Strona 18 z 65

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 08 sie 2020, 18:00
autor: Dhel
A tymczasem jak u nas dopiero wychodzi polskie wydanie, angielskie doczekało się w końcu nowego dodatku: Jagged Earth. Pierwsze opinie bardzo pozytywne, osobiście nie grałem i nie wiem czy w ogóle to kupię, sama podstawka + Branch&Claw ma taką regrywalność, że na ten moment nawet nie myślę by tego szukać, gra dla mnie jest kompletna.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 08 sie 2020, 20:06
autor: kieszen
Dla mnie podstawka daje sporo regrywalności i funu. Mam dodatek, ale jeszcze nie czuję, że potrzebuję ładować nowości w nią. Jagged Earth już jakiś czas jest dostępne na kicku, ale ni słychu, żeby u nas się pojawiła, a szkoda, bo bardzo chętnie bym na przyszłość miał przygotowaną.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 08 sie 2020, 23:36
autor: feniks_ciapek
kieszen pisze: 08 sie 2020, 20:06 Dla mnie podstawka daje sporo regrywalności i funu. Mam dodatek, ale jeszcze nie czuję, że potrzebuję ładować nowości w nią. Jagged Earth już jakiś czas jest dostępne na kicku, ale ni słychu, żeby u nas się pojawiła, a szkoda, bo bardzo chętnie bym na przyszłość miał przygotowaną.
Wspierający jeszcze nie dostali, więc ciężko, żeby się pojawiła już w sklepach.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 09 sie 2020, 00:08
autor: sasquach
W US już dostają, więc niedługo powinno być w Europie.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 10 sie 2020, 10:29
autor: Wosho
Branch jest o tyle dobry ze daje karty eventow co niszczy pewna policzalnosc/przewidywalnosc.
Po prostu w pewnym momencie mowisz wygralem, i wiesz ze w podstawce nic Ci nie przeszkodzi bo panujesz nad wszystkim ale mimo to jeszcze musisz spedzic nad gra np pol godziny, dodatek wprowadza troche chaosu, czasem pozytywnego czasem negatywnego.
Ja bez dodatku juz nie gram ;)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 10 sie 2020, 11:12
autor: wrojka
Orientuje się ktoś, czy jest jakiś sklep w Polsce, który sprzedaje Jagged Earth z Promo Pack'iem 2?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 10 sie 2020, 11:24
autor: japanczyk
wrojka pisze: 10 sie 2020, 11:12 Orientuje się ktoś, czy jest jakiś sklep w Polsce, który sprzedaje Jagged Earth z Promo Pack'iem 2?
Promo Packi jesli sie nie myle byly niedostepne dla retailu

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 15 sie 2020, 23:48
autor: Cyel
Kupiłem niedawno Spirit Island, zagrałem ... i mam problem.

To były dwie rozgrywki solo i obie wygrałem. Nie tego się spodziewałem na start! :(

W pierwszej rozgrywce dopiero co się uczyłem jaki jest flow rozgrywki, korzystałem z zasad dla początkujących. Grałem River Surges in Sunlight i wygrałem z Terror Levelem 3 i dwiema kartami najeźdźców nieodkrytymi, czyli niemal w ostatniej chwili. Ale skoro to dopiero poznawanie gry to spodziewałem się srogich bęcków! Duszek jednak zadawał zbyt dużo obrażeń gdy zagrywałem odpowiednie żywioły, by najeźdźcy mogli nadążyć.

W drugiej rozgrywcke (Shadows Flicker Like Flame) już wiedziałem jaki jest rytm działań najeźdzców i praktycznie wszystkie ich kroki udawało mi się uprzedzać. Szybka umiejętność wrodzona, śmigający strach, zmiana dużych miast w małe... Wróg ledwie coś zbudował a już było to niszczone/zmieniane. Mimo bardzo niewielkiego przyrostu energii w momencie odkrycia Terror Level 3 wygrałem automatycznie bo dużych miast nie było już na planszy.

Trochę to rozczarowujące.

