Strona 17 z 31

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 21 sty 2025, 20:01
autor: arian
Haisenberg83 pisze: 21 sty 2025, 19:55 Hej
A czy używanie tego klasera jest konieczne? Rozumiem, że to na potrzeby zapisu gry? Jeśli tak to czy zrobienie zdjęcia i złożenie i rozłożenie bardzo wydłuży setup?
Nie jest konieczne, ale jest bardzo wygodne. Fajnie organizuje przestrzeń i zapobiega przesuwaniu się kart mapy po całym stole. A co do rozkładania, to raczej nie będzie jakoś bardzo czasochłonne, zakładając, że będziesz miał jakiś system organizujący karty leżące na kartach mapy, czyli obejmujący składanie tego w jeden stos. Z segregatorem jest wygodnie, bo oprócz kart mapy ja tam wrzucałem też karty zadań, a później wszystko razem do pudła.

No i pamiętaj, że wszystkie karty, to 20 kart mapy świata plus 10 kart miast. Do tego na stole muszą się zmieścić plansze graczy, jakieś żetony, trzeba gdzieś oglądać księgi misji i jeszcze mieć rozłożyć mapę, karty wrogów i karty akcji wrogów. Możliwość wygodnego przesuwania całej mapy, w zależności od wielkości stołu może się okazać istotna, a przy okazji warto też nie zepsuć sobie gry, gdy jakaś karta zadania zsunie się z odpowiedniej lokalizacji. Ja grałem solo dwiema postaciami na stole 150x80 i momentami było ciasno. 🙂

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 21 sty 2025, 20:02
autor: tommyray
Haisenberg83 pisze: 21 sty 2025, 19:55 Hej
A czy używanie tego klasera jest konieczne? Rozumiem, że to na potrzeby zapisu gry? Jeśli tak to czy zrobienie zdjęcia i złożenie i rozłożenie bardzo wydłuży setup?
Zdjęcia w pełni wystarczają, a wyłożenie 20 kart na stół nie zajmuje dużo czasu ;)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 21 sty 2025, 22:41
autor: Gargi
Poproszę o więcej zdjęć Sundrop. Dziękuję

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 22 sty 2025, 11:01
autor: Miszon
Bruno pisze: 21 sty 2025, 12:10
No i kości miały być czerwone i żółte, ładnie intensywne, a przyszły takie w kolorze marynarki z tweedu, w sam raz na jesienne polowanie u lorda Ślizgacza (pozdro dla kumatych :wink: ).
Spoiler:
Niby pasuje do klimatu gry, ale jednak kości chciałbym, aby były dobrze widoczne.
heh, twoje to jeszcze całkiem żółte i czerwone, moje to całkiem wyprane z tych kolorów ;)
Obrazek
(w słabszym świetle ten niby czerwony jest już całkiem brązowawy)

Co do "ciasnoty" klasera: moim zdaniem jest minimalnie za ciasno, ale z drugiej strony dzięki temu karty nie wypadną z niego na pewno. Co do koszulkowania w klaserze: ale po co? Przecież właśnie ta kieszonka jest koszulką.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 10:35
autor: HeroinHeart
Nareszcie doszło i do mnie (zamawiałem przez gamefounda). Ogromne jest to pudło, robi wrażenie. Moje kości dużo lepsze niż te powyżej, także to nie jest reguła.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 10:47
autor: gogovsky
Możecie wrzucić zdjęcie klasera? Bo czy wy klaserem nazywacie zwykła koszulkę na 12 kart? Xd

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 10:52
autor: muchozol
A to nie ta księga w skórze. Czy to jakiś dodatek był :roll:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 10:57
autor: arian
Moje kostki też są raczej ciemne i przytłumione, ale jakoś mi to nie przeszkadza. Pasuje do gry. Zastanawiam się za to, jak wyglądają różnice w druku, bo u mnie w ogóle cała gra jest dość blada i druk wydaje się mało intensywny, a miejscami jakby nieostry. Ale tego raczej na zdjęciach nie porównamy, bo aparaty w telefonach i tak z kolorami robią co chcą. 🙂
gogovsky pisze: 23 sty 2025, 10:47 Możecie wrzucić zdjęcie klasera? Bo czy wy klaserem nazywacie zwykła koszulkę na 12 kart? Xd
Jedni nazywają klaserem, inni koszulką, a nie jest chyba ani jednym ani drugim. Najbliżej temu do strony z bardzo dużego klasera. 😄

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 13:37
autor: Miszon
Tak, to jakby jedna strona z "klasera na karty".

