Strona 19 z 22

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 17 maja 2020, 07:54
autor: GrzeL
Bartoszeg02 pisze: 16 maja 2020, 21:29 1) czy Żiżka może użyć farm do zdobywania wysp?
Instrukcja - Cuda i liderzy s. 8 pisze:Farmy są traktowane jak jednostki piechoty albo artylerii tylko na potrzeby taktyki. Nie mają swojej siły i nie mogą być wysyłane do kolonizacji – nawet jako część armii.
Bartoszeg02 pisze: 16 maja 2020, 21:29 2) czy grając na 2 graczy nie powinny być 2 karty rozwinięcia farmy i kopalni?
Tylko w Erze I.
Bartoszeg02 pisze: 16 maja 2020, 21:29 3) Jak zbiera punkty zwyciestwa james watt? wskazuję np. kopalnie i jeżeli produkuję na etap 10 surowców to dostaje 10 vp?
Instrukcja - Cuda i liderzy s. 9 pisze:W kontekście bonusu kulturowego najlepszą farmą albo kopalnią jest ta, która produkuje najwięcej surowców. Dzięki efektowi karty Machu Picchu Twoja kopalnia z ery I może być lepsza od kopalni z ery II.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 17 maja 2020, 12:08
autor: Bartoszeg02
Dzięki za odpowiedź aczkolwiek pkt 3 nadal dla mnie nie jest do końca jasny gdyż jeszcze nie do końca ogarniam słowniczek tej gry :P ...
Czy zatem farma to karta technologii? I na tej farmie mam budynki czyli żółte kostki i wtedy dostaję punkty w zależności od tego ile tych żółtych kostek mam? Czy farma to jest konkretnie jedna żółta kostka umieszczona na karcie technologii? Skłaniałbym się w kierunku opcji 2 ale leader przeciwnika generował mu 8 punktów na etap a mój ile? 3 jednorazowo? Dziwne o.0

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 17 maja 2020, 13:42
autor: Qrzy
Bartoszeg02 pisze: 17 maja 2020, 12:08 Czy zatem farma to karta technologii? I na tej farmie mam budynki czyli żółte kostki i wtedy dostaję punkty w zależności od tego ile tych żółtych kostek mam? Czy farma to jest konkretnie jedna żółta kostka umieszczona na karcie technologii? Skłaniałbym się w kierunku opcji 2 ale leader przeciwnika generował mu 8 punktów na etap a mój ile? 3 jednorazowo? Dziwne o.0
Jedna farma to jedna żółta kostka. Wydaje mi się, że było to kilka razy wspomniane w instrukcji - sama technologia oznacza wiedzę potrzebną do uruchomienia działalności danego typu, natomiast każda żółta kostka na niej, to osobny "budynek" (mocno upraszczając).
Porównaj też z tym, co mówi instrukcja o początku gry: zaczynasz mając dwie farmy i dwie kopalnie. ;)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 17 maja 2020, 13:47
autor: GrzeL
Bartoszeg02 pisze: 17 maja 2020, 12:08 Dzięki za odpowiedź aczkolwiek pkt 3 nadal dla mnie nie jest do końca jasny gdyż jeszcze nie do końca ogarniam słowniczek tej gry :P ...
Czy zatem farma to karta technologii? I na tej farmie mam budynki czyli żółte kostki i wtedy dostaję punkty w zależności od tego ile tych żółtych kostek mam? Czy farma to jest konkretnie jedna żółta kostka umieszczona na karcie technologii? Skłaniałbym się w kierunku opcji 2 ale leader przeciwnika generował mu 8 punktów na etap a mój ile? 3 jednorazowo? Dziwne o.0
Mylisz poziom z etapem. Etapem jest część budowy cudu.
Farmy i kopalnie nie są budynkami na potrzeby nomenklatury w tej grze.
Karta pomocy pisze:robotnik - Żółty znacznik będący w Twoim obszarze gry, ale nie w Twoim żółtym banku.
wolny robotnik - Robotnik, który nie znajduje się na żadnej karcie technologii.
Twoja technologia - Karta technologii w Twoim obszarze gry.
poziom karty - Odpowiada erze, z której pochodzi karta: Era A = 0, Era I = 1, Era II = 2, Era III = 3.
farma lub kopalnia - Robotnik na karcie technologii farm lub kopalń (brązowej).
budynek publiczny - Robotnik na karcie technologii budynków (szarej).
jednostka wojskowa - Robotnik na karcie technologii jednostek (czerwonej).
poziom farmy, kopalni, budynku, jednostki - Taki sam jak poziom karty technologii

