Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- SwistakCZC
- Posty: 230
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 39 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Siema, mam dwa pytania przymierzając się do spledgowania nowej kampanii. Rozważam sam Basic albo Basic+Faction Units+Battlefield (lub crystal pledge gdzie dochodzi jeszcze Neutral Units).
1 Ile trwa rozgrywka w Basic a ile z Battlefieldem? (Lub z Battlefieldem tylko na finał Battle or smth, coś czytałem że każda bitwa na Battlefieldzie to sporo dłuższy czas a rozgrywka na >2os. już sama w sobie długo trwa)
2 Czy plastik jest przydatny bez Battlefielda? Czy neutralne unity są przydatne?
1 Ile trwa rozgrywka w Basic a ile z Battlefieldem? (Lub z Battlefieldem tylko na finał Battle or smth, coś czytałem że każda bitwa na Battlefieldzie to sporo dłuższy czas a rozgrywka na >2os. już sama w sobie długo trwa)
2 Czy plastik jest przydatny bez Battlefielda? Czy neutralne unity są przydatne?
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 121 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
1. Battlefield wydłuża rozgrywkę, ale sam czas zależy od graczy i kombinowania. Strzelam 30-60 minut/bitwa. Nie jest to rekomendowany tryb. Moim zdaniem battlefield jest fajny jako samodzielna gra.SwistakCZC pisze: ↑19 wrz 2024, 12:52 Siema, mam dwa pytania przymierzając się do spledgowania nowej kampanii. Rozważam sam Basic albo Basic+Faction Units+Battlefield (lub crystal pledge gdzie dochodzi jeszcze Neutral Units).
1 Ile trwa rozgrywka w Basic a ile z Battlefieldem? (Lub z Battlefieldem tylko na finał Battle or smth, coś czytałem że każda bitwa na Battlefieldzie to sporo dłuższy czas a rozgrywka na >2os. już sama w sobie długo trwa)
2 Czy plastik jest przydatny bez Battlefielda? Czy neutralne unity są przydatne?
2. Plastik generalnie nie jest wcale przydatny bez battlefielda. Wręcz przeszkadza i niepotrzebnie wydłuża rozgrywkę. Z kartami gra się lepiej i wygodniej. Co nie znaczy, że figurki nie są fajne - sam mam Big Boxa i jestem zadowolony

- SwistakCZC
- Posty: 230
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 39 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Dzięki, a jak długo trwa typowa partia na 2-3 os w Basic grę?
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 121 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Klasycznie - to zależy. W Heroes czas głównie zależny jest od ilości walk i jak sprawnie je robimy. Zależy też od wybranego scenariusza, trybu i ilości tur (7 czy 10). Trudno powiedzieć - uśredniając powiem, że 2-4h na 2 osoby.
- SwistakCZC
- Posty: 230
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 39 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
To nieźle i akceptowalnie, bo >4h nie mam a w tym przedziale spoko, dzięki 

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Cześć, mam kilka pytań w kontekście nowej kampanii na GF:
1. Jaki jest średni czas przygotowania rozgrywki (podstawki)?
2. Czy obecna wersja gry z najnowszej kampanii będzie posiadać poprawioną instrukcję (zewsząd dało się słyszeć głosy, że instrukcja była napisana nieco chaotycznie i pozostawała sporo do życzenia).
3. Czy planowane są jakieś poprawki mechaniczne w samej rozgrywce? Np. ograniczenie losowości, przez korelację możliwych do dobrania zaklęć z poziomem rozwoju miasta. Problem ten jest sygnalizowany np. tutaj (około 4:37, sekcja Ścieżka magii w dobieraniu zaklęć):
Możliwość doboru np. zaklęcia Implozja na samym początku gry nie brzmi zbyt dobrze. Ewentualnie może są na to jakieś sensowne house rules?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
1. Jaki jest średni czas przygotowania rozgrywki (podstawki)?
2. Czy obecna wersja gry z najnowszej kampanii będzie posiadać poprawioną instrukcję (zewsząd dało się słyszeć głosy, że instrukcja była napisana nieco chaotycznie i pozostawała sporo do życzenia).
