w zamówionych gablotkach z pleksi z namagnesowaną folią przyklejoną na podstawce. Swoją drogą jak wyglądał u Ciebie proces klejenia figurki do podstawki? Tylko klej czy jakieś trzpienie? Słowa uznania dla Kolegi za pomalowanie całości. Fajnie się to prezentuje. Mi zostało jeszcze kilka mniejszych dodatków.

Faktycznie, grafiki plansz są niesamowite. Polecam zwiększenie doznań estetycznych przez używanie: m.in. drzewek (takimi jak do dioram kolejowych), ruin (gotowe fragmenty greckiej architektury lub powalone kolumny) i skałek (samoróbka z kory lub gotowce z akwarystyki) zamiast kartoników.

Co do tłumaczenia to nie wypowiadam się, bo nie używam. Ja do draftu wykorzystuję od razu plansze "dashboard". Rozkładam losowo wyciągnięte np. 6 bogów i każdy wybiera. W międzyczasie kolejnych kilka losowych herosów i inszych potworów. Dzięki temu przynajmniej karty postaci są już w rękach właścicieli (całe rozłożenie gry jest jednak dość długie). Po grze można zebrać plansze i na przykład wsunąć na spód stosu - dzięki temu nie będą wykorzystywane w kolejnej grze.

PS. Achillesa nie traktuję jako OP. Może to kwestia umiejętności jego wykorzystania, ale na razie to taki tank, którego łatwo ominąć. Gdyby miał blocka, to tak... a teraz to: zabić nie zabijesz, tłuc szkoda czasu i najlepiej po prostu obejść/uciec bo sam jakoś specjalnie kąśliwy nie jest (7 ataku). Może 5 karta aktywacji by sprawę poprawiła. Z jednostek 4 punktowych to dla mnie bardziej przegięty jest np. lew albo Herkules.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lut 2022, 14:10
autor: Bardok
No tak, magnes byłby problemem. Nie powiem, nie obraziłbym się za przezroczyste magnesy. Ale mimo wszystko uważam, że warto było na przezroczyste dać. Ja przechowuje na półce figurki duże, a mniejsze w pudle w piance.

Najpierw malowałem figurki, lakier, a potem odcinałem od podstawek (nóż tapicerski i sporo zacięć) te mniejsze, a te większe odcinałem trzpienie u dołu i wypychałem. Potem kleiłem UHU do podstawki przezroczystej i trzymają się jak złoto.

U nas Achilles robi robotę - tak jak mówisz - to tanker, ale ciężko go zignorować, jak te jego 7 kostek ciągle kąsa i kąsa. Dla mnie najbardziej OP jest Medea, która robi ze wszystkich Achillesów dając im ignorowanie rany. A ostatnie jakie kombo weszło:
- Gracje sprawiają, że jeżeli chcesz zaatakować potwora sąsiadującego to musisz zapłacić AoW
- Na polu przed nimi stoi Bóg, a z nim na polu Smok z Theb, ale każdy potwór z Guardem zadziała
I co się dzieje? Ktoś atakuje boga? Przekierowujesz na potwora, a Gracje sprawiają, że bez AoW atak nie może zostać przeprowadzony! Aż sprawdzaliśmy z oficjalnym FAQ i tak to działa, więc Babcie w końcu się na coś przydały :D

ps. wrzuce zdjęcia poniżej moich terenów. Wrzuć swoje też bo jestem ciekaw (tereny).

Obrazek
Obrazek

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lut 2022, 14:32
autor: shod
Rozruszanie wątku może nieco umili oczekiwanie na MBR.
Też miałem pytać czy figurki były pinowane. Jeszcze nie zdecydowałem jak będę robił, ale...do ogarnięcia właśnie sposób łączenia z podstawkami i przechowywanie. Pewnie będę robił jakiś piankowy insert na figurki, wiec problemu z magnesami nie będzie.
Bardzo fajnie wyglądają te elementy 3D i zapewne też będę coś robił.... Nie mogę się doczekać zarówno malowania jak i robienia terenów. Aż mi się przypominają czasy Warzona, jak trzeba było wszystko pod rozgrywkę przygotować samemu. Właśnie z sentymentu do bitewniaka chce spróbować z MBR.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lut 2022, 14:44
autor: Bardok
Ja wypełniłem Pandora Box pianką od Safe & Sound:
https://safeandsound.pl/pl/p/Pianka-na-40-modeli/176
Mieszczą się 3 poziomy i wypełniają prawie idealnie pudełko.
Obrazek

