Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
pan_satyros pisze:MoM ma ten sam próg cenowy co SW: Rebelia. Rebelię PL kupiłem za równe 300 zł, nową, dzięki rabatom w sklepie (dostać je nie jest niczym trudnym).
Również uważam, że w stosunku do fizycznej zawartości, próg 100$ jest dla MoM2 dość wysoki. Mam jednak nadzieję, że aplikacja będzie wspierana tak, byśmy szybko zapomnieli o tym "braku".
Posiadacze kompletu jedynki powinni być zadowoleni, tak z jakości zasad MoM2 jak i zawartości pudełka. Dostają gratis 2 scenariusze, czyli dokładnie tyle ile moim zdaniem brakuje, by nazwać zestaw podstawowy MoM2 uczciwym zakupem.
TOMI pisze:Czy dobrze rozumiem że taki scenariusz to w sumie jednorazowa zabawa ??
W sumie scenariusze są na podobnej zasadzie, co w pierwszej edycji.
Rozegrałem pierwszy scenariusz już kilka razy i rozstawienie kluczowych pomieszczeń właściwie zawsze jest takie samo. Główny wątek fabuły na początku i na końcu jest mniej więcej taki sam, ale po między początkiem i końcem zdarzają się naprawdę rozmaite rzeczy.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
TOMI pisze:Czy dobrze rozumiem że taki scenariusz to w sumie jednorazowa zabawa ??
W sumie scenariusze są na podobnej zasadzie, co w pierwszej edycji.
Rozegrałem pierwszy scenariusz już kilka razy i rozstawienie kluczowych pomieszczeń właściwie zawsze jest takie samo. Główny wątek fabuły na początku i na końcu jest mniej więcej taki sam, ale po między początkiem i końcem zdarzają się naprawdę rozmaite rzeczy.
No właśnie, że nie jest do końca taki sam. W oryginale były różne zakończenia (cele) - zazwyczaj 3 na scenariusz. Rozłożenie kluczy do drzwi też było różne. W przypadku MoM2 i gry na dwie osoby (czy ktoś może mi powiedzieć, jakie są różnice między 2, a większą ilością osób?), nie widzę prawie żadnych różnic za wyjątkiem podnoszonych przedmiotów.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
TOMI pisze:Czy dobrze rozumiem że taki scenariusz to w sumie jednorazowa zabawa ??
W sumie scenariusze są na podobnej zasadzie, co w pierwszej edycji.
Rozegrałem pierwszy scenariusz już kilka razy i rozstawienie kluczowych pomieszczeń właściwie zawsze jest takie samo. Główny wątek fabuły na początku i na końcu jest mniej więcej taki sam, ale po między początkiem i końcem zdarzają się naprawdę rozmaite rzeczy.
No właśnie, że nie jest do końca taki sam. W oryginale były różne zakończenia (cele) - zazwyczaj 3 na scenariusz. Rozłożenie kluczy do drzwi też było różne. W przypadku MoM2 i gry na dwie osoby (czy ktoś może mi powiedzieć, jakie są różnice między 2, a większą ilością osób?), nie widzę prawie żadnych różnic za wyjątkiem podnoszonych przedmiotów.
I tak i nie. Podstawka oferowała raczej liniowe scenariusze różniące się między sobą detalami. Główny wątek był najczęściej taki sam np ktoś zabił. Zmieniał się podejrzany i rozmieszczenie przedmiotów. Nieco więcej zróżnicowania wprowadziły późniejsze dodatki. W 2ed masz to samo. Pan domu zostaje porwany w różnych pokojach domu - "losowo" generowanych są poukrywane losowe przedmioty. Gracz na rękę dostaje losowe graty itd.
Ja bym obie edycje w temacie prowadzenia scenariusza postawił na tym samym poziomie. Może lekko skłaniając się w stronę 2ed. W końcu tam plansze jako tako budujemy.
Co do rozgrywki wieloosobowej a dwuosobowej też nie zauważyłem różnic. Tyczy się to rozmiaru planszy i ilości przedmiotów porozrzucanych po domu.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2016, 12:09 przez Overseer, łącznie zmieniany 1 raz.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Jedah pisze:
Co do rozgrywki wieloosobowej a dwuosobowej też nie zauważyłem różnic. Tyczy się to rozmiaru planszy i ilości przedmiotów porozrzucanych po domu.
Więc jaka jest różnica? Więcej potworów? Trudniejsze testy?
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Jedah pisze:
Co do rozgrywki wieloosobowej a dwuosobowej też nie zauważyłem różnic. Tyczy się to rozmiaru planszy i ilości przedmiotów porozrzucanych po domu.
Więc jaka jest różnica? Więcej potworów? Trudniejsze testy?
Chyba jest więcej potworów, mają więcej życia. Co do testów to ciężko powiedzieć tak naprawde bo tego nie wiemy. Ale po 5 grach nie zauważyłem w sumie żeby testy były trudniejsze. Przedmiotu raczej podobnie zarówno dla 2 jak i 4 graczy.
Jedah pisze:
Co do rozgrywki wieloosobowej a dwuosobowej też nie zauważyłem różnic. Tyczy się to rozmiaru planszy i ilości przedmiotów porozrzucanych po domu.
Więc jaka jest różnica? Więcej potworów? Trudniejsze testy?