3. Czy planowane są jakieś poprawki mechaniczne w samej rozgrywce? Np. ograniczenie losowości, przez korelację możliwych do dobrania zaklęć z poziomem rozwoju miasta. Problem ten jest sygnalizowany np. tutaj (około 4:37, sekcja Ścieżka magii w dobieraniu zaklęć):
Spoiler:
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
- RUNner
- Posty: 4296
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1132 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Twórcy gry musieli uprościć wiele mechanik w stosunku do pierwowzoru. Czasem wymagało to zgody na pewne kompromisy, które nie do końca mogą odpowiadać graczom komputerowym. Czary są losowane, ale już ich efekty raczej będą mocniejsze wraz z rozwojem talii bohatera.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Seraphic_Seal
- Posty: 1308
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 365 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Ogólnie zarówno talia artefaktów jak i zaklęć w podstawowych zasadach ma ten sam problem - wszystko jest przetasowane razem, mimo że karty te można podzielić na kilka kategorii siły.
Ale nie trzeba nawet home rules, bo już w zasadach turniejowych jest proponowany alternatywny tryb. Np dla artefaktów - dzieli się talie na 3 (według siły). Na kafelkach początkowych dobiera się z tej najsłabszej, na środku planszy z najsilniejszej itp.
Zagrana sama sobie nie robi nic. Zagrana ze wzmocnieniem jednego punktu mocy robi tyle, co sama magiczna strzała. Żeby zaczęła robić dużo musisz doładować ją aż trzema punktami mocy. Więc samo dobranie implozji na początku gry wcale nie musi być jakieś op, bo musisz mieć jeszcze do niej "dodatkowe paliwo"
https://boardgamegeek.com/image/8155647 ... ame-fortre
Ale nie trzeba nawet home rules, bo już w zasadach turniejowych jest proponowany alternatywny tryb. Np dla artefaktów - dzieli się talie na 3 (według siły). Na kafelkach początkowych dobiera się z tej najsłabszej, na środku planszy z najsilniejszej itp.
A co do implozji:
Zagrana sama sobie nie robi nic. Zagrana ze wzmocnieniem jednego punktu mocy robi tyle, co sama magiczna strzała. Żeby zaczęła robić dużo musisz doładować ją aż trzema punktami mocy. Więc samo dobranie implozji na początku gry wcale nie musi być jakieś op, bo musisz mieć jeszcze do niej "dodatkowe paliwo"
https://boardgamegeek.com/image/8155647 ... ame-fortre
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- RUNner
- Posty: 4296
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1132 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
No a bigbox jest dopracowany i funkcjonalny? Mieści karty w koszulkach premium?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Gdy zobaczyłem, jak jednostki są porozrzucane po różnych wypraskach, zamiast być "obok siebie", to chyba wolę jednak pojedyncze pudełka dla każdej frakcji.
Sprzedaję: Beyond Humanity: Astrominers / Astrogórnicy PL
-
- Posty: 382
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 121 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Na moje potrzeby jest dopracowany i funkcjonalny. Wszystko się mieści, dość łatwo wyciągać elementy, wszystko ma swoje miejsce. Nie wiem czy mieści karty w koszulkach premium, bo nie koszulkowalem jeszcze

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Mocno się wzbraniałem przed zakupem tej gry, bardziej byłem nastawiony na nie. Tłumaczyłem sobie, że Archon mocno pogrywa na nostalgii graczy (i zapewne tak jest). Czytałem, oglądałem i dalej nic mnie nie przekonywało do jej zakupu, ale przez ostatnie dwa dni, minusy, które pojawiały się w opiniach zaczęły zanikać, a plusy pozostawały. Dziś wszedłem na forum, aby sobie doczytać co nowego i trafiłem na zdjęcie pomalowanych figurek przez kolegę RUNner i stało się. W mojej głowie pojawiła się wizja jak to będzie pięknie wyglądać na planszy Battlefield (coś pięknego, spełnienie marzenia z dzieciństwa), "epickie" walki figurkami z najlepszej gry komputerowej w, którą zarywałem nocki i gram po dziś dzień. Wszedłem All-in. Kolego RUNner powinienem być na Ciebie zły, ale Ci podziękuję, a od Archon Studio zażądaj % od sprzedanej sztuki. No to teraz byle do stycznia i się przekonam czy było warto.
