Strona 18 z 24

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 13:58
autor: Emil_1
Nie macie wrażenia, że w podstawce karty są źle zbalansowane?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 13:59
autor: japanczyk
Emil_1 pisze: 12 sty 2021, 13:58 Nie macie wrażenia, że w podstawce karty są źle zbalansowane?
Co masz konkretnie na myśli? Nie odniosłem takiego wrażenia - specjalnie testowalismy z lubą granie focused taliami tylko na jedną frakcję i mają mocniejsze i słabsze strony, ale ogólnie jakichś zaburzeń balansu nie spostrzeglismy

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 14:13
autor: Emil_1
My z kolei z moją lubą zauważyliśmy op białej talii:)

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 14:15
autor: KurikDeVolay
Dziwne, zwykle nowicjusze narzekają na combosy zielonej frakcji.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 14:16
autor: meDarq
Nie wiem czy w moim przypadku balans to słowo, którego szukam, ale wg mnie połączenie koszt-obrażenia na różnych kartach nie do końca się zgadza. I tak np są tańsze karty, które zadają X obrażeń i karty droższe o monetę, czy 2 i zadające 2X trafień (oczywiście ja kupuję tę pierwszą, nie mam monet, a potem wchodzi żona, cała na biało i kupuje tą drugą kartę :( ) Oczywiście mam też pecha z kartami uzdrawiania, na które zazwyczaj nie trafiam :D

P.S. białej talii, tzn. żółtej? Bo ja mam: zielona, czerwona, niebieska, żółta. Jeśli chodzi o to, to tak, zgadzam się...

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 14:18
autor: Emil_1
Tak- żółtej czyli leczącej. Pomyliłem kolor z mtg, chodziło o ideę:)

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 14:19
autor: japanczyk
Emil_1 pisze: 12 sty 2021, 14:13 My z kolei z moją lubą zauważyliśmy op białej talii:)
Dlaczego? Bo ma leczonko? ;-)
Zielona czy Niebieska spokojnie ją kontrują mozliwoscia kombienia czy dobieraniem/dokupywaniem kart i zwiekszaniem swoich mozliwosci

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 14:24
autor: meDarq
Tylko, że rynek niestety czasami tak się układa, że nie możesz żadnego comba zrobić. A żółte też mają? I w zasadzie one dają wszystko: obrażenia, leczenie, monety. A żeby uzbierać monety na coś naprawdę fajnego, czasami trzeba długo tasować talię, zwłaszcza, że wysyłanie kart na cmentarzysko wcale nie jest takie proste i pełno w niej śmieci po 1 monecie czy 2 obrażeniach...

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 14:47
autor: Tachion
Karty raczej są dobrze zbalansowane. Dużo większy problem to losowość rynku. Moja wersja ma już niemal pościerane karty, więc można powiedzieć, że zjadłem na niej zęby i serie typu 6 porażek i potem 7 zwycięstw z rzędu mnie wcale nie dziwią.
Żółta talia jest faktycznie mocna, ale jest wyraźnie droższa i żeby zaskoczyła trochę tych kart trzeba zdobyć, bo bez tego jest bardzo pasywna.
Zielona rozwala rękę przeciwnikowi, jest tania i ma dużo obrażeń, ale kiepskie statystyki. Z doświadczenia ta talia jak podejdzie to daje największe szanse na sukces w początkowej fazie partii.
Czerwona odchudza talię i przyspiesza kombo, przy czym zadaje sporo obrażeń.
Niebieska daje dużo złota i jest takim jakby control deckiem. Pozwala zdobyć dobre karty i daje najlepszą kontrolę nad ręką.
Kolory są jak widać fajnie przemyślane (przy czym żałuję, że nowy wydawca nie powalczył o zestawy kart promo z KS1 i KS2, bo w sumie kart jest mało).
Ale losowość rynku i dociągu zabija dla mnie tę grę na dłuższą metę. Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 12 sty 2021, 15:31
autor: Varth Dader
Tachion pisze: 12 sty 2021, 14:47 Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.
Dokładnie, taki komplet zada 10 obrażeń i zmusi przeciwnika do odrzucenia dwóch kart, ciężko się z czegoś takiego pozbierać. Efekt iskry jest dosyć mocny i bez komba (3 obrażenia i konieczność odrzucenia karty przez przeciwnika), a wszystko to za cenę jednego złota.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 13 sty 2021, 09:30
autor: Zefireq
Varth Dader pisze: 12 sty 2021, 15:31
Tachion pisze: 12 sty 2021, 14:47 Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.
Dokładnie, taki komplet zada 10 obrażeń i zmusi przeciwnika do odrzucenia dwóch kart, ciężko się z czegoś takiego pozbierać. Efekt iskry jest dosyć mocny i bez komba (3 obrażenia i konieczność odrzucenia karty przez przeciwnika), a wszystko to za cenę jednego złota.
Iskra to pierwsza karta która przyszła mi na myśl, gdy @Emil_1 wspomniał o braku balansu. Lubię grać na zielone karty a Iskra robi w nich olbrzymią robotę... ale aż głupio mi czasem kupić dwie i zapłacić za to tylko 2 złota :D