Dobre pytanie. Myślę że obok Twoich sugestii wrzuciłbym jeszcze upływający czas - więcej osób = mniej czasu na rozwiązanie zagadki. Nie wiem czy zauważyłaś ale im dłużej schodzi Ci na badaniu lokacji tym faza mitów jest coraz bardziej nieprzyjemna.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Muttah pisze:Pewnie było już to pytanie, ale co mi tam
Czy łamigłówki są nadal tekturowe, czy też obsługuje je apka? I jak wypadł ten element gry w porównaniu do 1st ed.?
Łamigłówki obsługuje appka i są w mojej opinii chyba najsłabszym elementem gry. 2ed ma ich trzy rodzaje.
1. Rozszyfrowanie kodu/hasła (wbijanie kodu i sprawdzanie, czy cyfry są w odpowiednim miejscu)
2. Otwieranie zamka (przesuwanie klocków)
3. Układanie obrazka (znane z 1ed)
Prawdę mówiąc nie obraziłbym się na przeniesienie łamigłówek z 1ed do drugiej. Podobało mi się prowadzenie prądu czy zabawa znakami runicznymi.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Takie jeszcze moje małe wtrącenie - aplikacja, oprócz Strażnika Tajemnic eliminuje jeszcze jedną, niestety pozytywna cechę - fanowskie scenariusze. Choć prawdę powiedziawszy nie wiem, jak istotny to problem - ile i jak dobrych FS było w I edycji. Co o tym myślicie?
Adar pisze:Takie jeszcze moje małe wtrącenie - aplikacja, oprócz Strażnika Tajemnic eliminuje jeszcze jedną, niestety pozytywna cechę - fanowskie scenariusze. Choć prawdę powiedziawszy nie wiem, jak istotny to problem - ile i jak dobrych FS było w I edycji. Co o tym myślicie?
To trochę słaby ruch ale jeżeli fanbase będzie duży, to możemy być pewni, że ktoś weźmie appkę na warsztat i ją "otworzy" dla community. Drugi scenariusz to pojawienie się appki fanowskiej oferującej dokładnie to samo co oficjalna + wsparcie dla scenariuszy graczy
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Wątek do pierwszej edycji już umarł, dlatego zapytam tutaj, bo właśnie nabyłem Posiadłość 1.0 wręcz w cenie promocyjnej
Jak to jest z tym balansem Strażnika i jakimiś błędami w polskiej edycji? Pamiętam, że jakaś karta/ czy karty był źle wydrukowane i czy zasada dla Strażnika, że każda karta akcji tylko raz w danej turze to dobra zmiana? Ktoś coś doradzi, pomoże jak dobrze zbalansować pierwszą edycję od początku? Z góry dzięki!
ixi24 pisze:Wątek do pierwszej edycji już umarł, dlatego zapytam tutaj, bo właśnie nabyłem Posiadłość 1.0 wręcz w cenie promocyjnej
Jak to jest z tym balansem Strażnika i jakimiś błędami w polskiej edycji? Pamiętam, że jakaś karta/ czy karty był źle wydrukowane i czy zasada dla Strażnika, że każda karta akcji tylko raz w danej turze to dobra zmiana? Ktoś coś doradzi, pomoże jak dobrze zbalansować pierwszą edycję od początku? Z góry dzięki!
Każda akcja raz na turę poza "rozkazem dla sług"
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
ixi24 pisze:Wątek do pierwszej edycji już umarł, dlatego zapytam tutaj
Warto go więc odświeżyć pisząc w nim swoje pytania. Osoby związane z pierwszą edycją z pewnością zauważą, że pojawił się nowy wpis. Nie piszę tego złośliwie, po prostu ktoś kiedyś może skorzystać z takich info, a łatwiej będzie mu je odnaleźć, jak będą w odpowiednim wątku.
Ja w tamtym wątku pisałem już dawno temu, gdy zainteresowałem się Posiadłością, (ale już były braki w sklepach) taki długi i wyczerpujący post z masą pytań. Nikt do teraz nic tam nie odpisał
ixi24 pisze:Ja w tamtym wątku pisałem już dawno temu, gdy zainteresowałem się Posiadłością, (ale już były braki w sklepach) taki długi i wyczerpujący post z masą pytań. Nikt do teraz nic tam nie odpisał
A to w takim razie zwracam honor Ixi i pytam się wszystkich tych fanów, którzy tak bronią pierwszej edycji i warczą na drugą, czemu zostawiliście kolegę bez odpowiedzi? https://www.youtube.com/watch?v=SrDSqODtEFM
Ciekawa rzecz wypłynęła na BGG. Ktoś przedstawił ile wariantów mapy znajduje się w danym scenariuszu.
Spoiler:
Cycle of Eternity: 4 mapy (6 jeżeli gramy z dodatkami)
Escape from Innsmouth: 1 mapa
Shattered Bonds: 1 mapa (2 jeżeli gramy z dodatkami)
Rising Tide: 1 mapa
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2016, 08:30 przez Overseer, łącznie zmieniany 1 raz.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Apkę rozumiem jako dodatek do gry planszowej. Raz na jakiś czas zerkniemy na apkę, by nam podała wirutalną kartę, odmierzała czas czy coś, a 90% mojej uwagi jest na planszy. A tutaj no łamigłowki, jakieś mini gry na apce? Tak oglądając recenzje dochodziłem do wniosku "ale kurcze, przecież dużo łatwiej i swobodnej by było gdyby wszystko przenieść na ekran komputera, a nie tak głowa tu, głowa tam, przenieś tu stąd, wprowadź tu dane z gry, rozłóż na planszy co tablet powie, no wtf A jak już człowiek ma takie myśli to zdecydowanie coś tu jest nie tak