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 17 maja 2020, 14:44
autor: Bartoszeg02
dzięki za odpowiedzi!
tylko dlaczego te najlepsze gry mają tak skomplikowane zasady... :)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 18 maja 2020, 10:48
autor: osa1908
Pytania do Bill Gates ,kiedy opuszcza gre.Jesli posiadam dwa budynki na karcie komputery,to dostaje 6pkt na koniec gry?karta agresji Aneksja zabierz przeciwnikowi kolonie.Teraz tak bonusy stale to te na dole karty tak?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 18 maja 2020, 10:55
autor: Qrzy
osa1908 pisze: 18 maja 2020, 10:48 Pytania do Bill Gates ,kiedy opuszcza gre.Jesli posiadam dwa budynki na karcie komputery,to dostaje 6pkt na koniec gry?karta agresji Aneksja zabierz przeciwnikowi kolonie.Teraz tak bonusy stale to te na dole karty tak?
Tak.
Tak.
:)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 21 maja 2020, 20:50
autor: osa1908
To znowu ja dwa pytania.Gralem na BGA i mialem taka sytuacje po zagraniu karty wojny(wydaje mi sie ze to jakis blad w grze),gdy runda wrocila do mnie nie moglem zagrac kolejne akcji politycznej czy jest to mozliwe?I kolejne pytanie Internet chodzi mi o koncowke tyle kultury ile daja ci bonusy do sily?Czy chodzi o bonusy z budynkow publicznych,czy cala twoja sila sie liczy?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 21 maja 2020, 21:53
autor: Arius
Internet uwzględnia tylko bonusy z budynków.
Siła z aren. Żadna inna.

Co do niemożliwości zagrania akcji politycznej, to jest jedna karta wydarzeń, która to sprawia.
Że możesz wydać 5 akcji cywilnych na wzięcia kart z toru, ale kosztem rezygnacji z najbliższej akcji politycznej.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 22 maja 2020, 00:10
autor: GrzeL
Arius pisze: 21 maja 2020, 21:53
osa1908 pisze: 21 maja 2020, 20:50 I kolejne pytanie Internet chodzi mi o koncowke tyle kultury ile daja ci bonusy do sily?Czy chodzi o bonusy z budynkow publicznych,czy cala twoja sila sie liczy?
Internet uwzględnia tylko bonusy z budynków.
Siła z aren. Żadna inna.
Liczą się wszystkie bonusy do siły z budynków publicznych, nie tylko z aren.
Oryginalny tekst karty precyzyjnie określa jej działanie, niestety polskie tłumaczenie jest nieprecyzyjne.
Internet pisze:You immediately score <harfa> equal to the culture and science produced by your urban buildings plus any strength bonuses they provide.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 24 maja 2020, 15:49
autor: kastration
Dla upewnienia, bo w aplikacji jest chyba błąd. Cud Machu Picchu i końcowa karta punktująca Wpływ Rolnictwa. Czy wirtualny "pracownik" z cudu na Irygacji I poziomu też jest liczony jako +2 do produkcji jedzenia? Na 99% myślę, że tak, ale wolę się upewnić.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 24 maja 2020, 16:00
autor: Qrzy
kastration pisze: 24 maja 2020, 15:49 Dla upewnienia, bo w aplikacji jest chyba błąd. Cud Machu Picchu i końcowa karta punktująca Wpływ Rolnictwa. Czy wirtualny "pracownik" z cudu na Irygacji I poziomu też jest liczony jako +2 do produkcji jedzenia? Na 99% myślę, że tak, ale wolę się upewnić.
Przecież nie ma tam mowy o żadnym wirtualnym pracowniku, tylko tyle, że najlepsza farma ery A lub I produkuje dodatkowy niebieski znacznik (czyli 1 lub 2 żywności). ;)
Więc jeśli na koniec gry masz jakąś farmę tego poziomu, to jej produkcja liczy się do "wpływu rolnictwa".
Gdzie upatrujesz błędu?

