Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 230
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 179 times
Been thanked: 39 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: SwistakCZC »

Siema, mam dwa pytania przymierzając się do spledgowania nowej kampanii. Rozważam sam Basic albo Basic+Faction Units+Battlefield (lub crystal pledge gdzie dochodzi jeszcze Neutral Units).

1 Ile trwa rozgrywka w Basic a ile z Battlefieldem? (Lub z Battlefieldem tylko na finał Battle or smth, coś czytałem że każda bitwa na Battlefieldzie to sporo dłuższy czas a rozgrywka na >2os. już sama w sobie długo trwa)
2 Czy plastik jest przydatny bez Battlefielda? Czy neutralne unity są przydatne?
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: CrossSleet »

SwistakCZC pisze: 19 wrz 2024, 12:52 Siema, mam dwa pytania przymierzając się do spledgowania nowej kampanii. Rozważam sam Basic albo Basic+Faction Units+Battlefield (lub crystal pledge gdzie dochodzi jeszcze Neutral Units).

1 Ile trwa rozgrywka w Basic a ile z Battlefieldem? (Lub z Battlefieldem tylko na finał Battle or smth, coś czytałem że każda bitwa na Battlefieldzie to sporo dłuższy czas a rozgrywka na >2os. już sama w sobie długo trwa)
2 Czy plastik jest przydatny bez Battlefielda? Czy neutralne unity są przydatne?
1. Battlefield wydłuża rozgrywkę, ale sam czas zależy od graczy i kombinowania. Strzelam 30-60 minut/bitwa. Nie jest to rekomendowany tryb. Moim zdaniem battlefield jest fajny jako samodzielna gra.

2. Plastik generalnie nie jest wcale przydatny bez battlefielda. Wręcz przeszkadza i niepotrzebnie wydłuża rozgrywkę. Z kartami gra się lepiej i wygodniej. Co nie znaczy, że figurki nie są fajne - sam mam Big Boxa i jestem zadowolony :)
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 230
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 179 times
Been thanked: 39 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: SwistakCZC »

Dzięki, a jak długo trwa typowa partia na 2-3 os w Basic grę?
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: CrossSleet »

SwistakCZC pisze: 19 wrz 2024, 16:55 Dzięki, a jak długo trwa typowa partia na 2-3 os w Basic grę?
Klasycznie - to zależy. W Heroes czas głównie zależny jest od ilości walk i jak sprawnie je robimy. Zależy też od wybranego scenariusza, trybu i ilości tur (7 czy 10). Trudno powiedzieć - uśredniając powiem, że 2-4h na 2 osoby.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 230
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 179 times
Been thanked: 39 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: SwistakCZC »

To nieźle i akceptowalnie, bo >4h nie mam a w tym przedziale spoko, dzięki :)
annak2
Posty: 74
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:12
Has thanked: 64 times
Been thanked: 2 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: annak2 »

Cześć, mam kilka pytań w kontekście nowej kampanii na GF:
1. Jaki jest średni czas przygotowania rozgrywki (podstawki)?
2. Czy obecna wersja gry z najnowszej kampanii będzie posiadać poprawioną instrukcję (zewsząd dało się słyszeć głosy, że instrukcja była napisana nieco chaotycznie i pozostawała sporo do życzenia).
3. Czy planowane są jakieś poprawki mechaniczne w samej rozgrywce? Np. ograniczenie losowości, przez korelację możliwych do dobrania zaklęć z poziomem rozwoju miasta. Problem ten jest sygnalizowany np. tutaj (około 4:37, sekcja Ścieżka magii w dobieraniu zaklęć):
Spoiler:
Możliwość doboru np. zaklęcia Implozja na samym początku gry nie brzmi zbyt dobrze. Ewentualnie może są na to jakieś sensowne house rules?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4296
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 668 times
Been thanked: 1132 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: RUNner »

annak2 pisze: 20 wrz 2024, 13:23 Możliwość doboru np. zaklęcia Implozja na samym początku gry nie brzmi zbyt dobrze. Ewentualnie może są na to jakieś sensowne house rules?
Twórcy gry musieli uprościć wiele mechanik w stosunku do pierwowzoru. Czasem wymagało to zgody na pewne kompromisy, które nie do końca mogą odpowiadać graczom komputerowym. Czary są losowane, ale już ich efekty raczej będą mocniejsze wraz z rozwojem talii bohatera.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1308
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 424 times
Been thanked: 365 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Seraphic_Seal »

