Przez dłuższy czas była dostępna apka Gloomheaven Helper, ale autor musiał ją zdjąć. Pewnie da się ją gdzieś dorwać w necie, ewentualnie napisz PW to Ci ją wyślę na maila.
Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Witam
Podczas pierwszej gry w instrukcji przy przygotowaniu gry jest mowa o tali modyfikatorów (20kart). Postąpiłem według instrukcji jednak wyszło mi ich 19. Przeglądając cyfry na kartach zauważyłem, że nie ma karty numer 318.
Pytanie czy to błąd instrukcji czy może mój egzemplarz ma braki w kartach?
Podczas pierwszej gry w instrukcji przy przygotowaniu gry jest mowa o tali modyfikatorów (20kart). Postąpiłem według instrukcji jednak wyszło mi ich 19. Przeglądając cyfry na kartach zauważyłem, że nie ma karty numer 318.
Pytanie czy to błąd instrukcji czy może mój egzemplarz ma braki w kartach?
-
- Posty: 3517
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 581 times
- Been thanked: 1379 times
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Karty modyfikatorów mają standardowo 20 kart. Możesz użyć innej talii (chyba że gracie w 4)Gregfrog pisze: ↑03 lip 2024, 19:32 Witam
Podczas pierwszej gry w instrukcji przy przygotowaniu gry jest mowa o tali modyfikatorów (20kart). Postąpiłem według instrukcji jednak wyszło mi ich 19. Przeglądając cyfry na kartach zauważyłem, że nie ma karty numer 318.
Pytanie czy to błąd instrukcji czy może mój egzemplarz ma braki w kartach?
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Ok, czyli wystarczy podłożyć jedną kartę np. z talii innej postaci o wartości tej brakującej w przypadku jak gram na mniej niż czterech bohaterów.Fojtu pisze: ↑03 lip 2024, 19:45Karty modyfikatorów mają standardowo 20 kart. Możesz użyć innej talii (chyba że gracie w 4)Gregfrog pisze: ↑03 lip 2024, 19:32 Witam
Podczas pierwszej gry w instrukcji przy przygotowaniu gry jest mowa o tali modyfikatorów (20kart). Postąpiłem według instrukcji jednak wyszło mi ich 19. Przeglądając cyfry na kartach zauważyłem, że nie ma karty numer 318.
Pytanie czy to błąd instrukcji czy może mój egzemplarz ma braki w kartach?
Ogólnie to karta ta powinna być. Zakładam że to jakiś błąd po stronie wydawcy, wiec będę pisał o uzupełnienie karty jakbym miał grać we czwórkę.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1308
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 365 times
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Ewentualnie możesz grać taką 19-kartową talią, i przy pierwszej możliwości jej modyfikacji (a będzie ich sporo), jeśli to możliwe usunąć właśnie brakującą kartę formalnie.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Cześć. Mam kilka pytań.
1. Jak się aktywują powyższe karty? Ja decyduję przed którym atakiem się aktywują? Aktywują się przed pierwszym atakiem który nastąpi?
2. Jak działa długi odpoczynek gdy mam na sobie ogłuszenie? Zabieram odrzucone karty i jedną tracę? Leczę się?
Spoiler:
2. Jak działa długi odpoczynek gdy mam na sobie ogłuszenie? Zabieram odrzucone karty i jedną tracę? Leczę się?
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
1. Podczas dowolnego ataku, Ty decydujesz kiedy warto użyć.Raksod pisze: ↑10 sie 2024, 19:39 Cześć. Mam kilka pytań.
1. Jak się aktywują powyższe karty? Ja decyduję przed którym atakiem się aktywują? Aktywują się przed pierwszym atakiem który nastąpi?Spoiler:
2. Jak działa długi odpoczynek gdy mam na sobie ogłuszenie? Zabieram odrzucone karty i jedną tracę? Leczę się?
2. Normalnie.
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Cześć,
Zacząłem grać i mam kilka pytań. Czytałem wcześniejsze posty ale nie ma jasnej odp na moje pytania:
1.Kiedy wykorzystać żywioł? Tworzy się go na koniec naszej tury i wtedy jest silny. Jeżeli potwór lub sojusznik ma turę po mnie to czy może go wykorzystać jeszcze w tej rundzie?