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 13:55
autor: Poochacz
Dziś i do mnie dotarł mój egzemplarz więc mogę coś tam dodać po rozpakowaniu, koszulkowaniu itp.

Koszulkowy insert na karty mapy u mnie jest w sam raz. Co prawda nie skusiłbym się na notoryczne wyciąganie i wsadzanie ich z powrotem w kieszonki bo brzegi zaraz byłyby uszkodzone ale jeśli większość z nich zostaje tam na stałe to w porządku. Na pewno pozwala to na szybsze rozłożenie gry.

Karty walki po zakoszulkowaniu w zwykłe Sloyca mieszczą się idealnie w miejsce dla nich przeznaczone. Podobają mi się ich rewersy nawiązujące do standardowych talii kart z królami, waletami itp. Jeden minus - nie pokusiłbym się chyba o granie z kimś kto nie przykłada wagi do dbania o elementy bo karty są dość cienkie żeby przy wyginaniu robiły się z czasem załamania. Wg mnie koszulkowanie jest wręcz obowiązkowe.

Jeśli chodzi o bindowane księgi. No nie ma tragedii ale gdyby miały ciut sztywniejsze okładki jak w Middarze to byłoby już zacnie. Teraz trochę strach zawadzić podczas pakowania wszystkiego po rozgrywce.

Inserty są super. Wszystko można porozkładać szczegółowo, nic nie odstaje, nie wystaje, zostaje jeszcze miejsce na jakieś karty przy save'ach.

Metalowe monety zaś po prostu przegenialne. Są grube, brzęczą tak jak powinny, nie są idealnie okrągłe (czyli zgodnie z ówczesnym wykonaniem historycznym) i wyglądają świetnie. Zresztą cała szata graficzna wygląda fantastycznie. Czcionka, grafiki, kolory pasują idealnie do tematyki.

Jedno tylko mnie nurtuje: na co są te dwa "klasery" 1x6? Czyżby do jakiegoś dodatku?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 13:57
autor: Miszon
1x6 to zdaje się na lokacje w mieście.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 14:19
autor: arian
Tak jak pisze Miszon, wkładamy w nie karty lokacji. Dlatego to rozwiązanie jest super, bo w momencie jak wyjdziemy z miasta, to można sobie te karty odłożyć na bok. A gdybyśmy kładli je luzem, to potrzebujemy na stole miejsca na dodatkowych 10 dużych kart, do których jednak od czasu do czasu warto zerknąć, choćby po to, żeby poznać ceny sprzętu i surowców.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 15:10
autor: Bruno
Poochacz pisze: 23 sty 2025, 13:55 Metalowe monety zaś po prostu przegenialne. Są grube, brzęczą tak jak powinny, nie są idealnie okrągłe tak jak monety z tamtych czasów powinny, bo i w tamtych czasach rzadko takie bywały, i wyglądają świetnie.
Poprawiłem :wink:
(grammar nazi mode off)
Zachwyty nad wykonaniem podzielam! :D
Spoiler:
niech nam minusy nie przesłonią olbrzymich plusów :!:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 15:22
autor: Poochacz
Bruno pisze: 23 sty 2025, 15:10 Poprawiłem :wink:
(grammar nazi mode off)
Zachwyty nad wykonaniem podzielam! :D
Coś co dobrze brzmi w głowie nie zawsze dobrze wygląda "na piśmie" 🤭 Dzięki, poprawiłem

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 15:56
autor: Whateva
Gdzie w insercie trzymacie karty dodatkowych bohaterów? Ja tam nie widzę dość miejsca by trzymać zakoszulkowany zestaw :D. Kiedy używa się znaczników wiedźmy?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 16:53
autor: Miszon
Jakieś inspiracje malowania stworów? Bo bohaterowie wiadomo - zgodnie z kolorystyką swoich kart. Ale potwory w wiekszości szaro-czarne.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 19:18
autor: FretkaFantastyczna
Bindowana księga może nie wygląda jakoś super z tymi cienkimi okładkami, ale w sumie w Gloomhaven jest tak samo i żyjemy.