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
A ja miałem odwrotniestojo pisze: ↑21 wrz 2024, 05:49 Mocno się wzbraniałem przed zakupem tej gry, bardziej byłem nastawiony na nie. Tłumaczyłem sobie, że Archon mocno pogrywa na nostalgii graczy (i zapewne tak jest). Czytałem, oglądałem i dalej nic mnie nie przekonywało do jej zakupu, ale przez ostatnie dwa dni, minusy, które pojawiały się w opiniach zaczęły zanikać, a plusy pozostawały. Dziś wszedłem na forum, aby sobie doczytać co nowego i trafiłem na zdjęcie pomalowanych figurek przez kolegę RUNner i stało się. W mojej głowie pojawiła się wizja jak to będzie pięknie wyglądać na planszy Battlefield (coś pięknego, spełnienie marzenia z dzieciństwa), "epickie" walki figurkami z najlepszej gry komputerowej w, którą zarywałem nocki i gram po dziś dzień. Wszedłem All-in. Kolego RUNner powinienem być na Ciebie zły, ale Ci podziękuję, a od Archon Studio zażądaj % od sprzedanej sztuki. No to teraz byle do stycznia i się przekonam czy było warto.


- RUNner
- Posty: 4296
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 668 times
- Been thanked: 1132 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Trzeba pamiętać, że to jest adaptacja. Twórcy chcieli przenieść jak najwięcej Herosów na planszę i zrobili to znakomicie. Gdyby do tej mechaniki dorzucić randomowy setting to nikt by tego nie kupił. Mechanika jest uproszczona, ale całą robotę robi klimat gry komputerowej, który wylewa się z każdego miejsca. Grafiki, figurki, wszystko przeniesione praktycznie 1:1. Do tego sporo losowości i tyle samo regrywalności. Ja do gry komputerowej już nie mam ochoty wracać, a obcowanie z planszą daje mi tyle samo satysfakcji co niegdyś gra przy monitorze. Tyle że trzeba to lubić i przymknąć nieco oko na pewne rozwiązania, które musiały być uproszczone. Osobną kwestią jest wybór wersji. All-in to masa zawartości która może przytłoczyć, ale jednocześnie na pewno da ogrom zabawy maniakom Herosów. Tryb Battlefield jako osobna gra, to też może być fajna opcja, ale żeby ją wykorzystać to trzeba mieć figurki czyli wiąże się to wydatkiem dodatkowych złotówek. Natomiast jako rozwinięcie normalnej gry mnie nie przekonuje (zabierze za dużo czasu ale nie musi to być wadą).
Grając w Mage Knighta czułem taki herosowy sznyt. Werbowane jednostki, artefakty, zdolności, eksploracja mapy i walki. Teraz mam po prostu adaptację, która robi to tak jak trzeba, w szerokim zakresie. Herosi to nie jest wybitna planszówka. Rozgrywka jest prosta, ot budujemy miasto, armię i łoimy neutralne hordy czy innych herosów. Po drodze zbieramy surowce, artefakty i czary, a bohater rośnie w siłę z każdym poziomem. Mi to sprawia frajdę. Sam nie wiem czemu, ale jest w tym jakaś magia. Czy warto kupić wszystkie dodatki? Każdy sam musi sobie odpowiedzieć. Doszedłem do etapu, że wolę zagrać 10 razy w jedną grę, niż po razie w 10 innych i je sprzedać lub magazynować bez sensu.
Grając w Mage Knighta czułem taki herosowy sznyt. Werbowane jednostki, artefakty, zdolności, eksploracja mapy i walki. Teraz mam po prostu adaptację, która robi to tak jak trzeba, w szerokim zakresie. Herosi to nie jest wybitna planszówka. Rozgrywka jest prosta, ot budujemy miasto, armię i łoimy neutralne hordy czy innych herosów. Po drodze zbieramy surowce, artefakty i czary, a bohater rośnie w siłę z każdym poziomem. Mi to sprawia frajdę. Sam nie wiem czemu, ale jest w tym jakaś magia. Czy warto kupić wszystkie dodatki? Każdy sam musi sobie odpowiedzieć. Doszedłem do etapu, że wolę zagrać 10 razy w jedną grę, niż po razie w 10 innych i je sprzedać lub magazynować bez sensu.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 52 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Dokładnie mam tak samo. Zaraz wystawię trochę gier na sprzedaż. Zostawiam prawie tylko duże konkretne tytuły. Jak przyjadą Heroes 3 Big Box to grania będzie na lata. Jak kogoś stać i lubi tą tematykę to opcja all-in wydaje się jedyną rozsądną, w każdym dodatku jest coś rozszerzającego całość.
Ma ktoś wymiary big boxa? Albo dwóch (z tym nowym)?
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Runner dobrze napisał też o jednej rzeczy - graniu w pierwowzór.
Po planszowce, która siadła w mojej grupie maniaków homm3 perfekcyjnie chciałem zagrać na PC. I znudziła mnie po jakiejś godzinie. Człowiek jednak dorósł, a rozgrywka na wiele godzin i mozolne odkrywanie mapy, czy walki nie sprawiają już tyle frajdy.
