Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: yosz »

Ja nie stroję żartów po prostu się spytałem bo o tuckboxach nie pomyślałem ;) No ale jak są cieńsze to pół biedy - zmieszczą się do tych z bgg. Zawsze można dorobić jakiś dodatkowy wypełniacz. Gdyby były grubsze byłoby gorzej.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tysma »

Albartist sobie żartuje z tak poważnych rzeczy:D Nie no dzołk.

Co do tuckboxów gdyby były grubsze to można by zastosować tuckboxy do wersji Zmana, która ma grubsze żetony.
Z mana mają chyba 3mm, portalu 2,5mm. Pewnie stalowa policja 2mm, bo jak mniej to rzeczywiście bardzo cienki karton.
Oby nie był tak cienki jak karty postaci w Drako:)
albarist
Posty: 60
Rejestracja: 20 lut 2012, 11:44

Re: Neuroshima Hex

Post autor: albarist »

Lekko podchodzę ;p, ale to pewnie dlatego że ja używam jedynie marnych woreczków strunowych ;p Musze sobie zrobić takie pudełka ( chociaż wtedy już raczej nie zmieści mi się cała gra w jednym pudle).
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Olgierdd »

Atamán pisze:Czochrun: dzięki za informację!

Z moich pomiarów wynika, że stos 35 żetonów z podstawki ma coś ok 62 - 63 mm, byłym bardzo wdzięczny za pomiar stosu 35 żetonów Stalowej Policji.


(a gdyby ktoś był ciekaw o co chodzi - chodzi o takie pudełka do przechowywania armii: http://boardgamegeek.com/image/434236/neuroshima-hex)
35 żetonów stalowej policji ma 53 mm wysokości.


przy okazji: czy żeton egzekutora (ten, który niszczy i zajmuje miejsce po wrogim żetonie) ma 3 tarcze? Wg. mnie tak, ale jest to na tyle niewyraźne, że wolę się upewnić.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Olgierdd pisze:przy okazji: czy żeton egzekutora (ten, który niszczy i zajmuje miejsce po wrogim żetonie) ma 3 tarcze? Wg. mnie tak, ale jest to na tyle niewyraźne, że wolę się upewnić.
Dwie. Dolna krawędź nie ma tarczy.
Zauborin
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2012, 14:50

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Zauborin »

Ja tam widzę 3 tarcze
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Nie mam aktualnie przy sobie fotki, bo na BG jest zbyt słaba, ale moim zdaniem ma tylko po bokach. Mógłby ktoś wrzucić fotkę w wyższej rozdzielczości? Ja będę mógł dopiero popołudniu.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: BartP »

No ja widzę dwie tarcze

Obrazek

Ale nie zdziwię się, jak oficjalnie ktoś powie, że jednak u dołu jest tarcza, bo nieźle tam napaćkano.
albarist
Posty: 60
Rejestracja: 20 lut 2012, 11:44

Re: Neuroshima Hex

Post autor: albarist »

Po bokach oznaczenia kierunku ataku są jakby dwa białe paski może to być tarcza, projektant tego żetona musi się chyba wypowiedzieć by rozwiać wszelkie wątpliwości.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: donmakaron »

Wygląda jakby miał. Ikonki ataków i zdolności rzucają taki lekki cień na tarczę, a od tyłu jest tam całkiem sporo ikonek!
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Kurczę teraz dopiero widać "coś" białego. Na żetonie w "realu" to jest w ogóle niewidoczne, albo jeśli jest to na pierwszy rzut oka tego nie widać. Czekamy na oficjalne oświadczenie.

A przy okazji mam takie jedno pytanko, które mi wyszło wczoraj podczas gry solo. Czy zasieciowana jednostka broni? Postawiłem ją na linii obrony innej jednostki (powiedzmy sztabu). Jeśli jest zasieciowana, a ma w kierunku strzału tarczę to broni czy strzał uderza w drugą jednostkę?
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Egzekutor ma 3 tarcze. Oficjalnie potwierdzone przez Trzewika.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Jednostka zasieciowana liczy się normalnie jak jednostka stojąca na planszy, czyli można ją postrzelić, a jeśli ma akurat z tej strony tarczę, to obrażenia od strzału obniża się o 1.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Senthe pisze:Jednostka zasieciowana liczy się normalnie jak jednostka stojąca na planszy, czyli można ją postrzelić, a jeśli ma akurat z tej strony tarczę, to obrażenia od strzału obniża się o 1.
A to nie jest tak, że ta jednostka jest pasywna i nic ją wtedy nie chroni?
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: janekbossko »

Dzis kupilem Neuro 2.5
Co to sa za 4 zetony z zielonym tlem? Czyje to jednostki? Bo nie pasuja do nikogo
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

@Czochrun
Nie. :)

Ogólnie zasieciowana jednostka nadal może mieć tarczę, która działa, wbudowane punkty wytrzymałości, które działają, a także może ją wyleczyć Medyk. Nie zamienia się nagle w "puste pole".