Monety ujęły za serce nawet mojego męża, który uważał, że niepotrzebnie zamawiałam i w ogóle. A to takie cacka 😍😍

Księga map zrobiła wrażenie.

Teraz tylko zmusić mojego własnego malarza by figurki zaczęły wyglądać i można grać!

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 19:23
autor: MowMiStefan
Miszon pisze: 23 sty 2025, 16:53 Jakieś inspiracje malowania stworów? Bo bohaterowie wiadomo - zgodnie z kolorystyką swoich kart. Ale potwory w wiekszości szaro-czarne.
Ja wiekszosc mam w zielonkawych kolorach, ale w pewnym momencie stwierdzilem, ze musze wiecej zycia w nie wlozyc. Jak chcesz „inspiracje” to moge Ci wyslac jak to u mnie wyglada
Whateva pisze: 23 sty 2025, 15:56 Gdzie w insercie trzymacie karty dodatkowych bohaterów? Ja tam nie widzę dość miejsca by trzymać zakoszulkowany zestaw :D. Kiedy używa się znaczników wiedźmy?
Ja na poczatku wyjalem planszetki graczy i tam wlozylem figurki z dodatku a talie w glowny insert kart. Teraz mysle by Talie przeniesc w miejsce planszetek a w tamtym insercie umiescic figurki.

Znaczniki wiedzmy uzywa sie kiedy jej Karta Akcji mowi zeby uzyc :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 23 sty 2025, 19:39
autor: Miszon
MowMiStefan pisze: 23 sty 2025, 19:23
Miszon pisze: 23 sty 2025, 16:53 Jakieś inspiracje malowania stworów? Bo bohaterowie wiadomo - zgodnie z kolorystyką swoich kart. Ale potwory w wiekszości szaro-czarne.
Ja wiekszosc mam w zielonkawych kolorach, ale w pewnym momencie stwierdzilem, ze musze wiecej zycia w nie wlozyc. Jak chcesz „inspiracje” to moge Ci wyslac jak to u mnie wyglada
A poproszę, chętnie zerknę :-) .
Możesz wrzucić w wątek "nasze pomalowane figurki", czy jakoś tak, tam pewnie więcej "malarzy" zagląda :-) .

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 24 sty 2025, 08:54
autor: andrzejstrzelba
Przepraszam za pytanie, ale nie śledziłem specjalnie kampanii, ani tematów związanych z grą.
Chciałem zapytać co dalej z tymi błędami? Będzie to jakoś łatane przez autora (naklejki itp.) czy errata załatwiła temat i mam już grać?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 24 sty 2025, 08:58
autor: JollyRoger90
andrzejstrzelba pisze: 24 sty 2025, 08:54 Przepraszam za pytanie, ale nie śledziłem specjalnie kampanii, ani tematów związanych z grą.
Chciałem zapytać co dalej z tymi błędami? Będzie to jakoś łatane przez autora (naklejki itp.) czy errata załatwiła temat i mam już grać?
zgodnie z aktualizacją na GF:
po pierwsze, będziemy na bieżąco uzupełniać erratę, tak abyście zawsze mieli pełną wiedzę na temat ewentualnych błędów
- po drugie, przygotujemy erratę w formie zestawu naklejek do samodzielnego wydruku, które będziecie mogli pobrać
- po trzecie, wszystkie błędy w wersji w aplikacji zostaną wyeliminowane (w zasadzie to już zostały usunięte)
- po czwarte, przy kolejnym druku gry lub dodatku przygotujemy zestawy naprawcze, które będziemy rozsyłać chętnym wraz z zamówieniami

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 24 sty 2025, 10:27
autor: MowMiStefan
andrzejstrzelba pisze: 24 sty 2025, 08:54 Przepraszam za pytanie, ale nie śledziłem specjalnie kampanii, ani tematów związanych z grą.
Chciałem zapytać co dalej z tymi błędami? Będzie to jakoś łatane przez autora (naklejki itp.) czy errata załatwiła temat i mam już grać?
a uzupełniając wypowiedź JollyRogera - moim zdaniem spokojnie można grać - tylko nie nanoś erraty na księgę misji bo znajdziesz duży spoiler. zrob listę które misje wymagają zmiany i przed rozegraniem je uwzględnij.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 24 sty 2025, 11:05
autor: EsperanzaDMV
Nie dane mi było jeszcze zagrać, ale wypowiem się po rozpakowaniu wszystkich pudeł (gameplay all-in+dodatkowe kości):