2. Cel scenariusza 4 mówi: zniszcz wszystkie kamienie, a potem zabij wszystkich przeciwników. Czy oznacza to za najpierw muszę zniszczyć kamienie a potem zacząć zabijać przeciwników?
4. Jeżeli potwór ma z karty odepchnięcie i obok niego jest pułapka, tak że może przesunąć moją postać na pułapkę to czy to robi? W instrukcji jest napisane że gracze decydują o kierunku przesunięcia.
3. Karta strażnika Obrotowe pchnięcie: czy żeby dostać 1 expo to muszę wykonać wszystkie działania akcji? Czy np zagranie górnej akcji bez wykorzystania żywiołu( bo go nie ma) również da mi 1 exp?
Zacząłem grać i mam kilka pytań. Czytałem wcześniejsze posty ale nie ma jasnej odp na moje pytania:
1.Kiedy wykorzystać żywioł? Tworzy się go na koniec naszej tury i wtedy jest silny. Jeżeli potwór lub sojusznik ma turę po mnie to czy może go wykorzystać jeszcze w tej rundzie?
2. Cel scenariusza 4 mówi: zniszcz wszystkie kamienie, a potem zabij wszystkich przeciwników. Czy oznacza to za najpierw muszę zniszczyć kamienie a potem zacząć zabijać przeciwników?
4. Jeżeli potwór ma z karty odepchnięcie i obok niego jest pułapka, tak że może przesunąć moją postać na pułapkę to czy to robi? W instrukcji jest napisane że gracze decydują o kierunku przesunięcia.
3. Karta strażnika Obrotowe pchnięcie: czy żeby dostać 1 expo to muszę wykonać wszystkie działania akcji? Czy np zagranie górnej akcji bez wykorzystania żywiołu( bo go nie ma) również da mi 1 exp?
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 482 times
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Ad 1. Żywioł jest wzmacniany od razu po zakończeniu Twojej tury, więc tak, sojusznicy i potwory mogą wykorzystać go, jeśli ich tura w rundzie przypada po Twojej.
Ad 2. Możesz (i powinieneś) zabijać przeciwników, ale ten zapis ma jedynie zapobiec sytuacji, w której ktoś zabije wszystkie rozstawione na początku potwory, a potem zniszczy szybko kamienie i uzna to za zwycięstwo. Zniszczenie kamieni powoduje rozstawienie kolejnych potworów, więc tak sformułowany cel wskazuje, że musisz pokonać wszystko, co gra na Ciebie rzuci.
Ad 4. Możecie wybrać kierunek odepchnięcia
Ad 3. Nie znam treści polskich kart i warto je przywoływać lub wklejać zdjęcia przy takich pytaniach. Warunkiem koniecznym i wystarczającym do zdobycia doświadczenia jest wykonanie jakiejkolwiek zdolności z danej akcji (odnosi się to do "dużych", samodzielnych punktów doświadczenia). Jeśli w ramach akcji widnieje taki samodzielny punkt doświadczenia to musisz zrobić cokolwiek.
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
1 - może każdy kto jest po tobie w tej rundzie albo kadry w następnej.
3 - jeżeli jest to karta która po ang. to Twirling stabs to w tym przypadku nie musisz wykorzystać żywiołu aby dostać doświadczenie z górnej akcji, wystarczy przeprowadzić atak. W dolnej akcji tej samej karty masz przykład gdzie trzeba wykorzystać żywioł aby dostać exp.
4 - gracz decyduje. Ale jeżeli mówisz że obok niego tzn. tuż obok przeciwnika odpychającego no to nie ma możliwości, bo przecież przy odepchnięciu każde kolejne pole na które jest się odpychanym musi być dalej od źródła odepchnięcia.
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Cześć, jesteśmy już po 4 scenariuszu i nie wiem
Czy robiliśmy coś źle ( gramy w dwie osoby), ale przeszliśmy go dopiero za 4 razem…
Pierwszy raz zabiły nas potwory, a potem ginęła jedna, albo druga postać i zabrakło kart już na reku.
Teraz pytanie:
1 czy jeżeli potwór jest ustawiony daleko w odkrytym obszarze i do postaci ma z 13 kafelek do przejścia, na jego drodze są przeszkody itp które powodują że mnie nie widzi w lini prostej, ale jest do mnie droga bez przeszkód, to czy w momencie kiedy ma do wykonania ruch, ale nie może mnie zaatakować ze względu na odległość to wykonuje jakikolwiek ruch?
Przykład: na żółto zaznaczyłem ustawienie golema