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lut 2022, 15:11
autor: kazek
fajne drzewa

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lut 2022, 16:04
autor: Bardok
kazek pisze: 07 lut 2022, 15:11fajne drzewa
Drzewa są od Games Workshop - Souldrain Forest Warcry. Tak to się nazywało. Jest tam też trochę ruin, które można użyć jako ścian na mapie z Labiryntem.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 09 lut 2022, 09:07
autor: mkprywatny1
Bardok pisze: 07 lut 2022, 14:10 U nas Achilles robi robotę - tak jak mówisz - to tanker, ale ciężko go zignorować, jak te jego 7 kostek ciągle kąsa i kąsa. Dla mnie najbardziej OP jest Medea, która robi ze wszystkich Achillesów dając im ignorowanie rany. A ostatnie jakie kombo weszło:
- Gracje sprawiają, że jeżeli chcesz zaatakować potwora sąsiadującego to musisz zapłacić AoW
- Na polu przed nimi stoi Bóg, a z nim na polu Smok z Theb, ale każdy potwór z Guardem zadziała
I co się dzieje? Ktoś atakuje boga? Przekierowujesz na potwora, a Gracje sprawiają, że bez AoW atak nie może zostać przeprowadzony! Aż sprawdzaliśmy z oficjalnym FAQ i tak to działa, więc Babcie w końcu się na coś przydały :D

ps. wrzuce zdjęcia poniżej moich terenów. Wrzuć swoje też bo jestem ciekaw (tereny).
Zdaję sobie sprawę, że tak podpowiada oficjalne FAQ, ale u nas ograniczamy takie absurdalne komba :) W tym przypadku albo guard albo AOW. Skoro się potwór wyrwał, żeby zasłonić, to niech zasłania, a nie babciami się wykręca :)
Medea + tank z guardem to też niezłe kombo..
Z samodzielnych przeróbek zmodyfikowaliśmy też kwestię ataku na zajęte (pełne) pole. Gramy tak, że możesz zaatakować to pole, jeśli taki atak byłby możliwy traktując to pole jako niezajęte. W prostych słowach: takich Achilles (zasięg ataku 0, zasieg ruchu 1) może zaatakować jednostkę na zajętym polu, ale tylko zaczynając turę na sąsiednim polu. Jeśli w swojej turze zaczynał oddalony o dwa pola, to ruch na sąsiednie nie upoważnia go do ataku. Mam nadzieję, że nie zamieszałem z tym wyjaśnieniem.
A no i oczywiście ograniczyliśmy liczbę kamyków do 7 (nawet przy grze 4 osobowej). Olaliśmy też wystawianie jednostek troops przed rozgrywką i wciąż te jednostki tracą talenty przy niepełnym składzie (ten zapis o 50% premiuje hoplitów a praktycznie przekreśla takie centaury i inne 2-3 osobowe jednostki.

Zdjęcia terenów postaram się zrobić w tym tygodniu.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 09 lut 2022, 10:08
autor: Bardok
A ja właśnie uwielbiam tę grę za takie mega comba - prawda jest taka, że ciężko o balans dalej mimo 1.5 wersji, więc dlaczego by nie poszaleć :)

Co do omfalosów to my gramy na wszystkie, ale u nas nie można wygrać za zbieranie omfalosów - stwierdziliśmy, że chcemy walki wiec tylko zabicie wroga wchodzi w grę. Ale używamy kart do bogów które zwiększają im moce za ilość zebranych omfalosów. Później ich nie robili, ale na bgg są tłumaczenia i dorobione dla tych bogów/tytanów którym brakowało. W ten sposób dalej zbieranie ma sens, ale mamy naparzanke jak chcemy i lubimy. Troopsy wystawiamy przed grą i dla mnie to jest mega super! Daje im to boosta, a my nie tracimy czasu na wystawianie ich, co jednak spowalnia cały proces. Dzięki temu więcej też ich wybieramy, szczególnie przy nowym talencie Leader.