Ogólnie zarówno talia artefaktów jak i zaklęć w podstawowych zasadach ma ten sam problem - wszystko jest przetasowane razem, mimo że karty te można podzielić na kilka kategorii siły.

Ale nie trzeba nawet home rules, bo już w zasadach turniejowych jest proponowany alternatywny tryb. Np dla artefaktów - dzieli się talie na 3 (według siły). Na kafelkach początkowych dobiera się z tej najsłabszej, na środku planszy z najsilniejszej itp.
annak2 pisze: 20 wrz 2024, 13:23 Możliwość doboru np. zaklęcia Implozja na samym początku gry nie brzmi zbyt dobrze. Ewentualnie może są na to jakieś sensowne house rules?
A co do implozji:
Zagrana sama sobie nie robi nic. Zagrana ze wzmocnieniem jednego punktu mocy robi tyle, co sama magiczna strzała. Żeby zaczęła robić dużo musisz doładować ją aż trzema punktami mocy. Więc samo dobranie implozji na początku gry wcale nie musi być jakieś op, bo musisz mieć jeszcze do niej "dodatkowe paliwo"

https://boardgamegeek.com/image/8155647 ... ame-fortre
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4296
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 668 times
Been thanked: 1132 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: RUNner »

CrossSleet pisze: 19 wrz 2024, 13:25 sam mam Big Boxa i jestem zadowolony :)
No a bigbox jest dopracowany i funkcjonalny? Mieści karty w koszulkach premium?
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 341
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 98 times
Been thanked: 49 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Azel »

RUNner pisze: 20 wrz 2024, 14:41
CrossSleet pisze: 19 wrz 2024, 13:25 sam mam Big Boxa i jestem zadowolony :)
No a bigbox jest dopracowany i funkcjonalny? Mieści karty w koszulkach premium?
Gdy zobaczyłem, jak jednostki są porozrzucane po różnych wypraskach, zamiast być "obok siebie", to chyba wolę jednak pojedyncze pudełka dla każdej frakcji.
Sprzedaję: Beyond Humanity: Astrominers / Astrogórnicy PL
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: CrossSleet »

RUNner pisze: 20 wrz 2024, 14:41
CrossSleet pisze: 19 wrz 2024, 13:25 sam mam Big Boxa i jestem zadowolony :)
No a bigbox jest dopracowany i funkcjonalny? Mieści karty w koszulkach premium?
Na moje potrzeby jest dopracowany i funkcjonalny. Wszystko się mieści, dość łatwo wyciągać elementy, wszystko ma swoje miejsce. Nie wiem czy mieści karty w koszulkach premium, bo nie koszulkowalem jeszcze :)
stojo
Posty: 4
Rejestracja: 04 lis 2021, 02:09
Been thanked: 3 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: stojo »

Mocno się wzbraniałem przed zakupem tej gry, bardziej byłem nastawiony na nie. Tłumaczyłem sobie, że Archon mocno pogrywa na nostalgii graczy (i zapewne tak jest). Czytałem, oglądałem i dalej nic mnie nie przekonywało do jej zakupu, ale przez ostatnie dwa dni, minusy, które pojawiały się w opiniach zaczęły zanikać, a plusy pozostawały. Dziś wszedłem na forum, aby sobie doczytać co nowego i trafiłem na zdjęcie pomalowanych figurek przez kolegę RUNner i stało się. W mojej głowie pojawiła się wizja jak to będzie pięknie wyglądać na planszy Battlefield (coś pięknego, spełnienie marzenia z dzieciństwa), "epickie" walki figurkami z najlepszej gry komputerowej w, którą zarywałem nocki i gram po dziś dzień. Wszedłem All-in. Kolego RUNner powinienem być na Ciebie zły, ale Ci podziękuję, a od Archon Studio zażądaj % od sprzedanej sztuki. No to teraz byle do stycznia i się przekonam czy było warto.
radarek
Posty: 281
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 33 times
Been thanked: 126 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: radarek »