BTW
Starajmy się wpisywać dokładne działania kart, o które pytamy, nie każdy ma je wszystkie w głowie. ;)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 24 maja 2020, 16:05
autor: kastration
Qrzy pisze: 24 maja 2020, 16:00
kastration pisze: 24 maja 2020, 15:49 Dla upewnienia, bo w aplikacji jest chyba błąd. Cud Machu Picchu i końcowa karta punktująca Wpływ Rolnictwa. Czy wirtualny "pracownik" z cudu na Irygacji I poziomu też jest liczony jako +2 do produkcji jedzenia? Na 99% myślę, że tak, ale wolę się upewnić.
Przecież nie ma tam mowy o żadnym wirtualnym pracowniku, tylko tyle, że najlepsza farma ery A lub I produkuje dodatkowy niebieski znacznik (czyli 1 lub 2 żywności). ;)
Więc jeśli na koniec gry masz jakąś farmę tego poziomu, to jej produkcja liczy się do "wpływu rolnictwa".
Gdzie upatrujesz błędu?

BTW
Starajmy się wpisywać dokładne działania kart, o które pytamy, nie każdy ma je wszystkie w głowie. ;)
Tak, "pracownika" miałem na myśli, to w cudzysłowie, chodziło mi o tą produkcję właśnie. A gdzie upatruję błędu? Grałem w aplikacji i osoba ma 2 kostki na Ropie (III poziom) oraz 1 kostkę na Żelazie (I poziom) plus ten cud. Jaką ma produkcję węgla? Otóż, 12, a z cudem powinno być chyba 14, czyż nie? Co prawda, nie dotyczyło to rolnictwa, tylko produkcji "kamienia", ale analogiczna zasada, jak mi się wydaje. Uznałem to za błąd aplikacji swego czasu.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 24 maja 2020, 22:55
autor: GrzeL
kastration pisze: 24 maja 2020, 16:05
Qrzy pisze: 24 maja 2020, 16:00
kastration pisze: 24 maja 2020, 15:49 Dla upewnienia, bo w aplikacji jest chyba błąd. Cud Machu Picchu i końcowa karta punktująca Wpływ Rolnictwa. Czy wirtualny "pracownik" z cudu na Irygacji I poziomu też jest liczony jako +2 do produkcji jedzenia? Na 99% myślę, że tak, ale wolę się upewnić.
Przecież nie ma tam mowy o żadnym wirtualnym pracowniku, tylko tyle, że najlepsza farma ery A lub I produkuje dodatkowy niebieski znacznik (czyli 1 lub 2 żywności). ;)
Więc jeśli na koniec gry masz jakąś farmę tego poziomu, to jej produkcja liczy się do "wpływu rolnictwa".
Gdzie upatrujesz błędu?
Tak, "pracownika" miałem na myśli, to w cudzysłowie, chodziło mi o tą produkcję właśnie. A gdzie upatruję błędu? Grałem w aplikacji i osoba ma 2 kostki na Ropie (III poziom) oraz 1 kostkę na Żelazie (I poziom) plus ten cud. Jaką ma produkcję węgla? Otóż, 12, a z cudem powinno być chyba 14, czyż nie? Co prawda, nie dotyczyło to rolnictwa, tylko produkcji "kamienia", ale analogiczna zasada, jak mi się wydaje. Uznałem to za błąd aplikacji swego czasu.
Instrukcja - Cuda i liderzy s. 9 pisze:Produkcja pochodzi z kopalni, a nie z cudu, więc podwyższona produkcja kopalni liczy się przy rozpatrywaniu karty Wpływ przemysłu i bonusu kulturowego na karcie James Watt.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 04 wrz 2020, 23:13
autor: Morghar
Słuchajcie, wybaczcie jeśli truje dupe tym pytaniem. Przejrzałem ten wątek i pytania nt obrony przed agresją, ale z odpowiedzi nie jestem na 100% pewien.
Czy podczas obrony przed agresją odrzucenie karty lub wykorzystanie karty bonusowej równa się straceniu akcji militarnej?
Wszędzie napisane jest o tym, że ilość znaczników militarnych wyznacza limit kart które mozna użyć/odrzucić, natomiast nie jest wprost napisane, że np. przy odrzuceniu karty trace jedna akcje militarną.

