Strona 19 z 28

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 09 mar 2022, 21:14
autor: REBEL.pl
EsperanzaDMV pisze: 09 mar 2022, 21:10
REBEL.pl pisze: 09 mar 2022, 12:11 (...)
Jak mawiają Huttowie - "tanio to już było".
To czekam na ten pakiet podstawka+dodatek, którego sugestię przekazałem w wątku wydawniczym Rebela i poszedł dalej, i kupuję! ;)
Takie coś sklep zmajstrował:
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/paki ... 08729.html

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 01:17
autor: Paskuder
Czy dodruk podstawki będzie miał poprawione błędy?

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 08:30
autor: Terry
Paskuder pisze: 11 mar 2022, 01:17 Czy dodruk podstawki będzie miał poprawione błędy?
Była odpowiedź w wątku wydawcy:
REBEL.pl pisze: 09 mar 2022, 11:58
EsperanzaDMV pisze: 09 mar 2022, 11:32(...) I drugie pytanie, rozumiem że dodruk podstawki będzie już pozbawiony błędów z pierwszego druku?
Tak.

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 09:04
autor: Onishin
A to były jakieś błędy? Nie kojarzę nic poważnego.

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 09:10
autor: korbol
Onishin pisze: 11 mar 2022, 09:04 A to były jakieś błędy? Nie kojarzę nic poważnego.
Dobrze kojarzysz, nic poważnego:

https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... ubieze.pdf

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 10:11
autor: Ragathol
Zastanawiam się nad zakupen do gry solo. Może ktoś się wypowiedzieć czy jest sens kupować grę pod ten tryb?

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 10:15
autor: dwaduzepe
Ragathol pisze: 11 mar 2022, 10:11 Zastanawiam się nad zakupen do gry solo. Może ktoś się wypowiedzieć czy jest sens kupować grę pod ten tryb?
jest

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 11:10
autor: Neoptolemos
Jeśli grasz dużo solo, to jak najbardziej, byłem pozytywnie zaskoczony tym, jak sprawnie działa automa. Nie kupowałbym tylko pod solo, ale też uczciwie przyznam, że poza grami zaprojektowanymi wyłącznie w tym celu (Piętaszek, Samotna Wyspa etc.) nigdy nie rozważałem zakupu czegokolwiek WYŁĄCZNIE dla tego trybu.

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 11:54
autor: Atamán
Przeczytałem instrukcję do Niedokończonych Spraw i aż mam ochotę odnieść się do swojego własnego posta sprzed pół roku:
Atamán pisze: 17 wrz 2021, 21:06 No ja mam nadzieję, że mapy nie będą ruszać. Wiem, że to puzzle, więc pewnie kusi, ale wg mnie te odległości między jedną a drugą częścią mapy są już wystarczająco duże. Poza tym ta gra i tak już dużo miejsca zajmuje.
No i ciekawie wyszło, bo z jednej strony dodali 'ruszyli mapę' dodając 2 nowe lokalizacje na końcach mapy (które na potrzeby gry działają niemalże jakby były planetami), ale dodali też możliwość przemieszczenia się między krańcami mapy, co adresuje moją obawę o to, że te lokalizacje na końcu już były mocno odległe od siebie. Podoba mi się to rozwiązanie. Możliwe też że gracze chętniej będą latać na Cantonicę i Takodanę, które trochę cierpiały z powodu swojego położenia.
Atamán pisze: 17 wrz 2021, 21:06 Ja też liczę na dodatek bardziej w stylu więcej tego samego, karty rynku, może nawet karty spotkań, więcej postaci do grania.
No i to dostanę :) Podobają mi się podwójne ładunki, które wymagają podlecenia w 2 miejsca, po pierwszej części trasy dostaje się mniejszą nagrodę a większą po ukończeniu drugiego odcinka. Nie jest to skomplikowane, ale jest ciekawą opcją.
Atamán pisze: 17 wrz 2021, 21:06 Nie wiem natomiast jak z żetonami kontaktów i zleceniami. Z jednej strony tu by się przydało więcej tych NPC-ów, ale z drugiej strony nie wiem jak ich sensownie zmieścić do gry i nie popsuć gry łowcom nagród.
Ha, no i zmieścili je - po prostu dodali 11 nowych żetonów, po 1 na każdej planecie (i traktujemy każdą planetę jakby miała 3 sloty na kontakty). Plus dodali mechanikę odsłaniania kontaktów - niektóre karty handlu będą miały - poza ruchem patrolu - symbol, że należy odsłonić żeton kontaktu na swojej planecie. Czyli będzie więcej sumarycznie kontaktów, ale będą one szybciej odsłaniane (bo nie tylko, gdy gracze wejdą w interakcję z kontaktem, ale też po niektórych akcjach handlu). Sprytne rozwiązanie, które pozwoli utrzymać jako tako balans gry dla łowców nagród.