stojo pisze: 21 wrz 2024, 05:49 Mocno się wzbraniałem przed zakupem tej gry, bardziej byłem nastawiony na nie. Tłumaczyłem sobie, że Archon mocno pogrywa na nostalgii graczy (i zapewne tak jest). Czytałem, oglądałem i dalej nic mnie nie przekonywało do jej zakupu, ale przez ostatnie dwa dni, minusy, które pojawiały się w opiniach zaczęły zanikać, a plusy pozostawały. Dziś wszedłem na forum, aby sobie doczytać co nowego i trafiłem na zdjęcie pomalowanych figurek przez kolegę RUNner i stało się. W mojej głowie pojawiła się wizja jak to będzie pięknie wyglądać na planszy Battlefield (coś pięknego, spełnienie marzenia z dzieciństwa), "epickie" walki figurkami z najlepszej gry komputerowej w, którą zarywałem nocki i gram po dziś dzień. Wszedłem All-in. Kolego RUNner powinienem być na Ciebie zły, ale Ci podziękuję, a od Archon Studio zażądaj % od sprzedanej sztuki. No to teraz byle do stycznia i się przekonam czy było warto.
A ja miałem odwrotnie :). Żałowałem, że przegapiłem pierwszą kampanię. Jak dowiedziałem się o drugiej to byłem od razu nastawiony na All-in. Pooglądałem mocniej gameplay. Zestawiłem to z ceną i mi przeszło :P. Stwierdziłem jednak, że wywalanie tyle kasy, za chwilę uczucia nostalgii przy stole to przesada. Oczywiście ktoś powie, że wystarczyłaby sama podstawka. Możliwe. Mimo wszystko rezygnuję.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4296
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 668 times
Been thanked: 1132 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: RUNner »

Trzeba pamiętać, że to jest adaptacja. Twórcy chcieli przenieść jak najwięcej Herosów na planszę i zrobili to znakomicie. Gdyby do tej mechaniki dorzucić randomowy setting to nikt by tego nie kupił. Mechanika jest uproszczona, ale całą robotę robi klimat gry komputerowej, który wylewa się z każdego miejsca. Grafiki, figurki, wszystko przeniesione praktycznie 1:1. Do tego sporo losowości i tyle samo regrywalności. Ja do gry komputerowej już nie mam ochoty wracać, a obcowanie z planszą daje mi tyle samo satysfakcji co niegdyś gra przy monitorze. Tyle że trzeba to lubić i przymknąć nieco oko na pewne rozwiązania, które musiały być uproszczone. Osobną kwestią jest wybór wersji. All-in to masa zawartości która może przytłoczyć, ale jednocześnie na pewno da ogrom zabawy maniakom Herosów. Tryb Battlefield jako osobna gra, to też może być fajna opcja, ale żeby ją wykorzystać to trzeba mieć figurki czyli wiąże się to wydatkiem dodatkowych złotówek. Natomiast jako rozwinięcie normalnej gry mnie nie przekonuje (zabierze za dużo czasu ale nie musi to być wadą).
Grając w Mage Knighta czułem taki herosowy sznyt. Werbowane jednostki, artefakty, zdolności, eksploracja mapy i walki. Teraz mam po prostu adaptację, która robi to tak jak trzeba, w szerokim zakresie. Herosi to nie jest wybitna planszówka. Rozgrywka jest prosta, ot budujemy miasto, armię i łoimy neutralne hordy czy innych herosów. Po drodze zbieramy surowce, artefakty i czary, a bohater rośnie w siłę z każdym poziomem. Mi to sprawia frajdę. Sam nie wiem czemu, ale jest w tym jakaś magia. Czy warto kupić wszystkie dodatki? Każdy sam musi sobie odpowiedzieć. Doszedłem do etapu, że wolę zagrać 10 razy w jedną grę, niż po razie w 10 innych i je sprzedać lub magazynować bez sensu.
Damon22
Posty: 224
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 110 times
Been thanked: 52 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Damon22 »