Definitywnie wolę planszowke.
Daje mi ducha, tzw Feeling oryginału, ale zamiast skupiać się na przenoszeniu 1:1 po prostu skupia się na tym co ważne.
Deck building? Dzięki temu ciągle zdobywamy artefakty, zdolności, ale mamy to w jednej talii, a nie zawalone na stole.
Plansza walki? Dalej daje taktyczne namiastki, ale przyspiesza rozgrywkę!
Same walki? To, że trzeba wydać punkt ruchu za każdą turę też upłynnia grę, bo walka z neutralnymi ma ograniczony mocno czas.
Figurki są zbędne, ale są piękne i podnoszą atrakcyjność rozgrywki, więc to już prywatna kwestia. Ja je pomaluje, więc tym bardziej chce je mieć.
I zgadzam się, że zabrać IP z tej gry i nikt by jej nie zauważył. Ale jest w tym coś złego? Dla mnie to wartość dodana
Ps. Żeby przyspieszyć grę i ograniczyć downtime my gramy początkowe tury naraz, a potem wydając po 1 punkcie ruchu naraz.
Po planszowce, która siadła w mojej grupie maniaków homm3 perfekcyjnie chciałem zagrać na PC. I znudziła mnie po jakiejś godzinie. Człowiek jednak dorósł, a rozgrywka na wiele godzin i mozolne odkrywanie mapy, czy walki nie sprawiają już tyle frajdy.
Definitywnie wolę planszowke.
Daje mi ducha, tzw Feeling oryginału, ale zamiast skupiać się na przenoszeniu 1:1 po prostu skupia się na tym co ważne.
Deck building? Dzięki temu ciągle zdobywamy artefakty, zdolności, ale mamy to w jednej talii, a nie zawalone na stole.
Plansza walki? Dalej daje taktyczne namiastki, ale przyspiesza rozgrywkę!
Same walki? To, że trzeba wydać punkt ruchu za każdą turę też upłynnia grę, bo walka z neutralnymi ma ograniczony mocno czas.
Figurki są zbędne, ale są piękne i podnoszą atrakcyjność rozgrywki, więc to już prywatna kwestia. Ja je pomaluje, więc tym bardziej chce je mieć.
I zgadzam się, że zabrać IP z tej gry i nikt by jej nie zauważył. Ale jest w tym coś złego? Dla mnie to wartość dodana

Ps. Żeby przyspieszyć grę i ograniczyć downtime my gramy początkowe tury naraz, a potem wydając po 1 punkcie ruchu naraz.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Byłem graczem, który dobrze zna komputerowy pierwowzór, ale nie ma do niego żadnej nostalgii. Kupiłem wersję Azure z dodatkiem Battleground, bo byłem ciekaw, jak ta gra będzie się miała do MK. Zagrałem ze trzy razy i wydała mi się mechanicznie dość toporna. Do tego biedna instrukcja. Po tych trzech razach grę sprzedałem, Battlegrounda i KS-owych dodatków nawet nie otworzyłem. Zostanę jednak przy Mage Knighcie. Ta gra nie ma do niej startu.
Jak ktoś na widok planszetki danej frakcji i budynków, które się na niej układa, słyszy od razu w głowie melodyjkę z tej frakcji, to będzie grą zachwycony. O figurkach nawet nie wspominając. Memberberries zrobią swoje
Myślę, że dla takich graczy jest ta gra.
Jak ktoś na widok planszetki danej frakcji i budynków, które się na niej układa, słyszy od razu w głowie melodyjkę z tej frakcji, to będzie grą zachwycony. O figurkach nawet nie wspominając. Memberberries zrobią swoje

-
- Posty: 382
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 121 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Osobiście mam trochę odmienne zdanie. Grałem w Heroes 3, mam jakiś tam sentyment, ale też nie przesadzajmy. Szukałem jednak takiej gry planszowej w eksplorację, rozwój bohatera, walki i tak dalej, bo lubię takie klimaty.Gribbler pisze: ↑22 wrz 2024, 15:51 Byłem graczem, który dobrze zna komputerowy pierwowzór, ale nie ma do niego żadnej nostalgii. Kupiłem wersję Azure z dodatkiem Battleground, bo byłem ciekaw, jak ta gra będzie się miała do MK. Zagrałem ze trzy razy i wydała mi się mechanicznie dość toporna. Do tego biedna instrukcja. Po tych trzech razach grę sprzedałem, Battlegrounda i KS-owych dodatków nawet nie otworzyłem. Zostanę jednak przy Mage Knighcie. Ta gra nie ma do niej startu.