Zaskoczyło mnie jak wielkie i jak ciężkie jest to pudło - nie przymierzając niemal waga Gloomhaven (swoją drogą, otrzymawszy Łowców wystawiłem na sprzedaż Szczęki Lwa, jak będę chciał pograć w Gloomhavena to zawsze mam wersję cyfrową). Masa, naprawdę masa zawartości, ale...
W wykonaniu jest tak wiele niedociągnięć, że przy całej mojej sympatii do twórcy i całego projektu (crowdfunding w prawdziwej postaci!), to faktycznie aż boli mnie, że można było tyle rzeczy zrobić lepiej albo po prostu dokładniej. Gra jest pewnie grywalna, pewnie tak, tutaj nie wchodzę w polemikę, a wszelkie błędy i tak będą naprawione pakietem naprawczym za tych pewnie kilka lat. Mówię natomiast o rzeczach typu:
- Zbindowane księgi mają jedną (!) stronę włożoną za wcześnie (albo za późno, zależy jak spojrzeć). Aby ta metalowa część trzymająca księgi była prawidłowo, trzeba zarówno księgę map i księgę fabuły przewrócić o jedną stronę tak, że to ostatnia strona jest "na okładce". Dla księgi map z podstawki, by bindowanie złożonej księgi było prawidłowo, widoczne będą strony 51-52, zamiast 1-53. Dla księgi fabuły zamiast poprawnych stron 1-104, widoczne będą strony 102-103. Nawet księga map z dodatku ma ten sam problem... (tu już mnie kusi by wszystko rozpiąć i zbindować ponownie, poprawnie). Problematyczne o tyle, że jeśli zachowa się projektowany wzór pierwszej i ostatniej strony, to ta jedna "nieprzerzucona" strona bardzo prawdopodobnie, że z czasem odpadnie. :roll: Już teraz te pojedyncze, źle zbindowane strony są nadszarpnięte, a nawet nie zacząłem jeszcze grać...
- Karty przeciwników i brak unikalnych grafik. Była już jedna taka gra, nie mogę sobie przypomnieć nazwy ale chyba też polskiego autora, gdzie jedną grafikę pocięto tak, że jej fragmenty były na przynajmniej kilku kolejnych kartach - wyglądało to fatalnie. Niestety, tutaj zrobiono to samo - co prawda w mniejszym stopniu, ale jednak. Karty wrogów mają takie ilustracje, że np. Kusznik ma pełną ilustrację, a Kusznik-weteran to ta sama ilustracja, tylko przybliżona na samą postać :roll: Nie można było pokusić się o dodatkowe ilustracje dla tych raptem kilku kart?
- Zmarnowany potencjał z tymi stronami, w które wkłada się karty mapy. U mnie też się te karty nie mieszczą, nie ma nawet jak tego włożyć by nie wygiąć całości w łódkę. Może są jacyś szczęśliwcy, którzy mają prawidłowy rozmiar na karty w tych przezroczystych stronach, ja niestety do nich nie należę. Świetny pomysł, tragiczne wykonanie. Liczę, że to też będzie część pakietu naprawczego (z większymi otworami na karty), bo na ten moment ten element nadaje się tylko do kosza :( Te strony 1x6 wydają się ok, nie wkładałem do wszystkich przegródek, ale w tej wielkiej stronie każda jedna przegródka nie mieści karty. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić domowym sposobem, to jestem chętny na propozycje.
- Kolor kości - może to kwestia gustu, ale u mnie też są mocno wyblakłe, żeby nie powiedzieć "nijakie". Not great, not terrible - do przeżycia, ale chyba na drugi raz wiedząc jak będą wyglądać, to nie zamawiałbym dodatkowego pakietu.