RUNner pisze: 21 wrz 2024, 11:48 Doszedłem do etapu, że wolę zagrać 10 razy w jedną grę, niż po razie w 10 innych i je sprzedać lub magazynować bez sensu.
Dokładnie mam tak samo. Zaraz wystawię trochę gier na sprzedaż. Zostawiam prawie tylko duże konkretne tytuły. Jak przyjadą Heroes 3 Big Box to grania będzie na lata. Jak kogoś stać i lubi tą tematykę to opcja all-in wydaje się jedyną rozsądną, w każdym dodatku jest coś rozszerzającego całość.
Ma ktoś wymiary big boxa? Albo dwóch (z tym nowym)?
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 636
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 57 times
Been thanked: 140 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Bardok »

Runner dobrze napisał też o jednej rzeczy - graniu w pierwowzór.
Po planszowce, która siadła w mojej grupie maniaków homm3 perfekcyjnie chciałem zagrać na PC. I znudziła mnie po jakiejś godzinie. Człowiek jednak dorósł, a rozgrywka na wiele godzin i mozolne odkrywanie mapy, czy walki nie sprawiają już tyle frajdy.
Definitywnie wolę planszowke.
Daje mi ducha, tzw Feeling oryginału, ale zamiast skupiać się na przenoszeniu 1:1 po prostu skupia się na tym co ważne.
Deck building? Dzięki temu ciągle zdobywamy artefakty, zdolności, ale mamy to w jednej talii, a nie zawalone na stole.
Plansza walki? Dalej daje taktyczne namiastki, ale przyspiesza rozgrywkę!
Same walki? To, że trzeba wydać punkt ruchu za każdą turę też upłynnia grę, bo walka z neutralnymi ma ograniczony mocno czas.

Figurki są zbędne, ale są piękne i podnoszą atrakcyjność rozgrywki, więc to już prywatna kwestia. Ja je pomaluje, więc tym bardziej chce je mieć.

I zgadzam się, że zabrać IP z tej gry i nikt by jej nie zauważył. Ale jest w tym coś złego? Dla mnie to wartość dodana :)

Ps. Żeby przyspieszyć grę i ograniczyć downtime my gramy początkowe tury naraz, a potem wydając po 1 punkcie ruchu naraz.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 650
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 147 times
Been thanked: 503 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Gribbler »

Byłem graczem, który dobrze zna komputerowy pierwowzór, ale nie ma do niego żadnej nostalgii. Kupiłem wersję Azure z dodatkiem Battleground, bo byłem ciekaw, jak ta gra będzie się miała do MK. Zagrałem ze trzy razy i wydała mi się mechanicznie dość toporna. Do tego biedna instrukcja. Po tych trzech razach grę sprzedałem, Battlegrounda i KS-owych dodatków nawet nie otworzyłem. Zostanę jednak przy Mage Knighcie. Ta gra nie ma do niej startu.