@janekbossko
To najemnicy z Alabamy ;). Takie tam bonusowe jednostki. Jeśli grasz na dwie osoby, możesz dla każdego wylosować/wybrać po dwóch. Dociąga się ich w swojej turze zamiast któregoś normalnego żetonu.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Atamán »

Olgierdd pisze:35 żetonów stalowej policji ma 53 mm wysokości.
Bardzo, bardzo dziękuję!
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Senthe pisze:@Czochrun
Nie. :)

Ogólnie zasieciowana jednostka nadal może mieć tarczę, która działa, wbudowane punkty wytrzymałości, które działają, a także może ją wyleczyć Medyk. Nie zamienia się nagle w "puste pole".
TO już mam wyjaśnione, ale nadal mam wątpliwości co do sieciowania jednostki z tarczą. Nie mówię o tym, że to jest puste pole ale pasywne. Czyli otrzymuje normalnie strzały/uderzenia bez możliwości obrony. Jaki sens jest sieciowanie jednostki, z tarcza, która broni sztab, skoro nie można przez jej od razu załatwić. Owszem, nie atakuje, ale są takie, które tylko bronią. Warto wtedy ją zasieciować i strzelać z daleka aby szybciej się pozbyć. Instrukcja tego nie wyjaśnia.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: BartP »

W takim wypadku najwyraźniej nie ma sensu sieciować jednostki.
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: zedd »

Czochrun pisze:Jaki sens jest sieciowanie jednostki, z tarcza, która broni sztab, skoro nie można przez jej od razu załatwić. Owszem, nie atakuje, ale są takie, które tylko bronią. Warto wtedy ją zasieciować i strzelać z daleka aby szybciej się pozbyć. Instrukcja tego nie wyjaśnia.
Zasieciowanie jednostki, która nie atakuje w większości sytuacji nie ma większego sensu.
Ale są sytuacje kiedy się to opłaca:
- taka jednostka nie poruszy się zwalniając miejsce dla innych jednostek wroga, jeśli stoi pod naszym sztabem to zablokuje jedno miejsce dla innych oddziałów przeciwnika nic mu nie robiąc,
- zasieciowana jednostka nie odepchnie nam innych jednostek (na przykład nie wepchnie sztabu na linie ognia Molocha,


Sieć nie zdejmuje tarczy, więc w wypadku ostrzału niczego nie zmienia. To, że zasieciuję jednostkę nie znaczy, że będzie mi ją łatwiej ustrzelić. Instrukcja precyzuje na co działa sieć, cytat poniżej:

Instrukcja o sieciowaniu:
"Sieć całkowicie unieruchamia jednostkę sąsiadującą: nie może
ona atakować, poruszyć się, odpychać, dodawać bonusów ani
wykonywać jakichkolwiek akcji. Ikona sieci okreœśla kierunek, w
którym działa sieć. Sieć unieruchamia tylko te żetony, które wskazuje symbol Sieci.
Sieć unieruchamia wrogą jednostkę natychmiast po wystawieniu karty, a nie dopiero
w czasie Bitwy. Sieci działają także na wrogie Sztaby. Aby poznać więcej szczegółów,
patrz: Kwestia Sieciarza. Sieć działa automatycznie i nie może przestać działać na
życzenie gracza."
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: donmakaron »

A myślałem, że dowcip o sieciowaniu blokersa przeszedł już do kanonu geekowskich żartów.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Potwierdzam tarczę z 3 stron.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Gottfryd »

Jak to jest z tym ostatnim losowaniem żetonów?
Jeżeli jednemu z graczy zostaje pięć żetonów i może on dobrać trzy to wtedy jest już ostatnia tura dla niego i innych? A jeżeli miał jednego w zapasie i dobiera dwa, to wtedy może jeszcze dobrać w następnej kolejce jeszcze te trzy ostatnie i wtedy jest to ostatnia tura dla wszystkich. Czy może tak jak jest w instrukcji, ostatnia tura jest dopiero wtedy, kiedy jedna z osób ciągnie ostatni żeton?
Jak to dokładnie jest?
No i oczywiście w czasie ostatniej tury nie wolno już zagrywać żetonu bitwy, żadnemu z graczy?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Olgierdd »

Gottfryd pisze:Czy może tak jak jest w instrukcji, ostatnia tura jest dopiero wtedy, kiedy jedna z osób ciągnie ostatni żeton?
Jak to dokładnie jest?
No i oczywiście w czasie ostatniej tury nie wolno już zagrywać żetonu bitwy, żadnemu z graczy?
Jest tak jak w instrukcji ;), ostatnia tura rozpoczyna się gdy ktoś pociągnie ostatni żeton.

I w drugim pytaniu też masz rację, w ostatniej turze nie można zagrywać bitwy.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Kiedy jeden z graczy pociągnie ostatnie swoje żetony następuje ostatnia runda (od tej pory nikt nie może zagrywać żetony wojny). Wszyscy pozostali dociągają zgodnie z zasadami. Ten co ma trzy ciągnie trzy i odrzuca jeden. Ten co ma cztery lub więcej też ciągnie trzy i odrzuca jeden (ostatni żeton jest stracony - ma pecha, że go nie wykorzystał). Ten co ma mniej niż trzy ciągnie wszystkie i tu nie jestem pewien, ale chyba też musi jeden odrzucić.
Jeśli dojdzie do gracza, który jest przed tym co pociągnął ostatnie żetony jako pierwszy rozgrywana jest wojna finalna. Jeśli w jego ruchu nastąpiło zapełnienie planszy rozgrywane są dwie wojny. Jedna spowodowana zapełnieniem planszy, druga finalna.
ODPOWIEDZ