Strona 18 z 20

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 09 lut 2022, 10:43
autor: akasha_wl
Ja nadam gram na wersji 1.0 i bawię się świetnie, pomimo wyraźnego braku balansu niektórych postaci. Czekam na Ragnarok, to wraz z nim dostanę też pakiet 1.5, bo z tego co piszecie to zmiany są duże.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 09 lut 2022, 15:47
autor: Bardok
akasha_wl pisze: 09 lut 2022, 10:43 Ja nadam gram na wersji 1.0 i bawię się świetnie, pomimo wyraźnego braku balansu niektórych postaci. Czekam na Ragnarok, to wraz z nim dostanę też pakiet 1.5, bo z tego co piszecie to zmiany są duże.
Nie są jakieś olbrzymie, ale według mnie na plus. Choćby wspomniane granie z oddziałami wystawionymi za darmo na start scenariusza. Podnosi to ich wartość i przyspiesza rozgrywkę na początku - to możesz już teraz stosować. Dużo postaci doczekało się też zmian i cięć/boostów, ale 1.0 to dalej fajna gierka :)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 11 lut 2022, 11:46
autor: mkprywatny1
Bardok pisze: 09 lut 2022, 10:08 A ja właśnie uwielbiam tę grę za takie mega comba - prawda jest taka, że ciężko o balans dalej mimo 1.5 wersji, więc dlaczego by nie poszaleć :)

Co do omfalosów to my gramy na wszystkie, ale u nas nie można wygrać za zbieranie omfalosów - stwierdziliśmy, że chcemy walki wiec tylko zabicie wroga wchodzi w grę. Ale używamy kart do bogów które zwiększają im moce za ilość zebranych omfalosów. Później ich nie robili, ale na bgg są tłumaczenia i dorobione dla tych bogów/tytanów którym brakowało. W ten sposób dalej zbieranie ma sens, ale mamy naparzanke jak chcemy i lubimy. Troopsy wystawiamy przed grą i dla mnie to jest mega super! Daje im to boosta, a my nie tracimy czasu na wystawianie ich, co jednak spowalnia cały proces. Dzięki temu więcej też ich wybieramy, szczególnie przy nowym talencie Leader.
U nas takie kombinacje skutecznie wyeliminowała losowość przy wyborze jednostek do danej partii. Nie ma już takich abstrakcyjnych przegięć jak opisałeś wcześniej. Kiedyś nawet dla urozmaicenia najpierw wybraliśmy armie, a dopiero potem plansze oraz to, kto z kim zagra w drużynie (2vs2). To sprawia, że dobierasz bardziej uniwersalnie, a nie nastawiasz się np. tylko na wystrzelanie albo zbieranie.
A co do omphalosów, to są różne opracowane w domach metody na wyeliminowanie ich chorobliwego zbierania i unikania walki. U nas ich ilość jest zredukowana nawet do 7 przy 4 graczach, co powoduje, że dużo ciężej jest wygrać w ten sposób, ale jest to możliwe.
Tak na sucho, to ciężko mi sobie wyobrazić, abym poświęcał aktywację Boga (a może nawet jakiejś jednostki żeby ten kamyk najpierw przyniosła) tylko dla uzyskania minimalnego bonusu w postaci +1 do ataku (z divinity card) i jednej AoW. Są oczywiście sytuacje, że to się opłaca (np. block u Artemizy czy konieczność skorzystania z AoW) ale to chyba nie jest aż tak popularne u Was?
W zbieraniu tych kamyków (i możliwości zwycięstwa) można trochę blefować. Zebrać dwa kamyki, a przeciwnik już zaczyna kombinować jak odebrać Ci możliwość zyskania następnych. Decyzje :). Przy zamknięciu możliwosci wygranej w ten sposób traci to znaczenie. Może się mylę - tak gdybam na sucho :)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 11 lut 2022, 12:12
autor: shod
mkprywatny1 pisze: 11 lut 2022, 11:46 ... Kiedyś nawet dla urozmaicenia najpierw wybraliśmy armie, a dopiero potem plansze oraz to, kto z kim zagra w drużynie (2vs2). ...
Ciekawi mnie jak ta gra w praktyce się sprawdza na więcej niż 2 osoby?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 11 lut 2022, 12:53
autor: Bardok
U nas omfalosy jak ktoś zbierze 1-2 max to już jest cud. Po prostu nie bawi nas to, więc nie jest to odbieranie sposobu na wygraną, bo nikt i tak tego nie używa :D
Dlatego gramy na te wzmocnione moce Bogów i to daje rade, dodatkowe kostki ataku, specjalne zdolności itp. Jest choćby motywacja, żeby zebrać 1 na grę. Tak jak piszesz - aktywacja Boga jest na tyle cenna, że ciężko ją poświęcić na wchłanianie.