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 13 sty 2021, 12:14
autor: EsperanzaDMV
Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.

https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567

Fajnie, że Ruiny się ukażą po polsku, ale mam trochę zgrzyt z tym, że w pewien sposób "karze" się obecnych posiadaczy HR.
Sam mam wszystko co do tej pory wyszło po polsku, czyli podstawkę, bohaterów, lisza, smoka i matę.
Super, że postanowili dodawać 12 promocyjnych kart do Ruin Thandaru - na pewno zamówię w przedsprzedaży.
Ale już kwestia liczników życia, niedostępnych do dokupienia osobno, jest słaba :( Musiałbym kupić drugą podstawkę i drugi zestaw bohaterów, by je dostać :/
Mam nadzieję, że może jakimś cudem IUVI zmieni decyzję i znaczniki będą do dokupienia osobno, bo w ten sposób "karze się" tych, którzy kupili już grę i w pewien sposób wpłynęli na jej popularność (i możliwość kolejnych dodruków)... Sam bardzo chciałbym mieć te znaczniki. To już chyba lepiej by było, gdyby te liczniki były dostępne tylko w konkursach i podczas eventów.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 13 sty 2021, 12:48
autor: Zefireq
EsperanzaDMV pisze: 13 sty 2021, 12:14 Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.

https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
Bardzo dobre info! To przy okazji, czy ma ktoś doświadczenie co do kompatybilności podstawki od GF z kartami bohaterów od IUVI? Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 13 sty 2021, 12:56
autor: Siersciu
Zefireq pisze: 13 sty 2021, 12:48
EsperanzaDMV pisze: 13 sty 2021, 12:14 Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.

https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
Bardzo dobre info! To przy okazji, czy ma ktoś doświadczenie co do kompatybilności podstawki od GF z kartami bohaterów od IUVI? Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?
Mam podstawkę od GF i dodatki od IUVI. Nie oglądałem kart pod mikroskopem, ale na pierwszy rzut oka różnic żadnych nie zauważyłem.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 13 sty 2021, 14:37
autor: Moonday
Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?
Też nie zauważyłem żadnych różnic, jeżeli chodzi o podstawkę od GF i hero packi od IUVI. Natomiast, z nowym drukiem zawsze może być różnie i zanim osobiście kupię np. Ruiny Thandaru, to wolę jednak poczekać do premiery zamiast pchać się w ciemno w przedsprzedaż :)

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 14 sty 2021, 18:40
autor: Grzdyll
Ano właśnie. Ja też podskoczyłem z radości widząc przedsprzedaż Ruin Thandaru (razem z promo i licznikami) ale chwilę później nieco zastanowiła zapowiedź "nowej edycji" podstawki. Może ktoś zorientowany da znać, czy "nowość" tej edycji przypadkiem nie wprowadza braku kompatybilności z dotuchczasową podstawką? Byłoby to całkiem bez sensu, choćby ze względu na talie bohaterów wymagane do kampanii...