Dodatek więc spełnia moje oczekiwania :)

Natomiast te dwa dodatkowe tryby gry z jednej strony są powyżej moich oczekiwań, ale na tym etapie mam co do nich mieszanse odczucia:
1. Przysługi i żeton zobowiązania - teoretycznie rozbudowa interakcji i handlu między graczami powinno mnie cieszyć, ale w tym całym pomyśle nie pasuje mi to, że każdy gracz może każdemu graczowi zaoferować przysługę i nie wiąże się to z żadnym kosztem, żadnym poświęceniem gracza, który przysługę oferuje. Ale mam zamiar dać szansę temu pomysłowi. Może to jednak dobrze zadziała. Ma też szasnę działać trochę jak autobalans w grze (gracze, którzy zostaną w tyle będą dostawać przysługi prawie za darmo a liderzy w punktach sławy dostaną wysokie ceny albo wręcz odmowy).
2. Ambicje - fabularnie bardzo ciekawe, na podstawie samej instrukcji ciężko to ocenić, ale w tym pomyśle jest duży potencjał na solidną zmianę w grze. Myślę, że tego modułu to będę próbował tylko w zaawansowanym składzie. Tu mi się analogia z BSG nasuwa, w którym jedna z rewolucji do gry (Caprica z dodatku Pegasus) została totalnie odrzucona przez fanów, a druga poważna rewolicja (plansza pościgu cylońskiego z dodatku Exodus) stała się czymś, bez czego większość graczy nie wyobraża sobie gry. Ciekawe, jak społeczność oceni Ambicje. :)

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 12:53
autor: EsperanzaDMV
korbol pisze: 11 mar 2022, 09:10
Onishin pisze: 11 mar 2022, 09:04 A to były jakieś błędy? Nie kojarzę nic poważnego.
Dobrze kojarzysz, nic poważnego:

https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... ubieze.pdf
Dla Ciebie nic poważnego, dla mnie były powodem, dla którego jak tylko poszło info o dodatku, to sprzedałem podstawkę, by kupić pakiet przy okazji dodruku i mieć wersję bez błędów. Dlaczego? Ponieważ ZA KAŻDYM RAZEM jak pokazywałem grę nowym osobom i graliśmy po raz pierwszy, padało to pytanie "Ej, ale które to są te karty misji, żadnych nie widzę?" (i tak nawet kilka razy na partię). Mnie to już w pewnym momencie tak wkurzało (nie byłem zły na współgraczy, tylko na wydawcę), że serio stwierdziłem, że sprzedaję, by mieć te karty już z tym nieszczęsnym napisem 'Misja'. Błędu na statku myślę, że nikt nawet nie zauważył, ale te karty Misji... :roll:
Ragathol pisze: 11 mar 2022, 10:11 Zastanawiam się nad zakupem do gry solo. Może ktoś się wypowiedzieć czy jest sens kupować grę pod ten tryb?
Ta gra jest świetna solo, mam za sobą dobrych kilkanaście partii i jest naprawdę dobrze. Nie jest wcale tak prosto, automa jest zaprojektowana tak, że stanowi wyzwanie. Gorąco polecam i nie mogę się doczekać jak będzie wyglądać gra solo z dodatkiem, tym bardziej, że widzę w spisie elementów dodatku 21 nowych kart SI, a same zasady do trybu solo to aż 4 strony z instrukcji dodatku. Widać, że i na to położyli nacisk (i dobrze).