Instrukcja na str. 4 w opisie agresji podaje
Uwaga! Przeciwnik może zagrać lub odrzucić tylko tyle kart, ile ma wszystkich akcji militarnych.
(podkreślenie z instrukcji)

Na stronie 5 w opisie fazy akcji wzięcia karty niebędącej cudem z toru jest następująca informacja
Ograniczenia. − Nie możesz wziąć żadnych kart niebędących cudami, jeżeli liczba kart w Twoim ręku jest równa albo wyższa od liczby Twoich wszystkich akcji cywilnych.
(znowu podkreślenie z instrukcji). W tym przypadku wiadome jest, że chodzi o samo wyznaczenie limitu, nie liczy się ile jeszcze mamy dostępnych akcji cywilnych.

Natomiast na stronie 10 w dziale "Twoje statystyki" instrukcja podaje
Twoje wszystkie akcje militarne to suma tych symboli na kartach, które masz w grze. Policz symbole na swojej karcie ustroju oraz w dolnej części wszystkich pozostałych kart.
Pytam, gdyż rozwiązanie w którym trzeba płacić za obronę akcjami militarnymi wydaje mi się bardzo kontrowersyjne. Promuje napadanie tylko na jednego gracza (bo bardzo szybko można stracic mozliwość obrony, szczególnie na początku rozgrywki gdy ma sie mało znaczników militarnych), a dodatkowo paraliżuje możliwość używania akcji militarnych w swojej turze - znaczniki odzyskuje się na koniec swojej tury, więc jeśli zużyjemy je na obrone to nie możemy w swojej turze rekrutować wojowników lub wynajdować taktyki.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 05 wrz 2020, 07:35
autor: Qrzy
Sam piszesz:
Morghar pisze: 04 wrz 2020, 23:13 natomiast nie jest wprost napisane, że np. przy odrzuceniu karty trace jedna akcje militarną
więc skąd w ogóle taki pomysł? :)
Nie, nie tracisz akcji militarnych broniąc się przed agresją.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 05 wrz 2020, 07:43
autor: Arius
Morghar pisze: 04 wrz 2020, 23:13 Czy podczas obrony przed agresją odrzucenie karty lub wykorzystanie karty bonusowej równa się straceniu akcji militarnej?
Przecież nic nie pisze, że akcje militarne się traci.
Liczba akcji militarnych określa limit kart jakie możesz dorzucić podczas obrony. Masz 3 akcję, to możesz użyć 3 kart. I tracisz tylko karty, które odrzucasz.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 11 lis 2020, 00:14
autor: fruityguy
Jeśli przegapiłem podobne pytanie to przepraszam, ale nie daje mi spokoju jedna kwestia. Które symbole na kartach dają przyrost punktów kultury i nauki ? Wydedukowałem, że te które mają symbol mały/czarno biały to premia jednorazowa, a te na dole kart w kolorze to są punkty przyrostu ? I drugie pytanie czy są karty które dają przyrost punktów siły co turę?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 11 lis 2020, 00:18
autor: Arius
Nie ma kart, które co turę zwiększają bonus.
Na dole karty symbol żarówki oznacza produkcję.
Czyli jeśli masz 4 produkcji, to co rundę Twoja nauka wzrasta o 4. Po trzech rundach będziesz miał 12.
Ale jak wydasz 12 na monarchię konstytucyjną, to będziesz miał wtedy 0 nauki i nadal 4 przyrosu.
Analogicznie jest z punktami. Takie kino 3 ery co rundę produkuje Ci 4 kultury, czyli co rundę zwiększa poziom Twojej kultury o 4.

I tak. Karty żółte dają premię jednorazowe do posiadanego poziomu nauki/kultury/zasobów.
Karty, które zostają na stole zwiększają produkcję (budynki, liderzy, ustrój, cuda).
Kolonię zaś mają efekty jednorazowe na środku karty i trwałe na dole (np. historyczna 2 daje jednorazowo 12 kultury i 2 buźki na stałe). Jak stracisz kolonię to tracisz tylko efekt stały.