My gramy na draft i to też eliminuje część combosów, ale też dzięki temu można szukać nowych, a w grze jest ich sporo.
Ciekawi mnie jak ta gra w praktyce się sprawdza na więcej niż 2 osoby?
My 70% gier gramy na 4 osoby - czy to w trybie każdy na każdego, czy 2vs2. Każdy na każdego szybko przeradza się w dwa pojedynki 1 na 1, a potem finał. Ja uważam, że granie na więcej osób jest bardzo fajne - ale ja jestem z tych nielicznych, którzy grają w Star Wars Rebelia 2 na 2 i to lubią ;) Mimo wszystko tutaj to fajnie działa - szczególnie 2na2 tryb. Można pokombinować dodatkowo z Bogami - jeden bierze Aresa do zwarcia, a drugi Apolla do strzelania, no i więcej się dzieje na planszy.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 11 lut 2022, 13:17
autor: kazek
Ktoś z was jest z Poznania?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 11 lut 2022, 15:01
autor: mkprywatny1
shod pisze: 11 lut 2022, 12:12
mkprywatny1 pisze: 11 lut 2022, 11:46 ... Kiedyś nawet dla urozmaicenia najpierw wybraliśmy armie, a dopiero potem plansze oraz to, kto z kim zagra w drużynie (2vs2). ...
Ciekawi mnie jak ta gra w praktyce się sprawdza na więcej niż 2 osoby?
Popieram przedmówcę. Ta gra świetnie działa 1vs1 i 2vs2. Na trzy osoby jest słaba, bo prędzej czy później wywiąże się walka 1 na 1, a potem wkroczy ten 3 i pozamiata tych wykrwawionych... Trochę lepiej jest w 4 osoby każdy na każdego.. ale w takim składzie to już lepiej 2vs2.
Gdzieś czytałem o wprowadzanych poprawkach w wariancie na trzy osoby. Coś na zasadzie: wygrasz, gdy pokonasz gościa po lewej. Co sprawia, że w Twoim interesie jest też, żeby gość po prawej nie zginął.. to może trochę ratuje sytuację - ja nie sprawdzałem.

Jest też tak, że niektóre postaci są lepsze w 2vs2 niż 1vs1 (np. Hades, i wkurzający mnie Pan), ponieważ jest więcej jednostek na planszy. Ja polecam 2vs2, ale po prostu wyznaję zasadę więcej osób = weselsze granie :)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 22 lut 2022, 00:10
autor: Jinx1337
Gra na trzy osoby może być w cholerę ciekawa pod jednym warunkiem :)
Gotowi genialny w swej prostocie wariant, zasłyszany na Discordzie?

Każdy z graczy może atakować tylko gracza po swojej lewej stronie - do momentu, aż jeden z graczy odpadnie.

Cała reszta - tj. wyścig po Omphalosy etc. działają tka samo.

edit:
kolega wyżej o tym napomknął widzę ;)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 22 lut 2022, 12:57
autor: mkprywatny1
A co myślicie o kartach Jarli/Polemarchów?

Osobiście podobał mi się oryginalny pomysł z dodatkową figurką, kartą i bonusem dla jednostki, do której dołącza się polemarcha/weterana/herosa/dowódcę czy jak to tam przetłumaczyć. Ta dodatkowa figurka fajnie mi się komponowała z figurkami oddziału i na planszy było widać, że faktycznie jest wódz pomiędzy szeregowcami. Teraz Monolith porzucił ten pomysł dodając tylko kartę z bonusami (swoją drogą w MBR chyba słabo niezbalansowane: darmowe wskrzeszanie (free recalling) vs bonus przy retaliation?!).