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 11 mar 2022, 14:23
autor: korbol
EsperanzaDMV pisze: 11 mar 2022, 12:53
korbol pisze: 11 mar 2022, 09:10
Onishin pisze: 11 mar 2022, 09:04 A to były jakieś błędy? Nie kojarzę nic poważnego.
Dobrze kojarzysz, nic poważnego:

https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... ubieze.pdf
Dla Ciebie nic poważnego, dla mnie były powodem, dla którego jak tylko poszło info o dodatku, to sprzedałem podstawkę, by kupić pakiet przy okazji dodruku i mieć wersję bez błędów. Dlaczego? Ponieważ ZA KAŻDYM RAZEM jak pokazywałem grę nowym osobom i graliśmy po raz pierwszy, padało to pytanie "Ej, ale które to są te karty misji, żadnych nie widzę?" (i tak nawet kilka razy na partię). Mnie to już w pewnym momencie tak wkurzało (nie byłem zły na współgraczy, tylko na wydawcę), że serio stwierdziłem, że sprzedaję, by mieć te karty już z tym nieszczęsnym napisem 'Misja'. Błędu na statku myślę, że nikt nawet nie zauważył, ale te karty Misji... :roll:
Janse, kumam Twój punkt widzenia. Dla mnie kolor i layout karty (tylko tu mamy rozpiskę umiejętności przydatnych do danej misji) to wystarczający rozróżnik. Nie potrzebuję już napisu "Misja", stąd kategoria "nic poważnego" :)

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 06 kwie 2022, 20:14
autor: ArnhemHorror
Prezentacja dodatku Unfinished Business przez jego autora: https://youtu.be/UKLleP6WRE4

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 07 kwie 2022, 13:03
autor: Wosho
Nie lubie sobie spoilerowac zawartosci wiec powiedzcie jak to wyglada, jest na co czekac? :)

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 07 kwie 2022, 13:06
autor: Gothik
Wosho pisze: 07 kwie 2022, 13:03 Nie lubie sobie spoilerowac zawartosci wiec powiedzcie jak to wyglada, jest na co czekac? :)
Jest dobrze. Wiekszość wad core setu (głównie wykastrowanie z contentu, ale nie tylko) została naprawiona. Jest nacisk na większą interakcję miedzy graczami, dodano też rewelacyjne moim zdaniem arkusze Ambicji.

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 17 maja 2022, 12:46
autor: detrytusek
Czy jest szansa wciśnięcia dodatku do pudełka od podstawki?

(uprzednio nie wyjmując komponentów z podstawki :P :) )

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 17 maja 2022, 15:13
autor: kozz84
detrytusek pisze: 17 maja 2022, 12:46 Czy jest szansa wciśnięcia dodatku do pudełka od podstawki?

(uprzednio nie wyjmując komponentów z podstawki :P :) )
Jeśli wywali się wypraskę, powinno się zmieścić. Dodatek dodaje przede wszystkim +200 kart i jest na nie miejsce.

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 17 maja 2022, 16:43
autor: Bogoria
Zwłaszcza, że wypraska w podstawce jest "taka se". Ja ją dość szybko wywaliłem, bo miałem wątpliwości co do jej funkcjonalności.

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 17 maja 2022, 20:10
autor: EsperanzaDMV
Musiałem aż odpalić unboxing na YT, by faktycznie sprawdzić że w tym pudełku w ogóle była jakaś wypraska :lol: aczkolwiek tę tekturkę chyba nie powinno się tak w ogóle nazywać...
U mnie prawie momentalnie poleciała do kosza, bo kupiłem plastikowy organizer na żetony plus deckboxa na karty i by się inaczej nie zmieściły.
A czy się dodatek zmieści, to się przekonamy jak już niedługo ukaże się dodatek ;)

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 15 cze 2022, 17:23
autor: Atamán
Jestem po pierwszej partii z dodatkiem. Na 2 osoby, graliśmy do 8 sławy + ambicje.

Chewbacca został Bohaterem Rebelii zanim Enfyst Nest została Królową Piratów.