Zastanawiam się, czy są jakieś często zdarzające się błędy ułatwiające rozgrywkę i czy je popełniam. Gra nie jest zbyt skomplikowana i nie wydaje mi się, żebym coś przegapiał, ale nigdy nie wiadomo. W pierwszej grze raz zapomniałem zapomnieć jednej karty po dobraniu Major Power, ale to nie miało wielkiego wpływu. W drugiej już pamiętałem...ale nawet nie zdążyłem dobrać Majorów a już było po wszystkim. Może trudno jest dopiero w domyślnym trybie z losowo dociąganymi mocami, adwersarzami i scenariuszami ? Te moce sugerowane na początek wydawały się być idealnie pasujące jako rozwiązania pojawiających się problemów.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 15 sie 2020, 23:56
autor: feniks_ciapek
Cyel pisze: 15 sie 2020, 23:48 Kupiłem niedawno Spirit Island, zagrałem ... i mam problem.

To były dwie rozgrywki solo i obie wygrałem. Nie tego się spodziewałem na start! :(
Na poziomie 0 nie zdarzyło mi się jeszcze przegrać, niezależnie od ekipy, z którą grałem. Polecam dołożyć jakiegoś adwersarza i wskoczyć na 3-4 poziom, a potem wyżej. Autor gry słusznie zauważa, że wiele osób gra na poziomie znacznie poniżej swoich faktycznych możliwości.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 11:27
autor: Cyel
Dzięki! Jeszcze nie eksplorowałem zasad opcjonalnych w tym poziomów trudności, uczyłem się gry w standardowych warunkach opisanych w instrukcji. Dobrze wiedzieć, że można tę trudność podkręcić, bo tego, że wygram gdy gram pierwszy raz i powinienem nie wiedzieć gdzie góra gdzie dół, to się nie spodziewałem.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 11:29
autor: wrojka
Cyel pisze: 15 sie 2020, 23:48 Może trudno jest dopiero w domyślnym trybie z losowo dociąganymi mocami, adwersarzami i scenariuszami ? Te moce sugerowane na początek wydawały się być idealnie pasujące jako rozwiązania pojawiających się problemów.
Mogę potwierdzić, że wybranie zbyt niskiego poziomu jest rozczarowujące, bo gra kończy się tak nagle - brakuje chwili napięcia w szczytowym momencie.
Tak jak zauważyłeś, 'progression' deck daje Ci karty idealnie podpasowane pod ducha i żywioły jakie wykorzystuje. Naprawdę polecam 'normalne' dobieranie mocy i dorzucić Adversaries na 3-4 poziomie by poczuć jak się pali grunt pod nogami. Dodatkowo jeżeli jeszcze nie grałeś z nimi to karty Healthy/Blighted Island (wybrana losowo, bez wiedzy co się stanie gdy stracisz 2 blighty z karty).

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 11:31
autor: feniks_ciapek
No i dodatek Branch & Claw, który wprowadza losowe wydarzenia i gra nie jest aż tak przewidywalna :)

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 12:34
autor: Jools
Ktoś zagrał na początkowym poziomie trudności i już ocenia grę? Trochę dystansu i szerszego spojrzenia na grę.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 13:00
autor: Cyel
Aha... :roll:

Nie oceniam gry, dziwię się, że była dla mnie łatwa. Zauważ też, że w instrukcji nie jest to opisane jako "najniższy poziom trudności" tylko jako domyślny. Wyższe poziomy są przedstawione jako opcjonalne.

Nie dziw się, że uznałem, że "domyślna gra" jest dla mnie za łatwa, skoro usiadłem do niej pierwszy raz i wygrałem. Zwróć również uwagę że pytam tutaj czemu a nie głoszę wszem i wobec "SI ssie i jest dla noobów!!!"