Myślę, że dla ogłoszonych postaci polemarchów:
-Ardiane, the daughter of Minos who gave Theseus the thread allowing him to triumph against the Labyrinth.
-Cassandra, the one who was cursed by Apollo, to utter true prophecies but never to be believed.
-Daedalus, the engineer behind many wonders, including the Labyrinth of Crete.
-Helen, whose beauty was surpassed only by Aphrodite, the spark that lit the flame of the Trojan War.
-Otrera, the Amazon queen, mother of Penthesilea and Hippolytus, fruits of her frolics with Ares.
-Patroclus, Leader of the Myrmidons at Troy, brother-in-arms of Achilles.

trzeba będzie poszukać odpowiednich figurek i je po prostu samodzielnie dołożyć do gry. Mam jakieś pierwsze pomysły, ale jeśli ktoś jeszcze będzie tak działał, to fajnie, gdyby się podzielił swoimi rozwiązaniami. Konkretne poszukiwania rozpocznę po opublikowaniu oficjalnych kart z ilustracjami.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 22 lut 2022, 13:23
autor: Jinx1337
Ja Ragnarok odpuscilem, bo:

- nie jestem aż tak zajarany wikingami; mity greckie natomiast są prze@#@ :)
- nie bedzie mi sie chcialo rozstawiac norse vs greek przy takiej ilosci pudel i plastiku :)
- to tak w sumie zwykly reskin, dodatkowo bedzie czekac na wersje 1.5 zeby byl poprawny balans
- O WIELE MNIEJ KONTENTU za piniondz niż przy Pantheonie. Widać, że będą kosić za dodatkowe rzeczy w sklepie internetowym, który mają zamiar otworzyć.
- w odniesieniu do powyższego, do Pantheonu w tymże sklepie ma wyjść CHARON EXPANSION. To już wezmę :)

Złapałem tylko brakujący kontent do Panteonu w obecnym PM i może w przyszłości złapię Egipt :)

Zamiast Ragnaroku, załapałem sobie caly Anno Domini 1666 dla odmiany :) Niemniej Panteon jest w moim TOP10!

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 23 lut 2022, 08:55
autor: Bardok
Polemarchowie według mnie dają radę i ja akurat się cieszę, że nie będzie dodatkowej figurki - rozumiem twoje podejście, ale w tej grze często na jednym miejscu są bohaterowie i oddziały - dodając kolejną figurkę będzie zamieszanie - czy to bohater, czy polemarch?
Tak dodatkowa karta to ulepszenie samego oddziału, ale bez niepotrzebnego zamieszania na planszy. Także ja olewam ale jak chcesz to pewnie będzie druk 3D dostępny. Na pewno ktoś pomyśli jak ty.

Fajny jest ten pomysł z atakowaniem na 3 osoby, ale ostatnio jak graliśmy wszystko samo się zbalansowało - dwóch bijących się w pewnym momencie stwierdziło, że trzeba sojuszu i bicia trzeciego, więc doszedł kolejny wątek taktyczny - tak bić, żeby nie zabić do końca i utrzymywać balans.

A co do zawartości Ragnaroka vs Pantheonu - nie zgodzę się. To były lata świetlne temu - inflacja, vat, koszty wysyłki. I tak uważam, że tu jest bogato. No jeszcze teraz tylko czekać na Egipt i będzie wypasik :)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 23 lut 2022, 09:28
autor: Fiacik
Jak często do gry wchodzą te titan-sized monsters? Czy te dodatki to kategoria must have?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 23 lut 2022, 10:17
autor: Bardok
Fiacik pisze: 23 lut 2022, 09:28 Jak często do gry wchodzą te titan-sized monsters? Czy te dodatki to kategoria must have?
To jest skirmish (przynajmniej podstawowo, bo są scenariusze), więc przed walką kupujesz sobie tak boga/tytana, jak i pozostałe jednostki. Tylko od ciebie zależy jak często będą na stole :) U nas wychodzą często, bo dobrze poprowadzone to są maszyny zagłady - i też przez to kosztują najwięcej punktów. To jednak nie jest głupia gra, w której weźmiesz najsilniejszą jednostkę i wyślesz samą bo zdechnie - karty aktywacji ograniczają ciągłe używanie najpotężniejszych jednostek.