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 14 sty 2021, 19:05
autor: meDarq
Na FB mówili, że zmieniła się tylko okładka pudełka i to też tylko kosmetyczna zmiana. Może nie przegrałem setki partii w HR, ale nie wiem, skąd się wzięła ta nowa postać.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 14 sty 2021, 23:46
autor: Zefireq
U mnie wygrało w końcu FOMO i zamówiłem, moje pierwsze zamówienie czegokolwiek w przedsprzedaży. Tak naprawdę w przypadku braku kompatybilności mogę sprzedać wersję od GF i kupić od IUVI, będę jakieś 2-3 dyszki w plecy więc to nie tragedia.

Gorzej, jak samo wydanie będzie spartolone i pojawią soę błędy, których nikt nie będzie naprawiał. No ale o ta wątpliwość wpadła mi dopiero teraz, po zamówieniu Ruin i pakietu bohaterów :D

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 14 sty 2021, 23:54
autor: Hardkor
Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms :)

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 15 sty 2021, 07:43
autor: pcyzm
Hardkor pisze: 14 sty 2021, 23:54 Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms :)
Nie mam porównania do SR, ale obiektywnie to jest najlepszy moment na wejście w system Hero Realms (ceny w przedsprzedaży mega atrakcyjne i można sobie dobrać od razu cały pakiet z dodatkami, których potem pewnie 'ze świecą szukać') .

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 15 sty 2021, 08:30
autor: Grzdyll
Hardkor pisze: 14 sty 2021, 23:54 Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms :)
Grałem jedynie w podstawkę SR więc z pewnością lepiej jakby Ci doradził ktoś z większym ograniem ale wg mnie to wcale nie są gry 1:1 - wystarczyły drobne zmiany w talii startowej, wprowadzone w HR żeby gra szybciej się rozkręcała i była bardziej emocjonująca. Z drugiej strony w HR bardzo mi brakuje kart, pozwalających czyścić rynek i jest trochę kart o nieco zachwianym balansie (np. często wymieniana Iskra), przez co HR jest trochę mniej taktyczne i trochę bardziej losowe - stąd pewnie opinie że SR jest "lepsze". Decyzję musisz podjąć sam ale dla mnie ostatecznie SR jest jedynie grą z fajną mechaniką, natomiast dopiero HR wprowadziło pełne emocji pojedynki, które tłuczemy systematycznie i które dają masę przyjemności (w czym oczywiście bardzo pomaga setting fantasy). W obecnej cenie naprawdę polecam, przy czym mimo pozornych niewielkich zmian dodanie talii postaci znacznie zwiększa fun z gry. Bossowie jakoś u nas się mniej sprawdzają ale kampanii nie mogę się już doczekać.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 15 sty 2021, 09:07
autor: Babik
Mam zarówno SR, jak i HR i mimo, że gry pod względem mechaniki są bardzo podobne, to odczucia z gry w każdą z nich mam nieco inne. Zapewne wiele zależy od tego, czy masz umysł analityczny, zwracasz uwagę głównie na mechanikę, optymalizację (wtedy posiadanie obu mija się z celem), czy też bardziej na odczucia estetyczne, na budowanie klimatu nawet tam gdzie go nie ma. Ilu osób zapytasz, tyle zdań przeczytasz. Ja polecam i jedną i drugą.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 15 sty 2021, 18:32
autor: Grzdyll
A wie ktoś może które to dokładnie karty promo mają być dodawane do kampanii w przedsprzedaży?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 15 sty 2021, 19:25
autor: Losiek
Sądząc po obrazkach promocyjnych to to

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 17 sty 2021, 19:28
autor: hipcio_stg
Ja dużo bardziej lubię HR od SR. Nie dość, że usadowienie gry i jej grafiki bardziej mi odpowiadają w HR, to jeszcze bazy ze SR mi średnio podeszły.