Jak ktoś na widok planszetki danej frakcji i budynków, które się na niej układa, słyszy od razu w głowie melodyjkę z tej frakcji, to będzie grą zachwycony. O figurkach nawet nie wspominając. Memberberries zrobią swoje :) Myślę, że dla takich graczy jest ta gra.
CrossSleet
Posty: 382
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Has thanked: 65 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: CrossSleet »

Gribbler pisze: 22 wrz 2024, 15:51 Byłem graczem, który dobrze zna komputerowy pierwowzór, ale nie ma do niego żadnej nostalgii. Kupiłem wersję Azure z dodatkiem Battleground, bo byłem ciekaw, jak ta gra będzie się miała do MK. Zagrałem ze trzy razy i wydała mi się mechanicznie dość toporna. Do tego biedna instrukcja. Po tych trzech razach grę sprzedałem, Battlegrounda i KS-owych dodatków nawet nie otworzyłem. Zostanę jednak przy Mage Knighcie. Ta gra nie ma do niej startu.

Jak ktoś na widok planszetki danej frakcji i budynków, które się na niej układa, słyszy od razu w głowie melodyjkę z tej frakcji, to będzie grą zachwycony. O figurkach nawet nie wspominając. Memberberries zrobią swoje :) Myślę, że dla takich graczy jest ta gra.
Osobiście mam trochę odmienne zdanie. Grałem w Heroes 3, mam jakiś tam sentyment, ale też nie przesadzajmy. Szukałem jednak takiej gry planszowej w eksplorację, rozwój bohatera, walki i tak dalej, bo lubię takie klimaty.

Mage Knight brzmi super, ale poziom złożoności przekreśla dla mnie ten tytuł. Szukam czegoś średniego, wręcz lekkiego, aby przyjemnie sobie pograć. I dla mnie Heroes 3 planszowy idealnie się sprawdza - poproszę więcej tego typu gier, nawet z innego uniwersum.

Mi się wydaje, że nie ma sensu nikogo na siłę zachęcać ani zniechęcać. Nie ma też sensu na siłę wmawiac, że gra jest tylko dla fanów. Moja żona nie grała nigdy w tytuł na PC, a planszowka jednak jej się spodobała.

Powiedziałbym tak: to porządna, przyjemna gra. Nie jest to na pewno masterpiece i nigdy w top 100 BGG nie będzie. Nie jest to również crapiszon :)
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 487
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 121 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: gnysek »

Gribbler pisze: 22 wrz 2024, 15:51 Zostanę jednak przy Mage Knighcie. Ta gra nie ma do niej startu.
CrossSleet pisze: 22 wrz 2024, 16:37 Mage Knight brzmi super, ale poziom złożoności przekreśla dla mnie ten tytuł. Szukam czegoś średniego, wręcz lekkiego, aby przyjemnie sobie pograć.
Mam wrażenie, że wbrew pozorom, napisaliście to samo - tzn. HoMM jest mniej skomplikowany, MK bardziej - i to, która z nich jest ciekawsza zależy od tego, jakiej złożoności oczekujemy :) To nie znaczy, ze któraś z nich jest zła - o ile mierzymy to pod względem potrzeby graczy.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 650
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 147 times
Been thanked: 503 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Gribbler »

Wybaczcie off-top, ale MK jest trochę zbyt demonizowany moim zdaniem. Sama podstawka bez dodatków nie jest wcale taka skomplikowana. W te standardowe podboje na dwie osoby grałem... z 10-latką. Koniec off-topu.
azazelmo
Posty: 1135
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 198 times
Been thanked: 384 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: azazelmo »

Gribbler pisze: 23 wrz 2024, 10:51 Wybaczcie off-top, ale MK jest trochę zbyt demonizowany moim zdaniem. Sama podstawka bez dodatków nie jest wcale taka skomplikowana. W te standardowe podboje na dwie osoby grałem... z 10-latką. Koniec off-topu.
Ale głowę dam, że samemu musiałeś liczyć wszystkie bitwy.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 650
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 147 times
Been thanked: 503 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Gribbler »