Opinie po pierwszej partii:
  • Nowi bohaterowie - super, że mamy teraz wybór z 16. Z tych nowych to wybraliśmy takich bardziej klasycznych. Wydają się ciekawi i w miarę z dobrym balansem na pierwszy rzut oka. Bardzo mnie cieszy większy wybór, bo w podstawkę to ja grałem już z 35 razy. Widziałem, że ze 2 postacie mają bardziej złożone te swoje efekty (Hondo Ohnaka oraz Kad Bane) - ich zostawię sobie na później.
  • Pomarańczowe kontakty - wśród nich jest dużo klasycznych postaci z filmów - co jest o tyle fajne, że nawet jak nikt nie gra Hanem czy Lando, to jest szansa, że pojawią się w grze jako załoganci. Zazwyczaj mają też fajne zdolności bazujące na zdolnościach postaci. A że budowanie załogi to dla mnie jeden z ciekawszych elementów tej gry, to bardzo się cieszę z większych opcji na tym polu.
  • Automatyczne odkrywanie żetonów kontaktów (tzn. to jest coś, co może się zdarzyć po zakupie lub pozyskaniu karty) - na pewno ułatwi to pracę łowcom nagród, a my teraz nie graliśmy taką specjalizacją (choć raz Chewbacca wziął zlecenie i złapał Garindiana), ale też jest to pomocne przy kompletowaniu załogi. Więc zasada trochę upierdliwa, ale cieszę się, że jest.
  • Nowe karty w taliach handlu - w jednej grze widziałem tylko część, ale są ciekawe - podobają mi się towary z 2 etapami dostarczenia (najpierw 1 planeta i mała nagroda, a potem obracasz kartę i lecisz do drugiego celu po większą nagrodę), ciekawe są też te bronie, które trzeba po użyciu ponownie doładować (i zapłacić za to) i nowe statki też ciekawe. Ale chyba największe wrażenie na mnie zrobiły nowe towary luksusowe - bardzo ciekawe i klimatyczne sposoby na pozyskanie sławy.
  • Podoba mi się też zmiana zasad, że można przed zakupem do 2 kart przerzucić z 1 talii. Wiem, że zostało to wprowadzone jako ułatwienie z powodu powiększenia talii, ale nie wiem, czy przypadkiem od podstawki nie byłoby lepiej, gdyby to tak działało.
  • Nowe karty spotkań - różnorodność zawsze na plus, ale nie powiem, żebym jakoś mocno poczuł, że jest tu jakaś duża nowość.
  • Światy Jądra - z tego jakoś nie korzystaliśmy, może trzeba się jakoś przyzwyczaić do tego, że taka opcja istnieje.
  • Ambicje - czyli moduł zmieniający warunki zwycięstwa. Na pewno jest to bardziej klimatyczna gra, masz bardziej wyznaczony cel. Ale są z tym dodatkiem dwa 'problemy': raz, że on wydłuża grę (twórcy radzą grać do 8 sławy - ustalane przed grą), ale mam wrażenie, że pozyskanie 2 sławy zajęło by krócej niż te misje, które mamy na sobie. Druga sprawa to zawężenie ścieżki do wygranej. Tracimy trochę poczucie, że sami sobie kształtujemy los, że możemy sobie po nieudanej misji uznać, że zmieniamy zdanie i zamiast tego ostatni punkt zdobędziemy sobie strzelając do patrolu. Możemy mieć plan A, plan B oraz plan C, a tutaj jednak pewna część działań jest 'obowiązkowa'. Oczywiście od nas zależy kiedy będziemy te zadania z planszy ambicji wypełniać i trochę naszą rolą jest zrobić to tak, żeby najlepiej robić coś, co da nam i sławę i cel na ambicji, ale nie zawsze tak się da to zrobić.
Podsumowując: na tym etapie najbardziej jestem zadowolony z większej liczby grywalnych postaci, następnie z większej liczby żetonów kontaktów, a na trzecim miejscu z większej różnorodności talii handlu. Muszę natomiast jeszcze pograć, by wyrobić sobie opinię o Światach Jądra oraz Ambicjach. Jeśli zagramy w 3+ osób, to wypróbuję też Przysługi.

edit: Co do pudełka - tak, wszystko mieści się w pudełku od podstawki (w tym karty zakoszulkowane w premium).