2. Czy jeżeli mam kartkę ataku i z modyfikatorów wyszło anulowanie ataku, to czy zadawane jest zamroczenie dla potwora?

3. Przez to że 3 razy przegraliśmy scenariusz 4 to cały czas zdobywałem expo z kart (Czerwony Strażnik) i wyszło mi że po przejściu scenariusza za 4 razem awansowałem na poziom 2, jednak w instrukcji awans opisany jest dopiero w scenariuszu
5. Czy jest to ok, że dodawałem za każdym razem po przegranym scenariuszu? Takie było moje rozumienie Zapisu w instrukcji. A że przegraliśmy 3 razy to trochę expo wpadło.
4. Ostatnie pytanie, jeżeli mam karty akcji z dodaniem punktu doświadczenia, to rozumiem że dodaje 1 expo ka każdym
Razem kiedy użyje tej akcji z katy tak? Czyli np z jednej karty mogę dostać np 3 expo jeżeli zagram
Ja 3 razy z ręki i wykorzystam akcje dającą expo?


Dzięki i pozdrawiam!
Czy robiliśmy coś źle ( gramy w dwie osoby), ale przeszliśmy go dopiero za 4 razem…
Pierwszy raz zabiły nas potwory, a potem ginęła jedna, albo druga postać i zabrakło kart już na reku.
Teraz pytanie:
1 czy jeżeli potwór jest ustawiony daleko w odkrytym obszarze i do postaci ma z 13 kafelek do przejścia, na jego drodze są przeszkody itp które powodują że mnie nie widzi w lini prostej, ale jest do mnie droga bez przeszkód, to czy w momencie kiedy ma do wykonania ruch, ale nie może mnie zaatakować ze względu na odległość to wykonuje jakikolwiek ruch?
Przykład: na żółto zaznaczyłem ustawienie golema

2. Czy jeżeli mam kartkę ataku i z modyfikatorów wyszło anulowanie ataku, to czy zadawane jest zamroczenie dla potwora?

3. Przez to że 3 razy przegraliśmy scenariusz 4 to cały czas zdobywałem expo z kart (Czerwony Strażnik) i wyszło mi że po przejściu scenariusza za 4 razem awansowałem na poziom 2, jednak w instrukcji awans opisany jest dopiero w scenariuszu
5. Czy jest to ok, że dodawałem za każdym razem po przegranym scenariuszu? Takie było moje rozumienie Zapisu w instrukcji. A że przegraliśmy 3 razy to trochę expo wpadło.
4. Ostatnie pytanie, jeżeli mam karty akcji z dodaniem punktu doświadczenia, to rozumiem że dodaje 1 expo ka każdym
Razem kiedy użyje tej akcji z katy tak? Czyli np z jednej karty mogę dostać np 3 expo jeżeli zagram
Ja 3 razy z ręki i wykorzystam akcje dającą expo?


Dzięki i pozdrawiam!
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 482 times
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Ad 1. Tak, wykonuje.
Ad 2. Zamroczenie i wszelkie inne efekty nadal są nakładane. Karta x0 po prostu sprowadza całkowite obrażenia z danego ataku do 0.
Ad 3. Nie zepsuje to gry, nie przejmuj się. Zrób to, co opisuje następny scenariusz.
Ad 4. Jeśli mówisz o górnej akcji z tej karty, to za każdym razem, kiedy zagrasz tę kartę, wykonasz atak i zużyjesz przy tym żywioł słońca, dostaniesz 1 punkt doświadczenia. Jeśli zagrasz dolną akcję, jednorazowo dostaniesz 1 punkt doświadczenia, bo to akcja z ikoną karty utraconej.
- BigBadSheep
- Posty: 151
- Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 11 times
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
hej, mieliśmy dyskusje z lubą:
czy przy takim ułożeniu postać z łańcuchami po wybraniu odpowiedniej karty może przyciągnąć przeciwnika na pole bliżej siebie, na którym jest pułapka (to po lewej stronie) czy musi przyciągnąć ją na pole po prawej stornie?

według mnie gracz wybiera, na jakie pole chce przyciągnąć (ważne, że odległość się zmniejsza z 2 do 1)

dziewczyna opiera swoją tezę na tym zasadach:

czy przy takim ułożeniu postać z łańcuchami po wybraniu odpowiedniej karty może przyciągnąć przeciwnika na pole bliżej siebie, na którym jest pułapka (to po lewej stronie) czy musi przyciągnąć ją na pole po prawej stornie?

według mnie gracz wybiera, na jakie pole chce przyciągnąć (ważne, że odległość się zmniejsza z 2 do 1)

dziewczyna opiera swoją tezę na tym zasadach:

wyprzedaż 2x gier KS/GF : viewtopic.php?p=1669543#p1669543
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
Re: Gloomhaven: Jaws of The Lion (Szczęki Lwa) - zasady, pytania, wątpliwości
Jeżeli ma atak zasięgowy z przyciągnięciem to masz rację może, to nie jest przecież dobrowolny ruch potwora tylko wymuszony przez czerwonego strażnika. To jest główny cel stosowania przyciągnięcia / odepchnięcia aby wrzucić w pułapkęBigBadSheep pisze: ↑29 sty 2025, 20:33 hej, mieliśmy dyskusje z lubą:
czy przy takim ułożeniu postać z łańcuchami po wybraniu odpowiedniej karty może przyciągnąć przeciwnika na pole bliżej siebie, na którym jest pułapka (to po lewej stronie) czy musi przyciągnąć ją na pole po prawej stornie?