Jak ktoś na widok planszetki danej frakcji i budynków, które się na niej układa, słyszy od razu w głowie melodyjkę z tej frakcji, to będzie grą zachwycony. O figurkach nawet nie wspominając. Memberberries zrobią swojeMyślę, że dla takich graczy jest ta gra.
Mage Knight brzmi super, ale poziom złożoności przekreśla dla mnie ten tytuł. Szukam czegoś średniego, wręcz lekkiego, aby przyjemnie sobie pograć. I dla mnie Heroes 3 planszowy idealnie się sprawdza - poproszę więcej tego typu gier, nawet z innego uniwersum.
Mi się wydaje, że nie ma sensu nikogo na siłę zachęcać ani zniechęcać. Nie ma też sensu na siłę wmawiac, że gra jest tylko dla fanów. Moja żona nie grała nigdy w tytuł na PC, a planszowka jednak jej się spodobała.
Powiedziałbym tak: to porządna, przyjemna gra. Nie jest to na pewno masterpiece i nigdy w top 100 BGG nie będzie. Nie jest to również crapiszon

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Mam wrażenie, że wbrew pozorom, napisaliście to samo - tzn. HoMM jest mniej skomplikowany, MK bardziej - i to, która z nich jest ciekawsza zależy od tego, jakiej złożoności oczekujemyCrossSleet pisze: ↑22 wrz 2024, 16:37 Mage Knight brzmi super, ale poziom złożoności przekreśla dla mnie ten tytuł. Szukam czegoś średniego, wręcz lekkiego, aby przyjemnie sobie pograć.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Wybaczcie off-top, ale MK jest trochę zbyt demonizowany moim zdaniem. Sama podstawka bez dodatków nie jest wcale taka skomplikowana. W te standardowe podboje na dwie osoby grałem... z 10-latką. Koniec off-topu.
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Ale głowę dam, że samemu musiałeś liczyć wszystkie bitwy.
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Miał być koniec off-topu... Nie pamiętam, to było ze 2 lata temu. Pewnie pomagałem, dopiero poznawała grę, nie wyłuszczyłem jej przecież zasad i powiedziałem "no to teraz gramy". Z ogranymi dorosłymi, którzy pierwszy raz do czegoś zasiadają, tak się nie robi, a co dopiero z dzieckiem. Ale ogarniała te symbole, Brutalność, Zatruwanie, Odporności itd., nie trzeba ich wkuwać na blachę, są wylistowane w instrukcji. Ogarniała że z tym czy tamtym orkiem da radę wygrać, że tego może zaatakować, a z tymi kartami tamtego nie, chodzenie, manę, zmiany w dniu i nocy. Pamiętam, że bardzo dobrze jej szło rozplanowywanie, jakich kart ma użyć i kiedy, łączenie ich, dokładanie tej many i zarządzanie nią, zagrywanie niektórych kart bokiem w zależności od sytuacji, itd. Najtrudniejsze były odporności na żywioły. Przyznać trzeba, że to bystry dzieciak. Jej ulubioną grą jest Rebelia: jedzie przez galaktykę jak walec (zawsze Imperium) i tylko raz udało mi się wygrać. Zamykamy off-top, teraz już tak na serio, ok?
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Wymiary Big Box'a: 500 x 320 x 200mmDamon22 pisze: ↑21 wrz 2024, 11:59Dokładnie mam tak samo. Zaraz wystawię trochę gier na sprzedaż. Zostawiam prawie tylko duże konkretne tytuły. Jak przyjadą Heroes 3 Big Box to grania będzie na lata. Jak kogoś stać i lubi tą tematykę to opcja all-in wydaje się jedyną rozsądną, w każdym dodatku jest coś rozszerzającego całość.
Ma ktoś wymiary big boxa? Albo dwóch (z tym nowym)?
Big Box z 3 nowymi dodatkami: 500 x 320 x (wg Archon wysokość ma być ok. 50% w stosunku do poprzednika więc coś koło 100mm).
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Dość sporo ludzi pyta się o same BigBox'y - jest zainteresowanie. Taką wersje podaje Archon ale nie podaje konkretów. Osobiście uważam, że byłoby to możliwe - kwestia chęci. Problem polega na tym, że nie jest to w ich "interesie".
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 52 times
Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)
Na zdjęciach kampanii box z nowymi dodatkami jest "kwadratowy", tzn. sześcian.