Zastanawiam się o co w takim razie można pytać Twoim zdaniem w tym temacie. Zgaduję, że najlepiej o inserty i koszulki i kiedy po polsku :mrgreen:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 13:13
autor: seki
Ja dziękuję, że poruszyłeś ten temat bo będę już wiedział, by po zapoznawczej partii zwiększyć trudność.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 13:29
autor: Jools
Dla każdego gracza poziom określony trudności będzie inny. Gra tutaj dlatego daje możliwość jej manipulacji. Zwiększ poziom, po tym jak poznałeś grę na podstawowym, i zobacz jak wtedy będzie. Wtedy gra dopiero może się zacząć.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 13:46
autor: wrojka
To zapodam od razu taką ciekawostkę. Na forum BGG i Discordzie SI hula temat o 'difficulty above 10'. Istnieje możliwość łączenia więcej niż 1 adversary. Jeśli mnie pamięć nie myli, to przed wyjściem Jagged Earth był to swoisty 'house rule', a instrukcja JE podobno je opisuje dokładnie. Tak. Są świry, które dobijają do poziomu 16-17. Jeden pan pokusił się o challange by pokonać Anglię(6)+Prusy(6) [difficulty 20], z tym haczykiem, że może 'układać' każdą talię (tj. eventy, feary, powery, invader deck). Napisał do tego specjalny program Machine Learning/ AI, który znalazł takowe rozwiązanie.

Dla chętnych do poczytania: https://boardgamegeek.com/thread/234928 ... ficulty-20

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 14:30
autor: Dhel
Dla mnie średnio poziom 4 przeciwników daje mi ostro w kość. Zerowy, ale z kartą health island jest fajny do poznania nowego duszka, a potem to przeciwnicy, mapa tematyczna ( jeszcze na niej nigdy nie grałem...).
Co ciekawe zerowy na niektóre duchy daje mi w kość nieźle, ten żywioł ziemi jest dla mnie trudny d prowadzenia.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 16 sie 2020, 20:12
autor: wrojka
Czy ktokolwiek otrzymał już JE z KS?

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sie 2020, 12:30
autor: Arkhon
wrojka pisze: 16 sie 2020, 20:12 Czy ktokolwiek otrzymał już JE z KS?
Otrzymałem JE z KS przedwczoraj, potwierdzam. Wszystko wporzo, nie moge się doczekać aż mocniej nad tym usiądę.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sie 2020, 12:35
autor: rattkin
Taki ten dodatek jakiś nieelegancki. The bloat is real. Głównie przez dziwacznie poskładany rulebook, który jest w 1/3 opisem dodatku, w 1/3 duplikacja B&C a w 1/2 (tak!) jakaś próbą spatchowania poprzednich rulebookow na okrętkę. Kiepsko to wyszło. O wiele lepiej byłoby wydać po prostu nowy rulebook „all in”.

Udało mi się upchnąć wszystko w podstawowym pudełku. Bardzo niefortunne rozmiary maja plansze pomocnicze (na karty/komponenty) z podstawki i B&C - nijak nie idzie ich ułożyć obok siebie.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sie 2020, 13:41
autor: Evenfall
Tak, z rulebookiem się zgadzam w 100%. Badlandy wydają mi się też toporne i na siłę. Ale duchy, scenariusze, adversaries miodzio. Jaram się jak pochodnia.

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sie 2020, 16:05
autor: feniks_ciapek
No zazdroszczę, ja czekam jeszcze na wysyłkę, bo zamówiłem z insertem, który nie dość, że dopiero dociera, to jeszcze będzie za duży :/

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sie 2020, 22:59
autor: wrojka
feniks_ciapek pisze: 28 sie 2020, 16:05 No zazdroszczę, ja czekam jeszcze na wysyłkę, bo zamówiłem z insertem, który nie dość, że dopiero dociera, to jeszcze będzie za duży :/
Czytałem, że można go podzielić na pudło z podstawki i to od JE

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

: 28 sie 2020, 23:06
autor: feniks_ciapek
wrojka pisze: 28 sie 2020, 22:59 Czytałem, że można go podzielić na pudło z podstawki i to od JE
Dzięki. Zobaczymy. I tak nie będzie mi się mieścić na półce tam, gdzie miała. Wiem, problemy pierwszego świata. Ale jakbym wiedział, że tak to ma wyglądać, to albo bym wziął skrzynię, albo nic. Ech... Miejmy nadzieję, że sama gra pozwoli mi zapomnieć o tym problemie. Dawajcie znać, jak już pogracie :)