Kiedyś zrobiliśmy bitwę 4 tytanów - Tyfon zeżarł wszystkich, ale po zaciętych bojach!

Żaden dodatek nie jest w teorii must-buy. Każdy dodatek poszerza ci po prostu wybór jednostek. Najlepsze są te, które dodają nowe plansze.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 24 lut 2022, 09:48
autor: mkprywatny1
Fiacik pisze: 23 lut 2022, 09:28 Jak często do gry wchodzą te titan-sized monsters? Czy te dodatki to kategoria must have?
Jak stwierdził kolega powyżej: to zależy od preferencji. Na zagranicznych forach panuje opinia, że tytani są rzadko wystawiani ze względu na ograniczenia strategiczne, co może sprowadzać ich użycie do rzeźników na środku planszy (co wcale nie musi być takie złe - argumenty "za" podał kolega powyżej). Figurki robią wrażenie, chociaż osobiście nie jestem jakimś ich wielkim fanem.

Bardok pisze: 23 lut 2022, 10:17 Żaden dodatek nie jest w teorii must-buy. Każdy dodatek poszerza ci po prostu wybór jednostek. Najlepsze są te, które dodają nowe plansze.
Zgadzam się. Od siebie dodam jeszcze tylko to, że grafiki plansz są dostępne online. W związku z tym, jeśli gra będzie w przyszłości ogrywana na tyle, że plansze zaczną się nudzić, to zawsze można je niskim nakładem finansowym wydrukować (mniej lub bardziej profesjonalnie).

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 04 lis 2023, 14:07
autor: Raynold1987
Odświeżę temat :)
1. W sklepach można jeszcze kupić zestaw podstawka + SG, pytanie czy jest sens grać w wersję 1.0 czy update 1.5 znacząco naprawia grę?
2. Na bgg są przetłumaczone karty potworów/bogów/bohaterów/oddziałów - czy wydrukowanie tych kart zrekompensuje update 1.5 czy do tego trzeba mieć instrukcję i księgę scenariuszy 1.5 ?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lis 2023, 11:53
autor: Bardok
1. Zaraz przyjdą nowe KSy - razem z Ragnarokiem dojedzie też Pantheon, więc pewnie na sklepie monolithu będzie można kupić Pantheon 1.5. Czy update poprawia grę? W pewnym sensie - COŚ zmienia, ale czy są to aż tak znaczące zmiany? Sama gra jest niezbalansowana i trafią się mega przegięte jednostki ciągle (Taki Achilles to drugi Bóg na planszy), więc nie przejmowałbym się :)

2. Ha! Są! Bo sam je robiłem ;) Te karty mogą pomóc, bo zmienią ci zasady z 1.0 na 1.5 i przeważnie to wystarczy. Niektóre jednostki mogą się różnić liczbą kart aktywacji, ale to nie powinno być problemem. Na twoim miejscu grałbym po prostu 1.0 i się nie przejmował :)

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 07 lis 2023, 11:54
autor: japanczyk
Raynold1987 pisze: 04 lis 2023, 14:07 Odświeżę temat :)
1. W sklepach można jeszcze kupić zestaw podstawka + SG, pytanie czy jest sens grać w wersję 1.0 czy update 1.5 znacząco naprawia grę?
W sklepie to juz raczej wersja 1.5

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 25 lis 2023, 13:16
autor: maro40
Pytanie laika chcącego wejść w ten świat:

1. co kupić na początek z tego co jest obecnie dostępne ?

Znalazłem coś takiego: https://www.taniaksiazka.pl/mythic-batt ... R4QAvD_BwE

Co otrzymyje się w takim zestawie ?
Czy to jest już wersja 1.5 ?
Jeśli nie to gdzie można ją kupić ? Może ktoś na tym forum chce się pozbyć ?