azazelmo pisze: 23 wrz 2024, 11:03
Gribbler pisze: 23 wrz 2024, 10:51 Wybaczcie off-top, ale MK jest trochę zbyt demonizowany moim zdaniem. Sama podstawka bez dodatków nie jest wcale taka skomplikowana. W te standardowe podboje na dwie osoby grałem... z 10-latką. Koniec off-topu.
Ale głowę dam, że samemu musiałeś liczyć wszystkie bitwy.
Miał być koniec off-topu... Nie pamiętam, to było ze 2 lata temu. Pewnie pomagałem, dopiero poznawała grę, nie wyłuszczyłem jej przecież zasad i powiedziałem "no to teraz gramy". Z ogranymi dorosłymi, którzy pierwszy raz do czegoś zasiadają, tak się nie robi, a co dopiero z dzieckiem. Ale ogarniała te symbole, Brutalność, Zatruwanie, Odporności itd., nie trzeba ich wkuwać na blachę, są wylistowane w instrukcji. Ogarniała że z tym czy tamtym orkiem da radę wygrać, że tego może zaatakować, a z tymi kartami tamtego nie, chodzenie, manę, zmiany w dniu i nocy. Pamiętam, że bardzo dobrze jej szło rozplanowywanie, jakich kart ma użyć i kiedy, łączenie ich, dokładanie tej many i zarządzanie nią, zagrywanie niektórych kart bokiem w zależności od sytuacji, itd. Najtrudniejsze były odporności na żywioły. Przyznać trzeba, że to bystry dzieciak. Jej ulubioną grą jest Rebelia: jedzie przez galaktykę jak walec (zawsze Imperium) i tylko raz udało mi się wygrać. Zamykamy off-top, teraz już tak na serio, ok?
Blade
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2019, 08:48
Been thanked: 4 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Blade »

Damon22 pisze: 21 wrz 2024, 11:59
RUNner pisze: 21 wrz 2024, 11:48 Doszedłem do etapu, że wolę zagrać 10 razy w jedną grę, niż po razie w 10 innych i je sprzedać lub magazynować bez sensu.
Dokładnie mam tak samo. Zaraz wystawię trochę gier na sprzedaż. Zostawiam prawie tylko duże konkretne tytuły. Jak przyjadą Heroes 3 Big Box to grania będzie na lata. Jak kogoś stać i lubi tą tematykę to opcja all-in wydaje się jedyną rozsądną, w każdym dodatku jest coś rozszerzającego całość.
Ma ktoś wymiary big boxa? Albo dwóch (z tym nowym)?
Wymiary Big Box'a: 500 x 320 x 200mm
Big Box z 3 nowymi dodatkami: 500 x 320 x (wg Archon wysokość ma być ok. 50% w stosunku do poprzednika więc coś koło 100mm).
Blade
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2019, 08:48
Been thanked: 4 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Blade »

HaveFun_ pisze: 05 wrz 2024, 00:19
gnysek pisze: 04 wrz 2024, 23:26 Teraz w nowej kampanii ma być pusty big box (nie wiem jak to ma działać - pudełko na pozostałe pudełka?). To chyba jedyny big box jaki warto brać ;)
Gdzie masz taką informacje? Ja wszystkie komunikaty jakie widziałem to były, że nie będzie pustych pudełek bo koszt produkcji i transportu zabiłby nabywce.
Dość sporo ludzi pyta się o same BigBox'y - jest zainteresowanie. Taką wersje podaje Archon ale nie podaje konkretów. Osobiście uważam, że byłoby to możliwe - kwestia chęci. Problem polega na tym, że nie jest to w ich "interesie".
Damon22
Posty: 224
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 110 times
Been thanked: 52 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

Post autor: Damon22 »

Blade pisze: 23 wrz 2024, 14:38 Wymiary Big Box'a: 500 x 320 x 200mm
Big Box z 3 nowymi dodatkami: 500 x 320 x (wg Archon wysokość ma być ok. 50% w stosunku do poprzednika więc coś koło 100mm).
Na zdjęciach kampanii box z nowymi dodatkami jest "kwadratowy", tzn. sześcian.
ODPOWIEDZ