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 16 cze 2022, 17:04
autor: EsperanzaDMV
A to już zaczęli wysyłkę? Myślałem, że premiera jest dopiero jutro.

Czekam na informacje, czy w dodatku jest wszystko ok z drukiem, czy nie ma żadnych baboli w dodatku. Nie po to sprzedałem pierwszy druk podstawki z błędami (zwłaszcza ten nieszczęsny brak słowa "Misja" powodował sporo problemów) i kupiłem dodruk, by teraz musieć to samo robić z dodatkiem :D

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 16 cze 2022, 18:05
autor: planszufka
EsperanzaDMV pisze: 16 cze 2022, 17:04 A to już zaczęli wysyłkę? Myślałem, że premiera jest dopiero jutro.

Czekam na informacje, czy w dodatku jest wszystko ok z drukiem, czy nie ma żadnych baboli w dodatku. Nie po to sprzedałem pierwszy druk podstawki z błędami (zwłaszcza ten nieszczęsny brak słowa "Misja" powodował sporo problemów) i kupiłem dodruk, by teraz musieć to samo robić z dodatkiem :D
od poczatku tygodnia sklepy wysylaja

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 16 cze 2022, 23:15
autor: Vallarr
Testował ktoś grę na 2 graczy + 2 boty? Kusi mnie mocno, ogarnięcie SI nie wydaje się bardzo przedłużać gry, a masa kart ma interakcję z graczem, więc na dwóch jest mocno słabo, jak się taka trafi...

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 20 cze 2022, 10:11
autor: mckeon111
W mojej ocenie dodatek jest bardzo dobry.
1. Dodatkowe karty rynku oraz spotkań - nic dodać nic ująć - fajne nowe małe mechaniki np z odwracanymi kartami lub ładunkami dowożonymi do patroli;
2. Ambicje - poprawia jedną z najsłabszych części podstawki a więc nagły i nieklimatyczny koniec - teraz nie tylko dodatkowo realizujesz małe zadania w trakcie gry ale również uzyskanie wymaganej ilości punktów sławy otwiera dopiero końcowe zadanie, które zwykle jest trudne i stwarza opcje do przeszkadzania przez przeciwników; szkoda, że wydrukowali to na jednostronnych kartach - mogli zrobić po dwie na każdej przez co byłoby więcej opcji lub mniej kart.
3. Światy jądra - może być - mały dodatek bez dużego wpływu na rozgrywkę;
4. Nowe pomarańczowe kontakty - mile widziana różnorodność i wyzwanie;
5. Przysługi - niepozorny dodatek - na pewno ma większe znaczenie przy większej ilości graczy ale również we dwójkę otwiera opcje interakcji między graczami, których trochę brakowało w podstawce;
6. Nowe postaci i statki - super aczkolwiek mam wrażenie, że są nieco silniejsze niż te z podstawki.
Nie grałem w nowy wariant solo.
Podsumowując myślę, że na to właśnie czekaliśmy - więcej wszystkiego plus parę fajnych nowych pomysłów.

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 20 cze 2022, 13:02
autor: Onishin
Tez jestem zadowolony z zawartości dodatku. Czy ktoś widział gdzieś juz jakis insert kompatybilny z dodatkiem?

Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)

: 20 cze 2022, 14:19
autor: Apos
Rubieże miałem długo na oku, tylko trzeba było czekać na dodruk. Pierwsza rozgrywka i od razu zapadła decyzja o zakupie dodatku. Ten poprawia i uatrakcyjnia rozgrywkę, akurat w tych regionach, gdzie miałem wrażenie - mogło być lepiej. Z dodatkiem jest :D.
Gracze bardzo zadowoleni z tytułu. Miałem obawy, że rozgrywka będzie się przeciągać, a tutaj udaje nam się zamknąć w 3h na 4 graczy - idealnie może się uda zejść do 2-2,5h.

Spoko, że dodatek mieści się w podstawce i na eventy tylko jedno pudło trzeba zabierać. Dodatkowo, karty do trybu solo zostawiłem w pudełku od dodatku, aby nie zajmowały niepotrzebnie miejsca.