I trzeba się wczytać w efekt kart. Cuda 3 ery dają jednorazowo podczas zbudowania kulturke.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 11 lis 2020, 21:12
autor: fruityguy
Kolejna dawka pytań do ekspertów:

1. Karta Michał Anioł: "Twoje budynki publiczne i cuda produkują dodatkowo 1 punkt kultury za kazdą ikone zadowolenia (...) . Czy jeśli mam np z tego powodu +5 do produkcji kultury i lider zostaje usunięty albo jeśli staje się przestarzały albo zamieniam na nowszego to anuluję ten bonus i cofam produkcję kultury o te 5 punktów?
2. Chcę zbudować etap cudu, którego koszt wynosi 4 surowce. Chcę to zrobić za pomocą karty akcji o treści "zbuduj etap cudu świata za 4 surowce mniej" . Zakładając 2 sytuacje:
a)mam przynajmniej 1 kostkę surowca
b) nie mam żadnej kostki surowca.
Skąd umieszczam niebieski znacznik na zbudowany etap cudu?
3.Załóżmy, że z żółtego banku 4 żółte kostki są już w grze jako zbudowane budynki. Kolonizuję kartę z której mam bonus stały 2 żółte znaczniki lub/i wysyłam 2 jednostki do kolonizacji co również się wiąże z umieszczeniem ich na żółtym banku. Gdzie na obszarze żółtego banku one lądują? Czy na tym tekście co wiąże się z tym, że za powiększenie populacji (przemieszczenie do wolnych robotników) płacę minimalny koszt 2 żywności czy lądują one w najbliższych od lewej pustych polach czyli 2 sekcji i w związku tym koszt werbunku jest większy.
4. Mam dodatkowe 2 niebieskie lub żółte znaczniki z kolonizacji. Zakładając, że po fazie akcji wszystkie lądują w swoich bankach to ten nadmiar trzymam na tekście konkretnego banku i najpierw je zużywam?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 11 lis 2020, 21:22
autor: Qrzy
1. Tak.
2. Zawsze bierzesz do tego znacznik z niebieskiego banku (po opłaceniu kosztu), jest to wprost wskazane w instrukcji. :)
3. Uzupełniasz bank od lewej.
4. Tak.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 12 lis 2020, 21:41
autor: fruityguy
Kolejna porcja pytań:

1/ Karta międzynarodowe negocjacje: "Cywilizacja, która odsłoniła to wydarzenie wybiera 3 żywności, surowców lub punktów nauki. Najsłabsza cywilizacja musi je zapłacić najsilniejszej cwyilizacji. (...)
Jak wygląda transakcja w tej akcji. Najsłabszy gracz zdejmuje te 3 surowce do swojego banku a ja wykładam ze swojego banku ? Jeśli tak to mając np 3 poziomy kopalni mam umieścić 3 kostki na najsłabszej czy 1 na tej produkującej 3 ?
2/ Jak wygląda mechanizm płacenia jeśli mam kostki surowców na kilku poziomach farm/kopalni. Np mam kopalnie poziomu 1,2 i 3 , na każdej po 2 niebieskie kostki. Muszę tak jak przy pierwszym pytaniu zapłacić 3 surowce. Rozumiem , że zaczynam od najtańszych kostek czyli 1za1 i 1za2 ?
3/ Co z rozmienianiem kostek na mniejsze. Generalizując to płacę od najtańszych kostek do najdroższych, a rozmieniam najpierw najdroższe w dół?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

: 12 lis 2020, 21:49
autor: Qrzy
1 - Tu gra niczego nie narzuca, jednak logika podpowiada, co jest korzystniejsze. ;)
2 - Jak wyżej.
3 - Jak wyżej. :D

Całość jest opisana na 11. stronie instrukcji. :)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (Vlaada Chvatil)

: 29 lis 2020, 21:00
autor: Arekk1973
Czesc, mam pytanko. Zagralismy pierwszy raz i mamy dylemat. Majac zagranego lidera Juliusza Cezara ktory dodaje 1 czerwona akcje a nastepnie w kolejnej erze zmieniajac go na innego lidera musze te dodatkowa kostke zwrocic do pudelka. Czy ta czerwona kostka musi byc niezagrana czy moge najpierw uzyc wsxystkich akcji militarnych a nastepnie moge zagrac nowego lidera i oddac czerwona kostke ktora jest juz zagrana?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (Vlaada Chvatil)

: 29 lis 2020, 21:02
autor: Tomzaq
wg mnie możesz zagrać najpierw akcje.