Z innych błędów, które nie zostały jeszcze przez nikogo wspomniane (@matio2007 do dopisania do listy/erraty):
- Na pudełkach dodatkowych bohaterów jest błąd w spisie elementów. Angielska wersja poprawnie wskazuje 90 kart bohaterów, podczas gdy po drugiej stronie pudełka w polskiej wersji jest napisane 45 kart bohaterów. Błąd jest na obydwu pudełkach dodatkowych bohaterów.
- Na przyszłość proponuję ujednolicić nazwy pledge'y dla obydwu kampanii. Widziałem na grupach sprzedażowych dyskusję, gdzie ktoś sprzedawał "all-in", czyli Podstawka+Doki+Heros 1&2, podczas gry jest to tak naprawdę "gameplay all-in". Tylko że na angielskiej stronie kampanii ten zestaw nazywa się właśnie "gameplay all-in", a na polskiej już po prostu "all-in". Innymi słowy, w polskiej kampanii zabrakło dopisku "gameplay", co może teraz powodować zamieszanie. Zabawny był komentarz podsumowujący cała dyskusję "rzadki przypadek, w którym obydwie strony mają rację" :lol:

Koszulkując karty, natknąłem się już też na błędne karty ("you are not affected” na polskiej karcie Wiedźmy), ale to już jest wspomniane w erracie. Dla zainteresowanych, u mnie idealnie sprawdziły się:
- Ultra ProFit na karty bohaterów
- Rebel Mini american na najmniejsze karty
- Rebel Tarot na duże karty, ewentualnie bardzo dobrze pasują jeszcze Paladin Bors - musiałem wymieszać, ponieważ Taroty wymiotło dosłownie ze sklepów, nie mogę nigdzie znaleźć, a Borsy są dostępne.

Gry nie zamierzam sprzedawać, mimo wszystko i tak się nią jaram, a kupiłem i tak z myślą, że rozegram pewnie za dobrych kilka lat jak dzieciaki podrosną (obecnie nie mam możliwości rozegrać tak dużej kampanii). Także będzie czekać na kolejną kampanię i obiecany pakiet naprawczy.

Last but not least - jest jakiś sprytny sposób, by zawartość wszystkich dodatków zmieścić do pudełka podstawki? Najbardziej problematyczne wydają się chyba figurki z Doków (bo na herosów jest miejsce). Jaki macie sposób na wykorzystanie tego pustego miejsca w wyprasce? Włożyłem tutaj karty bohaterów z dodatków, ale myślę czy nie zamienić z dużymi kartami z Doków.
Obrazek

EDIT: Jeszcze jedna rzecz - szkoda, że inicjały klas (typu: Wiedźma - Witch - WT, Awanturniczka - Brawler - BR) nie zostały na kartach przetłumaczone na język polski. Gdybym nie znał języka angielskiego oraz przede wszystkim nie zerknął na angielską wersję kampanii, to nie wpadłbym na to, że CT to Cutthroat czy CB to Crossbowman. Powinno to być chyba jednak inaczej, typu Awanturniczka - AW etc.?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 24 sty 2025, 11:46
autor: arian
Co do bindowania to ja nie zauważyłem problemu, ale też po rozłożeniu księgi kampanii czy map nigdy nie składałem ich na stronie okładki, tylko odkładałem tam gdzie skończyłem czytać lub grać.

A co do wrogów, to różne grafiki w tym przypadku nie mają sensu, bo to są tak naprawdę ci sami wrogowie/te same figurki w mocniejszej wersji, korzystające z tych samych kart akcji, więc nawet lepiej, że grafiki są zgodne z kartami akcji. Zawsze występuje słabsza albo mocniejsza wersja, nigdy na raz. Jasne, że można by to namalować od nowa bardzo podobnie, ale równie dobrze można by było zostawić identyczną grafikę bez powiększenia. Zupełnie inny obrazek by się kłócił z grafikami na kartach akcji, więc ja bym tam nie chciał innej grafiki, bo to by było niespójne.

A co do tych koszulek na karty, to może dałoby się to jakoś zareklamować u producenta, skoro jest tak duży rozjazd, że karty tam nie wchodzą? W tym momencie to faktycznie wygląda jak element, który u niektórych może być rzeczywiście zupełnie popsuty. U mnie karty wchodziły za pierwszym razem bardzo ciasno, ale po tym jak się ułożyły i lekko rozciągnęły kieszonkę, to już nie było problemu z ponownym wkładaniem i wyciąganiem.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 24 sty 2025, 17:55
autor: Morgon
Szybkie pytania dwa:

1. Czy w taliach bohaterów są błędy ilości kopii danej karty? Sam mam kilka kart w ilości o 1 za dużo i nie wiem czy brakuje mi ostatnich numerów czy to błąd w druku znowu?

2. Czy niektóre karty dróg i miast się powtarzają? Mi np. dziura i żebraczka się powtarza i nie wiem czy tak ma być?