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 25 lis 2023, 16:17
autor: Emil_1
Dobra oferta. Inna rzecz, to śmieszy, że w takim sklepie mamy Ksa:D

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 27 lis 2023, 16:19
autor: Bardok
co kupić na początek z tego co jest obecnie dostępne ?
Core Pantheon + Core Ragnarok = da ci to ogrom rzeczy do grania i na lata starczy.
Co otrzymyje się w takim zestawie ?
Czy to jest już wersja 1.5 ?
Tak, to jest wersja 1.5.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 02 sty 2024, 12:06
autor: shod
Skol!
Zniesmaczony i zniecierpliwiony już od dawna uderzam do Monolithu o udostępnienie ostatecznej wersji instrukcji i cały czas mnie zwodzą :P. Na szczęście została ona udostępniona na Overlordzie. Nie wiem czy się czymś rożni od wersji fizycznej, ale to już chyba mniejsza o to. Sprawa jest następująca, tak jak zapowiadałem zabieram się do spolszczenie instrukcji jak i pewnie dashboardów.
Pytanie wszystkich a głównie do Bardok i Night wolf czy już czegoś nie rozpoczęliście? Bo nie ma sensu dublować roboty. Ja oferuję głównie moją robotę w kwestiach graficznych i składowych a pomoc przydałaby mi się w kwestiach translatorskich ;). Jak pomocy nie będzie, to zrobię to sam ze synem i za jakość tłumaczenia nie ręczę :). Ostatecznie będzie to tylko na nasz użytek, bo może będzie wstyd to pokazać na zewnątrz.
Chętnych do pomocy zapraszam :).

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 03 sty 2024, 12:08
autor: Bardok
shod pisze: 02 sty 2024, 12:06 Skol!
Zniesmaczony i zniecierpliwiony już od dawna uderzam do Monolithu o udostępnienie ostatecznej wersji instrukcji i cały czas mnie zwodzą :P. Na szczęście została ona udostępniona na Overlordzie. Nie wiem czy się czymś rożni od wersji fizycznej, ale to już chyba mniejsza o to. Sprawa jest następująca, tak jak zapowiadałem zabieram się do spolszczenie instrukcji jak i pewnie dashboardów.
Pytanie wszystkich a głównie do Bardok i Night wolf czy już czegoś nie rozpoczęliście? Bo nie ma sensu dublować roboty. Ja oferuję głównie moją robotę w kwestiach graficznych i składowych a pomoc przydałaby mi się w kwestiach translatorskich ;). Jak pomocy nie będzie, to zrobię to sam ze synem i za jakość tłumaczenia nie ręczę :). Ostatecznie będzie to tylko na nasz użytek, bo może będzie wstyd to pokazać na zewnątrz.
Chętnych do pomocy zapraszam :).
Hej, ja na pewno będę tłumaczył dashboardy tak jak poprzednio (patrz BGG) - czyli karty do włożenia w koszulki razem z kartami do drafta. Aczkolwiek... ciągle CZEKAM NA SWÓJ PLEDGE!!!! :D Masakra jak mnie to wkurza. Kupuje na KSie od lat, ale jak widzę, że w polsce sklepy mają normalnie to na sprzedaż to mnie trafia :D Ale tak, jak tylko przyjdą to tłumacze dashboardy. Także spokojnie możesz instrukcje i nie będzie powielania.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 15 sty 2024, 08:55
autor: Bardok
Ok dostałem w końcu swoje (i nie tylko, bo jeszcze kilku osób) rzeczy i mogłem zrobić tłumaczenie.

Tak jak poprzednio w formie do wydrukowania kart i wsunięcia w koszulki razem z kartami draftu. Przyspiesza to setup, bo ludzie dostają małą kartę jednostki, a z tyłu mają pełne zdolności. Potem kto chce nakłada tą kartę na dashboard i może się cieszyć graniem PL. Oddziały i dowódcy są w formie naklejek.

Jest tam też skrót zasad który łączy Pantheon i Ragnarok. Można spokojnie używać w obu grach, bo to kwestia dodatkowych 1-2 talentów w zależności od gry.

https://boardgamegeek.com/boardgame/331 ... arok/files

ps. Admin musi zatwierdzić pliki, więc jak nie wszystkie karty są to się nie martwcie, będą.

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 15 sty 2024, 10:28
autor: shod
Spoiler:
Dzięki za robotę i pozazdrościć, że już masz :).
Nasza grupa nadal czeka...

Re: Mythic Battles (Benoit Vogt)

: 15 sty 2024, 10:33
autor: bexolini
Spoiler:
Świetna robota! PS. Będziesz robił też strech goale ?